quote:Medische onderzoekers hebben verklaard dat het eten van opgewarmde spaghetti bolognese het risico om kanker te krijgen kan verminderen.
Zij ontdekten namelijk dat door het vele malen opwarmen, waarbij ook wat extra olie wordt toegevoegd, de gezonde bestanddelen van de in de spaghetti verwerkte tomaten als het ware worden opgepept.
Door het opwarmen wordt de structuur van de tomatenmolecule lycopene zodanig gewijzigd dat het gemakkelijk in de bloedsomloop kan worden opgenomen. Lycopene is een sterke antioxidant die schadelijke moleculen neutraliseert en waarvan bewezen is dat het bescherming biedt tegen kanker en ook gebruikt kan worden om hartkwalen en diabetes te bestrijden.
Studies hebben uitgewezen dat het verwerken van rauwe tomaten in puree of sauzen bijzonder goed kan zijn voor de gezondheid.
de huisvrouwen wel, de oma's die niet kunnen pinnen zijn er nogquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:12 schreef vosss het volgende:
[offtopic]
Ik ga maar eens naar de winkel om de benodigde ingredienten te halen.
Hopen dat de huisvrouwen inmiddels weg zijn daar zodat ik meteen door kan lopen aan de kassa
Die schup ik wel aan de kantquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:13 schreef Tahiti het volgende:
[..]
de huisvrouwen wel, de oma's die niet kunnen pinnen zijn er nog
Terechte klacht. Eigenlijk moet je Spaghetti 1 dag vooraf makenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef vosss het volgende:
De vraag lijkt me duidelijk. Hoe kan het dat als je spaghetti over hebt en deze daags erna opwarmt in een koekepan dat het dan veel lekkerder is?
Wie het weet mag het zeggen
De saus heeft meer tijd gehad om in de pasta te trekken misschien?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef vosss het volgende:
De vraag lijkt me duidelijk. Hoe kan het dat als je spaghetti over hebt en deze daags erna opwarmt in een koekepan dat het dan veel lekkerder is?
Wie het weet mag het zeggen
quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:09 schreef vosss het volgende:
Misschien komt het hier wel door:
[... Lycopene is een sterke antioxidant die schadelijke moleculen neutraliseert en waarvan bewezen is dat het bescherming biedt tegen kanker en ook gebruikt kan worden om hartkwalen en diabetes te bestrijden. ...]
Van 'Bad Science' van Ben Goldacre.quote:Antioxidants are the textbook example, since they
are, after all, the cornerstone of all the most prevalent
claims of the nutritionism industry. Chemicals related
to antioxidants are elevated in blood tests in people
who live longer; and on paper, in a metabolism textbook,
looking at what they do in the body, you might
think antioxidants should be helpful; they're also
abundant in vegetables, and eating your greens is one
of the few things shown to be good for you. Filling up
on antioxidants made sense as a hypothesis. But huge
numbers of studies, systematic reviews of those studies,
and meta-analyses of those studies, have shown
that antioxidant supplements have no benefit on heart
disease, and may even increase the risk of cancer.
Hoe wil je dat onderzoek, 200 mensen nemen en daar 100 altijd verse geven en 100 opgewarmde, en dan na 10 jaar kijken of er 1 of 2 mensen in de ene groep meer kanker hebben als in de andere groep?quote:
Volgens mij is dat het gewoon, de smaken hebben meer tijd gehad om in te werken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:25 schreef FHR het volgende:
[..]
[..]
Van 'Bad Science' van Ben Goldacre.
Misschien dat kruiden er beter ingetrokken zijn.
Ingrediënten krijgen de tijd om te vermengen. Een terrine smaakt vaak ook beter na een bepaalde tijd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:03 schreef Sapstengel het volgende:
Volgens mij is het idd de saus die wat beter is "gerijpt" ofzo. Soep is ook lekkerder als je het een dag eerder maakt.
Zeer juist. Ik constateer overigens dat macaroni zelfs met champignons erin de dag erna ook lekkerder is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:14 schreef vosss het volgende:
Je moet ook geenpaddestoelen
in je overheerlijke spaghetti flikkeren
!
Is gewoon niet zo. Klaar.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef vosss het volgende:
Hoe kan het dat als je spaghetti over hebt en deze daags erna opwarmt in een koekepan dat het dan veel lekkerder is?
Goede pasta kan natuurlijk nooit beter zijn de volgende dag. De pasta is altijd beter als het 1 dag blijft staan voordat hij gedraait is.quote:
Nee, of met zalm. Dat ga je ook niet bewaren en opwarmen de volgende dag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:11 schreef Buschetta het volgende:
Hangt ervanaf welke saus je neemt. Champignon spagetti vind ik de dag ernaa niet meer te vreten.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:45 schreef Buschetta het volgende:
[..]
I kid you not
http://www.internationalpasta.org/
Ik sloot af met hasta la pastaquote:Gracias por tu información, pronto nos comunicaremos contigo.
Waarschijnlijk is er inmiddels al een pastaagent op jouw zaak gezet en heb je binnenkort bezoekquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:53 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ik sloot af met hasta la pasta
Benieuwd of ik wat terug krijg van ze
24 uur kan ook makkelijk, mits je goed vlees gebruikt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:00 schreef Dunckie het volgende:
Goede (zelfgemaakte!) pastasaus moet eigenlijk een uur of 2 opstaan, liever nog wat langer. Geen wonder dat bij keukenklunzen die denken in een kwartiertje een lekkere pasta te maken de brei een dag later pas lekker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |