abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:09:37 #101
274303 Tafelbier
Lage gisting
pi_74232616
Heb je goed gedaan, vanavond maar even les twee doen. Eerst nog even leren voor mijn toetsweek.
pi_74233418
Ben vandaag ook begonnen met de eerste les van start to run! Erg leuk, maar toch zwaarder dan verwacht (of slechtere conditie dan verwacht ) Was eigenlijk van plan om bij les 5 ofzo te beginnen maar gelukkig de eerste gewoon gepakt!

Wat is trouwens een beetje een normale hartslag tijdens/vlak na het lopen? Kreeg na het hardlopen nogal hoofdpijn en heb toen mijn hartslag even opgemeten. Een kwartier na het hardlopen zat deze nog op 98.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:41:48 #103
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74233713
Hoofdpijn kan eerder komen vanwege te weinig drinken door de dag heen dacht ik, probeer vlak van te voren niet te drinken, maar zeker het dagdeel voor je gaat lopen wel goed te drinken.
Ik probeer als ik 's avonds rond 17:00 ga lopen, van 13-16.00 goed te drinken, en daarna niet meer.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74234365
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:41 schreef caspervc het volgende:
Hoofdpijn kan eerder komen vanwege te weinig drinken door de dag heen dacht ik, probeer vlak van te voren niet te drinken, maar zeker het dagdeel voor je gaat lopen wel goed te drinken.
Ik probeer als ik 's avonds rond 17:00 ga lopen, van 13-16.00 goed te drinken, en daarna niet meer.
Heb vandaag idd niet erg veel gedronken. Denk dat ik morgen les 2 ga doen en zal dan vooraf wat meer drinken. Mijn hartslag heb ik nu nog eens gemeten en ligt nog rond 74, dus rond de 98 na het hardlopen zal voor mij wel redelijk normaal zijn. Hoop deze wel wat terug te brengen als ik straks wat meer conditie heb opgebouwd..
pi_74236483
Vandaag geen tijd gehad voor les 6 (doe nog steeds voor de tweede keer week 2), dus doe het morgen wel. Zie verder geen problemen, gaat de hele week al goed. Maandag maar aan 7 beginnen dan.
pi_74244170
Pff, door het studeren (serieus) slijmbeursontsteking opgelopen in mijn elleboog. Week niks doen. Grmbl.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_74245730
Dat is balen skv, ik heb gister les 2 gelopen. Toen ik de laatste 3 minuten moest lopen had ik nog genoeg pit over dus schakelde ik maar een tandje bij. Tijdens het lopen kreeg soms wel even tekenen van zijsteek terwijl ik twee uur daarvoor niet gegeten had weet iemand wat het was? Het is niet zo aanhoudend als echte zijsteek maar stak soms weer even de kop op.
pi_74248338
Ja een vriendin van mij zei dat je dat kunt krijgen als je te weinig gedronken hebt die dag. Maar ik weet niet of dat waar is. Ik heb er zelf ook last van ja, ook al heb ik al heel lang niets gegeten.
pi_74248470
Meestal hebben steken in de zij te maken met de ademhaling. Let vooral goed op je uitademen.
pi_74248665
Net wezen hardlopen samen met Caspervc. Was erg leuk om eens een keer samen met iemand te lopen. We hebben Evy 14 13 gelopen. Nou ben ik ondertussen al bij Evy 26, maar aangezien Caspervc een stuk harder loopt dan mij was dat nog steeds een goede training. Zeg maar een soort tempo training .

De route: http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=322297
De inspanning:

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 31-10-2009 12:50:36 ]
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:40:56 #111
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74249257
Dyna, leuk om te zien dat je hartslag dus daadwerkelijk hoger gaat, en dat ik ook harder loop. Begin wel benieuwd te raken hoe mijn hartslag zich tijdens het lopen houdt, maar vind het zonde een losse hartslagmeter te kopen als ik toch als zit te denken over een Garmin ding.

Het was trouwens Evy 13 vandaag , en ik heb in mijn route alleen het deel dat we tijdens het Evy stuk gelopen hebben. Toch 9 km/u gemiddeld, best netjes toch, met stukken lopen ertussen? Die 6,5 km voor jou is trouwens wel echt netjes. Daarmee kan je volgens mij al de singel rond (als je bij het Ledig erf ofzo zou starten)
pi_74249495
Zal morgen eens goed drinken en kijken of die wannabe steken over zijn. Ook zal ik proberen goed te ademen dat is toch vooral door je neus in en uit via je mond?
pi_74249581
Dat is toch een mooie tempotraining dan. Aangezien ik normaal 7,5km/h loop.

Vanaf ledig erf is het centrum ongeveer 5,5 km rond. Maar ja dan ben ik er nog niet, ik moet ook nog naar huis terug Dus voor mij is dat rondje ongeveer 7,5km. Dat gaat wel goed komen. Eerst de serie van Evy maar eens afronden.
pi_74251278
Ik ga over een aantal minuten les 15 lopen. Weet iemand hoe lang je moet lopen bij les 15?
pi_74251459
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:05 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik ga over een aantal minuten les 15 lopen. Weet iemand hoe lang je moet lopen bij les 15?
35 minuten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:21:15 #116
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74253009
net weer eens gelopen na 2 weken niets gedaan te hebben door tentamens

conditie zakt sneller weg dan verwacht, dus ik heb mezelf zo nu en dan wel verrot kunnen schelden dat ik stuk zat, iets wat 2 weken geleden niet na dezelfde afstand het geval was. Wordt dus weer een weekje goed trainen, dan ben ik weer back in shape .

Hier ook nog lopers die zich ingeschreven hebben voor de zevenheuvelenloop, maar dat nog niet in het andere topic vermeld hebben?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74255103
Aah, afgelopen lente en zomer veel hardgelopen, maar nu al drie maanden ofzo niet meer.
Ik wil wel heel graag weer beginnen en dat programma met Evy lijkt me zeker wel wat.
Schoenen en andere benodigdheden heb ik ook allemaal, maar ik woon sinds september in Amsterdam Noord en ik kan nog maar geen route bedenken om daar een beetje lekker te lopen. Om nu eerst helemaal naar het centrum of Vondelpark te gaan... en dan bezweet weer terug (in een tram/bus).. Nee.
's Avonds lopen gaat hem al helemaal niet worden, want dan voel ik me gewoon niet echt veilig daar. Goed, met lange collegedagen en de aanstaande winter/vroeg donker wordt dat nog best lastig.
Hoe doen jullie dat?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:52:52 #118
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74255125
eerder opstaan
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_74255255
Vanochtend heb ik les 2 gelopen, was goed te doen! Nu ben ik wel benieuwd geworden naar hoe mijn hartslag gedurende het lopen is. Ziet er wel erg leuk uit in zo'n grafiekje. Zelf maak ik gebruik van de Nokia Sports Tracker om afstand/tijd bij te houden. Heeft iemand enig idee waar een geschikte hartslagmeter te krijgen is die ik hieraan kan koppelen?
Mijn telefoon is de Nokia N85. De hartslagfunctie wordt door de software wel ondersteunt maar kan echt nergens een bijbehorende hartslagmeter vinden :
pi_74261512
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:56 schreef Lanoitan het volgende:
Vanochtend heb ik les 2 gelopen, was goed te doen! Nu ben ik wel benieuwd geworden naar hoe mijn hartslag gedurende het lopen is. Ziet er wel erg leuk uit in zo'n grafiekje. Zelf maak ik gebruik van de Nokia Sports Tracker om afstand/tijd bij te houden. Heeft iemand enig idee waar een geschikte hartslagmeter te krijgen is die ik hieraan kan koppelen?
Mijn telefoon is de Nokia N85. De hartslagfunctie wordt door de software wel ondersteunt maar kan echt nergens een bijbehorende hartslagmeter vinden :
Ik gebruik ook nokia sports tracker, maar gebruik geen hartslagmeter.

Vandaag les 15 gelopen en ging ontzettend goed! geen enkele keer buiten adem. Het was 2 4 5 6 7, en na die 7 minuten ben ik nog een stuk doorgelopen, heb er iets van 10 minuten van gemaakt. Voelde echt heel goed, heb 5.65 km gelopen in 42 minuten. Heb nu wel opeens het gevoel dat ik vooruit ga,
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:24:09 #121
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74262470
Netjes Solna, zeker in die heuvelachtige omgeving daar! We zitten ongeveer even ver in de serie van Evy, ik ga maandag denk ik les 14 lopen. 5,65 KM is al best een end!
pi_74271238
Hebben jullie ook dat je veel lekkerder loopt nadat je al de hele dag actief bezig bent geweest dan als je bijvoorbeeld in het weekend in de ochtend gaat lopen?
pi_74271662
Neuh eigenlijk niet. Ik liep gistermiddag, zonder daarvoor ook maar iets gedaan te hebben, en ging alsnog wel lekker. Ik zou zeggen dat ik minder lekker loop na een drukke dag, dan zijn me benen al wat moe.
  zondag 1 november 2009 @ 11:31:38 #124
274303 Tafelbier
Lage gisting
pi_74272089
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:39 schreef karoltje het volgende:
Hebben jullie ook dat je veel lekkerder loopt nadat je al de hele dag actief bezig bent geweest dan als je bijvoorbeeld in het weekend in de ochtend gaat lopen?
Dat heb ik ook wel even al je gedachten op nul. Meestal werkt het ontspannend na een dag vol hectiek.
  maandag 2 november 2009 @ 13:44:35 #125
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74314154
Ik heb zojuist les 14 gelopen van Evy. 33 minuten: 5,42 km.
Ben er erg tevreden mee, stukken van 6 minuten zijn wel zwaar vind ik, athans, de eerste was zwaar, de tweede en derde gingen juist wel lekker
Ik krijg een beetje problemen de route in de buurt te blijven plannen. Ik kan naar 2 dezelfde rondjes gaan maar dat vind ik suf, en alle andere (leuke) routes zijn net wat te ver (va 6,5 km zegmaar).

Nog even doorzetten dus, tot ik van Evy nog wat langere stukken mag lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')