Dat is een kromme vergelijking omdat je daarmee wel een dienst hebt afgenomen. Deze persoon had gewoon recht op huurvermindering.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:33 schreef Afvoerput het volgende:
Stel: Ik sluit een internetabonnement af op mijn adres, ik verhuis een paar maanden later en ik ben te laks om het internetbedrijf te informeren. Na een jaartje begin ik het toch wat zonde van mijn geld te vinden. Ik bel op en eis dat ik het geld terugkrijg omdat ik helemaal niet van hun dienst heb kunnen genieten. Zo, mooi wereldje zal het dan zijn.
Maar die zitten niet in Belgie voor zover ik weetquote:
Hij kan in zijn contract bedingen dat jij hem de juiste informatie verschaft met eventuele gevolgen wanneer je dat dus verzuimt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat is een kromme vergelijking omdat je daarmee wel een dienst hebt afgenomen. Deze persoon had gewoon recht op huurvermindering.
Stel nu eens het opgekeerde, dat ik vergeet de verhuurder te vermelden dat ik meer ben gaan verdienen en dat ik dus meer huur had moeten betalen. Denk je dat ik tegen die verhuurder ook kan zeggen dat het dan maar jammer is en dat ik niet aan betalen met terugwerkende kracht doe? Nee he. Waarom zou het andersom dan wel zo werken?
Inhoudelijke opmerkingen graag. Het is een serieuze situatie en het gaat verder niet over mij.
Lijkt me niet het geval. De huur is gerelateerd aan een bepaald inkomen. Punt. Enige vorm van eenrichtingsverkeer terzake terugvordering met terugwerkende kracht kan m.i. niet gehandhaafd blijven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:53 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Hij kan in zijn contract bedingen dat jij hem de juiste informatie verschaft met eventuele gevolgen wanneer je dat dus verzuimt.
M.i. valt dit geval gewoon onder eigen verantwoordelijkheid. Wanneer je dus niet adequaat de juiste informatie doorspeelt heb jij het nakijken, niet de verhuurder.
Nee jij bent er toch zo stellig van overtuigd de huurder geen blaam treft dus waarom zou iemand...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Helemaal niemand?
Zonder enig verstand van Belgisch recht, klinkt dit als een logische verklaring.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:53 schreef Afvoerput het volgende:
M.i. valt dit geval gewoon onder eigen verantwoordelijkheid. Wanneer je dus niet adequaat de juiste informatie doorspeelt heb jij het nakijken, niet de verhuurder.
In Belgie misschien wel, maar in Nederland betaal je voor waar je voor moet betalen. Wonen is geen abonnementsdienst zoals internet ofzo.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zonder enig verstand van Belgisch recht, klinkt dit als een logische verklaring.
Ik zei alleen dat payback niet per definitie eenrichtingsverkeer is, pino. Zelfs niet in Belgie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee jij bent er toch zo stellig van overtuigd de huurder geen blaam treft dus waarom zou iemand...
Klopt, maar ik denk dat je Belgisch recht moet kennen om dit te kunnen uitleggen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
In Belgie misschien wel, maar in Nederland betaal je voor waar je voor moet betalen. Wonen is geen abonnementsdienst zoals internet ofzo.
Ik denk dat het andersom ook wel zo zou werken, waarom? Het gaat om onjuiste gegevens die de huurder laat voortbestaan. Hij vergeet om de verhuurder de noodzakelijke informatie te geven. Huurder is verantwoordelijk, dus als het ten nadele is van de huurder, dan kan de huurder naar de centjes fluiten. Is het ten nadele van de verhuurder, dan kan die vertellen dat de huurder zijn plicht heeft verzaakt en z'n centen gaan terughalen. Lijkt mij heel logisch?quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Stel nu eens het opgekeerde, dat ik vergeet de verhuurder te vermelden dat ik meer ben gaan verdienen en dat ik dus meer huur had moeten betalen. Denk je dat ik tegen die verhuurder ook kan zeggen dat het dan maar jammer is en dat ik niet aan betalen met terugwerkende kracht doe? Nee he. Waarom zou het andersom dan wel zo werken?
Inhoudelijke opmerkingen graag. Het is een serieuze situatie en het gaat verder niet over mij.
Uhm, als Belg zijnde: in Belgie betaal je helemaal geen huur volgens je inkomen ?quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Situatie: in Belgie betaal je huur naargelang je inkomen. Hoe meer je verdient, hoe meer je aan huur betaalt. Nu is het zo dat een persoon daar een tijdje met pensioen is gegaan en dus al geruime tijd minder verdient, en dus ook minder huur had moeten betalen. De huurder gaat naar de verhuurder toe en verzoekt om restitutie van het teveel betaalde bedrag. De verhuurder zegt dat dat jammer is en dat die persoon kan fluiten naar zijn geld, omdat hij de inkomensdaling maar op tijd aan had moeten melden.
Wat hier tegen te toen? Let wel, het is Belgie en dat is gekkenland.
Tenzij hij zelf de huurder is denk ik het niet, aangezien sociale woningen niet particulier verhuurd kunnen worden. Deze worden voor zover ik weet altijd vanuit het OCMW ofzo verhuurd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:05 schreef mrPanerai het volgende:
Het gaat hier toch om sociale woningen niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |