Mijn is een Sony-Ericsson..quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:59 schreef Khadgar het volgende:
Nokia heeft 15mnd garantie, maar EU beweert dat het 2 jaar moet zijn. Gewoon netjes praten met je leverancier zou ik zeggen
Nou, hij is zo goed als krasvrij voor de rest en ander soortige beschadigingen zijn helemaal niet aan de orde, dus ik denk dat dit toch wel in die categorie valt. Maar kan ik die twee jaar nog ergens teruglezen als de verkoper daar over begint?quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:00 schreef Afvoerput het volgende:
Twee jaar, het moet wel aannemelijk zijn dat jij niet zelf het defect hebt veroorzaakt door onjuist gebruik oid.
Een zeer duidelijke uiteenzetting. Super bedankt Vogeltjesdans !quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kijk eens hier:
http://www.consumentenbon(...)tie/wat_is_garantie/
http://www.consumentenbon(...)rechten_na_garantie/
Vooral de tweede link is denk ik wat je zoekt.
Waarbij hij in dit geval sterker zal staan aangezien jij zal moeten bewijzen dat het een fabricagefout betreft en geen gebruikersfout. Dat is in dit geval nogal lastig omdat het een defect is die juist bij veelvoudig gebruik op kan treden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je hebt het over de tijd van goed funtioneren die je van een kwaliteitsgoed zou mogen verwachten. Daar is een tijdje terug een en ander over geschreven, maar ik kan dat zo niet terug vinden. Wel meen ik me te herinneren dat het niet gaat om een wettelijke bepaling en dat je in dergelijke gevallen vaak terugvalt op coulance van de telefoonverkoper. Daarbij gaat het er vooral om dat duidelijk is dat de telefoon inderdaad langer had moeten meegaan. De telefoonverkoper zal in dat geval vaak aangeven dat je er zelf misschien ook wel hardhandig mee om bent gegaan. Het is jouw woord tegen het zijne.
Alleen als daarmee de levensduur van het apparaat verlengd wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:31 schreef Dennis101 het volgende:
Daarnaast heb je ook geen recht op een volledige vergoeding, maar een vergoeding naar ratio. Bijvoorbeeld: levensduur van een telefoon, 3 jaar en na 2 jaar gaat hij stuk dan draag je voor 2/3 bij in de kosten.
Dat is helemaal geen Europese regeling. De Europese regelgeving is niets anders dan: je hebt minimaal twee jaar garantie. De levensduurgarantie en de eerste zes maanden omgekeerde bewijslast zijn Nederlandse uitbreidingen.quote:Tevens zijn dit Europese regels en is dat geen coulance van de winkel.
Al zullen ze daar zeggen: het eerste jaar is winkelgarantie, het 2e jaar fabrieksgarantie en dat het toestel zelf opgestuurd dient te worden naar in dit geval Sony.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:35 schreef nelisb het volgende:
24 maanden garantie, zelfde als Nokia en samsung!
Dus gewoon met je bon naar de winkel, toestel laten opsturen en hij komt gerepareerd weer terug!
Dat is mooi, mijn samsung heeft ineens kuren de laatste paar weken, moet eerst even leentoestelletje regelen, dan kan ik hem ook op sturen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:14 schreef nelisb het volgende:
Hoezo? Gewoon 24 maanden winkelgarantie hoor. De winkel stuurt hem gewoon op voor hem!
Bij ons gebeurt dat niet, daar "moeten" we vasthouden aan 1 jaar winkelgarantie, 1 jaar fabrieksgarantie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:14 schreef nelisb het volgende:
Hoezo? Gewoon 24 maanden winkelgarantie hoor. De winkel stuurt hem gewoon op voor hem!
Ja, dat wil ook wel weten. Dan kan ik die toko voortaan vermijden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:38 schreef nelisb het volgende:
Bij ons is waar?
Vermijd dan elke winkel maar, geen enkele winkel geeft jou zonder slag of stoot 2 jaar garantie tenzij de fabrikant die 2 jaar garandeert.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat wil ook wel weten. Dan kan ik die toko voortaan vermijden.
Wat een bullshit verhaal hang je op zeg.... Sorry hoor....quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vermijd dan elke winkel maar, geen enkele winkel geeft jou zonder slag of stoot 2 jaar garantie tenzij de fabrikant die 2 jaar garandeert.
Bullshit verhaal? Fabrieksgarantie komt sowieso vanaf de fabrikant, standaard is deze 1 jaar, soms inderdaad 2 jaar. Als er standaard maar 1 jaar garantie gegeven wordt, dan zou dit 2e jaar door de winkelier zelf vergoed moeten worden, nou ik ken geen winkel die dit standaard doet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Wat een bullshit verhaal hang je op zeg.... Sorry hoor....
Een willekeurige telecomwinkel geeft jou en ieder ander 2 jaar fabrieksgarantie.
Als het onder garantie valt wordt ie gewoon gratis gemaakt. Ik kan je zo 10 verschillende telecomketens noemen die je de garantie geven.
Webshops daarentegen....
Hier een lijstje van winkels die je gewoon 2 jaar fabrieksgarantie geven ZONDER dat de winkel voor de kosten opdraait.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bullshit verhaal? Fabrieksgarantie komt sowieso vanaf de fabrikant, standaard is deze 1 jaar, soms inderdaad 2 jaar. Als er standaard maar 1 jaar garantie gegeven wordt, dan zou dit 2e jaar door de winkelier zelf vergoed moeten worden, nou ik ken geen winkel die dit standaard doet.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:30 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Hier een lijstje van winkels die je gewoon 2 jaar fabrieksgarantie geven ZONDER dat de winkel voor de kosten opdraait.
-BelCompany
-PhoneHouse
-T for Telecom
-Vodafone winkels
-Telfort winkels
-KPN winkels
etc etc etc....
Niet zomaar kleine winkeltjes dus.
http://www.belcompany.nl/(...)eren_en_garantie.htmquote:Als je bij BelCompany een mobiele telefoon koopt, zit daar standaard meestal een garantie van 1 jaar bij. De duur van de garantie hangt af van het product en het merk. Omdat deze periode op een gegeven moment afloopt, en alleen fabrieksfouten onder de garantie vallen, kun je bij ons ook een verzekering afsluiten. Zo is je toestel al verzekerd voor slechts ¤ 3,95 per maand!
SE biedt maar 1 jaar garantie:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:36 schreef nelisb het volgende:
Samsung, Nokia, SE, motorola geven 2 jaar garantie, dus bij bovenstaande winkels kan er dus gewoon terecht met je bon.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:26 schreef Dennis101 het volgende:
Bullshit verhaal? Fabrieksgarantie komt sowieso vanaf de fabrikant, standaard is deze 1 jaar, soms inderdaad 2 jaar. Als er standaard maar 1 jaar garantie gegeven wordt, dan zou dit 2e jaar door de winkelier zelf vergoed moeten worden, nou ik ken geen winkel die dit standaard doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |