Nitraten die zich omzetten in nitriet. Is ergens in de jaren 80 een keer gebeurd in de koeling van een supermarkt, ontdooid en opnieuw ingevroren, en dat heeft levens gekost.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:18 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ik had het ondertussen al gedaan, en ik leef nog
Waar komt het verhaal dat je spinazie niet nog eens op mag warmen vandaan?
Bullshit, echt dikke dikke bullshitquote:Op donderdag 26 november 2009 16:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nitraten die zich omzetten in nitriet. Is ergens in de jaren 80 een keer gebeurd in de koeling van een supermarkt, ontdooid en opnieuw ingevroren, en dat heeft levens gekost.
Vast wel, maar volgen mij is daardoor wel het beeld ontstaan. Dan gaan er ineens mensen dood, wordt de oorzaak op nitriet vastgesteld, en dan wordt aan het bestaande verhaaltje dat nitraat zich omzet in nitriet de dodelijkheid toegevoegd. Als dan later blijkt hoe het precies zat, is de legende al geboren.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bullshit, echt dikke dikke bullshit
Het was een koelvloeistof die het had besmet, en het was geen spi-nazi maar nazi Goering
He oen, da's de verkeerde link!quote:Op donderdag 26 november 2009 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bullshit, echt dikke dikke bullshit
Het was een koelvloeistof die het had besmet, en het was geen spi-nazi maar nazi Goering
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Voedingsschandalen/heineken2.html
Bij het bedrijf waar ik toen werkte (een voedingsmiddelenbedrijf) is naar aanleiding van deze tragedie alle koelvloeistof (Glycol) in de procesinstallaties vervangen door een niet-giftige variant.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:17 schreef sigme het volgende:
[..]
He oen, da's de verkeerde link!
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Voedingsschandalen/iglo.html
Ik had zojuist het artikel opgezocht om jouw verhaal te steunen met een bron, wil ik 'm posten, zie ik dat jij je post geëdit hebt, gooi ik de boel weg, zie ik nu dat je linkt naar een ander schandaal.
Nee, het niet mogen opwarmen van Spinazie was al daarvoor een legende, mijn oma vertelde dat al.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vast wel, maar volgen mij is daardoor wel het beeld ontstaan. Dan gaan er ineens mensen dood, wordt de oorzaak op nitriet vastgesteld, en dan wordt aan het bestaande verhaaltje dat nitraat zich omzet in nitriet de dodelijkheid toegevoegd. Als dan later blijkt hoe het precies zat, is de legende al geboren.
geldt natuurlijk voor alle voedingsmiddelen wel...quote:Met name bij zwakkere mensen, zoals kleine kinderen, zwangere vrouwen en ouden van dagen, blijft het echter raadzaam om op te passen met spinazie die niet vers is.
In een naam topic van Piet? Hoe merkwaardigquote:Op donderdag 26 november 2009 20:09 schreef minilot het volgende:
ik zou toch ook graag van Piet willen weten wat voor lekkers hij met polenta uit de mouw kan schudden.
Kleine bijdrage.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Snij er plakken van en bak die, of grill die, serveren als kleine bijlage.
Ja, je zou het bijna denken he?quote:
Dit is de rijkeluis versie, normaal wordt het alleen maar met water en zout gekookt.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Kleine bijdrage.![]()
Maar: olé en dank je wel. Iets met schapenkaas kán niet smerig zijn.
Eet het dan ook eigenlijk alleen als ik in de herfst in Düsseldorf benquote:Op donderdag 26 november 2009 20:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, je zou het bijna denken he?![]()
Maar aan de andere kant, zo bijzonder is het niet, polenta smerig vinden.
Geen punt, dan zetten we er een fraaie verfilming van Pinokkio bij op en eten we er goedkope sardientjes bij. Thema-avondje.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Polenta is echt armoede eten, voor mensen die geen tarwe konden betalen om brood of pasta te maken. Wordt tegenwoordig alleen nog maar uit nostalgie gemaakt
Vertel, wat is de turkse versie van polenta?quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:39 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn moeder maakt altijd de Turkse versie van polenta, niet te eten. Ik ga de Italiaanse versie maar eens proberen, klinkt iets lekkerder.
Ehm, het wordt gemaakt van maismeel, heel veel roomboter, water en kaas. Het ziet er ongeveer zo uit:quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, wat is de turkse versie van polenta?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |