Duidelijk ook niet goed opgevoedquote:a ok ik zit nu te typen op FOK! en ik heb zin om te fappen maar dat komt omdat ik klaarkomen leuk vind en omdat ik ouder ben
Ik heb geen kinderen, want ik ben een casanova baas en wil het alleen doen als die sma een pil vreet of als ik een vangnet rond mijn kul heb. Bovendien is mijn penis zeer destructief.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:34 schreef Yoewie het volgende:
En jij heb al een kind(eren) dus jij kunt hier al een goed oordeel over vellen wil je zeggen?
Wat is precies je probleem mbt opvoeding? Ik ben het met je eens dat opvoeding steeds meer eisen krijgt, alleen slaan is geen juist opvoedmiddel(of pedagogische interventie).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen, want ik ben een casanova baas en wil het alleen doen als die sma een pil vreet of als ik een vangnet rond mijn kul heb. Bovendien is mijn penis zeer destructief.
Ik vind dat ik een goed oordeel kan veilen op de beurs, ook kan ik een goed oordeel voorvellen.
Maar daar gaat het niet om, het is een drogberedenatie om te denken dat als je geen kind hebt, je ook niet mag praten over die domme vagooblaffers. Anders zou ik dit topic wel in OUD (![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gadverdamme wat een goor KUT forum is dat) dit hebben gepost.
Overigens in de opvang niet geheel slecht hoor. Het kind leert er sociale vaardigheden van, leert samen spelen enz.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:34 schreef zoalshetis het volgende:
kutouders. omdat moeders werken, moet het kind naar de opvang. de ouders vinden dit zielig en denken dat ze hun schande en aandachttekort kunnen afkopen door het kind te verwennen.
Ik vind dat een corrigerende tik mag, nee je hoeft ze niet vol met je vuist meteen hun genitaliėn eraf te slaan, maar een tikje op de schouders of tegen die ruftende reet vind ik wel kunnen. Het dwingt discipline af tegen de ouders. IPV al dat vreselijke tuig wat alles maar mag doen. En dan al helemaal die verwende kinderen die op van dei scholen komen waar alles mag.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:34 schreef Michielos het volgende:
Slaan is overigens ook geen juiste opvoedmethode. Het kind krijgt enkel geleerd angst te hebben voor zijn of haar ouders. Het gedrag wordt ook niet afgeleerd, enkel "ik mag dit niet doen als mijn ouders in de buurt zijn" wordt hierdoor gestimuleerd.
verder conditioneer je ook andere zaken op het kind, namelijk dat slaan een middel is om je zin te krijgen (scheve machtsverhouding, kind als object).
Zelf sta ik erg voor de pedagogische visie van de pedagoog K. mulderij (uit "het goede kinderleven")
Wees vrij me hierover vragen te stellen
en hoe compenseren jullie het schuldgevoel dat je verkeerd omgaat met iets prils?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:39 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Overigens in de opvang niet geheel slecht hoor. Het kind leert er sociale vaardigheden van, leert samen spelen enz.
Wij hebben gewacht met naar de opvang te brengen toen de kleine van ons 2,5 jaar was...
Ik vind het gewoon alarmerend dat er veel mensen tijdens dat programma zeggen onzeker te zijn, en hun kinderen niet aan kunnen en ze naar de opvang sturen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wat is precies je probleem mbt opvoeding? Ik ben het met je eens dat opvoeding steeds meer eisen krijgt, alleen slaan is geen juist opvoedmiddel(of pedagogische interventie).
je maakt een denkfout en zet tevens 2 extremen tegenover elkaar. Als je je kind niet slaat, betekend het niet dat je alles maar toestaat. Dat heet een permissieve opvoedstijl en leidt tot randstad perikelen. Je kunt ook daadkrachtig en consequent zijn ZONDER een pedagogische tik. Er zijn immers veel betere manieren van straffen die meer effect hebben (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten hoor). Ik snap je bezorgdheid maar de gehele pedagogische /psychologische wereld is tegen een "pedagogische tik" maar ook tegen een permissieve opvoedstijlquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:39 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind dat een corrigerende tik mag, nee je hoeft ze niet vol met je vuist meteen hun genitaliėn eraf te slaan, maar een tikje op de schouders of tegen die ruftende reet vind ik wel kunnen. Het dwingt discipline af tegen de ouders. IPV al dat vreselijke tuig wat alles maar mag doen. En dan al helemaal die verwende kinderen die op van dei scholen komen waar alles mag.
quote:Daar komen ze nog wel achter als ze in de 'echte' wereld komen. (tenzij ze rijk zijn, dan zijn ze al verpest)
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:43 schreef RickoKun het volgende:
adawfa
op welke manier gaan wij verkeerd om dan? Verklaar het eens... wat is er zo verkeerd aan de peuterschool (waar je zelf ook naartoe bent gegaan waarschijnlijk)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en hoe compenseren jullie het schuldgevoel dat je verkeerd omgaat met iets prils?
Daarom is het prachtig dat er professionals zijn die de ouders helpen. Ook ik zet soms vraagtekens bij opvoeding hoor , no worriesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:43 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon alarmerend dat er veel mensen tijdens dat programma zeggen onzeker te zijn, en hun kinderen niet aan kunnen en ze naar de opvang sturen.
Leuk discussiepunt en ben het deels met je eens!quote:Ook wat adawfa hier boven net zei; vind ik het ook belachelijk dat tegenwoordig die ouders gewoon hun kinderen dumpen ergens anders om zelf te werken. Neem dan geen kind.
quote:Ouders weten gewoon niet wat ze met hun kinderen aan moeten, zo kom ik overal die kk kinderen tegen die het nét niet presteren om een achterwaartse spiraal trap van mij tegen hun kleine hoofdje aan krijgen, omdat MAMA niet even zegt dat het niet netjes is om de hele tijd gekke bekken te trekken tegen iemand anders. (zo zag ik dat vandaag, bij zo'n hoerenmoeder met pittig kort kapsel, en dat kind bij een bejaard stel zo vet ouwehoeren terwijl die absoluut niet happy daarmee waren)
Wat een bullshit zeg. Als ik vroeger echt té ver ging, dan kreeg ik gewoon een flink pak rammel van pa en/of ma. Maar ik heb er absoluut geen levenslange trauma's, stoornissen of wat dan ook aan over gehouden hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wat is precies je probleem mbt opvoeding? Ik ben het met je eens dat opvoeding steeds meer eisen krijgt, alleen slaan is geen juist opvoedmiddel(of pedagogische interventie).
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:45 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
op welke manier gaan wij verkeerd om dan? Verklaar het eens... wat is er zo verkeerd aan de peuterschool (waar je zelf ook naartoe bent gegaan waarschijnlijk)
Daar heb ik het ook niet over man..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:46 schreef The_Voice_Within het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg. Als ik vroeger echt té ver ging, dan kreeg ik gewoon een flink pak rammel van pa en/of ma. Maar ik heb er absoluut geen levenslange trauma's, stoornissen of wat dan ook aan over gehouden hoor.
die kans zit er best in jah, vanaf je 4e ga je naar groep 1 (1e kleuterklas van vroeger)quote:
Dude, V8 bestaat al jaren niet meerquote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Daarom is het prachtig dat er professionals zijn die de ouders helpen. Ook ik zet soms vraagtekens bij opvoeding hoor , no worries
[..]
Leuk discussiepunt en ben het deels met je eens!
[..]![]()
![]()
FFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU-quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Daarom is het prachtig dat er professionals zijn die de ouders helpen. Ook ik zet soms vraagtekens bij opvoeding hoor , no worries
[..]
Leuk discussiepunt en ben het deels met je eens!
[..]![]()
![]()
"heeft een aantal", maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:50 schreef Blue Thunder het volgende:
zoals sociaal gedrag...
en dat hebben een aantal van jullie toch duidelijk gemist..
my badquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"heeft een aantal", maar dat terzijde.
jij snapt het kerelquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:53 schreef RickoKun het volgende:
[..]
[..]
FFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUU-
Ik net een mooie reactie geschreven, krijg ik zo'n "geverifieer" gekut waardoor ik moet inloggen![]()
Anyways, Het lijkt mij dat je juist tussen het permissieve en autoritaire blijft (en dus voor het autoritieve gaat) en een kind zijn / haar grenzen aangeeft. Als je een kind vrij laat in alles, leert het geen respect kennen voor zijn ouders, en worden het van die apen zoals in Noord Afrika.
mee eens, nja trauma's zijn ook wat overdreven maar het zal wellicht op bepaalde kinderen uitwerking hebbenquote:Als je juist inderdaad heel strict doet, dan zal dat later sowieso parten spelen (trauma's, sociaal leven verminderd of aggressief en minder vertrouwen in je ouders). Neem de gulden middenweg, zegt deze cońo!
gast ik ben het met je eensquote:al weet jij het beter naar mijn inziens, jij bent immers pedagoog
GODVERDOMME WEER DAT VERIFICATIE SHIT, ik ga ff naar Feedback
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:31 schreef RickoKun het volgende:
En kijk waar ik terecht ben gekomen!!!!!!
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:51 schreef MC-Shithead het volgende:
[..]
Dude, V8 bestaat al jaren niet meer![]()
Maargoed, je komt zelf ook nog als een kind/puber over, dus klaag niet.
Ik vind juist dat een moeder / of vader moet kappen met zijn fulltime baan tot het kind iets van 7 jaar oud is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:49 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
die kans zit er best in jah, vanaf je 4e ga je naar groep 1 (1e kleuterklas van vroeger)
overigens, er zit een verschil tussen een kind 'dumpen' en naar de kinderopvang brengen.
Dumpen vind ik dat zodra mama weer mag werken na haar zwangerschapsverlof, dat ook gelijk doet, liefst fulltime en de kinderopvang voedt het kind op.. Dat vind ik idd belachelijk.
Wij hebben juist 2,5 jaar gewacht en dan nog gaat die van ons maar 2 ochtenden in de week naar de kinderopvang... niks meer, niks minder...
Die van ons wil juist graag naar 'school' hij leeft er van op, leert allerlei dingen die ouders niet kunnen leren...
adawfaquote:
Aaah, een bezoeker van het OUD forum.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:51 schreef MC-Shithead het volgende:
Maargoed, je komt zelf ook nog als een kind/puber over, dus klaag niet.
Waar haal jij adawfa weg?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
adawfa
is dit slang voor 'zoalshetis'? nooit van dat woord gehoord.
quote:
Mag jij me vertellen wat het OUD forum inhoud, want ik ken het niet, en dat meen ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Aaah, een bezoeker van het OUD forum.
Van die verzuurde kutsjappen die zelfs op het internet nog serieus in alles zijn
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:03 schreef TheFrankey het volgende:
Wat ben jij toch een sukkel TS..... En stiekem weet je dat heel erg goed. Je kleine kindje is met recht het mooiste wat er is. En OUD is een gezellig forum vol normale mensen. En die zijn ver te zoeken hier op fok.
Je bent gewoon een mietje, niet in staat om zijn eigen leven te regelen laat staan dat jij een kind kan opvoeden. Kijk wat je hier zegt en hou dat tegen je leeftijd aan. Triest ben je he?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen, want ik ben een casanova baas en wil het alleen doen als die sma een pil vreet of als ik een vangnet rond mijn kul heb. Bovendien is mijn penis zeer destructief.
Ik vind dat ik een goed oordeel kan veilen op de beurs, ook kan ik een goed oordeel voorvellen.
Maar daar gaat het niet om, het is een drogberedenatie om te denken dat als je geen kind hebt, je ook niet mag praten over die domme vagooblaffers. Anders zou ik dit topic wel in OUD (![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gadverdamme wat een goor KUT forum is dat) dit hebben gepost.
jonge. Dit is geen jongerenforum newbie. Daarnaast mag je pas wat zeggen over ouder zijn als je het zelf ook bent. Je hebt werkelijk geen ideequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:08 schreef RickoKun het volgende:
[..]![]()
Wie is er nu sad, normale ouders horen voor hun kind te zorgen, niet op FOK! (een jongerenforum) te zitten.
Nee joh, ik ben niet in staat om mijn eigen leven te regelen, ontzettend sneue faalouder.
--ontopic--
'Corrigerende tik geen probleem'
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Maar to each his ownquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:51 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
jonge. Dit is geen jongerenforum newbie. Daarnaast mag je pas wat zeggen over ouder zijn als je het zelf ook bent. Je hebt werkelijk geen idee
Wat een gelul. Je kan toch een mening ovr iets hebben zonder dat het je het persoonlijk ervaren hebt? Mensen kunnen zich in anderen verplaatsen en hun eigen verstand gebruiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:51 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
jonge. Dit is geen jongerenforum newbie. Daarnaast mag je pas wat zeggen over ouder zijn als je het zelf ook bent. Je hebt werkelijk geen idee
in dit geval geld dat nietquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:29 schreef Piksnor_Emanuel het volgende:
[..]
Wat een gelul. Je kan toch een mening ovr iets hebben zonder dat het je het persoonlijk ervaren hebt? Mensen kunnen zich in anderen verplaatsen en hun eigen verstand gebruiken.
Soms is de kijk van een "buitenstaander" zelfs behoorlijk verfrissend!
Als die geen aids krijgen later, mag TheFrankey mij doodschietenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:22 schreef SuperwormJim het volgende:
Dus zo voedt men kinderen op tegenwoordig:
http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=44332
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:50 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Als die geen aids krijgen later, mag TheFrankey mij doodschieten
Geldt, om te beginnen. En omdat?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |