abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73893294
Hee.. ik woon sinds een klein half jaar samen met me vriend,
en sinds we samen wonen is hij alleen maar meer gaan blowen.
Ik ben helemaal niet een blower, ik doe wel is mee, maar niet
fanatiek. We hebben het er over gehad, ik heb m verteld dat ik
het lastig vind dat hij heel veel meer is gaan blowen!

Maar nu merk ik echt dat ie sochtens sjagerijnig is, dat ie niet
veel meer wil en veel slaapt! Hij is vaak snel boos e.d.

Hij is echt verslaaft..

Wat moet ik doen, hoe kan ik m helpen?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:04:24 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73893404
Elke verstandige meid zou hem dumpen natuurlijk. Blowen is voor losers .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_73893485
Praat er met hem over. Laat hem hulp zoeken. Wil hij dat niet, dan is aan jou de keuze of je bij hem wil blijven.
pi_73893521
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:

Hij is echt verslaaft..

zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.
Als ik je bericht zo inschat dan heeft hij geen inzicht meer in zijn eigen situatie.
nothing will change without a rebel
pi_73893541
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef Tja..1986 het volgende:
Praat er met hem over. Laat hem hulp zoeken. Wil hij dat niet, dan is aan jou de keuze of je bij hem wil blijven.
QFT
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_73893754
Zeg gewoon dat hij alleen nog buiten mag roken.
iyaaayaaaokelahkalaubegitu
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:14:12 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73893901
Ik blow regelmatig en word daar helemaal niet boos of sjagrijnig van hoor.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73894122
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:11 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
Zeg gewoon dat hij alleen nog buiten mag roken.
Hij rookt alleen buiten of in de shop!!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:24:00 #9
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_73894347
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:02 schreef GemmaGlitter het volgende:

Hij is echt verslaaft..

Voor de lichamelijke verslaving (het tabak in de joint) heb ik een oplossing:

echter, geestelijke afhankelijkheid is het probleem, als het echt problematisch wordt, kan je ervoor zorgen dat hij gedwongen naar een afkickkliniek gaat (maar of ie het leuk vind is een ander verhaal).

[ Bericht 12% gewijzigd door RodeNek op 20-10-2009 21:30:23 ]
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
pi_73894392
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:06 schreef bendk het volgende:

[..]

zoek contact met een professionele organisatie bv jellinek kliniek. Zelf zit je nu in een situatie van uitproberen om eea weer recht te trekken, dat redt je als leek niet.
Als ik je bericht zo inschat dan heeft hij geen inzicht meer in zijn eigen situatie.
Juist de beste oplossing. Praat met een professional en bekijk wat je het beste kunt gaan doen.
Bomen zijn relaxt
pi_73894579
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:24 schreef RodeNek het volgende:
Voor de lichamelijke verslaving (het tabak in de joint) heb ik een oplossing:
Is dat een nieuwe variant?

Ik heb die man die dat ding uitgevonden heeft 15 jaar geleden ontmoet. Toen had hij een verfafbrander zo aangepast dat de thc wel verbrande, maar de wiet niet. Was erg improvisorisch, maar die nacht was hij de held van de coffeeshop (in Amersfoort).

Zie dat zijn ideeen nu redelijk ver zijn uitgewerkt, leuke vent trouwens!
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:31:24 #12
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_73894672
Wat je ook kan doen, -ook al kan ik niets garanderen- is een psychologische behandeltechniek proberen (in huis tuin en keuken stijl):

Deze techniek noemen ze ook wel de cue-exposure therapy. Let wel op, als hij het niet serieus neemt of geen zin meer heeft, werkt het natuurlijk niet.

Probeer hem ervan te overtuigen dat hij elke dag minimaal 30 minuten alle rituelen uitvoert rondom blowen, echt alles behalve het oproken ervan. Laat hij dit elke dag opbouwen met 10 minuten ( dus 30, 40, 50). Op een gegeven moment zal hij niet meer de drang hebben om een joint te pakken.

Ik kan je nogmaals niks garanderen. Raad hem wel een vaporizer aan, voor 20 euro kan je er 1 bestellen bij www.azarius.net.
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:39:12 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73895027
ik dacht ff dat het over een heroinejunk ging. Ja een wietverslaving is lastig vooral bij veelvuldig en langduring gebruik, maar als hij dat echt wil is hij er zo vanaf, vraag me af of hij dat daadwerkelijk wil.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73895317
Blowen hoeft geen oorzaak te zijn maar kan ook een gevolg zijn.
pi_73895433
Als ik hem zie praat ik wel even met hem

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73895540
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:14 schreef eleusis het volgende:
Ik blow regelmatig en word daar helemaal niet boos of sjagrijnig van hoor.
Hijs ook neit boos en sjagerijnig tijdens het blowen, maar wel als ie niet blowed zeg maar
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:31:58 #17
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_73897324
Ja hoi, ervaringsdeskundige.

Jij kunt hem niet helpen. Nu niet, nooit niet.

Als blowen voor (verslavings)problemen zorgt, moet je de oorzaak meestal niet bij het drugsgebruik zelf zoeken, maar bij een achterliggend probleem. Het lastige voor jou is dat hij daar zelf naar op zoek moet willen. Jij kunt hem wel naar de GGZ of verslavingshulp sturen, maar dat werkt niet als hij het niet wilt.

Mijn grote tip is dan ook dat je jouw grenzen moet bewaken. Gaat hij te ver, dan moet je bij hem weggaan, want veranderen kun je hem niet. Je kunt hem alleen steunen voor zover jij dat trekt. Het laatste wat je moet doen is jezelf verliezen in het hele gebeuren. En geloof me, dat is gebeurt voor je er erg in hebt.

Of jouw situatie al zo ver is weet ik niet, maar ik zeg het maar vast even Kun je het over een half jaartje nog eens teruglezen.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:00:24 #18
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_73900753
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef Electrocute het volgende:
Ja hoi, ervaringsdeskundige.

Jij kunt hem niet helpen. Nu niet, nooit niet.

Als blowen voor (verslavings)problemen zorgt, moet je de oorzaak meestal niet bij het drugsgebruik zelf zoeken, maar bij een achterliggend probleem. Het lastige voor jou is dat hij daar zelf naar op zoek moet willen. Jij kunt hem wel naar de GGZ of verslavingshulp sturen, maar dat werkt niet als hij het niet wilt.

Mijn grote tip is dan ook dat je jouw grenzen moet bewaken. Gaat hij te ver, dan moet je bij hem weggaan, want veranderen kun je hem niet. Je kunt hem alleen steunen voor zover jij dat trekt. Het laatste wat je moet doen is jezelf verliezen in het hele gebeuren. En geloof me, dat is gebeurt voor je er erg in hebt.

Of jouw situatie al zo ver is weet ik niet, maar ik zeg het maar vast even Kun je het over een half jaartje nog eens teruglezen.
Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.
pi_73901048
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:00 schreef RodeNek het volgende:

[..]

Iedereen kan genezen van een verslaving. Je moet het willen. Haar taak is hem zover krijgen om te veranderen.
Ja, maar dat willen verslaafden zo ongeveer nooit van je aannemen.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:14:15 #20
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73901160
quote:

[..]

Heeft geen zin. De motivatie moet vanuit hemzelf komen.
Resistance is futile
pi_73901168
tvp
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:19:11 #22
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_73901282
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja, maar dat willen verslaafden zo ongeveer nooit van je aannemen.
Nou dan nog zijn altijd nog opties vrij: gedwongen naar een afkickkliniek onder juridisich toezicht of het uitmaken.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:24:49 #23
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73901432
Andere kant van het verhaal: voor 1 ex ben ik gestopt maar als hij een tijdje in het buitenland zat, dan rookte ik alles aan elkaar en toen we uit elkaar gingen heb ik DIRECT wiet gehaald.

Andere ex ging er veel relaxter mee om, die kaartte het wel eens aan maar accepteerde het wel. Evengoed, dat was voor mij nooit motivatie om ermee te stoppen, kwam pas toen we uit elkaar gingen.
Resistance is futile
pi_73901568
In het BNN-programma Afkicken zaten ook een aantal wiet-verslaafden. Bij veel gebruiken kun je er echt wel verslaafd aan raken.

Je kunt een verslaafde niet helpen. Pas als hij zijn probleem erkent, kan hij geholpen worden.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_73903417
quote:

[..]

Onzin , je kunt er hooguit mee leren leven en dmv zelfdiscipline jezelf regelen
nothing will change without a rebel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')