abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:29:19 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74000787
Mja, dan moeten ze er dus maar vanuit gaan dat je er recht op hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74000941
Herfst


Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor. NSR 1756 is met 7 bakken ICRm als IC 3651 (Zutphen-Roosendaal) zojuist uit een prachtig herfstbos gereden en passeert hier in het laatste zonlicht te Tilburg Reeshof, alvorens de zon achter de flats in aanbouw zakt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:37:15 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74001109
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Prutsers.

Eens kijken hoeveel studenten klagen dat hun kaart geblokkeerd is buiten hun schuld om.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:38:04 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74001148
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
Overloper.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:45:18 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74001396
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Overloper.
Niks mis met Railjets hoor... Zefiro vind ik gewoon ook erg mooi. Het liefst zou ik het allemaal hebben... Zefiro, Railjet, Velaro, én Venturio
pi_74001737
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Het positieve eraan is dat je eindelijk verlost bent van dat grote onding wat niet in je portemonee past. Ook geen blik meer van de conducteur dat het ding zo toegetakelt is dat je er zo een andere pasfoto kan inschuiven. Zowiezo bestaat er volgens mij een levende handel in nagemaakte ov-kaarten, als je kijkt hoe slecht dat papier beveiligd is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:01:57 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74001998
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:02:09 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74002002
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
quote:
Een gemiddelde van 75 man per rit in de spits noem ik geen succes...

Ervanuitgaande dat iedereen steeds losse kaartjes koopt (enkele rit is ¤ 20,70), levert dat in het meest gunstige geval ¤ 1552,50 per trein per richting op. Tijdens de spits zou men dus ¤ 3105,- aan inkomsten van Fyra hebben.

Zeg dat er 4 spitsuren zijn (7.00, 7.45, 8.00, 8.45) en (16.45, 17.00, 17.45, 18.00) dan verdient men in de spits dus zo'n ¤ 12.420,-. Daarbuiten rijden er nog eens 14 treinen per richting per werkdag. Die zullen een heel stuk minder bezet zijn, of niet rijden.

Zeg een gemiddelde bezetting van 10 reizigers per niet-spitstrein, ieder met een kaartje enkele reis vol tarief. Daaruit haalt men dan ¤ 5.382,- per dag. De dagelijkse inkomsten zouden dan in het meest gunstige geval zijn:

Inkomsten spits: ¤ 12.420,-
Inkomsten niet-spits: ¤ 5.382,-
Totaal inkomsten ideale omstandigheden: per dag ¤ 17.802,-
Realistischere inkomsten per dag: ¤ 8.000,-


Dit zijn de meest ideale omstandigheden, in werkelijkheid zal dit anders liggen: veel mensen met abonnementen of trajectkaarten, mensen met toeslagmaandkaarten, of mensen die niet eens een toeslagkaart hebben en niet gecontroleerd worden.

Ik denk dat als NS Hispeed per dag ¤ 8.000,- aan inkomsten heeft, het veel is. Dat zijn dan alleen inkomsten, en geen uitgaven aan personeel (machinisten, railcatering, schoonmakers, trainmanagers) en materieel (één zo'n Traxx-loc zou ¤ 30.000,- per maand kosten heb ik mij laten vertellen).

¤ 8.000 aan inkomsten per dag, betekent ¤ 40.000 inkomsten per week, is grofweg ¤ 176.000,- aan inkomsten per maand. Hiervan gaat ¤ 30.000,- af per Traxx. Men heeft 4 locs gereserveerd voor Fyra, wat inhoudt dat men ¤ 120.000,- per maand aan locs betaalt

Inkomsten per maand: ¤ 176.000,-
Kosten locs: ¤ 120.000,-
Restant per maand: ¤ 56.000,-

Men heeft dus per maand nog ¤ 56.000,- over om het spoor en de stops te betalen (ProRail), om personeel te betalen, om onderhoud van de rijtuigen (6 rijtuigen per trein * 4 treinen = 24 rijtuigen) van te betalen, ga zo maar door. De kans dat Fyra op dit moment winstgevend is, is afgaande op de cijfers, erg klein te noemen.


[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 23-10-2009 23:33:37 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:10:24 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002251
het hangt wel een beetj van nat-vingerwerk aan elkaar natuurlijk, al heb ik ook geen reden om het veel rooskleuriger in te zien. Hoe dit ivoren-toren-masturbatieproject ooit commercieel winstgevend moet worden is ook mij een raadsel. Maar waarschijnlijk komen ze er gewoon mee weg omdat de OVchipkaart nog veel harder faalt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74002586
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
zie het dan als dat lelijke gelamineerde vodje in plastic creditcard formaat.
pi_74002697
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Herfst
Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor.
HSL, benelux, DDM/DD-AR zijn ook getrokken
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:24:33 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74002732
Het is heel erg nattevingerwerk, maar ik denk wel dat ik redelijk in de buurt zit. Al zie ik net dat ik per dag zelfs een trein teveel reken. Er rijden er 17 per richting, niet 18. Evenzogoed hou ik mijn gemiddelde van ¤ 8.000 per dag aan

Als mijn berekeningen enigszins kloppen, heeft NS Hispeed ¤ 56.000 beschikbaar om 3 of 4 man personeel per trein te betalen, dus 6 tot 8 man per uur. Men rijdt 17 ritten per richting per dag, 5 dagen per week, wat neerkomt op 170 ritten per week. Tijdens die 170 ritten wordt er 510 tot 680 uur door personeel gewerkt, wat neerkomt op 2244 tot 2992 manuren per maand aan rijdend personeel.

Het gemiddelde hiervan is ongeveer 2600 manuur per maand aan rijdend personeel. Als ik die ¤ 56.000,- deel door het aantal manuren kom ik uit op ¤ 21,50 per uur. Dit moet dan nog gedeeld worden door het aantal personeelsleden: een gemiddeld uurloon van ¤ 6,15 zou daaruit volgen.

Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
pi_74002767
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
[..]


Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:27:16 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002815
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:24 schreef James1988 het volgende:

Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
Belasting, premies volksverzekeringen....

Naja het brengt op wat het kost: Sloten belastinggeld erheen dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:27:48 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002828
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
Toch kies ik dan voor een enigszins onderbouwd verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:50:35 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74003646
En dan te bedenken dat dit nog niet alles is he... ik heb onderhoudskosten niet meegerekend, de kosten voor het gebruik van het spoor, de bovenleiding, de kosten van de schoonmakers, onderhoud van rijtuigen. Het is echt maar een schot in de lucht maar ik vrees wel dat ik in de buurt zit.

Maar zo ziet men in de tweede kamer ook eens in hoe de 'vrije markt' werkt, want dat wilde men daar zo graag: alles privatiseren en laten concurreren. Jammer dat echte concurrentie op de HSL niet kan vanwege de concessie.
pi_74003846
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.

De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:57:27 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74003888
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
pi_74004029
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
idd, over heen gelezen
So we just called him Fred too
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:09:52 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74004293
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:56 schreef Cothen het volgende:
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.

De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
Nog niet.
pi_74004711
en het is nog maar de vraag of tegen dit soort praktisch dubbele tarieven het reizigersvolume Amsterdam - Parijs ooit het reizigersvolume Sauwerd - Venray zal overstijgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:29:30 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74004978
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
en het is nog maar de vraag of tegen dit soort praktisch dubbele tarieven het reizigersvolume Amsterdam - Parijs ooit het reizigersvolume Sauwerd - Venray zal overstijgen.
Doet me denken aan Linx, een luxe HSL-verbinding tussen Stockholm en Oslo die de strijd tegen auto en vliegtuig glansrijk verloor.
pi_74007025
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.

Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.

Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.

Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
pi_74007127
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.

Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.

Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.

Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Klantenservice/klachtencommissie ofzo misschien?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 08:43:43 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74008282
Die trein van 0.41 op vrijdag, die rijdt natuurlijk op VRIJDAG. Het is nu zaterdag.

Helaas, 91 euro weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:41:13 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74008730
quote:
Tiel-Arnhem
Zaterdag 24 Oktober 09:29Oorzaak Tussen Kesteren en Tiel rijden geen treinen door geplande werkzaamheden.
Er rijden snelbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies

Delfzijl-Groningen
Zaterdag 24 Oktober 08:58Oorzaak Tussen Groningen en Delfzijl rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Joepie, alweer een seinstoring..
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:43:38 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74008760
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.

Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.

Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.

Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Volgens de dienstregeling is dit de eerste trein van de dag op vrijdag ochtend om 0.41 uur.
Dus je moet niet doortellen, het is niet in de nacht van vrijdag op zaterdag, maar in de nacht van donderdag op vrijdag.
Je zal hoogstwaarschijnlijk je geld kwijt zijn, want de NS reisplanner kent deze trein niet in de nacht van vrijdag op zaterdag.


