kerel, als je het verhaal had gelezen, had je geweten dat ik dat dus niet wist. dat staat er duidelijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:08 schreef Stali het volgende:
Je verhaal rammelt.
Hoezo ben jij er vanuit gegaan dat je huisbaas de kosten zou betalen? Terwijl je heel goed wist dat de jongen die jou van internet voorzag daar een bijdrage voor wilde hebben.
Je zal er wel onderuit komen maar ik vind jou in het verhaal van de OP niet erg netjes eigenlijk.
Na mijn post heb je inderdaad twee zinnetjes toegevoegd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:14 schreef hackjedi het volgende:
[..]
kerel, als je het verhaal had gelezen, had je geweten dat ik dat dus niet wist. dat staat er duidelijk
TS is gewoon een weasel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:18 schreef -jos- het volgende:
Wel vreemd dat je er pas na 2 jaar erachter komt dat een huisgenoot van je de internet en telefoonrekeningen betaald? Geloof weinig van je verhaal.
Maar goed als je redelijk bent betaal je gewoon een evenredig deel van de rekeningen, je hebt immers ook van de diensten gebruik gemaakt neem ik aan...
hij wist dit ook niet, hij was net zo verbaasd als ik. De huisbaas heeft meerdere panden, dus zo vreemd is het niet dat hij de wachtwoorden van de modem en dergelijke aan iemand in het pand overlaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:20 schreef GlowMouse het volgende:
Je vraagt je niet af waarom je zomaar internet hebt terwijl dat niet in je contract staat? En waarom weet die nieuwe huisgenoot zoiets wel?
Schaamteloos ben je.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:28 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:
Ik heb nog wel een kamer voor je vrij, inclusief gas water en electra. 4 bij 6 meter. 600 euro per maand.
Dan nog had je zelf wel kunnen bedenken dat internet niet gratis uit de lucht komt vallen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:26 schreef hackjedi het volgende:
[..]
hij wist dit ook niet, hij was net zo verbaasd als ik. De huisbaas heeft meerdere panden, dus zo vreemd is het niet dat hij de wachtwoorden van de modem en dergelijke aan iemand in het pand overlaat.
bovendien. Als ik niet geklaagd had over het internet, hadden we het waarschijnlijk nog niet geweten.
Lekker laten barsten als het jouw niet uitkomt, terwijl hij wel 2 jaar jouw internet betaald heeft....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:22 schreef kwib het volgende:
80 euro per maand? Een fatsoenlijk internetabonnement heb je al voor 30 euro p. maand. Die huisgenoot van je zou ik lekker gaar laten koken in zijn eigen kosten. Had ie zijn zaakjes maar beter op orde moeten hebben.
80 euro per maand ... dude daar heb je een 100MBIT dedicated server voor MET internetquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:18 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Lekker laten barsten als het jouw niet uitkomt, terwijl hij wel 2 jaar jouw internet betaald heeft....
Lekker steekhoudend argumentquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:55 schreef hackjedi het volgende:
Bovendien betaal ik al 350 euro per maand aan huurkosten.
Wat ik het vreemde vind is dat andere huisgenoten er blijkbaar ook niet naar hebben gevraagd en dat de beheerder van internet en TV het minimaal gedurende twee jaar ook niet uit zichzelf heeft verteld aan (nieuwe) bewoners.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wel even een tip in normale omgang met mensen: praat voortaan met je huisgenoten! Dat voorkomt dat je ergens pas na 2 jaar achter komt. Wat was de moeite van vragen hoe internet ed geregeld zijn??
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:34 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een huis is waar alleen autisten Fokusers wonen.
Ligt eraan, als zijn huur inclusief (electra en gas) is dan wel.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:05 schreef LastRequest het volgende:
Ik vind het raar dat die huisgenoot 2 jaar voor het hele huis betaalt zonder vervolgens naar geld te vragen. Dat is m.i. geen normale gang van zaken.
Ik zou er dan als TS ook vanuit gegaan zijn dat de internetkosten blijkbaar bij de huur in zaten.
huur is inderdaad inclusief gas,water, elektraquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ligt eraan, als zijn huur inclusief (electra en gas) is dan wel.
Maar als zijn huur niet inclusief is, dan had hij het wel kunnen bedenken. En vind ik het niet meer dan logisch dat de 'eigenaar' van de lijn ook een deel vergoed krijgt.
En dan wel een reëel deel (m.i. dus van een normaal abonnement van 30 euro ipv 80 euro per maand)
dus @TS huur je inclusief of exclusief?
Dan wist je toch dat tv en internet exclusief warenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 17:18 schreef hackjedi het volgende:
[..]
huur is inderdaad inclusief gas,water, elektra
beetje een voorbarige conclusie in mijn ogen. Het stond, zoals eerder ook al gemeld, niet in mijn contract, maar ik had hier wel van op de hoogte moeten worden gesteld. Ik heb namelijk nooit de kans gekregen om het te weigeren en ben helemaal nooit ergens mee akkoord gegaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Dan wist je toch dat tv en internet exclusief waren
maar je hebt er wel gebruik van gemaakt!! terwijl je wist dat je er niet voor betaaldequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:11 schreef hackjedi het volgende:
[..]
beetje een voorbarige conclusie in mijn ogen. Het stond, zoals eerder ook al gemeld, niet in mijn contract, maar ik had hier wel van op de hoogte moeten worden gesteld. Ik heb namelijk nooit de kans gekregen om het te weigeren en ben helemaal nooit ergens mee akkoord gegaan.
precies, het is nota bene de huisbaas geweest die een ventje heeft gestuurd om het netwerk in mijn kamer aan te sluiten...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:41 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je had idd eerst niet aangesloten moeten worden op het internet. Je huisgenoot is ook debet aan de hele situatie. Maar je hebt wel gebruik gemaakt van een dienst. Ik denk dat het eerlijk zou zijn als je huisgenoot de helft van het openstaande bedrag gaat betalen en jij de helft. Dan is het wel semi eerlijk lijkt me.
De huisbaas zorgde ervoor dat jij aangesloten werd op het internet dat je huisgenoot had afgesloten en betaalde? Afgezien van dat het raar is...als je inclusief huurt, en de huisbaas verzorgt je internetaansluiting...dan vind ik het niet raar dat TS dacht dat het gratis was.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:30 schreef hackjedi het volgende:
[..]
precies, het is nota bene de huisbaas geweest die een ventje heeft gestuurd om het netwerk in mijn kamer aan te sluiten...
idd, dat lijkt me ook de meest redelijke oplossing. 80 euro is gewoon absurd voor ADSL anno 2007-2009. Het is aan die huisgenoot om je daar direct van op de hoogte te stellen en niet 2 jaar later. Doet ie dat niet dan moet ie niet raar opkijken dat mensen niet op zo'n hoog bedrag gerekend hadden (en kan me ook voorstellen dat TS er gewoon vanuit was gegaan dat internet bij de huur in zit, omdat dat bij veel studentenhuizen zo is).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:21 schreef Levitation het volgende:
Ik zou het redelijk vinden als je voorstelt om met terugwerkende kracht vanaf 1-1-2009 internet te betalen, maar dan wel jouw deel van een normaal tarief. Niet van 80 euro per maand, dat hij zo stom is om zo'n waardeloos abonnement af te sluiten, is zijn probleem, niet het jouwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |