abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74014642
We typisch dat het altijd tussen HBO en WO los gaat
En nooit tussen mensen die een Universty College hebben gedaan versus ' gewone WO ers'.
When it comes to survival..
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:42:39 #77
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74014792
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:53 schreef Repeat het volgende:

[..]

Beroepsopleiding. Heb je enig idee hoeveel onderzoek er in de geneeskunde gedaan wordt? Daar komt denk ik geen enkel ander vakgebied bij in de buurt...
Is dat niet meer het gebied van de farmaceutische wetenschappen? Of doel je op een ander gebied van onderzoek?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:38:17 #78
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_74025144
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:42 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Is dat niet meer het gebied van de farmaceutische wetenschappen? Of doel je op een ander gebied van onderzoek?
Zijn mensen enkel met farmaca te genezen dan?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:35:35 #79
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_74028450
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:35 schreef LesStroud het volgende:
We typisch dat het altijd tussen HBO en WO los gaat
En nooit tussen mensen die een Universty College hebben gedaan versus ' gewone WO ers'.
Dat zijn er niet zo gek veel en het is beide WO, imo kan je op een gewone universiteit net zo excelleren als je zelf wilt, er is ontzettend veel mogelijk, je moet alleen initiatief tonen. Op een UC wordt het misschien meer aangedragen, en word je meer gepushed hard te werken door de continue assessment, maar een gemotiveerde student kan ook voor een gewone studie zo hard werken.

Iets wat wel prettiger is is het kleinschalige en dat je in een omgeving zit waar iedereen gewoon oprecht geïnteresseerd is in z'n studie, maar tegelijkertijd hangt er blijkbaar in Utrecht echt een kutsfeer qua elkaar beoordelen op basis van resultaten (haha ik heb een A+ jij maar een B wat slecht) en zijn er best veel zelfmoordpogingen geweest, aldus een meisje bij mij in mn werkgroepje (geneeskunde) dat er na een half jaar in Utrecht mee is gekapt. Overigens was ze van het onderwijs zelf niet heel erg onder de indruk.

Bij HBO is het probleem dat je hetzelfde papiertje krijgt als op een universiteit terwijl het veel minder voorstelt.
Fietstas.
pi_74031886
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:35 schreef Kassaa het volgende:
Dat zijn er niet zo gek veel en het is beide WO, imo kan je op een gewone universiteit net zo excelleren als je zelf wilt, er is ontzettend veel mogelijk, je moet alleen initiatief tonen. Op een UC wordt het misschien meer aangedragen, en word je meer gepushed hard te werken door de continue assessment, maar een gemotiveerde student kan ook voor een gewone studie zo hard werken.
Dat geldt natuurlijk ook voor de slimme/goeie HBO' er
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:35 schreef Kassaa het volgende:
Iets wat wel prettiger is is het kleinschalige en dat je in een omgeving zit waar iedereen gewoon oprecht geïnteresseerd is in z'n studie, maar tegelijkertijd hangt er blijkbaar in Utrecht echt een kutsfeer qua elkaar beoordelen op basis van resultaten (haha ik heb een A+ jij maar een B wat slecht) en zijn er best veel zelfmoordpogingen geweest, aldus een meisje bij mij in mn werkgroepje (geneeskunde) dat er na een half jaar in Utrecht mee is gekapt.
Ik heb hele goeie ervaringen met hnrs-onderwijs.
Bizar om te horen dat dit dus niet altijd zo hoeft te zijn..
pi_74032167
Als ik hoor hoe 'zwaar' HBO studenten het tegenwoordig hebben snap ik zo'n bash-topic wel, pure verveling
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zondag 25 oktober 2009 @ 07:46:57 #82
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_74035511
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:40 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk ook voor de slimme/goeie HBO' er
[..]

Ik heb hele goeie ervaringen met hnrs-onderwijs.
Bizar om te horen dat dit dus niet altijd zo hoeft te zijn..
Als je op het HBO excelleert kom je al snel op een universiteit terecht.

Ik was zelf ook erg aangetrokken tot de UC's, was toegelaten in Middelburg maar heb uiteindelijk toch gekozen om hier combi van cons+geneeskunde te doen, ben er achteraf wel blij om toen ik die verhalen van dat meisje hoorde .
Fietstas.
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2009 @ 07:52:55 #83
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_74035537
Gaat toch gewoon allemaal om de statistieken! De gemiddelde w.o.-er is meer 'succesvol' dan de gemiddelde hbo-er et cetera. Maar hier zitten helemaal geen mensen die gemiddeld of onder gemiddeld zijn. Fok! Is het verzamelpunt voor mensen met een i.q. van minstens 383 en een piemel van 87 cm.

HBO versus WO discussie
Opleiding X versus opleiding Y discussie
pi_74039191
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:46 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Als je op het HBO excelleert kom je al snel op een universiteit terecht.

Ik was zelf ook erg aangetrokken tot de UC's, was toegelaten in Middelburg maar heb uiteindelijk toch gekozen om hier combi van cons+geneeskunde te doen, ben er achteraf wel blij om toen ik die verhalen van dat meisje hoorde .
Probeer eens hnrs erbij te doen op de uni waar je nu zit. Het is mij prima bevallen..
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:28:12 #85
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_74039907
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 07:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gaat toch gewoon allemaal om de statistieken! De gemiddelde w.o.-er is meer 'succesvol' dan de gemiddelde hbo-er et cetera. Maar hier zitten helemaal geen mensen die gemiddeld of onder gemiddeld zijn. Fok! Is het verzamelpunt voor mensen met een i.q. van minstens 383 en een piemel van 87 cm.

HBO versus WO discussie
Opleiding X versus opleiding Y discussie
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:45:18 #86
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_74042023
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:55 schreef wormtrein het volgende:
Als ik hoor hoe 'zwaar' HBO studenten het tegenwoordig hebben snap ik zo'n bash-topic wel, pure verveling

Misschien moet je ook eens kijken naar het overige aanbod in plaats van alleen de pretstudies. Er heerst een nogal grote diversiteit tussen de verschillende opleidingen.
pi_74045171
Ook echt bashen over studies Laat mensen lekker hun ding doen en hun eigen weg kiezen. Je pikt de onzekere personen er hier zo tussen uit.
:U
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')