abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73892019
Hallo fokers,

Ik heb een minilaptop tekoop staan via marktplaats.
Eerst al een bod gekregen van een buitenlander(fransman uit parijs) die meer als de vraagprijs wilde betalen, dit vertrouwde ik niet.

Na een aantal dagen heb ik nu via de mail overeenstemming bereikt met iemand anders, gewoon een Nederlander.

Hoe moet ik dit aanpakken?
Hij wil het over de post doen. Eerst betalen, rembours en hoe zit het met de mogelijkheid dat degene die geld stort een aantal dagen later het geld terughaalt?

Alvast bedankt
pi_73892056
Ergens ontmoeten lijkt mij het beste, en dan samen kijken of de laptop naar behoren werkt
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:37:02 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73892168
Geld ontvangen op je rekening en dan verzenden. Hoe anders? En anders wat die hier boven me zegt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73892218
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:33 schreef Quito1 het volgende:
en hoe zit het met de mogelijkheid dat degene die geld stort een aantal dagen later het geld terughaalt?
Storneren kan alleen als er geïncasseerd is, toch? Een overboeking is geen incasso en kan derhalve niet gestorneerd worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2009 20:38:22 ]
pi_73892263
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Storneren kan alleen als er automatisch geïncasseerd is, toch? Een overboeking is geen incasso en kan derhalve niet gestorneerd worden?
Klopt, een normale boeking kan je niet storneren.
pi_73892388
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Klopt, een normale boeking kan je niet storneren.
rembours is de meest veilige manier voor de verkoper maar ook de duurste, gewoon kosten delen van de rembourszending, duurt alleen even voordat je je geld hebt
pi_73892724
Afhankelijk van wat de koper wil maar als ik via Marktplaats verkoop en het gaat met de post laat ik ze vooruit betalen en stuur pas op nadat ik het geld ontvangen heb. Rembours zou ik niet doen. Als de koper zoiets wil zou ik voorstellen ergens af te spreken.

En een overboeking kan idd nooit gestorneerd worden.
pi_73892793
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:42 schreef fuskergalleries het volgende:

[..]

rembours is de meest veilige manier voor de verkoper maar ook de duurste, gewoon kosten delen van de rembourszending, duurt alleen even voordat je je geld hebt
Ik zou persoonlijk een laptop niet eens willen laten opsturen. Ophalen/afsrpeken lijkt me het beste.
pi_73893529
Bedankt voor jullie reacties.

Het gaat om een laptop van 200e
Aangezien ik in het noorden des lands woon en de kopende partij in omgeving Den Haag lijkt mij het het beste om het te verzenden onder rembours.

Ik heb hierover 2 vragen:
-loop ik hierbij als verkopende partij risico?
-wat als hij het pakket niet aanneemt, komt het dan terug op mijn kosten?
-hij wil nu ook het bedrag al betalen, inclusief de verzending, kan dit?
pi_73893695
Eh, lees eens wat ik schrijf? Ik verkoop vaker via Marktplaats.

Als hij gewoon nu al wil betalen, graag dan toch?! Als jij het gewoon netjes opstuurt. Zoek uit wat de verzendkosten gaan worden en op welke manier je het gaat verzenden en geef dit bedrag aan hem door. Als je het bedrag ontvangen hebt, stuur je de handel op. En nogmaals, je hebt dan gewoon meteen je geld, wat niet gestorneerd kan worden, zonder risico's.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2009 21:10:36 ]
pi_73893790
Ik zie 3 vragen!

Vraag 1: in principe niet als hij het pakket aanneemt, duurt alleen 6 weken ofzo voordAt je geld hebt.
Vraag 2:ja, die betaal je volgens mij bij het postkantoor al voordat je verstuurd, maar kan me vergissen hierin.
Vraag 3:natuurlijk, dan versturen als je het geld op je rekening hebt staan, wel verzekerd versturen
pi_73894338
De verkoper wil best eerst betalen en dat ik daarna de laptop a 200e verstuur.

De kosten zijn 7e verzendkosten, moet ik dit ook verzekeren en waar verzeker ik me tegen dan of is dit puur voor de kopende partij?
pi_73894440
Verlies door TNT voor een waarde van max 500¤. Daar verzeker je je tegen.
pi_73894985
Jij verzekert jezelf niet, je verzekert het pakket voor de koper. Als het dus kwijtraakt in de post, krijgt hij het vergoed.
pi_73898634
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:38 schreef heaven7 het volgende:
Jij verzekert jezelf niet, je verzekert het pakket voor de koper. Als het dus kwijtraakt in de post, krijgt hij het vergoed.
Niet helemaal correct, de verzender sluit de overeenkomst met TNT (of welke pakketbezorger dan ook). De verzerering betaalt dus in principe uit aan de verzender. Met toetstemming van de verzender wil de TNT ook wel de vergoeding voor schade aan de ontvanger overmaken.
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_73898957
Als je dus een niet welwillende verkoper hebt strijkt ie het dubbel op?? (En het bedrag waar het voor gekocht is en het verzekeringsbedrag?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')