abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:36:03 #61
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73958002
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:24 schreef veuve_amiot het volgende:
SDV...? Nee. Maar dan zou die defining note dus wel eens tabak kunnen zijn?
Nope

En in de pyramid van SDV zit toch ook geen tabak?

De defining note is een houtsoort. De geur wordt beschreven als een combo van 'deze houtsoort en incense'.
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:26 schreef veuve_amiot het volgende:
Als mijn minidecantje Chergui niet zo hard ging had je een sampletje gemogen Hoop binnenkort ergens een echte decant te scoren, dan krijg je er wel eentje.
quote:
Zit er honing in X?
Niet in de pyramide, maar de pyramide is nogal beperkt. Het kan best zijn dat er synth/natuurlijke dingen inzitten die honing-gerelateerd zijn, maar die worden niet vermeld. Zelf zou ik dat siroperige ook wel als honing kunnen interpreteren.

Wat voor hint wil je nog meer hebben?

-edit- oooh als ik in Google een paar van jouw correct opgenoemde noten prop, kom ik op hits van de geur uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 22-10-2009 18:42:36 ]
Confidence through competence
pi_73964099
Hm.
Googlen geeft me alleen PdN Vanille Tonka, en da's m vast niet.

Ik kom toch niet op die houtsoort, zeg t maar! Veel incense ruik ik btw niet, meer amber & poeder.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:45:39 #63
55709 Stereotomy
pi_73964423

L'Occitane en Provence Eau des Baux
Eau de Toilette

In Provence, the knights from the village of Les Baux chose the cypress tree as a symbol of their strength and honor, and a bright star in the sky as their guiding force. In honor of their courage, L'OCCITANE has created a sensual and mysterious blend of cypress and incense named Eau de Baux.
quote:
Top Note: Pink pepper, Cardamom
Middle Note: Cyprus, Incense
Base Note: Vanilla, Tonka Bean
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:49:32 #64
55709 Stereotomy
pi_73964606
Ik had de cypress er ook niet uitgehaald hoor. Ik herken hem domweg nog niet goed genoeg. Ik ruik namelijk weinig hout-overeenkomst tussen Italian Cypress en Eau des Baux. IC is heel smooth, Eau des Baux is wat fuzzier in de hout.

W1ZZ krijgt straks billenboek van zichzelf als hij achter zijn 'defining note' komt.
pi_73965623
Hm, pink pepper? Kardemom? Die herken ik toch algemeen gesproken wel. Als ik die piramide zie dan gaat het wat mij betreft over een andere geur dan die ik ruik. En cipres... nog nooit geroken bij mijn weten.

Hijs wel prima te doen dan voor de prijs!
pi_73968145
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 17:16 schreef Stereotomy het volgende:
En W1ZZ heeft hem ook al een keer blind gehad.
Waarom denk je dat ik dit al schreef?
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:03 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk dat ik 't al wel weet Als 't degene is die ik denk zit je met de noten/feeling aardig in de goede richting!
Ik had aan de beschrijving van V_A zelfs al door dat het Eau des Baux was, how's that for blind testing?

Ik ben vandaag niet meer toegekomen aan mijn Vial X dus ik doe m nu net pas weer op m'n hand. Ik ruik die defining note wel maar ik kom er gewoon echt niet op wat het is het ruikt ziltig, houtig en naar natte hond tegelijk. Ik koop een hint?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:23:58 #67
55709 Stereotomy
pi_73968442
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:15 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik dit al schreef?
[..]
Ja daarom dus?
quote:
Ik ben vandaag niet meer toegekomen aan mijn Vial X dus ik doe m nu net pas weer op m'n hand. Ik ruik die defining note wel maar ik kom er gewoon echt niet op wat het is het ruikt ziltig, houtig en naar natte hond tegelijk. Ik koop een hint?
Van welk huis is ziltig, houtig en natte hond de house note? De geur die je ruikt is echt ueber-kenmerkend voor alle geuren van deze lijn.

Of wil je een betere hint?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 22-10-2009 23:52:40 ]
pi_73969371
Ja oehoe, als ik dat wist Het komt me zó bekend voor inderdaad, alsof ik dit al heel vaak geroken heb..Inmiddels ben ik al in de chyprebasis beland die erg ruikt naar Chanel Cuir de Russie en Rue Cambon 31.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:52:59 #69
55709 Stereotomy
pi_73969399
Zie spoiler

Oh en het is geen Chanel Wel niche En pokkeduur, 290 EUR / 100 ml (ook daarom was de vial niet vol, heb zelf niet veel )
pi_73969552
Ja roos. Is het Montale?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 23:59:42 #71
55709 Stereotomy
pi_73969579
pi_73969606
Ik heb trouwens een sample pack van Dimitri gekregen met tien samples Waaronder een ieniemieniesample van het legendarische Ajmal Musk Ghazelle... This shit is something else!
pi_73969626
OH JEEZ, hoe kon ik dat missen!? roos en chypre...

vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:03:32 #74
55709 Stereotomy
pi_73969684
billenkoek voor jou

Ik vond het al zo raar dat je de roos de hele tijd niet opnoemde. Hij zit weliswaar goed verstopt achter die Tauer-base (ding heeft veel gelijkenis met Incense Rose, Incense Extreme, Vetiver Dance en zelfs L'Air). Maar zo zie je maar weer, blind ruiken is altijd moeilijk!

Maar hij is best lekker moet ik zeggen. Eerst wist ik niet goed wat ik ervan moest denken, maar ik draag hem nu graag (twee drupjes is genoeg). En ik had twee samples hiervan, de een heeft jouw postbode kwijtgemaakt.
quote:
The composition
Une rose chyprée is an oriental rose on a chypre base.
It is an elegant perfume built around two natural extracts from rosa damascena: The absolute and the steam distilled essential oil. 15 ml Rose chyprée contains one pound of fresh rose petals, steam distilled in the traditional way.

Its heart is lifted by spicy Bay and hot cinnamon and a fresh accord built around bergamot, lemon and Clementine essential oils.
Green Bourbon geranium oil lets the rose petals shine and contrasts with the dark resinous accord in the base, built around labdanum, oak moss, patchouli, vetiver and vanilla.
pi_73969693
Maarre, dat ziltig, houtig en natte hond de house note is van Andy Tauer snap ik niet helemaal?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:05:34 #76
55709 Stereotomy
pi_73969736
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:03 schreef W1ZZ het volgende:
Maarre, dat ziltig, houtig en natte hond de house note is van Andy Tauer snap ik niet helemaal?
Nou, dat Lassie play-doh gevoel is toch wel heel duidelijk Tauer?

Maargoed, bottle worthy voor jou of niet? Hij is best duur met 45 EUR voor 15 ml.
pi_73969853
Pfoei, weet ik nog niet, dan zou ik 'm eerst eens tegen Frederic Malle Une Rose, mijn favoriete roos aller tijden, moeten afzetten.

Play-doh zeker, maarr Lassie..? Ik had toevallig als SotD vandaag L'Air en daar haal ik echt niets van natte hond uit, alleen maar droge ceder en incense. Maar ik heb waarschijnlijk gewoon te weinig Tauers geprobeerd.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:10:59 #78
55709 Stereotomy
pi_73969883
Wellicht.... Tauer is denk ik het enige huis waarvan ik alles heb geprobeerd.

Maargoed, het is weer bijna kerst. Ik neem aan dat hij weer van alles gaat weggeven. Ik hoop dit jaar weer twee keer te winnen. _!
pi_73969884
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:09 schreef W1ZZ het volgende:
Pfoei, weet ik nog niet, dan zou ik 'm eerst eens tegen Frederic Malle Une Rose, mijn favoriete roos aller tijden, moeten afzetten.

Play-doh zeker, maarr Lassie..? Ik had toevallig als SotD vandaag L'Air en daar haal ik echt niets van natte hond uit, alleen maar droge ceder en incense. Maar ik heb waarschijnlijk gewoon te weinig Tauers geprobeerd.
Het is inderdaad wel duur trouwens, aan de andere kant: Het is omgerekend +/- even duur als een fles Tom Ford Private Collection.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:12:16 #80
55709 Stereotomy
pi_73969917
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:11 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel duur trouwens, aan de andere kant: Het is omgerekend +/- even duur als een fles Tom Ford Private Collection.
Yep. Dan zou ik wel m'n geld zetten op Andy voor kwaliteitsingredienten.
pi_73969952
Die Ajmal Musk Ghazelle is echt amazing trouwens, alles met musk in de naam (MKK, Musc Ravageur, etc.) komt niet in de buurt hiervan! Jammer dat ik een bodempje van 2mm van een 1ml sample vial van Dimi heb gekregen anders zou ik t graag met jullie delen!
pi_73969969
Voor kwaliteitsingrediënten maar überhaupt, ik gun Andy m'n geld veel meer dan TF.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:15:17 #83
55709 Stereotomy
pi_73969995
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:14 schreef W1ZZ het volgende:
Voor kwaliteitsingrediënten maar überhaupt, ik gun Andy m'n geld veel meer dan TF.
Dat sowieso

Andy is echt krankjorum aardig. Ik weet niet of je z'n blog volgt, maar hij heeft z'n baan opgezegd, een BV'tje opgericht en gaat nu fulltime parfums doen.
pi_73970219
Nee, eigenlijk niet regularly. heb m nu weer aan m'n bookmarks toegevoegd... Op een gegeven moment verloor ik Tauer een beetje uit het oog omdat ik een aantal dingen van hem achter elkaar had die ik echt 3x niks vond (Le Maroc pour Elle, Reverie au Jardin en Vetiver Dance...) maar deze is wel een winnaar!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:31:29 #85
55709 Stereotomy
pi_73970343
Maargoed, die musk van Dimi is erg sterk dus? Een puur natuur musk? Heb er wel wat over gelezen op BN maar ben niet zo'n hardcore musk fan.

Die vial van v_a die ik bij de laatste lichting gekregen heb (MPG Bahiana), is geen fruity-floral maar een fruity-fruity! Het ruikt als een shampoo van Garnier Fructis.
pi_73970509
Nou, hij is sterk omdat ie erg geconcentreerd is (het is een oil, geen in alcohol opgelost parfum dus), maar wat er uniek aan is is dat het enorm complex is en tegelijk heel animalic en zacht is.

Dimi heeft een mooie blog post erover (als je het blog van je aartsvijand tenminste wilt lezen? ): http://sorceryofscent.blo(...)nging-sexy-back.html
pi_73970518
* W1ZZ nods off..........
pi_73970562
Och wat een nachtuiltjes weer.
Ajmal! Ik moet betere vrienden met Dimi worden. Maareh, dat kan toch alsnog geen echte hertemusk zijn?
Bahiana = D&G Light Blue - ooit geprobeerd?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:47:56 #89
55709 Stereotomy
pi_73970736
Hee ík heb geen ruzie met Dimi, hij heeft ruzie met mij.

D&G Light Blue, echt ja? Ik moet wat vaker vrouwenparfums gaan proberen, maar ze staan me echt heel raar aan te kijken bij de Bijenkorf als ik dat doe.

In het Kaufhaus des Westens in Berlijn was er wél een vriendelijke dame aan de Guerlain-counter die het ontzettend leuk vond dat ik Samsara en Apres L'Ondee wilde proberen ('Aah, Sie sind ein... Connaisseur!' ) maar dat hoef je hier in mijn stad niet te verwachten.
pi_73974763
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:41 schreef veuve_amiot het volgende: Ajmal! Ik moet betere vrienden met Dimi worden. Maareh, dat kan toch alsnog geen echte hertemusk zijn?
Ik weet het ook niet... kom op google niets anders tegen dan topics waarin mensen vragen waar je 't kunt krijgen, niemand die de geur of de ingrediënten echt bespreekt behalve Dimitri... Maar als 't pure hertenmusk is komt het wel van de gazelle, die wordt niet met uitsterven bedreigd zoals het echt muskushert.

't Ruikt echt jummie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')