Nog steeds die tennisarm?quote:
Hoe is het advies bij dat soort winkels eigenlijk en is het vrijblijvend? Ik heb toen ik begon met lopen een paar hele goedkope (60 euro) hardloopschoenen gekocht omdat ik hoopte dat die wel prima voor me zouden zijn, maar ik ben er de laatste 2 weken steeds meer over aan het twijfelen. Ik kamp de afgelopen paar weken met een behoorlijk vervelende knieblessure, die zelfs zo erg is dat ik de laatste 2 keer na het lopen m'n knie nauwelijks kon buigen. Wordt daarna elke dag wel iets beter, maar ondanks dat ik nu een week rust heb genomen voel ik wel nog altijd dat er iets niet helemaal goed zit. Ik kan wel gewoon alles ermee, maar het voelt alsof het weer fout gaat als ik er nu weer flink op ga rennen (wat ik dus maar niet doe). Lijkt me dus wel een goed idee om te kijken of het niet (deels) aan m'n schoenen ligt, maar ik ben zelf altijd een echte vergelijkingsshopper; ik koop bijna nooit direct iets in de winkel en kijk altijd naar prijzen op internet. Wordt er raar tegenaan gekeken bij Runnersworld als je de geadviseerde schoenen niet (meteen) koopt?quote:Op maandag 2 november 2009 15:34 schreef yozd het volgende:
Heb een tweede filmpje laten maken bij Runnersworld, maar ik heb toch de juiste schoenen. De pijntjes waar ik mee loop, worden volgens de expert veroorzaakt door mijn ongeduldigheid. Als ik drie weken rust heb gehad, loop ik 1x een half uurtje en vervolgens 2 dagen later meteen 45 min. Stom, ik weet het.
Vanaf nu ga ik gedisciplineerd lopen. Alhoewel ik al met de 10km serie van Evy bezig was, ben ik vandaag opnieuw begonnen met de 5km serie. Volgens de expert hoefde ik niet helemaal bij het begin te beginnen, maar ergens halverwege/driekwart, dus ik heb net les 19 gelopen (5-6-7-8). Ben benieuwd of ik nu toch eens een keer een maand lang pijnvrij doorkom.
Lijkt me niet de meest effectieve methode om langere afstanden op een gezonde manier voor je lichaam te bereiken. Je kan beter een programma aanhouden. Les 1 van Evy 1 duurt bijvoorbeeld al 20 minuten ofzo, het gaat erom je lichaam langzaam te versterken, niet 2,5 km te gaan sprinten. Dat kan iedereen wel.quote:Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben niet van start gegaan met Evy maar gewoon een rondje uitgestippeld en met een applicatie op mijn telefoon kan ik dan goed bijhouden hoe lang ik er over doe etc. Vandaag deed ik de ruim 2,5 km al in 15:08. Tweeënhalve week geleden was dat nog tweeënhalve minuut langer!
Klinkt alsof je iets te hard begint? Misschien toch even wat rustiger beginnen.quote:Op maandag 2 november 2009 13:44 schreef caspervc het volgende:
Ik heb zojuist les 14 gelopen van Evy. 33 minuten: 5,42 km.
Ben er erg tevreden mee, stukken van 6 minuten zijn wel zwaar vind ik, athans, de eerste was zwaar, de tweede en derde gingen juist wel lekker
Ik krijg een beetje problemen de route in de buurt te blijven plannen. Ik kan naar 2 dezelfde rondjes gaan maar dat vind ik suf, en alle andere (leuke) routes zijn net wat te ver (va 6,5 km zegmaar).
Nog even doorzetten dus, tot ik van Evy nog wat langere stukken mag lopen
Wat heb je gedaan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:17 schreef Skull-splitter het volgende:
Geen les gelopen, ondanks mijn post van onlangs. Wel anderhalf uur gebeuld, 6 kilometer lopen, diverse oefeningen erbij gedaan (banden mee, kogelwerende vesten aan, dat soort onzin)
Ochtendje oefeningen met een groep, liep aardig mee in een kopgroep van 5 op 17 man.quote:
De meningen zijn nogal verdeeld, geloof ik. Vooral als het flink koud is, of als je in de stad tussen veel verkeer rent, kan het lonen om door je neus in te ademen. Als het koud is warmt je adem eerst wat op voor hij je longen bereikt en daarmee kun je veel hoesten voorkomen. Als de lucht niet zo vreselijk schoon is, werkt je neus als een filter. Ik vind zelf inademen door de neus veel prettiger, omdat je er een minder droge mond van krijgt. Aangezien ik in de tropen woon is dat bijzonder prettig. Ik zal m'n marathonrennende vriendin eens vragen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:58 schreef Lanoitan het volgende:
Ik heb gisteren les 3 ook afgerond, en dacht dus ook door de neus in te moeten ademen. Twee minuten lukt dat nog wel maar daarna krijg ik toch echt te weinig zuurstof. Maar na even googlen kwam ik er dus ook achter dat je met hardlopen normaal door de mond in- en uitademt. Hier is nog wat informatie te vinden over ademhaling tijdens het hardlopen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |