zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:
Hee.. ik woon sinds een klein half jaar samen met me vriend,
en sinds we samen wonen is hij alleen maar meer gaan blowen.
Ik ben helemaal niet een blower, ik doe wel is mee, maar niet
fanatiek. We hebben het er over gehad, ik heb m verteld dat ik
het lastig vind dat hij heel veel meer is gaan blowen!
Maar nu merk ik echt dat ie sochtens sjagerijnig is, dat ie niet
veel meer wil en veel slaapt! Hij is vaak snel boos e.d.
Hij is echt verslaaft..
Wat moet ik doen, hoe kan ik m helpen?
QFTquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Praat er met hem over. Laat hem hulp zoeken. Wil hij dat niet, dan is aan jou de keuze of je bij hem wil blijven.
Hij rookt alleen buiten of in de shop!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:11 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Zeg gewoon dat hij alleen nog buiten mag roken.
Voor de lichamelijke verslaving (het tabak in de joint) heb ik een oplossing:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:
Hij is echt verslaaft..
Juist de beste oplossing. Praat met een professional en bekijk wat je het beste kunt gaan doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:06 schreef bendk het volgende:
[..]
zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.
Als ik je bericht zo inschat dan heeft hij geen inzicht meer in zijn eigen situatie.
Is dat een nieuwe variant?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:24 schreef RodeNek het volgende:
Voor de lichamelijke verslaving (het tabak in de joint) heb ik een oplossing:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hijs ook neit boos en sjagerijnig tijdens het blowen, maar wel als ie niet blowed zeg maarquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik blow regelmatig en word daar helemaal niet boos of sjagrijnig van hoor.
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef Electrocute het volgende:
Ja hoi, ervaringsdeskundige.
Jij kunt hem niet helpen. Nu niet, nooit niet.
Als blowen voor (verslavings)problemen zorgt, moet je de oorzaak meestal niet bij het drugsgebruik zelf zoeken, maar bij een achterliggend probleem. Het lastige voor jou is dat hij daar zelf naar op zoek moet willen. Jij kunt hem wel naar de GGZ of verslavingshulp sturen, maar dat werkt niet als hij het niet wilt.
Mijn grote tip is dan ook dat je jouw grenzen moet bewaken. Gaat hij te ver, dan moet je bij hem weggaan, want veranderen kun je hem niet. Je kunt hem alleen steunen voor zover jij dat trekt. Het laatste wat je moet doen is jezelf verliezen in het hele gebeuren. En geloof me, dat is gebeurt voor je er erg in hebt.
Of jouw situatie al zo ver is weet ik niet, maar ik zeg het maar vast evenKun je het over een half jaartje nog eens teruglezen.
Ja, maar dat willen verslaafden zo ongeveer nooit van je aannemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.
Heeft geen zin. De motivatie moet vanuit hemzelf komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.
Nou dan nog zijn altijd nog opties vrij: gedwongen naar een afkickkliniek onder juridisich toezicht of het uitmaken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, maar dat willen verslaafden zo ongeveer nooit van je aannemen.
Onzin , je kunt er hooguit mee leren leven en dmv zelfdiscipline jezelf regelenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
gevolg van wat? geen verstand hebben?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:45 schreef antonwachter het volgende:
Blowen hoeft geen oorzaak te zijn maar kan ook een gevolg zijn.
Stop er eens even mee dan en kijk dan of je wel boos of sjagrijnig wordtquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik blow regelmatig en word daar helemaal niet boos of sjagrijnig van hoor.
(Wiet-) verslaving hoeft niet perse een probleem te zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:30 schreef Terreros85 het volgende:
In het BNN-programma Afkicken zaten ook een aantal wiet-verslaafden. Bij veel gebruiken kun je er echt wel verslaafd aan raken.
Je kunt een verslaafde niet helpen. Pas als hij zijn probleem erkent, kan hij geholpen worden.
Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Stop er eens even mee dan en kijk dan of je wel boos of sjagrijnig wordt
Stel je nou voor dat je iemand bent die boos en/of sjagrijnig wordt van weinig slaap..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet is.
Het enige is dat ik de eerste week wat lastiger in slaap kom.
Stoppen met roken is moeilijker als stoppen met blowen, voor mij dan.
Dat hoeft niet, aangezien iedereen prikkelbaar word na een tijdje een beroerde nachtrust.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Stel je nou voor dat je iemand bent die boos en/of sjagrijnig wordt van weinig slaap..
Nah, dat kanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:40 schreef stbabylon het volgende:
Nja, door het stoppen met blowen slaap je minder, waardoor je prikkelbaar wordt. Oorzaak > Oorzaak/Gevolg > Gevolg. De bron ligt dan bij het stoppen met blowen
Hmm, ik haal er uit dat het pas kwam nadat hij minderde voor de TSquote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nah, dat kan
Maar die vent van TS word "ongezellig" terwijl hij nog blowed, waardoor we op deze "non-discussie" kwamen. Dat is opzich wel vreemd
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hmm, ik haal er uit dat het pas kwam nadat hij minderde voor de TS
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:
Hij is echt verslaaft..
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik lees het zo dat er nog een zin tussen moet. Want ze merkt het pas nadat ze er over hebben gepraat.quote:
beste optiequote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:54 schreef melanie_the_miss het volgende:
ik zou ermee stoppen, hij kan terugkomen als hij is gestopt
je wilt toch geen huisje, boompje, babytje met een rokende wietplant
Lekker voorbeeld, en ookal wil je geen kinderen dan blijft het alsnog vervelend voor jou.
Beste optie is leven en laten leven.quote:
Zó is het. JIJ kan het, dus ALLE afkick-klinieken kunnen dicht. Niemand hoeft ooit nog af te kicken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:01 schreef usrfobiwan het volgende:
bullshit al die afkick klinieken zooi. Ik rookte 25 gulden per dag aan wiet ruim 7 jaar lang (15 jaar geleden alweer) en ben in één keer gestopt. Zo plof.. nergens geen last van gehad. Ja ik had zomaar weer dromen als ik sliep. Die had ik niet toen ik nog blowde. Het is puur een kwestie van een even je 'mind' omschakelen. of ik heb gewoon een ijzeren wil dat kan ook.
Voor wietverslavingen ben ik het wel met hem eens eigenlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zó is het. JIJ kan het, dus ALLE afkick-klinieken kunnen dicht. Niemand hoeft ooit nog af te kicken.
Psies.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Praat er met hem over. Laat hem hulp zoeken. Wil hij dat niet, dan is aan jou de keuze of je bij hem wil blijven.
ja toen het gehalte THC nog rond de 5-10% lag, tegenwoordig zitten we al boven de 17%... wat toch net weer andere koek is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:28 schreef Keltie het volgende:
[..]
Voor wietverslavingen ben ik het wel met hem eens eigenlijk.
Spacecake!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:48 schreef Re het volgende:
ja toen het gehalte THC nog rond de 5-10% lag, tegenwoordig zitten we al boven de 17%... wat toch net weer andere koek is.
Ja het is bijna 11 uur, lekker bij de koffie.quote:
Volgens mij is dat alweer achterhaald en zitten we weer op redelijk normale waarden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:48 schreef Re het volgende:
[..]
ja toen het gehalte THC nog rond de 5-10% lag, tegenwoordig zitten we al boven de 17%... wat toch net weer andere koek is.
Kerel, op grond waarvan stel je deze uiterst professionele diagnose!?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:06 schreef bendk het volgende:
[..]
zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.
Als ik je bericht zo inschat dan heeft hij geen inzicht meer in zijn eigen situatie.
Op grond waarvan denk je dit voor elkaar te kunnen boksen? Wat een infantiel geleuter.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:19 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Nou dan nog zijn altijd nog opties vrij: gedwongen naar een afkickkliniek onder juridisich toezicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |