abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:28:09 #1
274678 Farang50
Regeltjes slachtoffer
pi_73869568
Ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij kan helpen via deze weg.
Mijn probleem is dat ik al jaren klant ben bij de postbank, maar maak er de laatste anderhalf jaar geen gebruik meer van omdat er steeds geld verdween en niemand kon achterhalen waarheen.
Ik ben 1 jaar geleden naar Thailand verhuisd waar ik intussen een inkomen heb opgebouwd.
voor dit inkomen had ik een betrouwbare bank nodig en dus heb ik 'online' een rekening geopend bij de ASN Bank. Het geld wat ik nu verdien komt daar aan en staat veilig, te veilig want ik kan er zelf niet eens aankomen.
Dit komt omdat de ASN een recent afschrift van mijn postbankrekening vraagt, waarmee ze mijn rekening kunnen activeren.
De postbank laat echter niets van zich horen...ik vraag al ruim 6 maanden om een afschrift maar ze laten me gewoon barsten.
Nu zoek ik een oplossing...ik heb al gedacht aan een ander postbank afschrift te vervalsen maar het is moeilijk om een afschrift te vinden omdat deze bijna niet meer gebruikt worden.
Kan iemand hier mij vertellen wat ik moet doen om mijn nieuwe ASN rekening te laten activeren?
Elke tip is welkom.....stuur ze gewoon naar mijn emailadres wat hier zichtbaar is.
Bedankt...Jan peys
JPeys
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 04:57:18 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_73869609
De postbank bestaat niet meer. Bel de ING eens.
Ook geen sig dus
pi_73869617
Waarom wil de ASN een kopie van een afschrift van een andere bank?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_73869671
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 05:11 schreef 700MB het volgende:
Waarom wil de ASN een kopie van een afschrift van een andere bank?
Normaal gesproken als 'bewijs' van je adres.
De theorie is dat de eerste bank waar je een rekening opent je paspoort kopieert. En de banken vertrouwen elkaar, dus elkanders afschrift is genoeg bewijs voor ze.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:10:03 #5
274678 Farang50
Regeltjes slachtoffer
pi_73869682
ik weet dat de Postbank niet meer bestaat, en als ik contact wil opnemen met de postbank kom ik automatisch bij de ING uit.
Ze willen een afschrift van een andere bank omdat ik in het buitenland verblijf en niet met paspoort naar de bank kan om mij te legitimeren.
JPeys
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:12:59 #6
274678 Farang50
Regeltjes slachtoffer
pi_73869687
"Logical" je klink logical...dat is zo ongeveer de rede...maar hoe kom ik aan een afschrift?
de ASN vertrouwd de ING/Postbank zo goed dat ze niet zelf even bellen om een bevestiging.
JPeys
pi_73869704
Heb je dit verhaal al aan ASN verteld? Misschien zijn er nog wel andere mogelijkheden om bij je geld te komen. Het gaat er tenslotte om dat je bewijst waar je woont, dus misschien is bv. een uittreksel uit de administratie ook voldoende (maar ik weet of je dat makkelijk even aanvraagt in Thailand..).
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_73869707
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 06:04 schreef Logical het volgende:

[..]

Normaal gesproken als 'bewijs' van je adres.
De theorie is dat de eerste bank waar je een rekening opent je paspoort kopieert. En de banken vertrouwen elkaar, dus elkanders afschrift is genoeg bewijs voor ze.
Dat is inderdaad de meest waarschijnlijke reden maar er zijn wel meer te bedenken (het had ook als bewijs van verplichte tegenrekening kunnen zijn). Als adres inderdaad de reden is moet TS gewoon aangeven dat hij geen andere NL rekening heeft (bij wonen in het buitenland is dat verder niet zo raar) en om een andere bewijsmethode vragen. Nota's van verschillende bedrijven op het betreffende adres bijvoorbeeld.

Het vertrouwen in andere banken over adresgegevens is overigens onterecht, een controle van identiteit zegt namelijk niets over het al dan niet kloppen van het adres. Andere banken accepteren elk willekeurig adres, je hoeft er daarvoor niet daadwerkelijk te wonen of ingeschreven te staan. Daarom zal het niet de enige reden zijn.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_73869708
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 06:12 schreef Farang50 het volgende:
de ASN vertrouwd de ING/Postbank zo goed dat ze niet zelf even bellen om een bevestiging.
Waarom zou de ING gegevens van/over jou aan de ASN geven? Dat mogen ze niet eens.
pi_73869880
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 06:29 schreef 700MB het volgende:

[..]

Waarom zou de ING gegevens van/over jou aan de ASN geven? Dat mogen ze niet eens.
Inderdaad.

En daarnaast moet je toch echt bij elke bank in Nederland waar je een rekening hebt lopen een kopie van je paspoort/id kaart + handtekening inleveren.

Trouwens, geld wat "zomaar" verdwijnt van je rekening.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage dinsdag 20 oktober 2009 @ 07:36:30 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_73869892
Laat iemand even 5 cent naar je rekening overmaken. Dan krijg jij aan het einde van de maand fijn een afschrift en kun je die tonen.

Wat betreft 'verdwenen' bedragen. Je moet beter op je boekingen letten.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_73869930
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 07:36 schreef Innisdemon het volgende:
Laat iemand even 5 cent naar je rekening overmaken. Dan krijg jij aan het einde van de maand fijn een afschrift en kun je die tonen.

Wat betreft 'verdwenen' bedragen. Je moet beter op je boekingen letten.
Moet je wel even in mijnING aangeven dat je afschriften wil ontvangen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:13:53 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73870144
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 04:28 schreef Farang50 het volgende:
Ik heb een probleempje en hoop dat iemand mij kan helpen via deze weg.
Mijn probleem is dat ik al jaren klant ben bij de postbank, maar maak er de laatste anderhalf jaar geen gebruik meer van omdat er steeds geld verdween en niemand kon achterhalen waarheen.
Raar verhaal, afschrijvingen hebben gewoon een tegenrekening.
quote:
Ik ben 1 jaar geleden naar Thailand verhuisd waar ik intussen een inkomen heb opgebouwd.
voor dit inkomen had ik een betrouwbare bank nodig en dus heb ik 'online' een rekening geopend bij de ASN Bank. Het geld wat ik nu verdien komt daar aan en staat veilig, te veilig want ik kan er zelf niet eens aankomen.
Dit komt omdat de ASN een recent afschrift van mijn postbankrekening vraagt, waarmee ze mijn rekening kunnen activeren.
Of je zal eens langs moeten gaan bij een kantoortje o.i.d. en je identificeren.
quote:
De postbank laat echter niets van zich horen...ik vraag al ruim 6 maanden om een afschrift maar ze laten me gewoon barsten.
Bij internetbankieren van ING kan je gewoon aanvinken dat je maandelijks afschriften wilt ontvangen.
quote:
Nu zoek ik een oplossing...ik heb al gedacht aan een ander postbank afschrift te vervalsen maar het is moeilijk om een afschrift te vinden omdat deze bijna niet meer gebruikt worden.
quote:
Kan iemand hier mij vertellen wat ik moet doen om mijn nieuwe ASN rekening te laten activeren?
Elke tip is welkom.....stuur ze gewoon naar mijn emailadres wat hier zichtbaar is.
Bedankt...Jan peys
Ga langs! Banken zijn om begrijpelijke redenen niet erg blij met mensen die vanuit Thailand een rekening openen zonder zich te identificeren. Sterker nog: identificatie is wettelijk verplicht gesteld, en als dat via een andere rekening kan heb je nog mazzel.
censuur :O
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:56:29 #14
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73907269
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ga langs! Banken zijn om begrijpelijke redenen niet erg blij met mensen die vanuit Thailand een rekening openen zonder zich te identificeren. Sterker nog: identificatie is wettelijk verplicht gesteld, en als dat via een andere rekening kan heb je nog mazzel.
Dat kan niet. ASN is een internetbank en heeft geen kantoren. Daarom is het noodzakelijk om een tegenrekening te hebben als je een rekening wilt openen.

Ik zou even bellen: 0800-0380
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73935258
Een 0800 nummer opgeven,ik denk niet dat je die vanuit Thailand kan bellen!

Ik weet niet of je daar je regelmatig bij de vreemdelingenpolitie moet melden voor je verblijfsvergunning maar misschien is het mogelijk om een copie van je verblijfsvergunning op te sturen al dan niet gewaarmerkt door de vreemdelingenpolitie.

In ieder geval veel succes gewenst.

Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73939121
Overheen gelezen:

+31 (0) 70- 356 9333
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73939891

[ Bericht 100% gewijzigd door LangeTabbetje op 22-10-2009 09:03:46 ]
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73963906
Goh, en wat is de reden dat je geen afschrift krijgt?

Omdat je je adresgegevens er niet goed hebt staan? --> Omdat je die niet kunt wijzigen omdat je nog een oude handtekening hebt staan en je die niet meer gelijkend weet te zetten?

Tip: Bel ze op: geef aan dat je een handtekeningenkaart en een adreswijzigingsformulier verstuurd wilt hebben naar een afwijkend adres. Geef aan dat ze dit niet in hun programma 'Selly' moeten doen, maar in het oude 'Rumba' (in 'IRKT'). Geef daarbij aan dat het alleen via dit oude programma werkt omdat het een afwijkend buitenlands adres is en dit via 'Selly' niet wordt (h)erkend.
Zodra je dit hebt stuur je eerst de handtekeningkaart op (om je handtekening te wijzigen). Stuur een week later je adreswijzigingsformulier op (een week later, om ervoor te zorgen dat je handtekening eerst gewijzigd wordt).
Neem twee weken nadat het adreswijzigingsformulier bij ING ontvangen moet zijn telefonisch contact op. Geef aan dat je het laatste afschrift nodig hebt en dat ze dit in 'Selly' via een 'Blanco Nota' moeten aanvragen en daarbij moeten aangeven dat het naar een nieuw adres moet.
Dit zou moeten werken. (Vragen? Stuur een pb)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')