zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:
Hee.. ik woon sinds een klein half jaar samen met me vriend,
en sinds we samen wonen is hij alleen maar meer gaan blowen.
Ik ben helemaal niet een blower, ik doe wel is mee, maar niet
fanatiek. We hebben het er over gehad, ik heb m verteld dat ik
het lastig vind dat hij heel veel meer is gaan blowen!
Maar nu merk ik echt dat ie sochtens sjagerijnig is, dat ie niet
veel meer wil en veel slaapt! Hij is vaak snel boos e.d.
Hij is echt verslaaft..
Wat moet ik doen, hoe kan ik m helpen?
QFTquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Praat er met hem over. Laat hem hulp zoeken. Wil hij dat niet, dan is aan jou de keuze of je bij hem wil blijven.
Hij rookt alleen buiten of in de shop!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:11 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Zeg gewoon dat hij alleen nog buiten mag roken.
Voor de lichamelijke verslaving (het tabak in de joint) heb ik een oplossing:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:
Hee.. ik woon sinds een klein half jaar samen met me vriend,
en sinds we samen wonen is hij alleen maar meer gaan blowen.
Ik ben helemaal niet een blower, ik doe wel is mee, maar niet
fanatiek. We hebben het er over gehad, ik heb m verteld dat ik
het lastig vind dat hij heel veel meer is gaan blowen!
Maar nu merk ik echt dat ie sochtens sjagerijnig is, dat ie niet
veel meer wil en veel slaapt! Hij is vaak snel boos e.d.
Hij is echt verslaaft..
Wat moet ik doen, hoe kan ik m helpen?
Juist de beste oplossing. Praat met een professional en bekijk wat je het beste kunt gaan doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:06 schreef bendk het volgende:
[..]
zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.
Als ik je bericht zo inschat dan heeft hij geen inzicht meer in zijn eigen situatie.
Is dat een nieuwe variant?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:24 schreef RodeNek het volgende:
Voor de lichamelijke verslaving (het tabak in de joint) heb ik een oplossing:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hijs ook neit boos en sjagerijnig tijdens het blowen, maar wel als ie niet blowed zeg maarquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik blow regelmatig en word daar helemaal niet boos of sjagrijnig van hoor.
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef Electrocute het volgende:
Ja hoi, ervaringsdeskundige.
Jij kunt hem niet helpen. Nu niet, nooit niet.
Als blowen voor (verslavings)problemen zorgt, moet je de oorzaak meestal niet bij het drugsgebruik zelf zoeken, maar bij een achterliggend probleem. Het lastige voor jou is dat hij daar zelf naar op zoek moet willen. Jij kunt hem wel naar de GGZ of verslavingshulp sturen, maar dat werkt niet als hij het niet wilt.
Mijn grote tip is dan ook dat je jouw grenzen moet bewaken. Gaat hij te ver, dan moet je bij hem weggaan, want veranderen kun je hem niet. Je kunt hem alleen steunen voor zover jij dat trekt. Het laatste wat je moet doen is jezelf verliezen in het hele gebeuren. En geloof me, dat is gebeurt voor je er erg in hebt.
Of jouw situatie al zo ver is weet ik niet, maar ik zeg het maar vast evenKun je het over een half jaartje nog eens teruglezen.
Ja, maar dat willen verslaafden zo ongeveer nooit van je aannemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.
Heeft geen zin. De motivatie moet vanuit hemzelf komen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.
Nou dan nog zijn altijd nog opties vrij: gedwongen naar een afkickkliniek onder juridisich toezicht of het uitmaken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, maar dat willen verslaafden zo ongeveer nooit van je aannemen.
Onzin , je kunt er hooguit mee leren leven en dmv zelfdiscipline jezelf regelenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |