abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73919579
Inderdaad..

Sinds een half weekje nu een Logitech Driving Force GT in huis en eigenlijk is het toch wel storend dat ik in onze volle huiskamer nergens de plek heb om eventjes lekker te racen op de PS3 !!

Daarom zit ik er aan te denken om zo goedkoop mogelijk, een nette wheelstand wil gaan maken.

Als eerste ben ik op zoek naar anderen die misschien zelf al iets in elkaar hebben gezet?

Of voorbeelden van home-made- wheelstands.

Het liefste heb ik dus een Wheel stand-idee/ontwerp, die makkelijk te demonteren of op te bergen is.

Wat inspiratie plaatjes:

Voor de echte die-hard gamer:

Links:

http://www.360maniac.com/(...)heel-stand-homemade/

http://www.forzadrift.com(...)heel_Stand_Specs.pdf

www.instructables.com

[ Bericht 9% gewijzigd door Meike26 op 21-10-2009 22:19:27 ]
pi_73919849
Ik ben ook wel benieuwd.
pi_73920616
Ik was eerder vanmiddag al wat bezig met 3D tekenen, hoe ik het voor me zag.

De "oortjes" aan de voorzijde zeg maar, zijn er voor dat de stand niet voorover valt, door het gewicht van het stuur. Het plateau waar het gaspedaal op komt te staan, kan misschien komen te vervallen, omdat ik er zojuist achter kwam dat er aan de onderzijde van het pedaal-dinges ook een tapijtstand zit: Met spikes
pi_73920794
Ik heb toen Forza 2 net uit was iemand op NeoGAF zoiets zien bouwen van PVC pijpen, zag er best netjes uit, kan dat topic alleen niet meer vinden
pi_73921090
IK heb ook zoiets voorbij zien komen op Instructables (gave site trouwens), die het van pvc buizen had gemaakt... maar dat is niet iets wat ik wil

Mijn idee is om de verbindingen met bouten/lange schroeven te maken, dit versterkt ook de verbindingen en de stevigheid. Wanneer ik de bouten er dan uithaal/draai voor demontage, dan kan ik de planken netjes en uit het zicht opbergen naast de koelkast en de bouten/schroeven komen in de Playstation-la van het tv-meubel te liggen.
pi_73921179
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Misschien dat ik t.z.t. wat met de ideeën hier kan doen. (Als GT5 uitkomt ofzo.)
pi_73922198
Ik hoop dat er nog wat feedback komt van anderen

Maar het is wel het eerste ontwerp dat ik zou willen maken. Heb er niet eens zo veel hout voor nodig + een stuk of 8 bouten, wat verf et voila
pi_73922759
Ik vind het echt zwaar frusterend dat die pedalen over de grond zweven de hele tijd. Dat moet gewoon vast staan. Op http://www.wheelstandpro.com/ kan je een ding kopen om het vast op de grond te zetten, ik zag dat in een ander FOK! topic. Daarbij liet de poster deze video zien:

pi_73923831
Het voordeel is dat wij tapijt hebben, maar inderdaad, bij ons glijden de pedalen ook nog steeds: Maar vanaf nu even niet meer... want ik heb de spikes ontdekt: Met een klein hendeltje laat ik een strook plastic zakken dat vol met kleine spikes zit en zo heb ik veel meer grip op de grond.

Hierom denk ik er zelfs aan om op mijn wheelstand een stukje tapijt te plakken, zodat de pedalen weer goed op hun plek blijven.

Wat ik persoonlijk vervelender vind zijn de snoeren die zo bungelen en er makkelijk een wirwar aan draden ontstaat.
pi_73928104
Voor loshangende kabels kun je gewoon tie-wraps gebruiken.

Dit is mijn huidige setup: klik

Gewoon een standaard Ikea kastje waar ik aan beide kanten een stuk uit de zijkant gehaald heb. Zoals je ziet heb ik nog geen goeie plek voor de shifter, maar van het hout dat ik over heb kan ik een plankje maken. Maar daardoor wordt het geheel wel gelijk een stuk breder en ik vind het kastje ook net wat te onhandig en te zwaar, dus ik ga gewoon voor een Wheel Stand Pro.

Ik zag trouwens een paar weken geleden bij de Karwei het Duratec systeem. Dat werkt met metalen buizen waar je ringen van plastic op vastzet. Op die ringen kun je dan weer planken bevestigen. Op zich zou dit systeem best kunnen werken voor een tafeltje voor een racestuur. En het ziet er dan nog best leuk uit ook. Enige nadeel was wel dat het vrij prijzig is...

[ Bericht 2% gewijzigd door SToRM81 op 21-10-2009 21:22:13 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_73928402
Interesting.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_73928500
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:37 schreef Meike26 het volgende:
Ik was eerder vanmiddag al wat bezig met 3D tekenen, hoe ik het voor me zag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De "oortjes" aan de voorzijde zeg maar, zijn er voor dat de stand niet voorover valt, door het gewicht van het stuur. Het plateau waar het gaspedaal op komt te staan, kan misschien komen te vervallen, omdat ik er zojuist achter kwam dat er aan de onderzijde van het pedaal-dinges ook een tapijtstand zit: Met spikes
Lijkt me een zeer onstabiele opstelling.
Vooral als je het plateau weghaalt.
pi_73928542
Heb je die shifter nu tussen je benen ?
Wat voor een racegames speel jij wel niet?
pi_73928730
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:25 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Lijkt me een zeer onstabiele opstelling.
Vooral als je het plateau weghaalt.
Dat leek mij eerst ook, daarom heb ik aan de achterzijde (of voorzijde, net hoe je het ziet) een verticale plank gemaakt. Hierdoor word hij veel stabieler. En inderdaad... als ik de plaat zou verwijderen word het maar een wiebelig ding... dan kan ik net zo goed bij de Handy Table van de blokker blijven. Misschien maak ik een soort (zwevende) dwars balk boven de plaat, ongeveer 2 cm dik multiplex bij 3cm breed waardoor het niet meer kan wiebelen. Ik heb nog zat hout over en als ik een mooie plaat bij de bouwmarkt vind, ben ik nog geen ¤ 30 euro kwijt.

Edit: Plaatje ter verduidelijking !

[ Bericht 8% gewijzigd door Meike26 op 21-10-2009 21:44:19 ]
pi_73928995
Welke programma gebruik je om die tekeningen te maken?
pi_73929281
Google SketchUp. Ideaal programma, gebruiksvriendelijk ook. Alles wat ik in mijn hoofd heb, teken ik eerst uit. Kan ik eerst zien of het werkt, er een beetje uitziet, en het is gewoon leuk om te doen
pi_73929925
Oke tnx.

Zoals ik de ps3 topic had gepost, heeft janrad al een wheelstand inelkaar geknutseld.
Ik had hem al een pm gestuurd of hij de afmetingen kon posten. Dus binnenkort daar meer over hopelijk.

Miss dat je de volgende alvast in de OP kan zetten?
http://www.360maniac.com/(...)heel-stand-homemade/
http://www.forzadrift.com(...)heel_Stand_Specs.pdf
http://i31.tinypic.com/hufzn6.jpg

Voor mogelijke inspiratie .
pi_73930601
Heb de OP aangepast op verzoek
pi_74225683
Ik heb sinds gisteren de echte wheelstandpro binnen en ik moet zeggen dat het toch echt een zeer stabiel en mooi ding is. Alles zit erbij wat je nodig hebt en alles zit vastgeschroeft op het frame en dus muurvast. Het geheel staat ook op rubberen ringen waardoor het niet snel zal verschuiven. Bij mij staat de wheelstandpro op een tapijt en ook daarop verschuift ie geen millimeter. De rechtopstaande stang waar het stuur op staat beweegt een klein beetje, maar dit is tijdens het racen niet te merken. Ik vind het dan ook een echte aanrader voor degenen die op zoek zijn naar een goedkoop en compact alternatief voor de Playseat.
pi_74225999
Bedankt voor deze korte review Storm !!

Afgelopen week ben ik er niet echt aan toe gekomen iets met mijn ideeen te doen (ziek), maar volgende week hoop ik toch echt wel een oplossing/creatie gevonden te hebben. Of dit dus ook de Wheelstand Pro word (bestellen) of een home-made exemplaar (zelf maken), dat zal in de komende 148 uur bekend gaan worden
pi_74528411
Klein schopje !!

Afgelopen weekend hebben we er weer 2 spellen bij gekocht. We konden niet kiezen tussen Wolverine en Grid, dus ja, dan koop je ze maar allebei

Maar nu krijg ik de Driving Force GT niet aangesloten op Grid. Ik heb gezocht op Youtube en op Google en het schijtn dus wel te kunnen... maar hoe? Een aantal hebben het over Advance Settings... maar waarschijnlijk moet ik aan een nieuwe bril, want ik kan het maar niet vinden in het spel
pi_74606962
Grotere schop !

Ik heb m'n eigen wheelstand gemaakt Niet echt helemaal jovel, maar toch steviger dan gedacht... (al denk ik dat ik de eerder afgebeelde wheelstand in 3D ook nog een keer ga maken)

(slechte) Foto's zeggen meer dan woorden:

+
Zitten er 2 in 1 verpakking (¤3,98 bij de Praksis)

Houdt je 4 van deze setjes over

Met een aluminium hoekprofiel van 20mm bij 2mm dik, 1 meter lang (¤5,95 ook bij Praksis) Bijkomend voordeel, als je het hoekprofiel naar beneden plaatst, zoals ik gedaan heb, blijft de opstaande rand in het tapijt hangen en dus verschuift de wheelstand ook niet meer.

=

Wat niet te zien is op de foto's, ik heb in elke beugel 2 gaatjes geboord en schroeven door de tafel gejast... in totaal dus 8 schroeven... blijft voorlopig wel zitten en er zit amper nog beweging in !

Eindresultaat :

Ben er tevreden mee ! Hopelijk binnenkort nog de andere wheelstand maken ! (Kijken hoe stevig die is)
pi_74642755
tvp, want ben ook nog steeds op zoek naar een stevige en betaalbare oplossing
<a href="http://www.vacantphotography.nl" rel="nofollow" target="_blank">Vacant Photography</a>
pi_74995447
en zijn er nog mensen creatief geweest?
<a href="http://www.vacantphotography.nl" rel="nofollow" target="_blank">Vacant Photography</a>
pi_76113090
Ik kwam toevallig nog een linkje tegen met uitleg+foto's om een inklapbare wheelstand te maken: http://buildawheelstand.blogspot.com/
pi_89383835
People assume too much.
pi_89384977
Ik maak het misschien gewoon van buizen en platen.

Zal later een ontwerp posten. Eigenlijk een rip-off van de wheel-stand pro :P

Ik wil wel exact zitten zoals ik in mijn eigen auto zit.
Zoiets dus

Wat me dan wel stoer lijkt, is hydraulische armen op je stoel installeren, waardoor deze kantelt in bochten, of (de)acceleratie. Gewoon omdat het kan :p

[ Bericht 36% gewijzigd door nero7 op 01-12-2010 14:28:57 ]
pi_89385470
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:23 schreef nero7 het volgende:
Wat me dan wel stoer lijkt, is hydraulische armen op je stoel installeren, waardoor deze kantelt in bochten, of (de)acceleratie. Gewoon omdat het kan :p
http://www.maxconsole.net(...)ng-gaming-chair-ever
People assume too much.
pi_89416708
quote:
Poep

Je moet Force Dynamics 301 hebben, dan ben je pas een koning :p
  zaterdag 4 december 2010 @ 11:56:44 #30
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_89511832
Tvp :)
pi_89521486
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 05:33 schreef nero7 het volgende:

[..]

Poep

Je moet Force Dynamics 301 hebben, dan ben je pas een koning :p
Dan moet je ook wel het salaris hebben van een koning ($50,000)
People assume too much.
pi_105483859
Een behoorlijke kick: 371 dagen heeft het topic geslapen en nu maak ik het weer wakker !

Sinds een tijdje zit ik dus "ziek" thuis en ik had al langer een idee over een ander soort simulator.
Ik was op zoek naar een ontwerp waarin je het idee krijgt dat je in een single-seater (Formule-auto) zit en van hieruit je races rijdt. Ook leek het mij wel fijn om het compact te houden en mobiel = Alles bij de hand = Een all-in-one simulator !

Dit zijn de tekeningen:

Dit is dus het ontwerp. De oranje is de eerste versie met nog een deurtje er in, ander zou de instap aan de hoge kant worden. Ook leken de maten mij aan de forse kant. Daarom geprobeerd om de afmetingen zoveel mogelijk te reduceren, zonder dat het ontwerp en doel verloren gaat.

Thuis hadden we nog genoeg MDF liggen en heb het ontwerp van de kleinere groene variant gevolgd en uitgewerkt :

Zoals bij elk prototype, kom je dingen tegen waarbij het ontwerp eigenlijk omgegooid moet worden. Op de eerste foto is goed te zien dat ik de staande kant, waarop scharnieren en klep bevestigd zijn, te hoog is. Nu zie je dit niet op de tekening terug, maar heb dit zo gedaan voor de stevigheid van de box. Alleen die hoogte had wat minder hoog gekund.
De staande delen zijn nu nog steeds te wiebelig, dus er komen in de box en in het deksel waarschijnlijk nog dwarsbalkjes. Het kussentje heb ik zo gelegd, om te laten zien waar het stoeltje moet komen als ik er in ga zitten, want anders kom je er niet met de voeten en komen de pedalen te verticaal om lekker te kunnen rijden.

Het voordeel van deze "misser" , achter het stoeltje heb ik straks genoeg ruimte om de PS3 te bevestigen. Op de grote klep komt aan de binnenzijde een kussen zodat de benen ontspannen kunnen liggen tijdens het racen en uitrusten bij pitstops etc.

Ander nadeel. Bij het maken van de kist en passen, kwam ik er achter dat het tafeltje waar het stuur op moet komen nog wel de lastigste klus lijkt te zijn. Ik kom er maar niet uit hoe ik dat tafeltje kan uitklappen, het liefst met stuur en al, kan vastzetten en een solide gevoel geven tijdens het racen. Zoals het ik het dus in de groene variant heb ingetekend, gaat dat niet werken volgens mij, omdat het stuurtje veel te dicht op mij komt te staan.

In het deksel moet ik dan nog wat maken zodat de pedalen goed in te stellen zijn. Het idee voor het scherm laat ik bij deze eerste versie maar voor wat het is, misschien komt er achter het stoeltje wel een mini-projector en in het deksel een opvouwbaar scherm.

Nu ben ik een visionair en had ik hem ook al een naampje gegeven : De Simcase. Want stel je voor dat ik het commercieel zou maken. Eeeh, nee, niet dus. Nu bij het maken ben ik er achter gekomen dat het te ingewikkeld en te lastig is om deze simulator voor iedereen passend te maken. Er zijn te veel factoren die moeten veranderen wil er een kind of een grote volwassene in zitten. Dit proto-type is dus redelijk op formaat voor mijn doen.

Als er dus handige mensen zijn die mee kunnen helpen te verzinnen hoe ik dat tafeltje moet of zou kunnen maken, dan hoor ik het graag !

[ Bericht 2% gewijzigd door Meike26 op 12-12-2011 09:38:57 (Even wat bij verteld over dat klep en scharnieren ) ]
pi_106099327
Als je een funtioneel ontwerp wilt, moet je het ook ontwerpen als functie, en niet op basis van ingeklapte vorm. Just my 2 cents.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')