Is dat niet meer het gebied van de farmaceutische wetenschappen? Of doel je op een ander gebied van onderzoek?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Beroepsopleiding.Heb je enig idee hoeveel onderzoek er in de geneeskunde gedaan wordt? Daar komt denk ik geen enkel ander vakgebied bij in de buurt...
Zijn mensen enkel met farmaca te genezen dan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dat niet meer het gebied van de farmaceutische wetenschappen? Of doel je op een ander gebied van onderzoek?
Dat zijn er niet zo gek veel en het is beide WO, imo kan je op een gewone universiteit net zo excelleren als je zelf wilt, er is ontzettend veel mogelijk, je moet alleen initiatief tonen. Op een UC wordt het misschien meer aangedragen, en word je meer gepushed hard te werken door de continue assessment, maar een gemotiveerde student kan ook voor een gewone studie zo hard werken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:35 schreef LesStroud het volgende:
We typisch dat het altijd tussen HBO en WO los gaat
En nooit tussen mensen die een Universty College hebben gedaan versus ' gewone WO ers'.
Dat geldt natuurlijk ook voor de slimme/goeie HBO' erquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:35 schreef Kassaa het volgende:
Dat zijn er niet zo gek veel en het is beide WO, imo kan je op een gewone universiteit net zo excelleren als je zelf wilt, er is ontzettend veel mogelijk, je moet alleen initiatief tonen. Op een UC wordt het misschien meer aangedragen, en word je meer gepushed hard te werken door de continue assessment, maar een gemotiveerde student kan ook voor een gewone studie zo hard werken.
Ik heb hele goeie ervaringen met hnrs-onderwijs.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:35 schreef Kassaa het volgende:
Iets wat wel prettiger is is het kleinschalige en dat je in een omgeving zit waar iedereen gewoon oprecht geïnteresseerd is in z'n studie, maar tegelijkertijd hangt er blijkbaar in Utrecht echt een kutsfeer qua elkaar beoordelen op basis van resultaten (haha ik heb een A+ jij maar een B wat slecht) en zijn er best veel zelfmoordpogingen geweest, aldus een meisje bij mij in mn werkgroepje (geneeskunde) dat er na een half jaar in Utrecht mee is gekapt.
Als je op het HBO excelleert kom je al snel op een universiteit terecht.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:40 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk ook voor de slimme/goeie HBO' er![]()
[..]
Ik heb hele goeie ervaringen met hnrs-onderwijs.
Bizar om te horen dat dit dus niet altijd zo hoeft te zijn..
Probeer eens hnrs erbij te doen op de uni waar je nu zit. Het is mij prima bevallen..quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:46 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Als je op het HBO excelleert kom je al snel op een universiteit terecht.
Ik was zelf ook erg aangetrokken tot de UC's, was toegelaten in Middelburg maar heb uiteindelijk toch gekozen om hier combi van cons+geneeskunde te doen, ben er achteraf wel blij om toen ik die verhalen van dat meisje hoorde.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 07:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gaat toch gewoon allemaal om de statistieken! De gemiddelde w.o.-er is meer 'succesvol' dan de gemiddelde hbo-er et cetera. Maar hier zitten helemaal geen mensen die gemiddeld of onder gemiddeld zijn. Fok! Is het verzamelpunt voor mensen met een i.q. van minstens 383 en een piemel van 87 cm.
HBO versus WO discussie![]()
Opleiding X versus opleiding Y discussie
quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:55 schreef wormtrein het volgende:
Als ik hoor hoe 'zwaar' HBO studenten het tegenwoordig hebben snap ik zo'n bash-topic wel, pure verveling
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |