abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 november 2009 @ 14:57:05 #251
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75143865
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

In 90% van de gevallen vragen deze mensen daar ook om op het moment dat ze lambiekje weer belachelijk lopen te maken.
Kip-en-ei verhaal dus.

"Zij schelden hem uit ! Nee hij scheldt mensen uit ! Nee zij schelden hem uit !..." ad infinitum.
zzz
  maandag 30 november 2009 @ 14:57:12 #252
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_75143868
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

In 90% van de gevallen vragen deze mensen daar ook om op het moment dat ze lambiekje weer belachelijk lopen te maken.
Ik heb Obama nog nooit Lambiekje belachelijk horen maken. Daarbij: op het moment dat je iemand belachelijk maakt, moet je er dus op rekenen voor Hitler te worden uitgescholden? Waarop moet Lambiekje dan rekenen als-ie weer eens de Holocaust ontkent?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_75144009
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:57 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik heb Obama nog nooit Lambiekje belachelijk horen maken. Daarbij: op het moment dat je iemand belachelijk maakt, moet je er dus op rekenen voor Hitler te worden uitgescholden? Waarop moet Lambiekje dan rekenen als-ie weer eens de Holocaust ontkent?
Obama --> Hilter: gebeurt ook in zijn eigen land en is niet strafbaar, hoewel het wel verwerpelijk is. Wilders wordt hier vaak ook daarmee vergeleken.

Holocaustontkenning is wel strafbaar, en daar staat ook een ban op.
pi_75144013
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:57 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

ban nr. 5 of iets in die richting

Het jammere bij Lambiekje is trouwens dat het een tijdje leek alsof 'ie wat normaler/gematigder was geworden, maar da's ook alweer lang verleden tijd.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 30 november 2009 @ 15:01:26 #255
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75144017
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:45 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Aha, dus als je van voetbal houdt mag je nooit van een team zeggen dat ze slecht gespeeld hebben ?
En ga je feestvieren als jouw team verliest want je houdt immers van voetbal ?
Zeggen dat iemand een beroerde hoekschop nam is uit den boze ?
Waar ik het over heb in jip en janneke taal is dat er grenzen zijn, moment dat er geen voetballer meer op het veld verschijnt wil dat zeggen dat je bepaalde grenzen te buiten bent gegaan.

Zo ingewikkeld is dat toch niet?
pi_75144021
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:54 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Door de hardnekkige bellenblazers Danny en NorthernStar, ja.
Wat doen zij verkeerd?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  maandag 30 november 2009 @ 15:02:29 #257
31101 _Led_
pi_75144062
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:01 schreef slackster het volgende:

[..]

Waar ik het over heb in jip en janneke taal is dat er grenzen zijn, moment dat er geen voetballer meer op het veld verschijnt wil dat zeggen dat je bepaalde grenzen te buiten bent gegaan.

Zo ingewikkeld is dat toch niet?
En welk gedeelte van "de mods bepalen die grenzen, niet jij" was het dat jij niet begrijpt ?
zzz
  maandag 30 november 2009 @ 15:02:36 #258
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_75144069
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Obama --> Hilter: gebeurt ook in zijn eigen land en is niet strafbaar, hoewel het wel verwerpelijk is. Wilders wordt hier vaak ook daarmee vergeleken.
Klopt. Het hoeft ook niet verboden te worden en ik wil hier ook niemand voor Hitler uitmaken, maar het is wel een blijk van bereidheid, zeer ver te gaan.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_75144098
Er zullen altijd wel voetballers blijven. Ben je werkelijk zo arrogant te denken dat zonder de harde kern er geen mensen meer over zullen blijven die kritisch na kunnen denken?

Ik zou het wel jammer vinden als de harde kern zou verdwijnen, want dan zouden we een stel topvoetballers kwijtraken die amateurs enthousiast kunnen maken om zelf ook profvoetballer te worden, maar het voetbalspel zelf zal altijd blijven bestaan en de veld zal nooit leeg raken.
pi_75144154
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:02 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Klopt. Het hoeft ook niet verboden te worden en ik wil hier ook niemand voor Hitler uitmaken, maar het is wel een blijk van bereidheid, zeer ver te gaan.
Tja als we weer zeggen dat je bepaalde personen / groepen niet mag uitschelden op basis van je overtuigingen, loopt het voetbalveld heel snel leeg. In dit subforum vindt men het blijkbaar nodig om keihard te schelden naar spelers van het andere team.
  maandag 30 november 2009 @ 15:05:39 #261
31101 _Led_
pi_75144185
Nou ja, je moet ook wel oppassen dat je niet teveel je spelers wisselt want van op de bank zitten is nog nooit iemand een betere kopbal gaan geven, desalniettemin bepalen de scheidsrechters wanneer er sprake is van hands en wanneer van buitenspel. (Of in het geval van de Hand van God - wanneer niet)
Een makelaar heeft daar niks mee te maken, en iemand die in een fabriek aan de lopende band dopjes op tubes lijm draait gaat daar ook niet over.
Voor goed voetbal moet je wel goede schoenen met noppen hebben trouwens, anders glijd je makkelijk uit (helemaal als het gras nat is of slecht aangelegd).
Verder is het niet verplicht om na de wedstrijd shirts uit te wisselen.
zzz
pi_75144265
True, Spaarlampje!
  maandag 30 november 2009 @ 15:07:51 #263
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75144267
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

En welk gedeelte van "de mods bepalen die grenzen, niet jij" was het dat jij niet begrijpt ?
geen, maar de afwezigheid van mods met bepaalde affiniteit voor complot theorieën wel.

als je niet eens leest wat ik schrijf heeft jou bijdrage in de discussie weing zin vindt je ook niet _led_?

bij een voetbalwedstrijd heb je een voetbal scheidsrechter nodig.

niet een hockey scheidsrechter die zijn roeping is misgelopen.
  maandag 30 november 2009 @ 15:08:49 #264
31101 _Led_
pi_75144304
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:07 schreef slackster het volgende:

[..]

geen, maar de afwezigheid van mods met bepaalde affiniteit voor complot theorieën wel.

als je niet eens leest wat ik schrijf heeft jou bijdrage weing zin vindt je ook niet _led_?

bij een voetbalwedstrijd heb je een voetbal scheidsrechter nodig.

niet een hockey scheidsrechter die zijn roeping is misgelopen.
Dus jij loopt gewoon de crew te bashen hier ?
zzz
  maandag 30 november 2009 @ 15:10:18 #265
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75144362
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:08 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dus jij loopt gewoon de crew te bashen hier ?
Ik stel vast een leeg voetbalveld hetgeen jij nog steeds niet begrijpt.

[ Bericht 5% gewijzigd door slackster op 30-11-2009 15:15:38 ]
pi_75144363
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:57 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Kip-en-ei verhaal dus.

"Zij schelden hem uit ! Nee hij scheldt mensen uit ! Nee zij schelden hem uit !..." ad infinitum.
Wie begint er?

Dit is dan ook de manier die trolls zoals jou maar al te graag gebruiken. Hierdoor krijg je vrij spel om te beledigen namelijk.

En om op je vorige post in te gaan, je mag je best kritisch uitlaten over alle stellingen, echter lijkt het mij duidelijk dat je dit dan ook inhoudelijk doet, en op het moment dat het inhoudelijke niet meer mogelijk is, je eerlijk genoeg bent om iemand in bepaalde punten gelijk te geven, en hem niet gaat lopen beledigen, of in mijn geval, de privacy gaat lopen schenden. Kijk, in de discussies die wij hebben gehad, en dat zijn er inmiddels redelijk veel, heb je mij in al die tijd eigenlijk nergens gelijk in gegeven, ik heb jou in veel punten dan weer wel gelijk gegeven, echter blijf ik altijd vallen over dat gedrag en de toon waarop je discussieerd. Je gebruikt kritische gedachten die je moeilijk vind om te begrijpen dan ook om de rest van de moeite die ik in de discussie stop voor niets te laten zijn geweest, want als jij iets niet begrijpt, dan ligt het aan de ander. De ander is dan gek!

Je hoeft dan ook maar in het groupstalking topic te lezen, en voorbeelden mbt. dit gedrag van jou komen zo bovendrijven. Mensen die je niet begrijpt, daar mag je alles mee doen wat je wil, uitlachen, uitschelden, aan de schandpaal nagelen, noem maar op. Dat is volgens jou namelijk erg cool. Oftewel zo kom je over.

Dat gedrag heeft weinig met discussieren over een onderwerp te maken. Dat zijn geslepen tactics gebruiken om je tekort aan zelfvertrouwen te kunnen compenseren dmv. de meest makkelijke doelen aan te vallen die er maar zijn. Namelijk mensen die zich kwetsbaar opstellen!

Mjah, jij zult jezelf dan ook nooit kwetsbaar opstellen, jij zult dan ook altijd je mening laten verschuilen achter die van de massa, want je weet maar al te goed, dat dit gevaarlijk is. Oftewel in mijn ogen, ben jij een troll, en zijn trolls allemaal bang van hun omgeving!

Daarom is het ook zo mooi om te zien dat veel mensen nieteens doorhebben dat we allemaal believers zijn, echter dat we allemaal in andere dingen believen. Over smaak valt niet te twisten toch?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75144615
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:10 schreef slackster het volgende:

[..]

Ik stel vast een leeg voetbalveld
Pfff ik kom op wel meer forums die als op sterven na dood worden beschouwd, maar er komen altijd wel nieuwe mensen en dat levert altijd wel weer interessante discussies op.

Kap eens een keer met alles op de moderators af te schuiven, het is gewoon niet haalbaar (en indien wel haalbaar: niet wenselijk) om een elitair hoekje van BNW te maken waarin alleen mensen mogen komen die in conspiracies geloven of bereid zijn zich te laten overtuigen.

Ik kan begrijpen dat mensen soms de behoefte hebben aan hun ei kwijt te kunnen zonder gebashed te worden. Daarom had ik al voorgesteld om het zelfde te doen als in TRU: geef soms gewoon in de OP aan dat het in dat specifieke topic niet wenselijk is om teveel tegengas te geven, omdat je even écht de diepte in wil gaan.

Maar ja....dat werd zelfs door degenen die in conspiracies geloven als een slecht idee beschouwd.
  maandag 30 november 2009 @ 15:22:07 #268
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75144769
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Pfff ik kom op wel meer forums die als op sterven na dood worden beschouwd, maar er komen altijd wel nieuwe mensen en dat levert altijd wel weer interessante discussies op.

Kap eens een keer met alles op de moderators af te schuiven, het is gewoon niet haalbaar (en indien wel haalbaar: niet wenselijk) om een elitair hoekje van BNW te maken waarin alleen mensen mogen komen die in conspiracies geloven of bereid zijn zich te laten overtuigen.

Ik kan begrijpen dat mensen soms de behoefte hebben aan hun ei kwijt te kunnen zonder gebashed te worden. Daarom had ik al voorgesteld om het zelfde te doen als in TRU: geef soms gewoon in de OP aan dat het in dat specifieke topic niet wenselijk is om teveel tegengas te geven, omdat je even écht de diepte in wil gaan.

Maar ja....dat werd zelfs door degenen die in conspiracies geloven als een slecht idee beschouwd.
Niet als een gerichte aanval op jouw persoon bedoelt maar heb wel serieuze twijfels over jouw affiniteit met de complot theorie wereld.

Je bent de gangmakers op dit gebied kennelijk liever arm dan rijk, de bezwaren komen ook altijd uit die richting zelden uit de richting van de honende tribunes van de tegenstanders

Althans dat is mijn indruk, dus kan er naast zitten
pi_75144856
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:22 schreef slackster het volgende:

[..]

Niet als een gerichte aanval op jouw persoon bedoelt maar heb wel serieuze twijfels over jouw affiniteit met de complot theorie wereld.

Je bent de gangmakers op dit gebied kennelijk liever arm dan rijk, de bezwaren komen ook altijd uit die richting zelden uit de richting van de honende tribunes van de tegenstanders

Althans dat is mijn indruk, dus kan er naast zitten
Nogmaals: ik zit in het midden qua opvattingen over conspiracies: ik geloof echt wel dat er meer aan de hand is als de meeste mensen denken, maar ik ga niet zo diep als de meeste believers.

En ja: dat ik de gangmakers liever kwijt zou zijn dan rijk: degenen die continu lopen te zeiken over het beleid hier wel ja!

Met mij kun je alle kanten op, en ik ben ook ZEER vaak bereid mensen nieuwe kansen te geven, maar sommigen bestaan blijkbaar voor 100% uit azijn, aangezien dat het enige is wat ze kunnen zeiken.

Lambiekje is een enorme uitzondering op de regel: hij kan hellevuur blaffen, maar zit niet continu te zeiken van dat er zo slecht gemodereerd wordt. Wat dat betreft: hulde aan Lambiekje!
  maandag 30 november 2009 @ 15:24:42 #270
31101 _Led_
pi_75144867
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:10 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wie begint er?
Mensen die uit het niks groepen mensen "klaplopers" noemen bijvoorbeeld ?
quote:
Dit is dan ook de manier die trolls zoals jou maar al te graag gebruiken.
"Zoals jij", Mediaconsument. Leer ervan
quote:
Hierdoor krijg je vrij spel om te beledigen namelijk.
Inderdaad, als jij wilt toestaan dat Lambiekje mensen beledigt is het niet meer dan eerlijk dat die mensen dat dan ook bij hem mogen doen.
quote:
En om op je vorige post in te gaan, je mag je best kritisch uitlaten over alle stellingen, echter lijkt het mij duidelijk dat je dit dan ook inhoudelijk doet
Dat zie ik meestal ook gebeuren hoor. Ik doe dat in ieder geval altijd.
quote:
en op het moment dat het inhoudelijke niet meer mogelijk is, je eerlijk genoeg bent om iemand in bepaalde punten gelijk te geven
Mag ik hieruit opmaken dat je voortaan van plan bent dat te doen ???
quote:
en hem niet gaat lopen beledigen, of in mijn geval, de privacy gaat lopen schenden.
Ga je dat nou over meerdere topics uittrekken ?
Dan moet je niet weer beginnen te huilen dat we het er weer over hebben he, je begint er telkens zelf over.
Welke privacy is waar geschonden, kun je het even aanwijzen ?
quote:
Kijk, in de discussies die wij hebben gehad, en dat zijn er inmiddels redelijk veel, heb je mij in al die tijd eigenlijk nergens gelijk in gegeven
Dat klopt, je hebt dan ook zelden argumenten.
Je poneert een stelling zonder argumenten, en als iemand je erop wijst dat er geen enkele reden is om jouw stelling aan te nemen ga je lopen huilen en de dramaqueen uithangen.
quote:
ik heb jou in veel punten dan weer wel gelijk gegeven
Tadaa, ik discussieer dan ook op basis van argumenten
quote:
echter blijf ik altijd vallen over dat gedrag en de toon waarop je discussieerd.
Ja, het is wel meer mensen opgevallen dat zodra jij een discussie verliest je altijd gaat huilen over de persoon in plaats van de discussie aan te gaan op basis van inhoudelijke argumenten
quote:
Je gebruikt kritische gedachten die je moeilijk vind om te begrijpen dan ook om de rest van de moeite die ik in de discussie stop voor niets te laten zijn geweest want als jij iets niet begrijpt, dan ligt het aan de ander. De ander is dan gek!
Nee hoor, ik vraag vaak genoeg om uitleg.
Het punt is dat als ik om uitleg vraag jij dat altijd ziet als een aanval en je als een klein kind gaat lopen huilen over hoe gemeen het wel niet is dat ik een vraag stel.
quote:
Mensen die je niet begrijpt, daar mag je alles mee doen wat je wil, uitlachen, uitschelden, aan de schandpaal nagelen, noem maar op. Dat is volgens jou namelijk erg cool. Oftewel zo kom je over.
Nee hoor.
Mensen die zaken blijven roepen zonder argumenten te geven daarentegen - ja, die wel
quote:
Dat gedrag heeft weinig met discussieren over een onderwerp te maken. Dat zijn geslepen tactics gebruiken om je tekort aan zelfvertrouwen te kunnen compenseren dmv. de meest makkelijke doelen aan te vallen die er maar zijn. Namelijk mensen die zich kwetsbaar opstellen!
"je kwetsbaar opstellen" is niet hetzelfde als "je mening niet inhoudelijk kunnen beargumenteren"
quote:
Mjah, jij zult jezelf dan ook nooit kwetsbaar opstellen, jij zult dan ook altijd je mening laten verschuilen achter die van de massa, want je weet maar al te goed, dat dit gevaarlijk is.
Tuuuuuurlijk
Standaard tactiek hoor, iemand die jouw mening niet deelt uitmaken voor "meeloper" en "volger van de massa".
Da's makkelijker dan proberen inhoudelijk zijn argumenten te weerleggen he
quote:
Oftewel in mijn ogen, ben jij een troll, en zijn trolls allemaal bang van hun omgeving!
De makkelijkste manier om maar niet inhoudelijk na te hoeven denken is je 'tegenstander' af te doen als niet-ter-zake-doend. Tevens ook de lafste manier trouwens, wederom inhoudelijke discussie vermijdend.
quote:
Daarom is het ook zo mooi om te zien dat veel mensen nieteens doorhebben dat we allemaal believers zijn, echter dat we allemaal in andere dingen believen.
Neuh, er zijn ook zaken die we zeker weten, en maten van aannemelijkheid.
Niet elk idee is gelijkwaardig, hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen geloven
quote:
Over smaak valt niet te twisten toch?
Maar over de aannemelijkheid van ideeen juist wel
zzz
  maandag 30 november 2009 @ 15:28:02 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_75144977
Mediaconsument en _Led_ , allebei kappen, jullie verzieken de sfeer voor de rest.
  maandag 30 november 2009 @ 15:28:57 #272
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75145007
-en jij ook slackster-

[ Bericht 98% gewijzigd door remlof op 30-11-2009 15:30:04 ]
pi_75145197
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 30-11-2009 15:37:12 ]
  maandag 30 november 2009 @ 15:36:02 #274
31101 _Led_
pi_75145263
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 30-11-2009 15:37:30 ]
zzz
  maandag 30 november 2009 @ 15:38:05 #275
104871 remlof
Europees federalist
pi_75145339
Beide users zijn ook effe weg, ik heb er genoeg van en had al gewaarschuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')