Even verder gekeken, en zie dat er wel een stoptrein van Nijmegen naar Oss rijd.
Deze vertrekt echter 24 oktober om 00.24 en niet om 00.41.
Deze trein had je dus moeten hebben, alleen was deze trein al weg toen je aan kwam om half 1
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:57:21 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_74008938
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 08:43 schreef Duvel het volgende:
Die trein van 0.41 op vrijdag, die rijdt natuurlijk op VRIJDAG.
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:31:51 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74009424
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Da's de enige smoes die 't misschien nog kan redden, maar de reisplanner is natuurlijk geen vertrekstaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74011023
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Ja maar goed, dan zou die trein bij donderdag staan. Dan zie je hem dus niet als je voor vrijdagavond vervoer zoekt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74011900
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Ik denk niemand, zowel de vertrekstaat als de planner geven duidelijk aan dat de laatste trein richting Oss in het weekend om 00:24 gaat.
So we just called him Fred too
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:57:03 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74012313
quote:
Trein rijdt weg met kinderen, moeder blijft radeloos achter
Krabbendijke - Een moeder had deze week op station Krabbendijke problemen bij het instappen met een buggy op de trein. De paniek was groot toen de deuren plotseling dichtgingen en de trein wegreed richting Goes. De twee kinderen van 9 maanden en twee jaar oud zaten in de trein terwijl de radeloze moeder achterbleef op het perron.



Enkele passagiers hebben zich ontfermd over de kinderen, die flink overstuur waren. Agenten kregen een melding dat de hulpvaardige passagiers met de buggy zouden uitstappen op station Kruiningen.

Agenten vingen de kinderen daar op. De ingeseinde vader arriveerde na een aantal minuten. Hij heeft de jongen en het meisje die bij de kinderen waren gebleven, beloond met vijftig euro.
Bron: Telegraaf

pi_74012651
lekker staaltje werk van de HC.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:23:00 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74012887
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
-verkeerd gelezen-
Lees deze voetnoot zorgvuldig door:
quote:
Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.
De laatste trein naar 's-Hertogenbosch vertrekt op vrijdag t/m zondag (zaterdag t/m maandag, red.) om 0:24.
pi_74020894
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss.
Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.
quote:
Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Laat maar eens zien die screenshots!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:34:31 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74020919
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.
Hoi spuit 11. OK, Kevin heeft zich kennelijk vergist, dat is 'm nu denk ik wel duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:18:47 #217
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_74026335
NS/Prorail en werkzaamheden.

Ik moest vandaag van Groningen naar Limburg. Werkzaamheden in Deventer -> Noord-Zuid route via Maaslijn/Arnhem/Zwolle is dus niet te doen.

Via Utrecht dan? Werkzaamheden Utrecht - 's-Hertogenbosch. Keuze 1) reis vanuit Utrecht via Nijmegen, of 2) via Rotterdam. Uiteindelijk dus 5,5 uur onderweg geweest via Rotterdam. Ik heb in elk geval wel waar voor mijn geld gehad met mn 1e klas ticket.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_74026871
Iemand al naar eurospoor geweest? 't was voor mij wel een gevaarlijke plek: ben 40 euro kwijtgeraakt aan tweedehands wagons(2 SNCF, 1 NS, 1 Ovomaltine )
pi_74028085
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:38 schreef IntercityAPT het volgende:
Iemand al naar eurospoor geweest? 't was voor mij wel een gevaarlijke plek: ben 40 euro kwijtgeraakt aan tweedehands wagons(2 SNCF, 1 NS, 1 Ovomaltine )
Yes. Maar 50 euro kwijt aan een decoder van 40 euro en een roco IC'tje van 10 euro
hula
pi_74028553
Ik was van plan om vandaag te gaan.
Maar de hoge ingangprijs en de kleine 4u rijden hebben me tot een ander inzien doen brengen...
pi_74029832
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef Eix het volgende:
NS/Prorail en werkzaamheden.

Ik moest vandaag van Groningen naar Limburg. Werkzaamheden in Deventer -> Noord-Zuid route via Maaslijn/Arnhem/Zwolle is dus niet te doen.

Via Utrecht dan? Werkzaamheden Utrecht - 's-Hertogenbosch. Keuze 1) reis vanuit Utrecht via Nijmegen, of 2) via Rotterdam. Uiteindelijk dus 5,5 uur onderweg geweest via Rotterdam. Ik heb in elk geval wel waar voor mijn geld gehad met mn 1e klas ticket.
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:23:26 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74029938
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:

[..]

De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...

Reistijd: 5u 20, 3x overstappen.
pi_74030017
zal blij zijn alsdie wekelijkse hindernisbaan eens afgelopen is. Waarom komt NS niet met weekend-dagkaarten? voor 2/3 van de prijs van een normale dagkaart, aangezien je maar een zeer beperkt deel van het net kunt gebruiken in het weekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74030093
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...

Reistijd: 5u 20, 3x overstappen.
Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.
pi_74030343
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:29 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')