abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73866749
Wat als er nou iemand zou zijn met een x-aantal triljoen in papier"geld", nieuwe valuta. Deze wordt wereldwijd ingevoerd door simpelweg de acceptatie van de burgers. Zij kunnen hun huidige saldo doorgeven aan de nieuwe "bank van de wereld". Alle aangemelde personen krijgen hun geld omgewisselt in de nieuwe valuta.

hier is nog wel heel veel verder op in te gaan. heb o.a. http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912# gekeken. (Niet dat ik helemaal washed ben van dat soort docu's, maar ik liet mijn gedachte eens gaan...)

Iedereen die zich aanmeld krijgt bv een basisinkomen... schulden van landen worden kwijtgescholden en dienen hun landen te stabiliseren en winstgevend te maken.

eigenlijk.. simpelweg... totaal nieuwe aanpak van de wereld simpelweg door een nieuwe geaccepteerde valuta te introduceren.?!

ga maar los...
pi_73866872
film eens kijken

ow 2 uur dat komt nog wel eens
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73866916
je zal hier als een ketter worden beschouwd, maar het is wel het systeem zoals het nu is en waar wij mee opgegroeid zijn waardoor we zelfs vaak niet eens meer kunnen denken op een andere manier, waardoor we de hele economie naar de klote helpen. Wereldwijd.

Ik ben heel benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. En wat er daarna gaat gebeuren: wordt het roer radicaal omgegooid OF komen de hoge heren weer met hetzelfde systeem om de hoek kijken?

De zeitgeist docu's zijn zo gek nog niet. Echt niet. Maar je moet wel met een open mind EN met een korreltje zout kunnen kijken natuurlijk. Net alsof je zelf verstand hebt en het gebruikt.
pi_73866940
je hoeft de film er niet voor te zien hoor.. ook zonder film is een mening mogelijk.

Oud document over basisinkomen:

http://www.trouw.nl/krant(...)voeren.html?all=true
pi_73867165
het probleem is geld an sich, een basisinkomen verandert daar niets aan. Zeker niet met het oog op inflatie als het geld op de huidige manier de wereld in gefantaseerd wordt.

Vroeger stond er in NL ook nog goud tegenover elke gulden. Nu niet meer. Nu staat er fanta tegenover. En we maken onszelf letterlijk dood omdat we in de fantaschulden zitten dankzij bepaalde mensen die ooit eens een systeempje dat niet spoort in elkaar gedraait hebben.
pi_73867246
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:38 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:
het probleem is geld an sich, een basisinkomen verandert daar niets aan. Zeker niet met het oog op inflatie als het geld op de huidige manier de wereld in gefantaseerd wordt.

Vroeger stond er in NL ook nog goud tegenover elke gulden. Nu niet meer. Nu staat er fanta tegenover. En we maken onszelf letterlijk dood omdat we in de fantaschulden zitten dankzij bepaalde mensen die ooit eens een systeempje dat niet spoort in elkaar gedraait hebben.
Daarom dus ook die nieuwe valuta. Simpelweg iemand die in de Eurotijd een godshoeveelheid aan "geld" laat maken en geeft er een waarde aan. Door een wereldwijde valuta te maken kan het geld gedevalueerd worden. Het geldsysteem van nu is gebaseerd op winst winst winst..... en niet op een duurzaam leven.

edit: Wil trouwens niet zeggen dat mensen geen winst meer kunnen maken hoor. Daar zijn genoeg mogelijkheden voor... maar die moeten niet ten koste gaan van anderen!

edit2:: Een basisinkomen zorgt dat iedereen die op deze wereld leeft zich kan onderhouden in de basisbehoefte. Tevens komt er zo meer belasting binnen. De nieuwe bank kan simpelweg geld creeeren voor projecten waardoor de werkeloosheid kan worden opgelost. Iedereen aan het werk zetten op welke manier dan ook. etc etc.

naar mijn inziens zou iedereen dit diep van binnen wel willen... maar "denken" we dat het onmogelijk is?!

Het huidige systeem is immers ook in tijden van crisis bedacht.

[ Bericht 12% gewijzigd door JimmyBoy op 20-10-2009 00:50:46 ]
pi_73867473
Het is mogelijk, maar hebzucht zal ons verhinderen. Tenzij we hitlertje gaan spelen met hebzuchtige mensen. Waar ik overigens helemaal voor ben, want dat soort heeft de wereld al genoeg levens gekost.

(iets met olie en vuur.... schiet me te binnen )
pi_73867513
Dit systeem bestond al voor die tijd. Maar inderdaad, ruilhandel had vroeger nog een nut, toen dat te lastig werd is er een ander ruilmiddel voor in de plaats gekomen. En dat is uitgegroeid tot het wangedrocht wat het nu is geworden. En "onze" generatie.... ik denk niet dat de meerderheid denkt dat het haalbaar is, simpelweg omdat ze niet beter weten. Het zich niet eens ECHT voor kunnen stellen.
pi_73867645
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:52 schreef PaperCutOnMyNipple het volgende:
Het is mogelijk, maar hebzucht zal ons verhinderen. Tenzij we hitlertje gaan spelen met hebzuchtige mensen. Waar ik overigens helemaal voor ben, want dat soort heeft de wereld al genoeg levens gekost.

(iets met olie en vuur.... schiet me te binnen )
De belangen van de "elite".... als iedereen overstapt op een nieuwe valiuta volgen zij ook. Het "volk" dient een nieuwe valuta te accepteren (het zelf creeeren ervan is immers verboden bij wet) Maar waarom geen nieuw ruilmiddel scheppen.

En zoals ik zeg.. er kan nog steeds winst gemaakt worden.. ik zie niet in waarom niet. als ik iets voor 10 "x-valuta" koop en het voor 15 verkoop heb ik 5 "x-valuta" winst.

Het huidige beurssysteem etc is ook maar vezonnen.... ik weet zeker dat er veel betere systemen te bedenken zijn.
pi_73872317
hoe komt het eigelijk dat er meer waarde rondgaat in nederland dan dat er in de kluis ligt, dat kan toch niet
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_73872702
Zo verrot is het systeem wereldwijd dus...
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:19:48 #12
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_73876916
Ik dacht als je voor elke soort grondstof (voedsel, metalen enz) een eigen valuta maakt, dan kan je de inflatie per productgroep ook beter beheersen.

of is dit een slecht idee?
pi_73877074
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:31 schreef swarmahoer het volgende:
hoe komt het eigelijk dat er meer waarde rondgaat in nederland dan dat er in de kluis ligt, dat kan toch niet
Da's toch het hele idee achter fiduciair geld
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_73892507
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:25 schreef Aether het volgende:

[..]

Da's toch het hele idee achter fiduciair geld
onder andere, maar zoals gezegd.. een idee op het oude systeem toendertijd ook in crisis.

wat is nou het ideale plan voor de wereld om de boel draaiende en effectiever te maken... met geld kan je immers veel op het gebied van innovatie etc. en als we dat geld simpelweg kunnen aanmaken... no problem... banen creeeren voor iedereen...

happy world

nee... happy world zullen we waarsch. nooit krijgen maar ik denk dat een dergelijk nieuw wereldwijd systeem zeker eraan bijdraagt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')