abonnement Unibet Coolblue
pi_73906154
Hoi,

Ik zit net omdat het einde van het jaar nadert mijn NETTO ontvangen geld op te tellen en ik kom akelig dicht in de buurt van de ¤ 13.000.

Het was voor mij onduidelijk wat er allemaal onder het verzamelinkomen valt, hierop heb ik de IBG gebeld en die vertelde mij dat mijn inkomen (na aftrekposten) BRUTO onder de 13.000 moest blijven.
Toen had ik even een OOOH FUCK moment, maar is dit terecht ?

Mijn situatie.
Ik woon samen met mijn vriendin (eigen voordeur, geen huursubsidie)
Mijn vriendin komt bijlange na niet aan de 13.0000

ik heb tot nu verdient:

AH 8000 euro
Stage: 1425 euro
werkgever 2: 2060
Dit komt op dit nu neer op 11461 euro NETTO.

Dit kan ik wel onder die 13.200 laten uitkomen tot het einde van het jaar.

Nu mijn vraag ?

- Moet ik paniek gaan slaan ?
- wat valt er nog meer onder verzamelinkomen (zorgtoeslag ?)
- wat zijn de voordelen dat ik samenwoon, want een gedeelte van het geld wordt gebruikt om vriendinlief te "onderhouden" ?
pi_73906233
volgens mij is dat laatste niet relevant. het gaat er immers om wat er binnenkomt. niet waar je het aan uitgeeft.
pi_73906290
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:17 schreef Salatrel het volgende:
volgens mij is dat laatste niet relevant. het gaat er immers om wat er binnenkomt. niet waar je het aan uitgeeft.
dat weet ik niet zeker omdat zij volgende ib-groep wel mijn toeslagpartner is
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:26:50 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_73906484
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:19 schreef wd200 het volgende:

[..]

dat weet ik niet zeker omdat zij volgende ib-groep wel mijn toeslagpartner is
Volgens mij maakt het ook niet uit, het gaat om JOUW bijverdienste, en niet jouw uitgaves.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_73906522
Netto is minder dan bruto.
11.000 netto kan dus makkelijk nu al 13000 bruto zijn.

Stop maar met werken vanaf nu.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73906846
Je stage telt niet mee als loon, toch?
pi_73906886
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:40 schreef erikkll het volgende:
Je stage telt niet mee als loon, toch?
dat zijn allemaal vragen waar ik zelf ook meezit..
maar ik heb geen idee hoe ik daar antwoord op kan krijgen, de belastingdienst praat ook alleen maar met abracabra...

ik hoop dat iemand hier ervaring er mee heeft.
Denk het eigenlijk wel omdat het inkomen is.


nog een vraag wat kunne aftrekposten voor mij zijn ?
pi_73906911
Download even het aangifte programma van de Belastingdienst, vul alles op de goede plekken in, en dan krijg je vanzelf het verzamelinkomen. Mocht dat te hoog zijn, dan moet je je stufi stopzetten, en als je te laat bent het verschil terugbetalen, en ook nog 80euro/mnd voor je OV als ik het goed heb. Vroeger, tot 2007 meen ik, werd er wél gekeken naar het netto loon, maar dat is dus aangepast.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73906933
Geldt dit eigenlijk ook als je een groot bedrag ontvangt van je familie (erfenis oid)?
  † In Memoriam † woensdag 21 oktober 2009 @ 10:49:49 #10
43556 miss_dynastie
pi_73907110
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 10:43 schreef anotherday het volgende:
Geldt dit eigenlijk ook als je een groot bedrag ontvangt van je familie (erfenis oid)?
Nee, erfenis telt niet mee.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:00:07 #11
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_73907348
quote:
Netto is minder dan bruto.
11.000 netto kan dus makkelijk nu al 13000 bruto zijn.
Dit dus. Grote kans dat je er al overheen zit. Ik zou dit maar zo snel mogelijk uitzoeken anders mag je ook nog een flink bedrag voor je onterecht ontvangen OV kaart betalen.
quote:
Nee, erfenis telt niet mee.
Indirect wel. Belastbaar inkomen uit sparen en beleggen valt ook onder het verzamelinkomen.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_73907786
belasting ingevuld met de gegevens tot zover bekend.

had nog een loonstrookje tot april deze gedeeld door 4 en maal 12 gedaan.
en een totaalloonstrookje van mijn stage kom ik op een verzamelinkomen van 17.000
dit zou betekeken dat als ik zo door ga.
ik zou na 9mnd er overheen gezeten hebben

dan

4000 + 3*80 = 4200 excl rente aan de ib moet terug betalen

zodra ik NU stop kom ik op 15.000
(gegevens per maand maal 10 gedaan)
dan moet ik 2000+ een maand of 2 ov.. is 2100 euro terug betalen.
plus dat ik nog meer moet gaan werken omdat ik geen stufi meer ontvang..

dit lijkt me wel fucking veel... hoe weet ik zeker of het goed is..

[ Bericht 1% gewijzigd door wd200 op 21-10-2009 11:24:05 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:24:05 #13
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73908040
Hoe lang woon je samen met je vriendin? Als dat langer is dan 6 maanden kunnen jullie als fiscaal partners aangifte doen. Dan schuif je alles wat je te veel verdient naar je vriendin en heb je geen last van de IB-groep meer.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73908059
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:24 schreef infp2009 het volgende:
Hoe lang woon je samen met je vriendin? Als dat langer is dan 6 maanden kunnen jullie als fiscaal partners aangifte doen. Dan schuif je alles wat je te veel verdient naar je vriendin en heb je geen last van de IB-groep meer.
Kan je daar meer over vertellen ?
we wonen al vanaf nov. 2008 samen dus dat ik het hele jaar 2009.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:25:58 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73908094
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:24 schreef infp2009 het volgende:
Hoe lang woon je samen met je vriendin? Als dat langer is dan 6 maanden kunnen jullie als fiscaal partners aangifte doen. Dan schuif je alles wat je te veel verdient naar je vriendin en heb je geen last van de IB-groep meer.
Volgens mij is dat onzin. Je kan hooguit bijv. spaargeld doorschuiven voor box 3.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:27:07 #16
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73908123
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij is dat onzin. Je kan hooguit bijv. spaargeld doorschuiven voor box 3.
Nee hoor, dit werkt echt zo. Er zit zelfs functionaliteit in het aangifteprogramma waarmee je kunt kijken wat het meest voordelig voor je is. Anders google je het even, of je belt met de belastingtelefoon.

http://www.belastingdiens(...)partnerschap-01.html
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:32:54 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73908289
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:27 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Nee hoor, dit werkt echt zo. Er zit zelfs functionaliteit in het aangifteprogramma waarmee je kunt kijken wat het meest voordelig voor je is. Anders google je het even, of je belt met de belastingtelefoon.

http://www.belastingdiens(...)partnerschap-01.html
Als ik daar kijk, zie ik toch duidelijk staan dat je inkomsten uit loon niet kunt verdelen.

Toegegeven, er valt wel meer onder dan ik dacht.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:34:57 #18
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73908351
Hmm, ib-groep heeft het inderdaad over verzamelinkomen.
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73908419
het hele rijtje in het programma ingevoerd bij de belastingdienst.
nu kom ik op te betalen 290 euro aan de belasting dienst en een verzamelinkomen van 18000 is dit dan het verzamel inkomen voor ons samen ? wat zou betekenen allebei 9000 ?

Hier nog een stukje over fiscaal partnerschap


Kiezen voor fiscaal partnerschap
In uw aangifte geeft u in het scherm 'Persoonlijke gegevens' aan of u met uw huisgenoot kiest om heel 2008 als fiscale partners te worden beschouwd. U kunt dan gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten verdelen zoals u dat wilt.

Hebt u een voorlopige teruggaaf gevraagd en daar de keuze voor fiscaal partnerschap gemaakt? Dan moet u deze keuze in de aangifte bevestigen. Kiest u achteraf toch liever niet heel 2008 voor fiscaal partnerschap? Dan kiest u 'Nee' bij de vraag of u en uw huisgenoot kiezen voor fiscaal partnerschap.

Als u niet samen met uw huisgenoot voor heel 2008 kiest voor fiscaal partnerschap, mag u onderling geen gezamenlijke inkomsten en aftrekposten verdelen. U vermeldt dan in de aangifte alleen uw eigen inkomsten en aftrekposten.
pi_73908472
laat maar..

loon kan je idd niet verdelen...
dat wordt stufi stopzetten denk ik zsm
pi_73908523
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:36 schreef wd200 het volgende:
het hele rijtje in het programma ingevoerd bij de belastingdienst.
nu kom ik op te betalen 290 euro aan de belasting dienst en een verzamelinkomen van 18000 is dit dan het verzamel inkomen voor ons samen ? wat zou betekenen allebei 9000 ?

Hier nog een stukje over fiscaal partnerschap


Kiezen voor fiscaal partnerschap
In uw aangifte geeft u in het scherm 'Persoonlijke gegevens' aan of u met uw huisgenoot kiest om heel 2008 als fiscale partners te worden beschouwd. U kunt dan gemeenschappelijke inkomsten en aftrekposten verdelen zoals u dat wilt.

Hebt u een voorlopige teruggaaf gevraagd en daar de keuze voor fiscaal partnerschap gemaakt? Dan moet u deze keuze in de aangifte bevestigen. Kiest u achteraf toch liever niet heel 2008 voor fiscaal partnerschap? Dan kiest u 'Nee' bij de vraag of u en uw huisgenoot kiezen voor fiscaal partnerschap.

Als u niet samen met uw huisgenoot voor heel 2008 kiest voor fiscaal partnerschap, mag u onderling geen gezamenlijke inkomsten en aftrekposten verdelen. U vermeldt dan in de aangifte alleen uw eigen inkomsten en aftrekposten.

Haha, nee zo werkt het niet. Jouw eigen verzamelinkomen moet je opgeven bij de IB-groep, die doen niks met een fiscaal partnerschap. (hun partnerschap is wat anders dan dat van de belastingdienst)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73908591
ik baal ervan dat ik er nu pas achter kom.
als ik het een maand of 2 eerder had gedaan had ik het salaris om mijn vriendin haar rekening laten storten (zelfde werkgever dat kan wel)

wellicht alsnog een optie om iig stufi te blijven ontvangen.
om vanaf nu geen geld meer op mijn rekening te laten storten maar alle uren die ik werk onder haar te boeken. en dan krijg ik het van haar wel weer terug.

of mag dat ook niet ?
want het staat niet op mijn jaaropgave dan, dus volgens mij kan het.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:52:10 #23
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73908916
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:24 schreef infp2009 het volgende:
Hoe lang woon je samen met je vriendin? Als dat langer is dan 6 maanden kunnen jullie als fiscaal partners aangifte doen. Dan schuif je alles wat je te veel verdient naar je vriendin en heb je geen last van de IB-groep meer.
Inkomen uit dienstbetrekking kun je niet verdelen tussen fiscale partners.

Het maakt dus ook niet uit bij wie het geld op de rekening komt omdat er gekeken wordt naar het fiscaal/belastbaar inkomen van jou. En aangezien het bij jou op de jaaropgave staat, ben je kort gezegd, het haasje. Tenzij je jouw uren laat uitbetalen op naam van je vriendin. Dan komt het op haar jaaropgave te staan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73908959
op de site van de ibg

Tot wanneer stopzetten?

Weet je pas in 2010 dat je in 2009 meer hebt verdiend dan ¤ 13.215,83? Je hebt nog tot 1 juli 2010 de tijd om de studiefinanciering over maanden in 2009 in te trekken. Zet je studiefinanciering alsnog stop per de eerste dag van de maand waarin je over de bijverdiengrens bent gegaan. Dit heeft financiële gevolgen: je moet de studiefinanciering terugbetalen die je hebt gekregen in de maanden die je met terugwerkende kracht stopzet. Daarnaast kan er ook een schuld ontstaan wegens het onterecht in bezit hebben van de OV-studentenkaart.


moet nu even bekijken wat financiels het meest aantrekkelijk is

1. doorwerken en stufi ontvangen
2. stufi stopzetten en doorwerken
3. stoppen met werken en stufi ontvangen

1 is sowieso ongunstig ik twijfel alleen tussen punt 2 en punt 3.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:01:01 #25
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_73909193
quote:
1 is sowieso ongunstig ik twijfel alleen tussen punt 2 en punt 3.
Wat valt er te twijfelen? Verdien je meer per maand dan je in stufi binnenkrijgt? Dan stufi stoppen en werken. Verdien je minder, dan stoppen met werken en stufi houden...

Trouwens, jouw uren bij je vriendin bijschrijven is natuurlijk fraude en geen enkele respectabele werkgever gaat daaraan meewerken (heeft bijv. ook een aantal nadelige gevolgen voor de werkgever)...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:08:30 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73909400
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:01 schreef bug_me_not2 het volgende:
(heeft bijv. ook een aantal nadelige gevolgen voor de werkgever)...
Zoals?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73909647
Conclusie met op dit moment 11.000 nette en een verzamelinkomen van 15k zit ik over het limiet van de IBG heen.

Ik verdien meer dan ik stufi krijg.

Oplossingen.

1. Stufi stopzetten en het verschil van 2000 euro + (max)2md ov terug betalen.
2. stufi doorlaten lopen en door blijven werken MAAR voor juni 2010 stufi stopzetten met terug werkende kracht. Klopt het dan dat ik dan alleen de stufi moet terug betalen vanaf de maanden dat ik teveel gewerkt hebt.
Stel ik zat per half sept over die 13.000 heen dan stufi met terugwerkende kracht stopzetten vanaf 1 sept.
klopt het dan dat ik stufi + ov moet betalen over 4mnd ?
en NIET het resterende bedrag.

ik ga van het weekend eerst mijn loonstrookjes van de AH opzoeken om te zien per wanneer ik samen met mijn stage / 2de bijbaan de 13.000 gepaseerd hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door wd200 op 21-10-2009 12:23:40 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:21:11 #28
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_73909801
quote:
Zoals?
Dat de vriendin ineens aanspraak kan maken op een contract met een hoger uren aantal bijv.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_73910064
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:16 schreef wd200 het volgende:
Conclusie met op dit moment 11.000 nette en een verzamelinkomen van 15k zit ik over het limiet van de IBG heen.

Ik verdien meer dan ik stufi krijg.

Oplossingen.

1. Stufi stopzetten en het verschil van 2000 euro + (max)2md ov terug betalen.
2. stufi doorlaten lopen en door blijven werken MAAR voor juni 2010 stufi stopzetten met terug werkende kracht. Klopt het dan dat ik dan alleen de stufi moet terug betalen vanaf de maanden dat ik teveel gewerkt hebt.
Stel ik zat per half sept over die 13.000 heen dan stufi met terugwerkende kracht stopzetten vanaf 1 sept.
klopt het dan dat ik stufi + ov moet betalen over 4mnd ?
en NIET het resterende bedrag.

ik ga van het weekend eerst mijn loonstrookjes van de AH opzoeken om te zien per wanneer ik samen met mijn stage / 2de bijbaan de 13.000 gepaseerd hebt.
Je hoeft niet je complete loon terug te betalen. Je moet alleen het deel wat je onterecht ontvangen hebt terug betalen. Dat is voor je OV-kaart ¤68,- per maand en dan nog het bedrag wat je aan stufi ontvangt. Dit gaat dan in vanaf de maand dat je over de bijverdiengrens komt. Punt 2 van je klopt dus.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 12:34:16 #30
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73910170
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:21 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Dat de vriendin ineens aanspraak kan maken op een contract met een hoger uren aantal bijv.
Je hebt het over een aantal nadelige gevolgen. Dat impliceert dat er meer zijn.

En als de vriendin van TS een contract heeft voor een vast aantal uren, moet ze aantonen dat ze structureel meer uren maakt. Dat zal moeilijk worden.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73910258
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je hoeft niet je complete loon terug te betalen. Je moet alleen het deel wat je onterecht ontvangen hebt terug betalen. Dat is voor je OV-kaart ¤68,- per maand en dan nog het bedrag wat je aan stufi ontvangt. Dit gaat dan in vanaf de maand dat je over de bijverdiengrens komt. Punt 2 van je klopt dus.
ben je het er ook mee eens dat, dat het bij punt 1 en 2 anders is.

punt 1 is verschil terug betalen + ov kosten
punt 2 is alleen stufi + ov terug betalen en geen verschil

dan moet ik alleen voor mezelf uitrekenen wat het meest voordelig is of wat het miste kost
pi_73910439
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:37 schreef wd200 het volgende:

[..]

ben je het er ook mee eens dat, dat het bij punt 1 en 2 anders is.

punt 1 is verschil terug betalen + ov kosten
punt 2 is alleen stufi + ov terug betalen en geen verschil

dan moet ik alleen voor mezelf uitrekenen wat het meest voordelig is of wat het miste kost
Welk verschil bedoel je?
pi_73910501
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:44 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welk verschil bedoel je?
als ik 15.000 als verzamel inkomen heb (wat ik nu ben)

moet ik 1800 euro terug betalen, dat is het verschil tussen de max. bijverdiengrens en mijn verzamelinkomen.
dit staat op de ibg site als


Gevolgen te veel bijverdienen

Stel dat je in een kalenderjaar boven de bijverdiengrens komt en je zet je studiefinanciering niet op tijd stop. Wat gebeurt er dan na controle?

* Het bedrag dat je hebt verdiend boven de bijverdiengrens moet je aan ons terugbetalen. Je hoeft nooit meer terug te betalen dan je aan basisbeurs en aanvullende beurs hebt ontvangen.
* Voor iedere maand dat je de OV-studentenkaart in bezit had, moet je een bedrag betalen. Voor 2009 is dit ¤ 80,25.
* Over beide schulden moet je rente betalen. Deze rente loopt vanaf het moment dat we jou een Bericht Studiefinanciering sturen over je bijverdiensten.




daar val ik dus in want ik heb hem NIET op tijd stop gezet

(tenzij ik hem nu nog met terugwerkende kracht kan stopzetten)

[ Bericht 0% gewijzigd door wd200 op 21-10-2009 12:53:06 ]
pi_73910574
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:46 schreef wd200 het volgende:

[..]

als ik 15.000 als verzamel inkomen heb (wat ik nu ben)

moet ik 1800 euro terug betalen, dat is het verschil tussen de max. bijverdiengrens en mijn verzamelinkomen.
dit staat op de ibg site als

[i]
Gevolgen te veel bijverdienen

Stel dat je in een kalenderjaar boven de bijverdiengrens komt en je zet je studiefinanciering niet op tijd stop. Wat gebeurt er dan na controle?

* Het bedrag dat je hebt verdiend boven de bijverdiengrens moet je aan ons terugbetalen. Je hoeft nooit meer terug te betalen dan je aan basisbeurs en aanvullende beurs hebt ontvangen.
* Voor iedere maand dat je de OV-studentenkaart in bezit had, moet je een bedrag betalen. Voor 2009 is dit ¤ 80,25.
* Over beide schulden moet je rente betalen. Deze rente loopt vanaf het moment dat we jou een Bericht Studiefinanciering sturen over je bijverdiensten.


[/i[

daar val ik dus in want ik heb hem NIET op tijd stop gezet

(tenzij ik hem nu nog met terugwerkende kracht kan stopzetten)
Ah zo bedoel je. Het lijkt me voordeliger om hem met terugwerkende kracht stop te zetten. En dat kan als het goed is ook tot ergens in het eerste kwartaal van 2010 (pin me even vast op de precieze maand).
pi_73910689
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 12:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah zo bedoel je. Het lijkt me voordeliger om hem met terugwerkende kracht stop te zetten. En dat kan als het goed is ook tot ergens in het eerste kwartaal van 2010 (pin me even vast op de precieze maand).
dat idee had ik ook. ja tot juni of juli 2010 heb ik gelezen.

of het helemaal voordeliger is weet ik niet (ivm vrij hoge stufi) maar wel veiliger.
dan kan ik nu iig leven en vast sparen voor het terug betalen
komen ook nog hoge kosten aan en die wil ik ook kunnen dekken..
pi_73965635
even een update.

ik heb besloten wat ik ga doen.

IBG bellen of ik de schuld om kan zetten naar een lening.
zo ja lekker zo laten en als ik klaar ben een keer 4x stufi terug betalen.

zo nee.
stufi doorlaten lopen + lening aanvragen achteraf stufi stopzetten en met het geld van de lening de stufi terugbetalen.

Het is achterlijk veel geld en ik heb dus gewoon een aardig tijdje voor niks gewerkt maar ja regels..

EN VEEL BETER OPLETTEN VOLGEND JAAR!!!!!!
pi_73965729
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:12 schreef wd200 het volgende:
even een update.

ik heb besloten wat ik ga doen.

IBG bellen of ik de schuld om kan zetten naar een lening.
zo ja lekker zo laten en als ik klaar ben een keer 4x stufi terug betalen.

zo nee.
stufi doorlaten lopen + lening aanvragen achteraf stufi stopzetten en met het geld van de lening de stufi terugbetalen.

Het is achterlijk veel geld en ik heb dus gewoon een aardig tijdje voor niks gewerkt maar ja regels..

EN VEEL BETER OPLETTEN VOLGEND JAAR!!!!!!
Dit snap ik niet? Je gaat een lening aanvragen? En hoezo voor niets gewerkt? Als jij je stufi met terugwerkende kracht stopzet mis je alleen je stufi per maand, neem aan dat je inkomen toch wel hoger is dan je stufi?
pi_73966108
TS, mag ik sowieso vragen wat voor studie je doet?
Je klinkt namelijk niet al te snugger..
pi_73974038
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dit snap ik niet? Je gaat een lening aanvragen? En hoezo voor niets gewerkt? Als jij je stufi met terugwerkende kracht stopzet mis je alleen je stufi per maand, neem aan dat je inkomen toch wel hoger is dan je stufi?
Ik ga mijn stufi met terugwerkende kracht stopzetten. Dan MOET ik 3a4x stufi + ov terug betalen.
en dat geld moet ergens vandaan komen en ik weet niet of ik dat kan bijwerken..

Als ik 2mnd minder gewerkt had, had ik niets hoeven terug te betalen. Maar goed dit had ik dan van te voren moet uitzoeken.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:23 schreef Mr.Mojito het volgende:
TS, mag ik sowieso vragen wat voor studie je doet?
Je klinkt namelijk niet al te snugger..
HBO, waarop vind je dat ik voel me hierdoor erg aangevallen ?
pi_73988059
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:20 schreef wd200 het volgende:

[..]

Ik ga mijn stufi met terugwerkende kracht stopzetten. Dan MOET ik 3a4x stufi + ov terug betalen.
en dat geld moet ergens vandaan komen en ik weet niet of ik dat kan bijwerken..

Als ik 2mnd minder gewerkt had, had ik niets hoeven terug te betalen. Maar goed dit had ik dan van te voren moet uitzoeken.
[..]

HBO, waarop vind je dat ik voel me hierdoor erg aangevallen ?
Waha pussy, aangevallen voelen hierdoor

Volgend jaar dus gewoon je inkomsten in de holes keepen.
De klaagbaak is een machine.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:11:52 #41
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_74002306
Met terugwerkende kracht stopzetten. Easy peasy.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')