abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73898424
sinds twee jaar huur ik in verband met mijn studie een kamer. Ik heb hier een contract voor getekend met mijn huisbaas. In september ben ik mij blauw gaan ergeren aan het als maar uitvallende internet. Mijn nieuwe huisgenoot die er sinds januari woont, wist mij te melden dat dat werd beheerd door één van de medebewoners. Wij zijn dus eens een babbeltje gaan maken met deze gast. Hij vond het een prima idee dat er een nieuw abbo kwam en melde ons tussendoor ook even dat hij ons nog een huisrekening ging sturen. Wij waren natuurlijk stom verbaast en vroegen hoe dit zat. wat blijkt, hij betaalt elke maand het internet en de tv en wij horen daar, zonder dat wij hiervan op de hoogste waren gesteld, aan mee te betalen. Het gaat hier ook niet om een gering bedrag. Deze jongen heeft namelijk nog zo'n internet abbo uit het jaar nul waar je ook nog verplicht een KPN ISDN lijn bij moet hebben, dus de kosten komen op zo'n 80 euro per maand uit. Ik wist niet eens dat we een telefoon lijn hadden!

ik ben er vanuit gegaan dat dit door de huisbaas werd geregeld, want deze heeft zelfs nog een monteur naar mijn kamer toegestuurd om de bekabeling aan te leggen. Bovendien betaal ik al 350 euro per maand aan huurkosten.

Ik ben toen mijn contract gaan doorspitten, maar hier staat niets over een huis rekening in. hij wil nu dat wij dus even die huisrekening gaan betalen, maar ik kan dat als arme student niet even ophoesten. Na wat onderhandelen hebben we de telefoon kosten eruit kunnen halen, want we wisten niet eens dat we een telefoon lijn hadden. Ik vraag me nu af of hij dit nu zomaar kan eisen na 2 jaar. Ik heb namelijk helemaal geen overeenkomst met deze jongen en het minste wat hij had kunnen doen, is het mij vertellen op het moment dat ik een kenninsmakings praatje kwam houden. Had ik dit namelijk al eerder geweten, dan had ik direct dat veel te dure abbo opgezegd.

dus, mijn vraag; mag hij van mij verwachten dat ik deze 'huisrekening' betaal ?

[ Bericht 1% gewijzigd door hackjedi op 20-10-2009 23:00:52 ]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:05:23 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73898801
Nee.
pi_73898892
Je verhaal rammelt.
Hoezo ben jij er vanuit gegaan dat je huisbaas de kosten zou betalen? Terwijl je heel goed wist dat de jongen die jou van internet voorzag daar een bijdrage voor wilde hebben.

Je zal er wel onderuit komen maar ik vind jou in het verhaal van de OP niet erg netjes eigenlijk.
pi_73898894
nee
pi_73898971
Nee.
pi_73899111
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:08 schreef Stali het volgende:
Je verhaal rammelt.
Hoezo ben jij er vanuit gegaan dat je huisbaas de kosten zou betalen? Terwijl je heel goed wist dat de jongen die jou van internet voorzag daar een bijdrage voor wilde hebben.

Je zal er wel onderuit komen maar ik vind jou in het verhaal van de OP niet erg netjes eigenlijk.
kerel, als je het verhaal had gelezen, had je geweten dat ik dat dus niet wist. dat staat er duidelijk
pi_73899132
Hij kan je niet verplichten te betalen. Maar het is wel raar dat jij er vanuit gaat dat je zomaar gratis internet en tv hebt.
pi_73899227
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:14 schreef hackjedi het volgende:

[..]

kerel, als je het verhaal had gelezen, had je geweten dat ik dat dus niet wist. dat staat er duidelijk
Na mijn post heb je inderdaad twee zinnetjes toegevoegd.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:18:31 #9
132191 -jos-
Money=Power
pi_73899253
Wel vreemd dat je er pas na 2 jaar erachter komt dat een huisgenoot van je de internet en telefoonrekeningen betaald? Geloof weinig van je verhaal.

Maar goed als je redelijk bent betaal je gewoon een evenredig deel van de rekeningen, je hebt immers ook van de diensten gebruik gemaakt neem ik aan...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_73899287
En dan trekt die huisgenoot ineens na 2 jaar aan de bel? Waarom?
pi_73899316
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:18 schreef -jos- het volgende:
Wel vreemd dat je er pas na 2 jaar erachter komt dat een huisgenoot van je de internet en telefoonrekeningen betaald? Geloof weinig van je verhaal.

Maar goed als je redelijk bent betaal je gewoon een evenredig deel van de rekeningen, je hebt immers ook van de diensten gebruik gemaakt neem ik aan...
TS is gewoon een weasel.
Maar hij kan er inderdaad makkelijk onderuit.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:20:04 #12
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73899317
Je vraagt je niet af waarom je zomaar internet hebt terwijl dat niet in je contract staat? En waarom weet die nieuwe huisgenoot zoiets wel?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:22:32 #13
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_73899410
Je kan er makkelijk onderuit. Je bent dan natuurlijk alleen wel een klootzak, al is je huisgenoot gewoon een luiwammes. Het is natuurlijk maar wat voor sfeer je wilt in huis
pi_73899574
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:20 schreef GlowMouse het volgende:
Je vraagt je niet af waarom je zomaar internet hebt terwijl dat niet in je contract staat? En waarom weet die nieuwe huisgenoot zoiets wel?
hij wist dit ook niet, hij was net zo verbaasd als ik. De huisbaas heeft meerdere panden, dus zo vreemd is het niet dat hij de wachtwoorden van de modem en dergelijke aan iemand in het pand overlaat.

bovendien. Als ik niet geklaagd had over het internet, hadden we het waarschijnlijk nog niet geweten.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:27:50 #15
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_73899628
Vind het maar een raar verhaal. Waarom zou die huisgenoot twee jaar lang 80 euro per maand voorschieten zonder dit te vertellen? En waarom wisten andere huisgenoten dit ook niet?

Maar goed, als het verhaal in de OP het hele verhaal is dan zou ik niet betalen. Die huisgenoot had jou toen jij er ging wonen op de hoogte moeten stellen van de maandelijkse kosten voor TV en internet.
pi_73899644
Ik denk dat er ook nog een beetje bij komt kijken of het 350 kale huur is, of dat je ook een deel bovenop, of als onderdeel van die 350, betaald voor water, gas en electra. Denk dat je er maar heel snel aan moet wennen dat het leven duur is, en je misschien wel boven je stand geleefd hebt als student

No... but seriously... als het je niet bevalt zeg je gewoon: ik betaal met terugwerkende kracht niets. Vanaf nu kan je wat krijgen, maar dan gooi je wel het abo om. En als jullie er niet uitkomen, dan ga je toch gewoon ergens anders wonen?

Ik heb nog wel een kamer voor je vrij, inclusief gas water en electra. 4 bij 6 meter. 600 euro per maand.
pi_73899707
Internet is extra.
pi_73899763
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:28 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:

Ik heb nog wel een kamer voor je vrij, inclusief gas water en electra. 4 bij 6 meter. 600 euro per maand.
Schaamteloos ben je.
En zeker TS over twee jaar een rekeningetje internet voorschotelen.
pi_73899785
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:30 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:
Internet is extra.
Je bent een nobel mens.
pi_73899787
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:30 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:
Internet is extra.
jij komt er tenminste optijd mee
pi_73899833
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:26 schreef hackjedi het volgende:

[..]

hij wist dit ook niet, hij was net zo verbaasd als ik. De huisbaas heeft meerdere panden, dus zo vreemd is het niet dat hij de wachtwoorden van de modem en dergelijke aan iemand in het pand overlaat.

bovendien. Als ik niet geklaagd had over het internet, hadden we het waarschijnlijk nog niet geweten.
Dan nog had je zelf wel kunnen bedenken dat internet niet gratis uit de lucht komt vallen.
pi_73900759
tvp voor verdachte verhaal dat huisgenoot zomaar 2 jaar 80 euro betaald
  woensdag 21 oktober 2009 @ 01:40:11 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73902601
80 de maand is niet reëel, is een veelvoud van wat TV + internet zou kosten.

Onder die voorwaarden was je nooit akkoord gegaan.

Maar dat je exclusief huurt is wel hard te maken. Dus je hoeft ook niet gek op te kijken dat het IETS kost, ook al rekent hij het pas nu uit.

Ik zou hem 25% bieden, omdat je zo aardig bent, kijken wat hij doet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:22:25 #24
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_73933624
80 euro per maand? Een fatsoenlijk internetabonnement heb je al voor 30 euro p. maand. Die huisgenoot van je zou ik lekker gaar laten koken in zijn eigen kosten. Had ie zijn zaakjes maar beter op orde moeten hebben.
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_73940179
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 23:22 schreef kwib het volgende:
80 euro per maand? Een fatsoenlijk internetabonnement heb je al voor 30 euro p. maand. Die huisgenoot van je zou ik lekker gaar laten koken in zijn eigen kosten. Had ie zijn zaakjes maar beter op orde moeten hebben.
Lekker laten barsten als het jouw niet uitkomt, terwijl hij wel 2 jaar jouw internet betaald heeft....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')