quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:15 schreef veuve_amiot het volgende:
Thankee.
Even in Steers wardrobe gespied, maar ik kan zo gauw niets vinden dat overeen komt met wat ik ruik. Staat ie überhaupt in je wardrobe?
Hm, ik zie net dat ie niet in de wardrobe staat.

En W1ZZ heeft hem ook al een keer blind gehad.

quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:56 schreef veuve_amiot het volgende:Ok, sample X.
Vandaag op en het komt me verdomd bekend voor, alleen geen idee waarvan. Misschien is het ook wel het
genre dat me bekend voorkomt zonder dat ik deze geur specifiek ken.
Gourmand/oriental. Vers op ga ik er van niezen. Beetje tutti frutti-cakige opening met hout (& een spoortje patch?), beetje boozy ook. Drydown super poederig: ik ruik kaneel, amber, opoponax(?). Vind 'm vrij zoet, en een beetje de wimpy versie van Chergui. Ook familie van Tea for Two, maar die is in mijn herinnering veel rokeriger. Ik gok niche, EdT & unisex. Zou een mainstream mannenrelease kunnen zijn, maar dan wel een gewaagde.
Zit ik enigszins in de goeie hoek of ben ik mn cred kwijt?
Het is idd een gourmand/oriental (vind ik), al zou ik het een woody-gourmand-oriental noemen, want 1 houtnote is kenmerkend voor deze geur, al moet ik zeggen dat ik die note altijd wel erg moeilijk te herkennen vind. Sowieso houtsoorten anders dan ceder en sandelhout kan ik niet plaatsen.

Then again, het kan natuurlijk ook een synthetische molecuul zijn die de houtsoort emuleert, dus dan is het afhankelijk van je interpretatie wat de houtsoort dan zou moeten zijn.
Vanille en tonkabean staan allebei in de pyramide. Incense ook. Niet slecht dus.

Het is niet-designer, EdT en mannengeur-gemarketeerd.

quote:
Edit: Chergui elders gespoten ter vergelijking, en die WALST er overheen qua sillage. Vind Chergui interessanter (leer, menthol, iets meer "bite") maar zijn zeker familia.
Chergui staat nog op mijn samplelijstje, ben benieuwd wat ik ervan vind, want volgens mij heb ik een paar flessen hier staan die allemaal als een wimpy Chergui kunnen worden bestempeld, dus de categorie kan me wel bekoren.
Meer hints of zal ik het gewoon zeggen? Zie je enigzins vergelijking met Spiritueuse Double Vanille?
Leuke stukjes op PP allemaal. Ik wou dat ik bloggen niet als bijbaan had, dan had ik wat meer puf om meer te schrijven voor de lol.
[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 22-10-2009 17:29:04 ]