Leuk om een antwoord zo snel te krijgen!quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:59 schreef Gizmore het volgende:
Welke vakken denk je te missen? Voor zover ik weet is het namelijk qua stof grotendeel hetzelfde. IBA is hooguit wat meer internationaal gericht en dus ook volledig in het Engels, waar BA meestal alleen engelstalige boeken heeft.
Trouwens, als je econoom wilt worden zou ik gewoon economie gaan doen
Stage als minor kun je ook gewoon doen bij BA hoor. Skills trajectory is hetzelfde als bedrijfskundige vaardigheden, Quant Decision Making is hetzelfde als Operations Research en Modelbouw, en de ik neem aan dat de rest ook gewoon een BA versie heeft. Het zou vreemd zijn als ze compleet andere dingen zouden doen voor een, verder, vergelijkbare studie binnen dezelfde faculteit. IBA is overigens wel makkelijker als je een master wilt gaan doen, aangezien je toch als steeds alles in het Engels hebt gehad. Maar als je bijvoorbeeld moeite hebt met iets als wiskunde kan ik me voorstellen dat BA een beter keuze is, omdat het toch meer lijkt op wat de gemiddelde middelbare school in Nederland geeft.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:57 schreef Ben-Benn het volgende:
[..]
Leuk om een antwoord zo snel te krijgen!
Ik zou met banking and finance willen werken. RSM lijkt de beste Nederlandse opleiding voor dat doel te zijn.
Nu dat ik zorgvuldig gecontroleerd - misschien heb je gelijk in dat de verschillen zijn klein. Ik mis de volgende vakken in BA:
Operations Management
Microeconomics
Found. of Finance and Accounting
International Investment & Trade
Skills Trajectory - ICT of Skills Trajectory – Academic Writing
Quant. Decision Making
RSM Minor (e.g internship)
Weet iemand of BA zo prestigieus als IBA is? Of is BA meer prestigieus? Bijna onmogelijk gezien hoe de meeste "international students" spreken Engels!
Operations Management = Primaire Processenquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:57 schreef Ben-Benn het volgende:
[..]
Leuk om een antwoord zo snel te krijgen!
Ik zou met banking and finance willen werken. RSM lijkt de beste Nederlandse opleiding voor dat doel te zijn; wat denken jullie?
Nu dat ik zorgvuldig gecontroleerd - misschien heb je gelijk in dat de verschillen zijn klein. Ik mis de volgende vakken in BA:
Operations Management
Microeconomics
Found. of Finance and Accounting
International Investment & Trade
Skills Trajectory - ICT of Skills Trajectory – Academic Writing
Quant. Decision Making
RSM Minor (e.g internship)
Weet iemand of BA zo prestigieus als IBA is? Of is BA meer prestigieus? Bijna onmogelijk gezien hoe de meeste "international students" Engels spreken!(Ik moet bekennen dat het Nederlands mijn moedertaal niet is, het is Zweeds, en dat ik misschien niet beter zelf ben...)
![]()
Is gewoon bedrijfskunde inderdaad (Business Administration).quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef Cahir het volgende:
Is BA nou gewoon Bedrijfskunde of is het een variant in het Engels?
Ok, ik zal dat definitief doen. Ik denk vooral aan Lausanne in Zwitserland maar ook Maastricht University vind ik interessant.quote:Als je ook andere business schools een kans wilt geven raad ik je aan niet te wachten totdat RSM je eventueel afwijst, maar al je sollicitaties tegelijk te versturen. Tegen de tijd dat RSM reageert zijn de deadlines van andere business schools (die vaak redelijk vroeg zijn) misschien al voorbij.
Dat vind ik wel begrijpelijk als men alleen maar het leerplaan beschouwt. Wat mij een beetje verwart, is de gescheiden stelling van RSM. Het lijkt dat alleen RSM het EQUIS-accreditering heeft, en duidelijk is alleen RSM lid van CEMS, niet EUR als het ware. Anders zou voor mij Economics attractiever zijn. Ik ben tamelijk oud (27 het volgende semester) en wil daarom zo grote voordelen mogelijk door de opleiding op de arbeidsmarkt krijgen. Ik heb gehoord dat sommige werkgevers een sollicitatie weggooien als de juiste school niet op de CV staat. Evenwel is misschien IBEB beter dan menige andere opleidingen die een bijzondere reputatie hebben... Wat zeg u?quote:Je mag me overigens best vragen stellen over de toelating tot IBA. Ik was zelf toegelaten, ben vervolgens alleen geswitched naar Economie.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |