Gratis boeken zijn altijd leuk, inderdaadquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:18 schreef No-P het volgende:
Boekenweekgeschenk 1948.
Heb hem ook nog niet gelezen dus ik ga wel van deze actie gebruik maken. Een gratis boekje is nooit verkeerd.
Dan vraag je een kennis die lid is. Ik ben ook niet lid maar ik ga kennissen vragen er een voor mij mee te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Gratis boeken zijn altijd leuk, inderdaad.
Alleen jammer dat het alleen via de bibliotheek te krijgen is. Om me nou voor een gratis boekje aan te melden, vind ik ook weer wat overdreven.
Je kan 'm hier gewoon halen. Niemand vraagt naar een bewijs dat je lid bent van de bibliotheek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Gratis boeken zijn altijd leuk, inderdaad.
Alleen jammer dat het alleen via de bibliotheek te krijgen is. Om me nou voor een gratis boekje aan te melden, vind ik ook weer wat overdreven.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Hella Haassequote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:07 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben inmiddels halverwege en ik ben diep onder de indruk van de manier waarop Hella Haasse met zo weinig woorden zo beeldend kan schrijven.
HOE RACISTISCH FOUT FEODAAL DISCRIMINEREND KOLONIALISTISCH ONKIES POLITIEK INCORRECT.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:39 schreef Meursault het volgende:
Ik heb 'm zojuist opgehaald. Ik kreeg er een heerlijk stukje spekkoek bij! 'Dat hoort erbij', zei de bibliotheekmevrouw.
Ze is de koningin van het zonder opsmuk pennen ja. Kan ik ook erg waarderen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:07 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben inmiddels halverwege en ik ben diep onder de indruk van de manier waarop Hella Haasse met zo weinig woorden zo beeldend kan schrijven.
Nee, hier: Wie gaat Oeroeg van Hella Haasse halen bij de Bieb ?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:08 schreef Biancavia het volgende:
Ik had hier toch gepost?
Aha!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:11 schreef Marble het volgende:
[..]
Nee, hier: Wie gaat Oeroeg van Hella Haasse halen bij de Bieb ?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:44 schreef Frollo het volgende:
Ik a) moest wel mijn biebpas laten zien en b) kreeg geen spekkoek.
Wat een prutsers hier in Nijmegen!
Maar goed, wel weer een mooie turf rijker, de Bijbel is er niks bij! Daar ga ik eens lekker de hele kerstvakantie van genieten.
Ja, dat heb ik ook geloof ik..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:23 schreef Biancavia het volgende:
't Is niet mijn soort boek eigenlijk. Ik heb ook niets met Indië enzo.
Ben nu op tweederde, dus ik lees het wel uit.
Welke boeken zou je aanraden? Ik heb verder nog niets van haar gelezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:48 schreef Marble het volgende:
[..]
Ze is de koningin van het zonder opsmuk pennen ja. Kan ik ook erg waarderen.
Ja, Heren van de thee is goed te lezen. beter dan Oeroeg alhoewl het een stuk minder dik is. Het boekje spreekt me niet aan.quote:Op maandag 2 november 2009 11:24 schreef Gwywen het volgende:
De heren van de thee is redelijk leesbaar geloof ik.
Ik ben al een paar keer aan Het Woud der Verwachting begonnen, maar die wil niet zo bij mij wegens archaïsch taal- en zinsgebruik.
Het boeide me niet, wil het deze week nogmaals proberen.quote:Op maandag 2 november 2009 20:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat vond jij niet goed te lezen aan Oeroeg? Het is toch een vrij eenvoudig boekje. Ik vond het aardig om te lezen. Een interessante reis naar die tijd en die plaats.
Grappig, ik vind dit soort beschrijvingen juist heel beeldend en totaal niet storend. Ik dein mee in het ritme van zo'n zin en zie het helemaal voor me, alsof er een film afspeelt en het beeld langzaam uitzoomt. Prachtig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:19 schreef Biancavia het volgende:
Het zal wel een schop tegen het zere been van De Nederlandsche Literatuuuur zijn, maar ik kan dus niets met die beschrijvingen van:
"...voorbij de kale, steenachtige helling van het bergzadel, over de boomtoppen van het daar beneden gelegen oerwoud heen zichtbaar, het afdalende bergland, in alle schakeringen van blauw, grijs en groen, met scherp getekende schaduwplekken in de kloven en ravijnen, en nog dieper omlaag, rondom, naar de horizon toe verdwijnend in nevels van hitte, de vlakte, waarover de voortdrijvende wolken grote schaduwen wierpen."
En dat was dan nog maar krap de helft van de zin. Sorry, maar dan ben je mij kwijt.![]()
Maar goed, ik lees er gewoon overheen hoor, want het verhaal was wel boeiend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens ben ik me blijven afvragen wat ik me moet voorstellen bij een "oud-Indisch huis". Geen koloniaal huis dus, neem ik aan.Heeft iemand daar misschien afbeeldingen van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |