abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:22:17 #251
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74015615
Esmee lief lachen

Kersjes en Ladyblack thnx!
Ik ga eens even kijken hoeveel zout er in de die dingen van tivall zitten. Ik eet ze zelf wel regelmatig. En peulvruchten idd. Als ik dan nog 2x in de week vlees geef moet ze voldoende hebben neem ik aan.

Het enige wat ik gekocht heb voor hapjes is een staafmixer. Die gebruikte ik na een maand al niet meer. Verder gaat groente ed hier gewoon in een steelpannetje.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:29:46 #252
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_74015774
Esmee! Lekker bekkie!!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:29:11 #253
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74017463
Ohhh, kijk Esmee nou schattig zijn

BE, ik met je mee!

Na een periode van relatieve rust presenteren wij u....... Krampjes!! Met hoofdletter inderdaad, als sinds gistermiddag is het feest hier. Hij heeft zo'n last, zit ook de hele tijd windjes te laten te overstrekken en huilen huilen huilen...
Alleen in de draagdoek gaat het wat beter maar dat is weer zo lastig verhuisdozen inpakken
.... met gevoel voor drama....
pi_74017513
Grasjes, ik had toen ik zwanger was, dit boek geleend bij de bieb. Ik denk dat ik het binnenkort nog een keer ga lenen. Gewoon om ideen op te doen. Vegetarisch kookboek : voor moeder en kind : meer dan 100 recepten voor (aanstaande) moeders en kinderen in hun eerste levensjaar / Amanda Grant.
Ik zag dat ze ook deze hebben: Vegetarisch vanaf de wieg : recepten zonder vlees voor baby & peuter / Francis van Arkel
Ga ik eens even zoeken bij Bol.com.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74018244
BE wat goed een doorslaper

Kersjes pff vervelend he die krampjes. Hier vooral 's avonds veel last. Ik hoode dat het rond de 7 a 8 weken het ergste is. Dat zou nu dan ongeveer zijn toch?

En Grasjes hier geen ervaring met vega-babyhapjes. Ik kan wel eens voor je in opperdepop kijken wat er aan vega-dingen instaan?

En ben even kwijt wie er vroeg om ervaringen met de keukenmachine... Wij gebruikten altijd een staafmixer en dat ging prima.

Ik ben zo trots op mijn kleine lachebekje Vannacht goed geslapen, na de voeding van 6 uur weer netjes in de wieg geslapen tot 10.30 uur en nu ligt ze alweer zo'n 2 uur lekker te tukken in de wieg. Jaja het wordt nog wel eens wat! Nu maar hopen dat ze vannacht nog gewoon wil slapen en dat ze dan niet uitgeslapen is...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:18:27 #256
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_74022457
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:14 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb even een aantal reviews gelezen over de babycook en die zijn positief zeg! Is het echt zo'n ideaal ding, of zijn er ook nadelen? Is ie vanaf t begin te gebruiken voor de eerste hapjes? Nadeel vind ik dan wel weer de prijs trouwens...
Ik vind het wel een ideaal ding, maar als je kind bijv. vanaf 8 maanden al met de pot mee eet dan is het zonde van je geld, want ze zijn idd aardig prijzig (daarom noemde ik marktplaats ook al) Ik heb het apparaat hier gebruikt vanaf het eerste fruithapje, bijv. appeltjes en peren stomen en daarna blenderen.
pi_74022712
BE wat fijn!

nog nooit van die babycook gehoord. Wij wilden in principe min of meer aan de rapley gaan en relatief snel met de pot mee laten eten (waar mogelijk uiteraard); Ik heb wel een staafmixer die ik denk ik ook wel ga gebruiken.

Mn meisje heeft ineens haar handjes gevonden! ik vind het zo'n gek gezicht ze zat de afgelopen dagen naar haar knuistjes te kijken als ze toevallig voorbij komen maar sinds vandaag stopt ze haar handjes/vingers/knuistjes bewust in haar mond en sabbel en kluift (en kwijlt...) wat af echt goed onder controle heeft ze het nog niet maar ik vind het zo leuk om te zien

Vraagje over poepluiers, hoe zie je nou of je kindje (milde) diarree heeft? Ik weet dat bv-poep bij diarree dan echt echt waterig dun is zeg maar... sinds gisteravond heeft mn meisje namelijk als ze een poepluier heeft alleen die gele kleur in de luier. Verder is de luier helemaal droog, net als met een plasluier zeg maar. Kan ik er dan vanuit gaan dat alle poep is opgeslorpt door de luier ik weet het niet zo goed nmlk. Ze wil ook meer drinken dan normaal. Oh en normale poepluiers waren altijd dat soort zalfachtige qua dikte.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74023568
Lijkt me wel diarree Huup. Maar heb geen verstand van bv poep.

De creme helpt nu al! Ziet er al beter uit! Kim is uit logeren, hij mist haar wel denk ik. Maar heeft de ruimte om te spelen zonder bemoeienis van Kim. Vind hij wel leuk.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:53:13 #259
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74023765
Mij lijkt het ook wel diarree... Verder zou ik ook niet weten wat je er aan kan doen, of hoe lang je moet wachten voor je naar een huisarts gaat ofzo?

Wie zei het nou over de Wii??? Hier ook een jongetje dat het presteert om de Wii uit te zetten als pappa aan het spelen is...

En wat fijn dat de crème al helpt Ingrid!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74024019
Beterschap Kersjes voor Toby Krampjes zijn . Hier hadden wij er zowat last van totdat hij vaste voeding ging eten.

Wat betreft hapjes. Ik vind een staafmixer of iets dergelijks prima voor het begin als je wilt pureren. Zodra je begint wat stukjes te geven, kun je de meeste dingen prima prakken. Voor de rest kun je anders nog pureren en bijvoorbeeld met aardappel in stukjes mengen.

Hier is ons manneke de laatste dagen echt van slag. Hij slaapt slecht, soms heeft hij rode wangetjes, kwijlt veel, de poep stinkt. Daarnaast snotterd hij en heeft hij een hoestje. Ik weet niet of hij nou zo veel last heeft van de verkoudheid of van doorkomende tanden. Trouwens zijn er nog geen tanden doorgekomen voor zover wij kunnen zien. De tekenen duiden er wel op. Zelfs met pijnstiller heeft hij vandaag nauwelijks geslapen.

Sserpente zijn de pukkels inmiddels wat weggetrokken?

Wat ben jij toch een schatje Esmee Je mama is zeker ook heel blij met je slaappatroon.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74024053
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 19:53 schreef Marie79 het volgende:
Mij lijkt het ook wel diarree... Verder zou ik ook niet weten wat je er aan kan doen, of hoe lang je moet wachten voor je naar een huisarts gaat ofzo?

Wie zei het nou over de Wii??? Hier ook een jongetje dat het presteert om de Wii uit te zetten als pappa aan het spelen is...

En wat fijn dat de crème al helpt Ingrid!
ik heb dus ook geen idee wat ik eraan moet doen eigk ik lees her en der (even google erbij getrokken) dat als de diarree na twee voedingen nog niet over is dat je de HA moet inlichten maar het is me op lang niet alle websites duidelijk af alle adviezen ook gelden voor kleine baby's zeg maar.
Hmm.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74024218
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:31 schreef oeke het volgende:
Grasjes, ik had toen ik zwanger was, dit boek geleend bij de bieb. Ik denk dat ik het binnenkort nog een keer ga lenen. Gewoon om ideen op te doen. Vegetarisch kookboek : voor moeder en kind : meer dan 100 recepten voor (aanstaande) moeders en kinderen in hun eerste levensjaar / Amanda Grant.
Ik zag dat ze ook deze hebben: Vegetarisch vanaf de wieg : recepten zonder vlees voor baby & peuter / Francis van Arkel
Ga ik eens even zoeken bij Bol.com.
Oeke dit boek heeft een collega van mij cadeau gekregen, die net met zwangerschapsverlof is. Het is wel zo dat de collega die zwanger is is geen vegetarier is maar wel de collega, die het cadeau gaf.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:08:25 #263
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74024228
Ik zou sowieso als je het niet vertrouwd, je toch even de HAP kan bellen voor advies. Beter een keer te veel dan te weinig, toch?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74024962
Huup, je kan altijd de HAP bellen natuurlijk om even te overleggen... (hmmz spuit 11 zie ik al )
Fake it till you make it...
pi_74025486
Huup je zou ook eerst even de dames van borstvoeding natuurlijk of la leche league kunnen bellen. Ik weet bijvoorbeeld niet of het zou helpen als jij iets eet zoals banaan of zo. Ook kunnen zij misschien informatie geven over de achterliggende reden van het inschakelen van de ha. Ik zou me kunnen voorstellen, dat het vooral erom gaat dat je kindje niet uitdroogt. Dus dat je dat gewoon goed in de gaten houdt. Je kan natuurlijk ook gewoon eff telefonisch overleggen met de hap, je hoeft er misschien niet eens heen te gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74025767
Oe huup, dat lijkt me lastig, geen idee wat je daar mee aan moet. Driekus heeft maar rare luiers sinds ie ook flesvoeding krijgt. Beetje combi van dun en dan veel. En stinken

Even een vraagje aan Be en Huup (en aan anderen die er mee te maken hebben gehad): Driekus heeft een behoorlijke voorkeur voor links, al vanaf het begin. Nou begin je dus al een enorm verschil te zien aan zijn hoofd, rechts is mooi rond, links is plat. En hoofdje naar rechts leggen wil niet echt. Ik wil eigenlijk niet wachten op de cb afspraak over 2 weken, maar nu al actie ondernemen. Hebben jullie een verwijzing gehad van de ha of ben je zelf naar de fysio gestapt? Er is hier een kinderfysio in het medisch centrum, maar ik weet dus niet of ik daar zo terecht kan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74026154
Mefke, ik zou maandag gewoon meteen die kinderfysio bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74026312
oh vervelend mef
ik heb een mondelinge verwijzing van zowel het cb als van de huisarts, al met resp. 2 en 3 weken gekregen. Maar tegenwoordig heb je geloof ik geen verwijzing meer nodig, gewoon even binnenstappen dus bij de fysio! Echt doen hoor
Wat je zelf kunt doen is het bedje omgekeerd opmaken eventueel, dus de andere kant op zodat hij zn hoofdje moet draaien om het licht te zien en je aankleedkussen zo plaatsen dat hij recht vooruit kijkt zeg maar.
Oh en met flesvoeding de fles geven op je linkerarm (geloof ik) zodat die spier iets gerekt wordt. Maar dat weet BE wsl beter dingen met flesvoeding enzo.

Ik heb gebeld met de HAP en de HA aan de telefoon gehad. Zolang de luiers nog zwaar zijn, van oa de plas en mn meisje normaal drinkt is het niet erg en hoef ik geen actie te ondernemen.
Bij koorts moet ik direct bellen en ook als ze niet meer alert reageert. En als het over een paar dagen nog niet over is dan even langsgaan bij de gewone HA. De arts vertelde dat kleine baby's vaker last hebben van diarree zonder koorts en dat het niet uitmaakt omdat ze het over het algemeen compenseren met meer drinken. Dus so far so good

Alleen hoe ik de luiers in de gaten moet houden en of ze alert is komende nacht moet ik nog even over nadenken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74027476
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef huuphuup het volgende:
oh vervelend mef
ik heb een mondelinge verwijzing van zowel het cb als van de huisarts, al met resp. 2 en 3 weken gekregen. Maar tegenwoordig heb je geloof ik geen verwijzing meer nodig, gewoon even binnenstappen dus bij de fysio! Echt doen hoor
Wat je zelf kunt doen is het bedje omgekeerd opmaken eventueel, dus de andere kant op zodat hij zn hoofdje moet draaien om het licht te zien en je aankleedkussen zo plaatsen dat hij recht vooruit kijkt zeg maar.
Oh en met flesvoeding de fles geven op je linkerarm (geloof ik) zodat die spier iets gerekt wordt. Maar dat weet BE wsl beter dingen met flesvoeding enzo.

Ik heb gebeld met de HAP en de HA aan de telefoon gehad. Zolang de luiers nog zwaar zijn, van oa de plas en mn meisje normaal drinkt is het niet erg en hoef ik geen actie te ondernemen.
Bij koorts moet ik direct bellen en ook als ze niet meer alert reageert. En als het over een paar dagen nog niet over is dan even langsgaan bij de gewone HA. De arts vertelde dat kleine baby's vaker last hebben van diarree zonder koorts en dat het niet uitmaakt omdat ze het over het algemeen compenseren met meer drinken. Dus so far so good

Alleen hoe ik de luiers in de gaten moet houden en of ze alert is komende nacht moet ik nog even over nadenken.

Wat goed het hoeft dus niets te betekenen. Wat ik al dacht gaat het idd vooraal erom te zorgen, dat ze niet uitdroogt. Komt Amelie s'nachts nog voor voeding? Dan zou je op dat moment haar luier even kunnen controleren. Je hoeft misschien niet een hele verschoonbeurt te doen, gewoon even voelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74027696
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:58 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wat goed het hoeft dus niets te betekenen. Wat ik al dacht gaat het idd vooraal erom te zorgen, dat ze niet uitdroogt. Komt Amelie s'nachts nog voor voeding? Dan zou je op dat moment haar luier even kunnen controleren. Je hoeft misschien niet een hele verschoonbeurt te doen, gewoon even voelen.
nee ze komt niet voor een nachtvoeding, daarom moet ik even denken wat ik ga doen
Ze ligt nu al te slapen en als het gaat zoals het de afgelopen weken ging dan komt ze op zn vroegst rond vijf uur of half zes ongeveer (nieuwe tijd.). Dus mja, wellicht dat ik 'snachts even zou kunnen kijken maar dan wordt ze wel wakker dus dan moet ik ook voeden wsl. Maar misschien vind ik dat ook wel prettig om nog een keer te voeden;
aan de andere kant, als ze alweer min of meer over de ergste diarree heen is dan is het gewoon bout voor haar om wakker gemaakt te worden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74027890
Ik ga maar meteen bellen maandag. En als ik dan eerst naar de ha moet, dan moet dat maar. Ik loop er de deur plat sinds de bevalling. Voor mezelf mag ik pas na 6 weken na de fysio, maar misschien meldt ik me daar eerder omdat ze een soort herstelprogramma voor bevallen dames hebben en dat is dan weer handig als dat zou mogen.
pi_74027894
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef huuphuup het volgende:
Paar keer de wekker zetten dan maar... Hoewel ik ook niet echt alert zou zijn als ik midden in de nacht wakker word gemaakt...

Goed dat je er meteen achteraan gat, Mef. Dat dat zo snel gaat joh, die afplatting. Lukt het om z'n hoofdje alsnog te draaien zodra ie slaapt?

Lentes pukkeltjes zitten er nog. Ik heb er vandaag af en toe wat zinkzalf op gesmeerd en dat lijkt de vurigheid er wat uit te halen. De puistjes zelf blijven zitten, maar de rode vlekker er omheen lijken wat rustiger te worden. Vandaag waren er vrienden op visite en die herkenden het ook als babyacné. Hun zoontje had precies hetzelfde. Bij hem is het na een tijdje weer weggetrokken.

Nu maar hopen dat ze er vóór d'r zestiende vanaf is.
pi_74028199
Huup, maar als je haar wakker maakt ter controle en ze wil niet, zal ze ook echt niet drinken. Dan slaapt ze vast ook zo weer. Ik zou het zelf wel effe doen, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
Driekus is nog lang niet moe en wil nog niet drinken, maar ik wil slapen. Zul je zien, lig ik net, wil ie eten. En hij krijgt nou een borstvoeding, dus ik moet nog effe volhouden.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:32:49 #274
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74028366
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:14 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Paar keer de wekker zetten dan maar... Hoewel ik ook niet echt alert zou zijn als ik midden in de nacht wakker word gemaakt...

Goed dat je er meteen achteraan gat, Mef. Dat dat zo snel gaat joh, die afplatting. Lukt het om z'n hoofdje alsnog te draaien zodra ie slaapt?

Lentes pukkeltjes zitten er nog. Ik heb er vandaag af en toe wat zinkzalf op gesmeerd en dat lijkt de vurigheid er wat uit te halen. De puistjes zelf blijven zitten, maar de rode vlekker er omheen lijken wat rustiger te worden. Vandaag waren er vrienden op visite en die herkenden het ook als babyacné. Hun zoontje had precies hetzelfde. Bij hem is het na een tijdje weer weggetrokken.

Nu maar hopen dat ze er vóór d'r zestiende vanaf is.
Bij mijn dochter heeft het echt wel weken geduurd voor de pukkeltjes weg waren. ik heb ze nog steeds

Huup, misschien nog een keertje aanleggen voor je naar bed gaat? En anders zou ik haar lekker laten slapen hoor en dan is 5 uur vroeg genoeg als je nog even checkt voor je naar bed gaat.

Oeke, bedankt! ik ga ook even kijken naar dat kookboek.

En het is niet dat ik haar vleesloos wil laten opgroeien. Dat mag ze later zelf beslissen. Haar papa eet ook gewoon een paar keer per week vlees. Ik wil haar alleen niets tekort doen aan voedingsstoffen als ze weinig vlees krijgt
Drinken is hier weer dramatisch vandaag als ze over de hele dag 400 cc heeft gehad is het veel. Ben eigenlijk een beetje aan het wachten tot ze wakker wordt vanwege dorst..
pi_74028580
ja voor ik ga slapen maak ik haar niet wakker, ze is een uur geleden nog gevoed en ik ga zo naar bed dus de tijd tussen de voeding is wel erg klein dan, dan ben ik bang dat ze niets hoeft te drinken en ik haar voor niets wakker maak.

Ze drinkt wel fors trouwens mn tepels doen ontzettend zeer omdat ze met heel veel kracht drinkt. Pfoe. Ik denk dat ik gewoon vannacht haar temp meet en luier check enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')