2 keer een boete, voor het twee keer begaan van hetzelfde feitquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:43 schreef Stephan1237 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp krijg je 2x een boete voor 1 strafbaar feit?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:41 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben vanochtend staande gehouden voor het inhalen over een doorgetrokken streep.
Maar de bevindingen van de ambtenaar in functie was dat ik de dag ervoor deze zelfde overtreding beging.
Nu heeft deze ambtenaar mij een beschikking uitgeschreven met de datum van gisteren en een ongeveer juist tijdstip van gisteren.
De boete van vandaag heb ik mondeling toegezegd gekregen en hier is notitie van gemaakt.
Dit zou dus betekenen dat ik 2 acceptgiro's ga ontvangen van ieder 150,-.
Kan ik hier wat aan doen?
Alvast bedankt!!!!
Dat werkt toch alleen als er al een document is, maar wat later aangepast wordt? Dit is een volledig nieuw document, en als die constatering gisteravond was, is het toch wel te billijken dat een agent dit de volgende dag, tesamen met mogelijk ander papierwerk op kantoor afwerkt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Antidateren van dergelijke documenten lijken mij valsheid in geschrifte. Even langs de rechtswinkel wandelen lijkt me, hoewel het lastig wordt om aan te tonen dat oom pennelikker 'm daadwerkelijk vandaag heeft uitgeschreven en niet gisteren.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:44 schreef Danny het volgende:
[..]
Antidateren van dergelijke documenten lijken mij valsheid in geschrifte. Even langs de rechtswinkel wandelen lijkt me, hoewel het lastig wordt om aan te tonen dat oom pennelikker 'm daadwerkelijk vandaag heeft uitgeschreven en niet gisteren.
Voor de overtreding van vandaag krijg je nog een acceptgiro thuis , hij heeft je kenteken genoteerd en krijg dus via je kenteken een bekeuring thuisquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:52 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Gisterochtend ben ik volgens de ambtenaar gezien, maar kon deze mij niet staande houden.
Vanochtend ben ik wel staande gehouden, alleen het gele papiertje wat ik ontving was voor gisteren en voor de overtreding van vandaag heb ik niets ontvangen.
Dit was volgens hem genoteerd en hier zal ik ook een acceptgiro ontvangen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:49 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat werkt toch alleen als er al een document is, maar wat later aangepast wordt? Dit is een volledig nieuw document, en als die constatering gisteravond was, is het toch wel te billijken dat een agent dit de volgende dag, tesamen met mogelijk ander papierwerk op kantoor afwerkt?
Betaal gewoon twee keer die boete man, je moet ook niet een dergelijke overtreding begaan. Achteraf gaan janken omdat je twee boetes hebt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:52 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Gisterochtend ben ik volgens de ambtenaar gezien, maar kon deze mij niet staande houden.
Vanochtend ben ik wel staande gehouden, alleen het gele papiertje wat ik ontving was voor gisteren en voor de overtreding van vandaag heb ik niets ontvangen.
Dit was volgens hem genoteerd en hier zal ik ook een acceptgiro ontvangen.
Inderdaad ik vraag me dan ook af hoever de macht van een agent gaat?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:54 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, zou kunnen, maar dan nog. als ik vandaag wordt aangehouden en die agent zegt 'ja, ik zag jou gisteren ook al dit doen dus daarvoor krijg je alsnog een bon' dan zou ik dat bijzonder vreemd vinden.
In de eerste plaats zou ik me dan afvragen hoe ver terug zo'n agent mag gaan met zo'n bevinding. In de tweede plaats zou ik me afvragen waarom hij me daar gisteren niet op heeft aangesproken. En in de derde plaats zou ik me afvragen hoe hij zomaar een willekeurig kenteken onthoudt een hele dag (of wellicht zelfs weken, afhankelijk van het antwoord op mijn eerste vraag).
Ik betaal die 300,- euro liever niet dan wel en als ik deze niet hoef te betalen wegens een fout van het systeem dan doe ik dat liever dan blind betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:56 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Betaal gewoon twee keer die boete man, je moet ook niet een dergelijke overtreding begaan. Achteraf gaan janken omdat je twee boetes hebt.
Dat klopt. Een politie agent mag dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:57 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Dit zou dus betekenen dat hij willekeurig boetes uit mag delen zonder iemand staande te houden of dit naderhand nog te doen?!?!?!?
Geen commectaar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:05 schreef rekenwonder het volgende:
Nu de grote vraag: heb je gisteren ook daadwerkelijk over de doorgetrokken streep gereden?
Gewoon terechte boetes dus....quote:
Het gaat hier om het uitschrijven van de boetes zoals dit gedaan is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Gewoon terechte boetes dus....
Wel grappig eigenlijk; altijd maar zeiken op agenten, maar in nagenoeg alle gevallen blijken ze toch gelijk te hebben.![]()
Waarom mag dat niet? Agent constateert iets en schrijft een bekeuring uit. Wat is er fout aan? Ben je onterecht bekeurd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:10 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Het gaat hier niet om het uitschrijven van de boetes zoals dit gedaan is.
Mag dat? of kan ik stappen ondernemen om dit ongedaan te maken?
Mag een agent mij een bon geven met de datum 19102009 op 20102009.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:11 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Agent constateert iets en schrijft een bekeuring uit. Wat is er fout aan? Ben je onterecht bekeurd?
Jahoor, waarom niet?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:14 schreef cryingfreeman12 het volgende:
[..]
Mag een agent mij een bon geven met de datum 19102009 op 20102009.
Dit zou er ook zomaar op kunnen duiden dat hij een slechte nacht heeft gehad en weet dat ik de hele week op het zelfde tijdstip aanwezig moet zijn bij mijn werkgever.
En daarom denk: ach,waarom ook niet een extra 150,- euro uitschrijven.
Daar zal vast wel een termijn aanzitten, maar ik denk dat die langer dan een dag is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:14 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Mag een agent mij een bon geven met de datum 19102009 op 20102009.
Waarom zou hij dat doen? Nogmaals, ben je onterecht bekeurd?quote:Dit zou er ook zomaar op kunnen duiden dat hij een slechte nacht heeft gehad en weet dat ik de hele week op het zelfde tijdstip aanwezig moet zijn bij mijn werkgever.
En daarom denk: ach,waarom ook niet een extra 150,- euro uitschrijven.
het gaat hier om de ochtend op de 19e en de ochtend op de 20e dus +/- 24 uur ertussen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Jahoor, waarom niet?
Als je om 23:59 een overtreding begaat en om 00:01 (de volgende dag dus) de boete krijgt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |