Normaal gesproken als 'bewijs' van je adres.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 05:11 schreef 700MB het volgende:
Waarom wil de ASN een kopie van een afschrift van een andere bank?
Dat is inderdaad de meest waarschijnlijke reden maar er zijn wel meer te bedenken (het had ook als bewijs van verplichte tegenrekening kunnen zijn). Als adres inderdaad de reden is moet TS gewoon aangeven dat hij geen andere NL rekening heeft (bij wonen in het buitenland is dat verder niet zo raar) en om een andere bewijsmethode vragen. Nota's van verschillende bedrijven op het betreffende adres bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:04 schreef Logical het volgende:
[..]
Normaal gesproken als 'bewijs' van je adres.
De theorie is dat de eerste bank waar je een rekening opent je paspoort kopieert. En de banken vertrouwen elkaar, dus elkanders afschrift is genoeg bewijs voor ze.
Waarom zou de ING gegevens van/over jou aan de ASN geven? Dat mogen ze niet eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:12 schreef Farang50 het volgende:
de ASN vertrouwd de ING/Postbank zo goed dat ze niet zelf even bellen om een bevestiging.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 06:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Waarom zou de ING gegevens van/over jou aan de ASN geven? Dat mogen ze niet eens.
Moet je wel even in mijnING aangeven dat je afschriften wil ontvangen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 07:36 schreef Innisdemon het volgende:
Laat iemand even 5 cent naar je rekening overmaken. Dan krijg jij aan het einde van de maand fijn een afschrift en kun je die tonen.
Wat betreft 'verdwenen' bedragen. Je moet beter op je boekingen letten.
Raar verhaal, afschrijvingen hebben gewoon een tegenrekening.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 04:28 schreef Farang50 het volgende:
Ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij kan helpen via deze weg.
Mijn probleem is dat ik al jaren klant ben bij de postbank, maar maak er de laatste anderhalf jaar geen gebruik meer van omdat er steeds geld verdween en niemand kon achterhalen waarheen.
Of je zal eens langs moeten gaan bij een kantoortje o.i.d. en je identificeren.quote:Ik ben 1 jaar geleden naar Thailand verhuisd waar ik intussen een inkomen heb opgebouwd.
voor dit inkomen had ik een betrouwbare bank nodig en dus heb ik 'online' een rekening geopend bij de ASN Bank. Het geld wat ik nu verdien komt daar aan en staat veilig, te veilig want ik kan er zelf niet eens aankomen.
Dit komt omdat de ASN een recent afschrift van mijn postbankrekening vraagt, waarmee ze mijn rekening kunnen activeren.
Bij internetbankieren van ING kan je gewoon aanvinken dat je maandelijks afschriften wilt ontvangen.quote:De postbank laat echter niets van zich horen...ik vraag al ruim 6 maanden om een afschrift maar ze laten me gewoon barsten.
quote:Nu zoek ik een oplossing...ik heb al gedacht aan een ander postbank afschrift te vervalsen maar het is moeilijk om een afschrift te vinden omdat deze bijna niet meer gebruikt worden.
Ga langs! Banken zijn om begrijpelijke redenen niet erg blij met mensen die vanuit Thailand een rekening openen zonder zich te identificeren. Sterker nog: identificatie is wettelijk verplicht gesteld, en als dat via een andere rekening kan heb je nog mazzel.quote:Kan iemand hier mij vertellen wat ik moet doen om mijn nieuwe ASN rekening te laten activeren?
Elke tip is welkom.....stuur ze gewoon naar mijn emailadres wat hier zichtbaar is.
Bedankt...Jan peys
Dat kan niet. ASN is een internetbank en heeft geen kantoren. Daarom is het noodzakelijk om een tegenrekening te hebben als je een rekening wilt openen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga langs! Banken zijn om begrijpelijke redenen niet erg blij met mensen die vanuit Thailand een rekening openen zonder zich te identificeren. Sterker nog: identificatie is wettelijk verplicht gesteld, en als dat via een andere rekening kan heb je nog mazzel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |