abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74314701
Al bijna twee weken niet gelopen
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 2 november 2009 @ 14:02:28 #127
3185 Adelante
To let it go now
pi_74314718
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:01 schreef Skv het volgende:
Al bijna twee weken niet gelopen
Nog steeds die tennisarm?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 2 november 2009 @ 15:34:47 #128
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74317725
Heb een tweede filmpje laten maken bij Runnersworld, maar ik heb toch de juiste schoenen. De pijntjes waar ik mee loop, worden volgens de expert veroorzaakt door mijn ongeduldigheid. Als ik drie weken rust heb gehad, loop ik 1x een half uurtje en vervolgens 2 dagen later meteen 45 min. Stom, ik weet het.

Vanaf nu ga ik gedisciplineerd lopen. Alhoewel ik al met de 10km serie van Evy bezig was, ben ik vandaag opnieuw begonnen met de 5km serie. Volgens de expert hoefde ik niet helemaal bij het begin te beginnen, maar ergens halverwege/driekwart, dus ik heb net les 19 gelopen (5-6-7-8). Ben benieuwd of ik nu toch eens een keer een maand lang pijnvrij doorkom .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_74320800
Dat zou wel fijn zijn! Wel voorzichtig blijven natuurlijk.

Ik heb vandaag les 16 gelopen, 2 3 5 5 5. Viel tegen, aangezien vorige keer er 7 min tussen zat, waar ik zelfs 10 min van gemaakt heb. Ik heb in 37 minuten 4.75 km gelopen. Woensdag (ligt een beetje aan mijn collegedag, het wordt nogal vroeg donker hier) ga ik misschien les 17 lopen, wauw ik vind dat t nu qua lessen wel snel gaat, strax heb ik de eerste serie alweer helemaal gehad!
pi_74323898
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:34 schreef yozd het volgende:
Heb een tweede filmpje laten maken bij Runnersworld, maar ik heb toch de juiste schoenen. De pijntjes waar ik mee loop, worden volgens de expert veroorzaakt door mijn ongeduldigheid. Als ik drie weken rust heb gehad, loop ik 1x een half uurtje en vervolgens 2 dagen later meteen 45 min. Stom, ik weet het.

Vanaf nu ga ik gedisciplineerd lopen. Alhoewel ik al met de 10km serie van Evy bezig was, ben ik vandaag opnieuw begonnen met de 5km serie. Volgens de expert hoefde ik niet helemaal bij het begin te beginnen, maar ergens halverwege/driekwart, dus ik heb net les 19 gelopen (5-6-7-8). Ben benieuwd of ik nu toch eens een keer een maand lang pijnvrij doorkom .
Hoe is het advies bij dat soort winkels eigenlijk en is het vrijblijvend? Ik heb toen ik begon met lopen een paar hele goedkope (60 euro) hardloopschoenen gekocht omdat ik hoopte dat die wel prima voor me zouden zijn, maar ik ben er de laatste 2 weken steeds meer over aan het twijfelen. Ik kamp de afgelopen paar weken met een behoorlijk vervelende knieblessure, die zelfs zo erg is dat ik de laatste 2 keer na het lopen m'n knie nauwelijks kon buigen. Wordt daarna elke dag wel iets beter, maar ondanks dat ik nu een week rust heb genomen voel ik wel nog altijd dat er iets niet helemaal goed zit. Ik kan wel gewoon alles ermee, maar het voelt alsof het weer fout gaat als ik er nu weer flink op ga rennen (wat ik dus maar niet doe). Lijkt me dus wel een goed idee om te kijken of het niet (deels) aan m'n schoenen ligt, maar ik ben zelf altijd een echte vergelijkingsshopper; ik koop bijna nooit direct iets in de winkel en kijk altijd naar prijzen op internet. Wordt er raar tegenaan gekeken bij Runnersworld als je de geadviseerde schoenen niet (meteen) koopt?
pi_74328715
Ik ben vandaag ook begonnen met Start to Run, maar wel met de 10 km serie. Ik loop al een paar maanden hard en 5 km is toch meestal wel het minste wat ik loop, dus het leek me niet zo nuttig die eerste serie te doen.

Maar goed les 1 ging ik erg voorspoedig. Hoewel de eerste twintig minuten heb ik best rustig gelopen en de laatste tien minuten ging ik wel een stuk harder lopen, omdat ik nog genoeg energie had.
  maandag 2 november 2009 @ 22:31:59 #132
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74333525
Ik ben niet van start gegaan met Evy maar gewoon een rondje uitgestippeld en met een applicatie op mijn telefoon kan ik dan goed bijhouden hoe lang ik er over doe etc. Vandaag deed ik de ruim 2,5 km al in 15:08. Tweeënhalve week geleden was dat nog tweeënhalve minuut langer!
Life is what you make it.
pi_74335631
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben niet van start gegaan met Evy maar gewoon een rondje uitgestippeld en met een applicatie op mijn telefoon kan ik dan goed bijhouden hoe lang ik er over doe etc. Vandaag deed ik de ruim 2,5 km al in 15:08. Tweeënhalve week geleden was dat nog tweeënhalve minuut langer!
Lijkt me niet de meest effectieve methode om langere afstanden op een gezonde manier voor je lichaam te bereiken. Je kan beter een programma aanhouden. Les 1 van Evy 1 duurt bijvoorbeeld al 20 minuten ofzo, het gaat erom je lichaam langzaam te versterken, niet 2,5 km te gaan sprinten. Dat kan iedereen wel.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_74337280
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:44 schreef caspervc het volgende:
Ik heb zojuist les 14 gelopen van Evy. 33 minuten: 5,42 km.
Ben er erg tevreden mee, stukken van 6 minuten zijn wel zwaar vind ik, athans, de eerste was zwaar, de tweede en derde gingen juist wel lekker
Ik krijg een beetje problemen de route in de buurt te blijven plannen. Ik kan naar 2 dezelfde rondjes gaan maar dat vind ik suf, en alle andere (leuke) routes zijn net wat te ver (va 6,5 km zegmaar).

Nog even doorzetten dus, tot ik van Evy nog wat langere stukken mag lopen
Klinkt alsof je iets te hard begint? Misschien toch even wat rustiger beginnen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 08:52:13 #135
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74340074
Moah, dyna, t was gewoon de overgang van 2-3-6-6-7 dat zwaar was. 6 is dan ineens het dubbele... ff wennen dus
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:19:27 #136
274303 Tafelbier
Lage gisting
pi_74353576
Net les 3 afgerond, heb het onder controle ademen via neus en mond opgegeven en ben begonnen met alleen via je mond in en uit te ademen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:29:34 #137
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74353963
Dat zegt Evy volgens mij in een latere les ook. Door je mond krijg je in één adem veel meer zuurstof binnen..
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74354508
Vandaag les 16 gelopen, na een paar weekjes vakantie en niets doen
Ging redelijk nu weer ritme opbouwen
pi_74355032
Ik heb gisteren les 3 ook afgerond, en dacht dus ook door de neus in te moeten ademen. Twee minuten lukt dat nog wel maar daarna krijg ik toch echt te weinig zuurstof. Maar na even googlen kwam ik er dus ook achter dat je met hardlopen normaal door de mond in- en uitademt. Hier is nog wat informatie te vinden over ademhaling tijdens het hardlopen!
pi_74357491
Sinds een jaar of 11 weer voor het eerst gelopen, en toen was het niet veel soeps.
(Nog geen 2km met onderbrekingen, geen idee hoeveel tijd, horloge had ik niet)

Zondag een blokje: nog geen 400mtr aan 1 stuk.

En ik heb een grafhekel aan sporten, en de discipline van een aardappel.

Kwalificeer ik me nu wel redelijk als absoluut conditieloos, dacht ik zo.

Okay, stop de persen. Ik heb gister Evy 1 gedaan.
Met Nokia Sportstracker en Evy dus.
2,5 km in 18min met een gemiddelde van 8.3km/h (inclusief wandeltempo)
Hardslag geen idee, ik vind het wel genoeg cijfertjes zo.
Eerst maar eens vol houden... 1 les maakt nog geen zomer, of zoiets.

Ik denk alleen dat ik te hard loop tijdens het rennen...

Viel me nog mee ook, hoewel ik wel een uurtje ofzo last had van een rauw gevoel in mijn borstkas.
En nu spierpijn (zijkant billen, schenen en liezen, that's it)

Maar eig. viel het wel mee, raar hoe snel je hersteld in de rust en na afloop.

[ Bericht 0% gewijzigd door jack4ya op 05-11-2009 16:13:44 ]
pi_74358133
Ik wilde vandaag les 17 lopen, dat vond mijn telefoon geen goed idee, les 17 is corrupt zegt ie. Maarja toen stond ik dus al klaar, dus ben ik maar les 18 gaan doen, weer 2 4 5 6 7, ging best goed, alleen een beetje jammer van de heuvels. Heb 4.7 km gelopen in 35 minuten.

Volgende week les 19, gaat snel
pi_74362862
Helaas vandaag niet gelopen. Het was echt TE slecht weer.
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:17:54 #143
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74364219
Geen les gelopen, ondanks mijn post van onlangs. Wel anderhalf uur gebeuld, 6 kilometer lopen, diverse oefeningen erbij gedaan (banden mee, kogelwerende vesten aan, dat soort onzin)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_74365630
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Geen les gelopen, ondanks mijn post van onlangs. Wel anderhalf uur gebeuld, 6 kilometer lopen, diverse oefeningen erbij gedaan (banden mee, kogelwerende vesten aan, dat soort onzin)
Wat heb je gedaan?
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:05:46 #145
12888 Skull-splitter
pi_74366382
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:48 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan?
Ochtendje oefeningen met een groep, liep aardig mee in een kopgroep van 5 op 17 man.
pi_74366763
Ik vind het wel lastig om die Evy-lessen in te plannen. De lange lessen (uur/10 km) loop ik alleen in het weekend, want ik heb geen zin om zover te rennen in het donker. Werk momenteel veel over, en ja, om dan na achten, zonder eten, nog even een uurtje te gaan rennen... Hoe doen andere Evy-2'ers dat?

Ik heb gisteren wel 3 rondjes gerend in de Jardin du Luxembourg

BTW: computergirl, ik weet dat je meeleest Wat was die ene nuttige blessuresite ook alweer?
pi_74370315
Ha, merci.
  woensdag 4 november 2009 @ 03:03:48 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_74373431
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:58 schreef Lanoitan het volgende:
Ik heb gisteren les 3 ook afgerond, en dacht dus ook door de neus in te moeten ademen. Twee minuten lukt dat nog wel maar daarna krijg ik toch echt te weinig zuurstof. Maar na even googlen kwam ik er dus ook achter dat je met hardlopen normaal door de mond in- en uitademt. Hier is nog wat informatie te vinden over ademhaling tijdens het hardlopen!
De meningen zijn nogal verdeeld, geloof ik. Vooral als het flink koud is, of als je in de stad tussen veel verkeer rent, kan het lonen om door je neus in te ademen. Als het koud is warmt je adem eerst wat op voor hij je longen bereikt en daarmee kun je veel hoesten voorkomen. Als de lucht niet zo vreselijk schoon is, werkt je neus als een filter. Ik vind zelf inademen door de neus veel prettiger, omdat je er een minder droge mond van krijgt. Aangezien ik in de tropen woon is dat bijzonder prettig. Ik zal m'n marathonrennende vriendin eens vragen.

Mag ik ook mee komen posten? Ik heb inmiddels Evy 1 afgerond en ga zo les 11 van Evy 2 rennen. Ik ren weliswaar nog steeds belachelijk langzaam, maar he.... ik ren

Nu wonen we in hartje Bangkok, en dat brengt nog wat extra uitdagingen met zich mee. Natuurlijk de warmte: 30 graden is koel. Een deel van het jaar, met name april, mei, juni, is alleen de treadmill te doen als je niet of heel vroeg, of heel laat wilt rennen. Verder het verkeer en de drukte op trottoirs. 's Morgens moet ik soort van slalommen om de mensen die -meestal op hun dooie akkertje; wat achter je gebeurt is niet belangrijk- naar kantoor lopen en onderweg nog wat te eten kopen. Dat laatste is ook een uitdaging: behalve een flinke dosis uitlaatgassen krijg ik ook nog een boel wolken kip-op-bbq binnen. En als laatste: het volkslied. Dat wordt iedere dag stipt om 8 uur gespeeld, en rond die tijd ben ik vaak in het park. En dan moet je he-le-maal stil staan, ook al zat je net midden in een versnelling. Auch!

Maar natuurlijk zijn er ook voordelen: ik heb geen winterkleding nodig, regenbuien zijn vrij voorspelbaar, en het is het hele jaar door zo ongeveer om 6 uur licht, en om 18:00 uur donker.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:08:57 #150
12888 Skull-splitter
pi_74375125
Moet je neus wel volledig vrij zijn, de laatste weken heb ik een reukorgaan als de Berlijnse muur anno 1978.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')