Dat wordt dus toch de monteur bellen ben ik bang?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:59 schreef rekenwonder het volgende:
Ik ken die melding van mijn Nefit. Volgens mij is toen de ontsteker vervangen en sindsdien is het niet meer voorgekomen.
Same herequote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:59 schreef rekenwonder het volgende:
Ik ken die melding van mijn Nefit. Volgens mij is toen de ontsteker vervangen en sindsdien is het niet meer voorgekomen.
Vannacht uitgezet en vanmorgen weer aan. Konden we in ieder geval warm douchen. Monteur ga ik zo bellen, dan kan hij morgen langskomenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:14 schreef nexcro het volgende:
Is waarschijnlijk de gloeiplug of de ionisatiepen. Als je een abbonement hebt gewoon bellen, storingsmonteur word ervoor betaald en jij betaald er ook voor. Anders gewoon morgenochtend bellen.
Het lijkt er op dat de monteur gokverslaafd isquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:32 schreef sanger het volgende:
Monteur is inmiddels geweest en kind aan huis
Vrijdag heeft hij een pakking vervangen die volgens hem niet goed was. Deze zou voor een verstoorde werking zorgen.
Zaterdag heeft hij de ionisatiepen vervangen omdat deze geheel wit was uitgeslagen en volgens hem niet goed was.
Zondag heeft hij de UBA vervangen omdat hij het vermoeden had dat de elektronica ontregelt was.
Maandag heeft hij een onderdeel besteld omdat het probleem nog niet opgelost was. Welk onderdeel is mijn vrouw vergeten te vragen
Kort gezegd, als ze een beetje pech hebben met de gokjes die ze nemen dan was het goedkoper geweest ons direct een nieuwe ketel te gevenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:33 schreef klipper het volgende:
Altijd leuk die nefit ketels, je krijgt 1 code en het kan van alles zijn.
Pakking kan ik nog inkomen, hoewel iets discutabel, zoiets verwacht je eerder gelijk of vlak na onderhoud.
Ionisatiepen is een logische stap, maar aan het uiterlijk ervan kan je weinig zien, de nieuwe pen ziet er na een maand ook al niet meer uit.
Hier geld meten is weten.
UBA is discutabel, mede doordat deze totaal niet voorkomt als basis storing voor 6A.
Vervuiling, beschadiging of een onjuiste montage van de volgende onderdelen kan het mede veroorzaken:
sifon, luchtaanzuigbuis, afdichting tussen venturi en brander, gasinspuiter, venturi, ventilator, afdichting tussen ventilator en brander.
brander, warmtewisselaar, rookgasafvoer en luchttoevoersysteem, aardekabel ionisatie.
Verder natuurlijk de stekkerverbinding tussen ionisatiepen en kabelboom.
De kabelboom zelf.
De gas/luchtverhouding is niet goed afgesteld, dit kan dus ook na langere tijd aan het licht komen door wederom vervuiling.
Ook kan het in het gasregelblok zitten, of in de elektrische weerstand van de kabel van de gloeiplug.
Misschien kan je de monteur de tip geven om eens een cursus bij nefit te volgen.
Tja het is meer dommigheid dan logisch nadenken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Kort gezegd, als ze een beetje pech hebben met de gokjes die ze nemen dan was het goedkoper geweest ons direct een nieuwe ketel te geven
Staat standaard klaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja het is meer dommigheid dan logisch nadenken.
Als hij gewoon het juiste stappenplan had gevolgd, dan had hij niet zoveel dingen hoeven te vervangen.
Het is meer een kwestie van de juiste volgorde en meten is weten, moet je natuurlijk wel begrijpen dat wat je meet goed of fout is.
Maar op de manier waarop het nu gaat, kun je misschien beter nadenken om het logeerbed alvast in orde te maken.
Dat klinkt als dezelfde monteur die zich op mijn Smartline heeft uitgeleefdquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:32 schreef sanger het volgende:
Monteur is inmiddels geweest en kind aan huis
Vrijdag heeft hij een pakking vervangen die volgens hem niet goed was. Deze zou voor een verstoorde werking zorgen.
Zaterdag heeft hij de ionisatiepen vervangen omdat deze geheel wit was uitgeslagen en volgens hem niet goed was.
Zondag heeft hij de UBA vervangen omdat hij het vermoeden had dat de elektronica ontregelt was.
Maandag heeft hij een onderdeel besteld omdat het probleem nog niet opgelost was. Welk onderdeel is mijn vrouw vergeten te vragen
De venturi is vanmiddag vervangen en vanavond weer storingquote:Op maandag 2 november 2009 18:30 schreef klipper het volgende:
Je zou zo'n jandoedel voor je hebben werken zeg.
1 defect onderdeel ok, 2 defecte onderdelen ook nog ok, 3 zou kunnen maar dan heeft de klant er vaak al een soepzooitje van gemaakt en vaak zelf al aardig zitten rotzooien, maar dit is gewoon pure onkunde van die man.
Nefit heeft voor al zijn ketels een keurige stappenplan om bij storingen naar het juiste onderdeel of onderdelen geleid wordt, maar dit is gewoon lukraak vervangen zonder het stappenplan te doorlopen laat staan te begrijpen.
En dat stappenplan moet iedereen met een beetje technisch inzicht makkelijk kunnen doorlopen.
Geef die monteur maar het servicenummer van nefit, want dit slaat nergens meer op.
En misschien kun je beter het bedrijf opbellen en vragen om iemand met verstand van zaken want zo'n iemand zou ik niet binnen willen hebben en zeer zeker niet laten sleutelen aan apparaten die toch echt wel wat meer verstand vergen dan zo'n leek in huis heeft.
Betreft het nu nog steeds dezelfde storingscode welke je in het begin ook had?quote:Op maandag 2 november 2009 19:40 schreef sanger het volgende:
[..]
De venturi is vanmiddag vervangen en vanavond weer storing![]()
Ze komen vanavond weer![]()
Maar goed dat we destijds het all-in abbo hebben afgesloten. Anders was het een duur grapje geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |