abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:43:49 #151
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_73881724
Wilting is een sukkel. Hij wist niks, kon niks zeggen, mocht niks zeggen of wilde niks zeggen. Wat ben je dan voor een flutwoordvoerder. Hopelijk heeft-ie spijt van dit loze baantje. Maar ook hij zal zijn zakken nog wel even goed gevuld hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:11:38 #152
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_73882843
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:07 schreef Q.E.D. het volgende:
Jullie zijn echt populistische bashers die de feiten niet kennen. Ga maar lekker door met je geblindoekte leven en dat gezwets over de graaier Scheringa.

Als de waarheid boven tafel komt over Bos en Wellink praat je wel anders.
Nee, jij bent lekker genuanceerd en rustig in je reacties de laatste posts.

Het begint natuurlijk met dubieuze wurgcontracten. Het duurt jaren en jaren voordat hij het enigszins erkent en daarna tijden voordat er überhaupt gesprekken zijn om mensen tegemoet te komen. De wil om mensen te helpen ontbrak.
En tuurlijk deden andere partijen ook aan dubieuze praktijken. Maar 1, dat ontrekt je niet aan je eigenverantwoordelijkheid en daden. en 2, de andere partijen hadden een significante verscheidenheid aan broodwinning dan de DSB.
Ook is het niet slim van vele mensen om mensen een handtekening te zetten. Hebberigheid en onwetendheid maakte dat men tekende. De zorgplicht moet die onwetendheid beschermen. De producten zijn vaak zo ingewikkeld dat je een expert moet zijn om alles te snappen. Banken willen graag dat mensen bij hun bank geld lenen. En mensen hebben geld nodig. Om de expert tegen de klant te beschermen is de zorgplicht ingevoerd. Dat betekent niet dat je als consument totaal niet verantwoordelijk bent, maar wel dat de primaire verantwoordelijkheid bij de bank ligt, en Scheringa heeft daar bewust misbruik van gemaakt.

Al voor de kredietcrisis had scheringa al 150 miljoen nodig. Op het moment dat Bos en Wellink de 1e keer naar de rechter stappen heeft DSB nog maar enkele miljoenen in kas.(wat er bijna 1 extra had kunnen zijn als Scheringa zijn eigen geld niet had weggehaald). Die enkele miljoenen waren miljoenen die overbleven van een al gegeven noodkrediet van 100 miljoen aan DSB. Dat de DSB totaal geen steun heeft gekregen is dus feitelijk niet waar.

Dan een gebeurtenis die onderzocht moet worden en als het kan een parlementaire enquête. De Volkskrant die het bericht plaatst waardoor er alsnog een bankrun ontstaat die de bank teveel wordt. Het had nooit in de krant mogen komen. Al kan je je afvragen of dit echt de run heft veroorzaakt die er in de nacht van zondag op maandag was. Scheringa roept altijd dat zondag maar 4 miljoen werd overgeboekt. Wat lijkt te kloppen, maar wat hij niet verteld is dat uren voordat de Volkskrant het artikel plaatst het aantal miljoenen wat wordt weggehaald de lucht in schiet. Wat misschien betekent dat er naast een lek naar de Volkskrant er meerdere mensen op de hoogte waren die contacten heeft die miljoenen weghalen voor de tweede rechtzaak. Ook hier mag best wel eens aandacht voor komen en dit lek kan naast het ministerie en DNB of de andere banken ook van DSB zeide komen. Alleen hierover hoor je Scheringa niet.

Nadat er bewindvoerders zijn aangesteld roept Scheringa dat 100 miljoen van Bos nodig is. Scheringa heeft al een noodkrediet gekregen, het beeld dat Scheringa maakt dat ze hem totaal niet helpen klopt niet. Daarnaast zijn er grote verschillen met DSB en de instellingen die een jaar geleden een injectie kregen. Bij de DSB was het totaal niet realistisch dat de spaarders niet weg zouden lopen als de bank weer open gaat. Het zou toch omvallen. Bij de andere instellingen was er een onderpand, bij DSB niet. Op het moment van injecteren aan de andere instellingen waren ze gezond, DSB niet. Het beeld dat van de grote spelers wel en wij niet terwijl de situatie gelijk is, is dus feitelijk onjuist. Alweer een situatie die Scheringa onjuist weergeeft.

Dat spaarders en gedupeerden naar DNB en AFM kan is voorstelbaar en zal blijken na een onderzoek wel of niet terecht. Dat de DSB het ook doet is wel lachwekkend. Net of een dief de schuld geeft aan de politie dat ze hem niet tegenhielden. De AFM en DNB zijn toezichthouders. Toezichthouder houd in dat je toezicht houd op een partijen. Die partijen zijn dus zelf primair verantwoordelijk voor hun eigen gedrag. Daarna komt de verantwoordelijkheid van de AFM en DNB. En als die fout waren moet daar wat aan worden gedaan, maar het beeld dat de AFM en DNB primair verantwoordelijk zijn voor de praktijken bij DSB is onterecht.
De provisies maakten een significant groter deel uit van de bankzaken dan bij de andere grote banken.

Dat Bos en Wellink naar de rechter gingen was op dat moment niet zo vreemd. Dat Bos geen 100 miljoen wilde investeren was niet vreemd. Waar hij een kwalijke rol kan hebben gespeeld is bij een lek naar de pers. Mocht dat zo zijn zal het einde Bos zijn. Verder vindt zelfs iemand als Jort Kelder dat Bos de kwestie erg goed heeft afgehandeld.
De politiek heeft jaren hiervoor wel lopen slapen tenkoste van de spaarders. De zorgplicht was niet voldoend. Jaren en jaren waren er signalen en deed de politiek niks. Die hadden de schaden voor spaarders kunnen beperken. Maar DSB zelf is de fout ingegaan en voor Scheringa is dat dus zijn fout en niet die van de politiek. De politiek had hem eerder moeten stoppen. Voor de spaarder. Voor Scheringa had dat betekent dat hij niet zo ver was gekomen. Als hij de schuld aan de politiek wil geven geeft hij eigenlijk toe dat hij dwangmatig mensen bewust heeft belazerd.

Scheringa liegt in de personferentie over de 7 ton die hij heeft teruggestuurd. Scheringa ontslaat de Grave als die te kritisch wordt. Scheringa liegt over het totale gebrek aan hulp van Bos en de DNB. Hij is compleet onrealistisch over plan B. Scheringa smeert mensen bewust dubieuze producten aan. Scheringa liegt over de aanval op de website.

De rol van Lakeman is lakend en onverantwoord. De klanten van DSB hadden beter moeten opletten. De politiek had betere wetgeving moeten maken. De rol van DNB, AMF en Bos moet onderzocht worden en zonodig kost het koppen zonder aansziens der persoon. Maar volgens mij kan het niet anders dan dat de primaire schuld van het omvallen de bank aan Scheringa zelf ligt en het omvallen een kwestie van tijd was.

Gezien alle dubieuze uitlatingen en acties van Scheringa zie ik geen reden waarom ik zijn beschuldigingen richting Bos, DNB/AFM en de bewindvoerders/curatoren meer als waar zou moeten zien dan de andere partijen ondanks hun fouten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:13:22 #153
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_73882909
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 01:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, die heeft écht wel heel wat miljoenen veiliggesteld.

Maar best wel stoer dat hij er zat, op zich. Ja, toch?
De huizen die hij heeft zijn echt wel meer dan twee drie ton waard. Die hoeft zich geen seconde zorgen te maken over zijn financiën ondanks dat hij veel geld is verloren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_73883126
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:43 schreef Cynix ® het volgende:
Wilting is een sukkel. Hij wist niks, kon niks zeggen, mocht niks zeggen of wilde niks zeggen. Wat ben je dan voor een flutwoordvoerder. Hopelijk heeft-ie spijt van dit loze baantje. Maar ook hij zal zijn zakken nog wel even goed gevuld hebben.
Wilting is een charlaten eerste klas. Een onbeduidend, arrogant mediageil mannetje die treurig genoeg ook flink zijn zakken heeft lopen vullen bij de DSB-bank.

Persvoorlichter van DSB en Az, mede-oprichter van de "Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang" en alles bleek uiteindelijk geen enkele voeten in aarde te hebben.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73883305
blijf het ook wonderlijk vinden dat zoiets ook alleen in nederland kan.

er staan 78 banken in amerika die een bewindvoerder hebben , hoeveel zijn daar van te vinden in het nieuws
heel veel banken in frankrijk hebben staatsteun gekregen, probeer eens te vinden hoeveel ze gekregen hebben en wie dat waren.

Het wordt express doodgezwegen om rust te krijgen op de financiele markt en wat doen wij in nederland , we maken zoveel mogelijk onrust en paniek.
pi_73885082
Van mij mag er een parlementair onderzoek komen. Oke, Dirk Scheringa was niet een heilige en hij heeft lang foute producten verkocht (waar hij overigens niet de enige in is)... maar er zijn genoeg dingen waar een luchtje aan zit.

Bijv. het uitlekken in de volkskrant. Bij iedere fusie van een bank ga je afspreken op een afgelegen plek waar niemand komt... zij gaan bij zo'n belangrijk nood-gesprek afspreken bij de nederlandse bank? Dan spoor je niet. Dat telefonische gesprek met lonestar van een kwartier waarna opeens alles werd afgeblazen.... ook erg toevallig. Het daarna moeten intrekken van de aanklacht voor plan b. is in mijn ogen een vorm van chantage. Het niet aanwezig mogen zijn bij de gesprekken een poosje terug? Alleen die ene bewindvoerder/curator? Die andere keer dat ze zich drie uur terug trokken. Scheringa valt natuurlijk wel een beetje buiten het circuit. Het is niet "one of us" bij de banken. Die ene bewindvoerder die beoogde opvolger vind ik maar een raar figuur. Vertrouw ik ook niet helemaal.

Overigens vond ik de reactie van Bos erg sterk. Dat hij de frustratie van Scheringa snapt na 32 jaar lang een zaak opbouwen.

Echter... ik kies geen kant maar ik vind er op een of andere manier wel een luchtje aan zitten. Om dat luchtje sowieso weg te halen vind ik zo'n onderzoek helemaal niet verkeerd. Mag best gebeuren.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:42:32 #157
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73887675
@ One_of_the_few

Uiteraard heeft iedereen zijn eigen waarheid, ik kan me ook deels in jouw verhaal vinden. Maar waar het mij om gaat is dat het wel erg toevallig is dat DNB de hypotheken herwaardeert de dag voor de rechtelijke uitspraak waardoor Scheringa opeens 800 miljoen moet afschrijven. Tevens is er door de Lakeman-oproep naar schatting 600 miljoen verdwenen. Dit in combinatie met het feit dat Bos Lakeman maar 1x heeft veroordeeld en dat er door meerdere partijen op die bewuste zondag gelekt is naar o.a. de Volkskrant waardoor er nog een tweede bank-run ontstond.

De liquiditeit van 1,5 miljard euro is door deze gebeurtenissen precies tot 0 gereduceerd.

Daarom denk ik dat er een politiek spel gespeeld is... Maar de tijd zal het leren, want ik heb inderdaad geen harde bewijzen. Hopelijk komen die nog.

Tevens zei Scheringa zelf dat de onderhandelingen met LoneStar door de bewindvoerder zijn tegengewerkt (het zou mij niets verbazen als dit op verzoek van Wellink of Bos gebeurd is)...
Reden genoeg om nog eens goed naar deze zaak te kijken.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:51:29 #158
862 Arcee
Look closer
pi_73890394
Uitzending van gisteren was erg goed bekeken, 1 van de beste ooit. Dit is de top 3:

1. 04-02-2008 2.126.000 Peter R. de Vries, Patrick van der Eem en team PRdV
2. 30-04-2009 1.844.000 Guusje ter Horst, Peter van der Vorst, Arjo de Jong, Erik de Landmeter
3. 19-10-2009 1.605.000 Dirk Scheringa

Alle DSB-uitzendingen scoren hoog:

12-10-2009 1.484.000 Arnoud Boot, A. Hertsenberg, E. Irrgang, Pieter Lakeman en W. Middelkoop
13-10-2009 1.387.000 Unico Glorie, Johan Derksen, Halina Reijn en Dion Bartels.
15-10-2009 1.348.000 Bart Combée, Frans Weekers, Paula Smit, Peter Paul de Vries.
14-10-2009 1.341.000 Arnoud Boot, Agnes Kant, Nelleke van der Krogt, Paula Smit.
09-10-2009 1.335.000 Louis van Gaal, Peter R. de Vries, Gerard Spong en echtgenote Julio Poch.
16-11-2007 1.314.000 Job Cohen, burgemeester van Amsterdam, Herman Finkers.
16-10-2009 1.277.000 Wouter Bos
18-09-2009 1.244.000 Kyteman, Frits Wester, Ab Klink, Daniela Hooghiemstra

Er staat geen rangorde bij, omdat via de site van kijkonderzoek niet een volledige lijst te achterhalen is.
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_73890799
quote:
Vanavond te gast:
- Britse tv-kok Jamie Oliver.

- Minister Ronald Plasterk over kunstcollectie Scheringa.

- Adje over Tilburgse theater.

- Herman Koch wint NS Publieksprijs.
Het belooft vanavond weereens een bagger-uitzending te worden..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73890853
Dat is idd niks, overslaan dus.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:10:06 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73891033
Adje afbellen, dan blijft er een leuke uitzending over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_73891072
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:10 schreef golfer het volgende:
Adje afbellen, dan blijft er een leuke uitzending over.
Inderdaad
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:14:04 #163
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73891173

WANTED

Reward: No more Adje on television

[ Bericht 36% gewijzigd door Q.E.D. op 20-10-2009 21:50:31 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:47:31 #164
862 Arcee
Look closer
pi_73895424
Herman Koch.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:54:36 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73895775
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:47 schreef Arcee het volgende:
Herman Koch.
Ik had ook op z'n boek gestemd bij de NS-prijs. Is echt een aanrader om te lezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_73896060
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:04 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Het belooft vanavond weereens een bagger-uitzending te worden..
ABN AMRO heeft deze avond beslag gelegd op alle schilderijen , deze worden nu in containers geladen en afgevoerd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:02:30 #167
862 Arcee
Look closer
pi_73896089
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:54 schreef golfer het volgende:
Ik had ook op z'n boek gestemd bij de NS-prijs. Is echt een aanrader om te lezen.
Yep, topboek.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:24:34 #168
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73897019
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

ABN AMRO heeft deze avond beslag gelegd op alle schilderijen , deze worden nu in containers geladen en afgevoerd.
En dan Dirk een graaier noemen...

Plasterk gaat er wel even wat leuks over zeggen.
pi_73897497
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:14 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]

WANTED

Reward: No more Adje on television
Vreselijk. Als hij niet acteert is hij nog erger.
anonieme razernist
  † In Memoriam † dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:41:24 #170
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73897822
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:24 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

En dan Dirk een graaier noemen...

Plasterk gaat er wel even wat leuks over zeggen.
Yep, die zei net in Nova dat hij zich niet met het werk van de curatoren wil gaan bemoeien.
pi_73898952
Adje heeft te veel als mongool geacteerd. Of was hij altijd al een beetje zo?
pi_73898980
Herman Koch , ik kan hem nog niet loskoppelen van de lullos / debiteuren krediteuren
pi_73898994
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Adje heeft te veel als mongool geacteerd. Of was hij altijd al een beetje zo?
Je kent het fabeltje van 00:00 snachts in de spiegel kijken en dat je gezicht dan zo blijft
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:12:50 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_73899033
Leuk vrouwtje van dat museum
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:13:32 #175
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73899059
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Leuk vrouwtje van dat museum
Check.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')