abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73957721
En we gaan vrolijk verder.

Als f (x, y) = 4x3 + 4(x - y)3 - 60x + 12y

Dan zou f'y = 12(x - y)2 + 12 moeten zijn volgens mij. Het goede antwoord volgens het antwoordmodel is echter f'y = -12(x - y)2 + 12. Weer dat minteken dus!

Waarom zit ik er dit maal naast? Thanks.
Oh really?
pi_73957835
Je moet wat er tussen de haakjes staat ook nog diferentieren --> -y = -
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73958738
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:26 schreef Matthijs- het volgende:
En we gaan vrolijk verder.

Als f (x, y) = 4x3 + 4(x - y)3 - 60x + 12y

Dan zou f'y = 12(x - y)2 + 12 moeten zijn volgens mij. Het goede antwoord volgens het antwoordmodel is echter f'y = -12(x - y)2 + 12. Weer dat minteken dus!

Waarom zit ik er dit maal naast? Thanks.
Je paste de kettingregel niet correct toe.
pi_73958804
Oftewel
f(x) = a( g(x) )^n

f '(x)= a*n( g(x) )^n-1 * g '(x)
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_73959781


Ik snap niet goed wat er bedoeld wordt. Ik dacht a: L=1-labda en L=2+labda, maar ik denk dat ik hier al de fout in ga? Zo nee, hoe moet ik c dan doen?

Edit: Of moet ik het zien als twee punten (1,-1labda) en (2,1labda) en daar een y=ax+b formule voor opstellen?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:59:29 #81
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73960481
>> Edit: Of moet ik het zien als twee punten (1,-1labda) en (2,1labda) en daar een y=ax+b formule voor opstellen?

Dat denk ik ja.


Ik kwam trouwens een echt gemene vraag tegen: voor welke p heeft px²+p = (x-1)² twee oplossingen?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73961006
Dan zou ik dus krijgen y=-(4/3)labda*x-(1/3)labda? Beetje kut dat hiervan de antwoorden niet online staan ;o


Met die p, ik zou denk gewoon haakjes uitwerken en dan de abc-formule, als 4(p-1)^2>4 is er iig geen antwoord, als 4(p-1)^2=4 is er één antwoord?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:17:30 #83
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73961088
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:14 schreef Hanneke12345 het volgende:
Dan zou ik dus krijgen y=-(4/3)labda*x-(1/3)labda? Beetje kut dat hiervan de antwoorden niet online staan ;o
je moet iets in de vorm c1 x1 + c2 x2 = c3 krijgen.
quote:
Met die p, ik zou denk gewoon haakjes uitwerken en dan de abc-formule, als 4(p-1)^2>4 is er iig geen antwoord, als 4(p-1)^2=4 is er één antwoord?
juist, maar dat is de vraag niet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73961226
Het eerste wat je bij zo'n vraag moet bekijken zijn de gedegenereerde gevallen natuurlijk: wanneer is het een eerstegraadsvergelijking?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:24:05 #85
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73961329
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:21 schreef thabit het volgende:
Het eerste wat je bij zo'n vraag moet bekijken zijn de gedegenereerde gevallen natuurlijk: wanneer is het een eerstegraadsvergelijking?
Ja inderdaad. Deze komt uit een tentamen voor eerstejaars economiestudenten en de docent had hem in eerste instantie zelf ook fout
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73961543
?
pi_73961575
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:59 schreef GlowMouse het volgende:
>> Edit: Of moet ik het zien als twee punten (1,-1labda) en (2,1labda) en daar een y=ax+b formule voor opstellen?

Dat denk ik ja.

Ik kwam trouwens een echt gemene vraag tegen: voor welke p heeft px²+p = (x-1)² twee oplossingen?
Dr zal vast een Huysse-se Instinker inzitten, maar toch maar eerst de standaardmethode erop loslaten.

px2 + p = x2 - 2x + 1

px2 + p - x2 + 2x - 1 = 0

(p-1)x2 + 2x + p-1 = 0

ABC-formule

A = (p-1)
B = 2
C = (p-1)
D = B2 - 4AC = 4 - 4*(p-1)*(p-1) = 4 - 4p2 + 8p - 4 = 4p(2-p)

voor 2 oplossingen moet 4p(2-p) > 0 zijn; dan geldt voor het interval <0,2>, dus bij inpluggen zou deze moeten kloppen. Maar als we bijv 1 invullen in de originele vgl dat blijkt deze strijdig te zijn.
pi_73961585
Maar ook als het een tweedegraadsvergelijking is zijn er niet altijd twee oplossingen, toch?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:32:12 #89
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73961615
je antwoord mag natuurlijk niet van lambda afhangen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:32:46 #90
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73961634
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:30 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Dr zal vast een Huyssense Instinker inzitten, maar toch maar eerst de standaardmethode erop loslaten.

px2 + p = x2 - 2x + 1

px2 + p - x2 + 2x - 1 = 0

(p-1)x2 + 2x + p-1 = 0

ABC-formule

A = (p-1)
B = 2
C = (p-1)
D = B2 - 4AC = 4 - 4*(p-1)*(p-1) = 4 - 4p2 + 8p - 4 = 4p(2-p)

voor 2 oplossingen moet 4p(2-p) > 0 zijn; dan geldt voor het interval <0,2>, dus bij inpluggen zou deze moeten kloppen. Maar als we bijv 1 invullen in de originele vgl dat blijkt deze strijdig te zijn.
Correct, dus we zoeken (0,2)\{1}.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73961957
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:32 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Correct, dus we zoeken (0,2)\{1}.
want voor p=1 reduceert de resulterende vgl. tot 2x=0, en dâkannie

idd, een Huysse-se Instinker van het zuiverste water, enne...

<mierenneukmodus>
de pipo in kwestie had bij jouw ook wel de rode pen gehanteerd vanwege de verkeerde notatie voor een open interval; daar worden nl. deze <x,y> haken gebruikt
<mierenneukmodus>

[ Bericht 29% gewijzigd door ErictheSwift op 22-10-2009 20:48:14 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:43:09 #92
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73961971
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:42 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

want voor p=1 reduceert de resulterende vgl. tot 2x=0, en dâkannie heeftmaareenoplossing
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73962141
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:32 schreef GlowMouse het volgende:
je antwoord mag natuurlijk niet van lambda afhangen.
Oh, wacht, je kan er een basis van maken met
Dus dan heb je ?

Klopt iig met dat het geen deelruimte is, want 0-0=/=-2/3

En c zou dan inplaatsvan -2/3 achter de = 0?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 20:50:15 #94
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73962233
Je basis en het resultaat kloppen niet. Sowieso, als je een basis hebt dan heb je een lineaire deelruimte.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73962360
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:43 schreef GlowMouse het volgende:
want voor p=1 reduceert de resulterende vgl. tot 2x=0, en dâkannie heeftmaareenoplossing 1 oplossing die niet voldoet aan de voorwaarden voor 2 oplossingen van deze specifieke ABC-formule en daarmee afvalt .
pi_73962525
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:50 schreef GlowMouse het volgende:
Je basis en het resultaat kloppen niet. Sowieso, als je een basis hebt dan heb je een lineaire deelruimte.
Damn, kloppen niet met elkaar bedoel je, dus de basis los klopt wel of wat? En is een rechte lijn in R2 niet een lineaire deelruimte? Ik dacht het te snappen, maar dat valt tegen. ;x
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:04:14 #97
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_73962730
Nog eens legendre symbolen
x2 +7x+13 = 0 mod 17 oplossen.
Dit wilde ik doen met kwadraat afsplitsen, dus als k2 = c (mod 17) schrijven.
maar 7 is oneven. Hoe kan ik dit doen? Vermenigvuldigen met inverse van 7 (mod 17)? Of een ander handigheidje?
kloep kloep
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:16:20 #98
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_73963208
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:58 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Damn, kloppen niet met elkaar bedoel je, dus de basis los klopt wel of wat? En is een rechte lijn in R2 niet een lineaire deelruimte? Ik dacht het te snappen, maar dat valt tegen. ;x
x1 = 1-l
x2 = 2+l
je kunt het omschrijven naar bv. x2 = (1-l)+1+2l = x1+1+2l maar als je l dan invult dan heb je helemaal geen garantie meer dat x1=1-l want voor x1 kun je dan nog alles kiezen.
De juiste methode is om l helemaal kwijt te raken. Dat lukt bv. door beide vergelijkingen op te tellen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_73963491
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:04 schreef Borizzz het volgende:
Nog eens legendre symbolen
x2 +7x+13 = 0 mod 17 oplossen.
Dit wilde ik doen met kwadraat afsplitsen, dus als k2 = c (mod 17) schrijven.
maar 7 is oneven. Hoe kan ik dit doen? Vermenigvuldigen met inverse van 7 (mod 17)? Of een ander handigheidje?
4(x2 + 7x + 13) = 4x2 + 28x + 52 = (2x + 7)2 + 3.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 21:31:33 #100
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_73963810
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:23 schreef Riparius het volgende:

[..]

4(x2 + 7x + 13) = 4x2 + 28x + 52 = (2x + 7)2 + 3.
Volgens mijn docent moet ik b=2*k schrijven en dan b maal de inverse van 2 (mod 17) schrijven. Maar dit zie ik nog niet zo gebeuren...
kloep kloep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')