Gebruiken ze zulke 'moeilijke' woorden op het MBO?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Propositie formuleren wtf is dat
Nadat je de interne en externe (de step /trends e.d.) analyse hebt gedaan en een concurrentie analyse hebt gemaakt werk je vaak een strategische analyse. Meestal een SWOT met confrontatiematrix. Er zijn nog veel meer modellen De uitkomsten bepalen in grote mate welke strategie je moet volgen en hoe je dit aan gaat pakken. Dit wordt dan je propositie.quote:
Dan doe je het toch niet? Het is niet zo moeilijk hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom is dat altijd zoveel werk? Rot toch op.
Ik wil helemaal niet in mijn vrije tijd een compleet marketingplan schrijven om een één of ander bedrijf om te richten.
Klacht: vage kut begrippen. [ afbeelding ]
Thanks!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:11 schreef M2theC het volgende:
[..]
Nadat je de interne en externe (de step /trends e.d.) analyse hebt gedaan en een concurrentie analyse hebt gemaakt werk je vaak een strategische analyse. Meestal een SWOT met confrontatiematrix. Er zijn nog veel meer modellen De uitkomsten bepalen in grote mate welke strategie je moet volgen en hoe je dit aan gaat pakken. Dit wordt dan je propositie.
Hoe ga je het bedrijf positioneren, welke strategie ga je volgen, hoe wapen je jezelf tegen je zwakke punten en de concurrenten. Hoe win je marktaandeel en hoe ga je dat behouden. Hoe vul je de marketingmix in. Wat zijn je marketingdoelstellingen enz enz.
Vergeet uiteraard je missie en visie niet.
En en ander is erg afhankelijk van het soort marketingplan. Is het voor een bestaand bedrijf/ merk etc. of is het een startup. Wat voor onderzoek doe je of wat is er beschikbaar aan gegevens...
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:02 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb ook commerciele economie niv 4 op het mbo gedaan> wel de versnelde opleiding ( 1 jarig )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |