Hij had 'toch alleen nog maar zijn huis' beweerde hij eerder?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:40 schreef Cynix ® het volgende:
Hmm, hier en daar nog wat non-itempjes over al dan niet weggesluisde miljoenen door Scheringa en we gaan weer verder met business as usual. Ik vind het trouwens prima dat de man een appeltje voor de dorst heeft weggeparkeerd, ik neem aan dat we dat allemaal zouden doen. We gaan geen 32 jaar werken en er dan níks aan overhouden.
Move on, nothing to see here.
De curatoren hebben ook al 25 miljoen gereserveerd voor het afhandelen van het faillissement, dus die hoeven ook niet te fietsen naar hun werk..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:36 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zijn 'huisje' in spanje staat voor 1.2 miljoen op de balans. denk niet dat hij bij verkoop 1.2 krijgt, maar zielig hoeven we hem niet te vinden.
bronquote:Iedereen de schuld geven behalve jezelf: Dirk is een voetbaltrainer
Iedereen de schuld geven behalve jezelf, Scheringa moet dat kunstje in het voetbal onder de knie hebben gekregen. Het lijkt heel gemakkelijk, maar het is een vak op zichzelf.
Puike persconferentie van Dirk Scheringa maandag, vond ik. Bijna net zo mooi als die van Louis van Gaal in de Zeister Bossen, na zijn ontslag als bondscoach. 'Media: minmin', zei Louis. Daarna krabde hij aan zijn neus.
Iedereen de schuld geven behalve jezelf, Scheringa moet dat kunstje in het voetbal onder de knie hebben gekregen. Het lijkt heel gemakkelijk, maar het is een vak op zichzelf. Voetbaltrainers kunnen het als geen ander, met Louis als het grote opperhoofd. Wie anders.
Belangrijk is om je zo veel mogelijk af te sluiten voor de nuchtere werkelijkheid. Relativeren is dodelijk, het gaat er juist om dat je je volledig overgeeft aan primaire emoties. Aan het oerinstinct dat iedere peuter in zich meedraagt. Dat van: Ik deed niks! Hij daar was het. Die met die stropdas. Maar nu komt het lastigste. De emotie dient verstopt te blijven achter een analytisch, ernstig gezicht.
Verstandig is om eerst iemand heel grootmoedig een compliment te geven, bijvoorbeeld de trainer van de tegenstander. ,,Aan Frans heeft het niet gelegen mensen, want Frans had zijn zaakjes uitstekend voor elkaar. Chapeau.'' En dan gaat het om goochelen. Goochelen met feiten, cijfers en logica. Liegen mag, maar doe het niet al te opzichtig. Als je drie prima mogelijkheden hebt geteld, maak je er vijf opgelegde kansen van. Een goed cliché is ook nooit weg. ,,Als die kopbal van Nico erin gaat, wordt het een heel andere wedstrijd.''
Indien de scheidsrechter een draai om zijn oren verdient, doe het dan met een omweg. Eerst roepen dat je normaal nooit over de arbitrage begint, maar dat je vandaag niet anders kan. De onterechte penalty die je zelf cadeau kreeg, kon je - helaas - 'niet goed beoordelen'.
En mocht iemand daarna nog over die foute wissels beginnen, blijven er twee opties over. Je legt uit dat andere trainers heus ook wel eens verkeerd wisselen, om vervolgens soepel door te schakelen naar de scheidsrechter, het slechte veld en de pers. In onnavolgbaar jargon begin je een verhaal over knijpende backs, kantelende libero's en doordekkende linkermiddenvelders. Net zolang tot iedereen die rare wissels laat voor wat ze zijn.
Opeens begint het me te dagen, dat hele DSB-gedoe. Een voetbalwedstrijd, dat was het. Wouter Bos speelde scheidsrechter, Nout Wellink stond te vlaggen en de pers was gewoon de pers. Aan de spelers - het personeel in Wognum - had het vandaag allemaal niet gelegen. Die hadden hard gewerkt. Loyaal en blind achter hun coach, hevig protesterend bij de scheidsrechter.
En Dirk? Die wordt straks voetbaltrainer, tussen zijn lezingen door. Een gegarandeerd succes. (SJOERD MOSSOU)
quote:'Dirk Scheringa dreef mij prostitutie in'
'Dirk Scheringa dreef mij prostitutie in' AMSTERDAM - Elly uit Oss heeft haar buik vol van Dirk Scheringa. De 42-jarige vrouw zegt door de DSB Bank noodgedwongen in de prostitutie te zijn beland.
In Foxy Magazine, die volgende maand verschijnt, vertelt Elly hoe ze vijf jaar geleden 25.000 euro leende bij de DSB Bank. De voormalige inkoopassistente bij een grote drukkerij kwam echter in grote financiële problemen en bleef met een schuld van tienduizenden euro's zitten. Ze zag, zo zegt ze tegen het maandblad, geen andere uitweg dan haar lichaam verkopen.
"Toen ik financieel helemaal aan de grond zat, door alles en iedereen verraden, verloor ik daarmee ook mijn laatste restje zelfrespect. Nu ontvang ik mannen om uit de problemen te komen. Problemen die er niet zouden zijn geweest als die vriendelijke man met stropdas van de DSB mij niet financieel had uitgekleed”, aldus Elly in Foxy Magazine.
Eeh, ABN Amro onttrekt met hun kunstroof ook geld aan de failliete boedel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:25 schreef morpheus_at_work het volgende:
Hij had nooit als bestuurder weg mogen halen, niet zolang hij bestuurder was. Hij is pas afgelopen maandag ex bestuurder. Kortom hij heeft geld aan de failliet boedel ontrokken en dat mag niet.
Nee, want DSB Beheer was nog niet failliet verklaard. Ze maken nu gewoon gebruik van hun hypotheekrecht.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:25 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Eeh, ABN Amro onttrekt met hun kunstroof ook geld aan de failliete boedel.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-kunstcollectie.htmlquote:Wat er met de werken gaat gebeuren is een zaak van de curatoren.
En Lakeman een ordinaire hooliganquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]Opeens begint het me te dagen, dat hele DSB-gedoe. Een voetbalwedstrijd, dat was het. Wouter Bos speelde scheidsrechter, Nout Wellink stond te vlaggen en de pers was gewoon de pers. Aan de spelers - het personeel in Wognum - had het vandaag allemaal niet gelegen. Die hadden hard gewerkt. Loyaal en blind achter hun coach, hevig protesterend bij de scheidsrechter.
bron
Goed stuk dit wel ook nog, het lijkt te kloppen
Niet gedwongen, eigen keuze, eigen schuld.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:48 schreef Sjaakz het volgende:
[vertelt Elly hoe ze vijf jaar geleden 25.000 euro leende bij de DSB Bank...]![]()
Wat nou "sluizen", het was toch zijn eigen bedrijf, met hem als enige aandeelhouder? En wat doet die stichting? volgens mij mogen die geen winst maken, dus áls dat al iets slinks/duisters zou zijn is het een vrij domme manier. Nog even afgezien van het feit dat als het waar is, het omgerekend om 5 miljoen per jaar gaat, iets wat zeg de CEO van ING ook verdiende in die periode. (puur salaris, dus ex bonussen en optieregelingen) en die kregen 10+ miljard aan overheidssteun, veel meer dan de DSB de staat ooit zal gaan kosten.. Dit begint toch echt op een vrij matig geregisseerde heksenjacht van die Lakeman te lijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 08:14 schreef qonmann het volgende:
'Scheringa sluist 45 miljoen weg'
AMSTERDAM - Dirk Scheringa bezit zelf nog minstens ¤45 miljoen. De Noord-Hollandse selfmademan sluisde de afgelopen tien jaar telkens miljoenen aan dividend en inkoop van aandelen naar zijn privérekening, berekende Pieter Lakeman van de Stichting Onderzoek Bedrijfs Informatie (Sobi).
Scheringa zelf zegt dat hij zo goed als blut is. In het tv-programma Pauw en Witteman vertelde de voormalige bankier dat hij alleen nog zijn boerderij in Spanbroek, een huis in het Drentse Norg en een huis in Spanje bezit. De huizen in Spanje en Norg moet hij verkopen om in zijn onderhoud te voorzien.
Jaarrekeningen
Pieter Lakeman gelooft er niets van. Uit de jaarrekeningen van 1998 tot en met 2007 van DSB Beheer, de eigenaar van onder meer de DSB Bank, blijkt dat jarenlang vele miljoenen naar zijn privérekening stroomden, zegt de kwelgeest van Scheringa.
Uit de jaarrekeningen blijkt dat Scheringa in totaal ¤8,16 miljoen aan dividend uitkeerde aan de Stichting Administratiekantoor Dirk Scheringa, waarvan de enige twee bestuursleden Dirk en Boukje Scheringa zijn. Daarnaast kocht DSB Beheer in die periode voor ¤36,97 miljoen aandelen in van de Stichting Administratiekantoor.
Totaalbedrag
In totaal kom je dan uit op een bedrag van ruim ¤45 miljoen, dat op de privérekening van de Scheringa's is geparkeerd. Hoeveel daar in 2008 bij is gekomen is onduidelijk, omdat de jaarrekening van DSB Beheer over dat jaar nog niet bekend is.
Woordvoerder Klaas Wilting van DSB wilde gisteren niet ingaan op Lakemans verhaal van de ’verdwenen’ miljoenen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_weg___.html?p=2,1
Wilting mag weer wat zeggen.
Als het niet waar is zal er wel een smaadproces volgen..of niet natuurlijk
Dat is natuurlijk onzin. Scheringa zegt dat hij blut is. Maar eerder was al bericht dat hij iets van 200 miljoen aan DSB gerelateerd kapitaal had, en 40 miljoen aan privekapitaal, met de DSB verdiend.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:01 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat nou "sluizen", het was toch zijn eigen bedrijf, met hem als enige aandeelhouder? En wat doet die stichting? volgens mij mogen die geen winst maken, dus áls dat al iets slinks/duisters zou zijn is het een vrij domme manier. Nog even afgezien van het feit dat als het waar is, het omgerekend om 5 miljoen per jaar gaat, iets wat zeg de CEO van ING ook verdiende in die periode. (puur salaris, dus ex bonussen en optieregelingen) en die kregen 10+ miljard aan overheidssteun, veel meer dan de DSB de staat ooit zal gaan kosten.. Dit begint toch echt op een vrij matig geregisseerde heksenjacht van die Lakeman te lijken.
Hij heeft zichzelf dividend uitgekeerd. Ik vind het zelf nogal vreemd dat iedereen nu pretendeert dat dit nieuwe informatie is (is het niet, staat immers netjes in de jaarverslagen). Het wil ook niet zeggen dat Scheringa dat nu nog steeds heeft, alhoewel het bijzonder ongeloofwaardig is dat hij blut zou zijn. Vergeet niet dat Scheringa in dit dossier niet de enige is met belangen; ook Lakeman heeft hier belang bij en heeft weleens de neiging om uit zijn nek te lullen, terwijl Wellink probeert om zijn eigen straatje schoon te vegen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Scheringa zegt dat hij blut is. Maar eerder was al bericht dat hij iets van 200 miljoen aan DSB gerelateerd kapitaal had, en 40 miljoen aan privekapitaal, met de DSB verdiend.
Dat hoeft allemaal niet waar te zijn, maar als hij 40 miljoen heeft en doet alsof hij bijna blut is, dan is hij in zijn ondergang al even gluiperig als in zijn opkomst. Het is ook wel relevant, want als hij 40 miljoen heeft, dan gaat hij natuurlijk aansprakelijk gesteld worden voor zijn wanbeleid. En terecht ook natuurlijk, want die 40 miljoen is eigenlijk nooit verdiend, die bestond slechts bij gratie van het feit dat het even duurt voordat mensen hun recht gaan halen.
Zou hij niet verzekerd zijn voor zijn bestuurdersaansprakelijkheid? Dan zou het weinig uitmaken namelijk en is het alleen maar om zijn slachtofferrol te kunnen spelen dat hij blut zegt te zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Scheringa zegt dat hij blut is. Maar eerder was al bericht dat hij iets van 200 miljoen aan DSB gerelateerd kapitaal had, en 40 miljoen aan privekapitaal, met de DSB verdiend.
Dat hoeft allemaal niet waar te zijn, maar als hij 40 miljoen heeft en doet alsof hij bijna blut is, dan is hij in zijn ondergang al even gluiperig als in zijn opkomst. Het is ook wel relevant, want als hij 40 miljoen heeft, dan gaat hij natuurlijk aansprakelijk gesteld worden voor zijn wanbeleid. En terecht ook natuurlijk, want die 40 miljoen is eigenlijk nooit verdiend, die bestond slechts bij gratie van het feit dat het even duurt voordat mensen hun recht gaan halen.
Ik denk niet dat er veel verzekeringsmaatschappijen staan te springen om een alleenheerser over een bank te verzekeren tegen bestuurdersaansprakelijkheid. Daarnaast vraag ik me af of hij alleen uit bestuurdersaansprakelijkheid kan worden aangesproken.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef Pool het volgende:
[..]
Zou hij niet verzekerd zijn voor zijn bestuurdersaansprakelijkheid? Dan zou het weinig uitmaken namelijk en is het alleen maar om zijn slachtofferrol te kunnen spelen dat hij blut zegt te zijn.
Of ja, waarschijnlijk verzekerd bij DSB.
Als je ziet hoe die lutser zijn bank om zeep geholpen heeft zou hij die miljoenen best ook wel eens verkwanseld kunnen hebbenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:40 schreef justanick het volgende:
[..]
Hij heeft zichzelf dividend uitgekeerd. Ik vind het zelf nogal vreemd dat iedereen nu pretendeert dat dit nieuwe informatie is (is het niet, staat immers netjes in de jaarverslagen). Het wil ook niet zeggen dat Scheringa dat nu nog steeds heeft, alhoewel het bijzonder ongeloofwaardig is dat hij blut zou zijn. Vergeet niet dat Scheringa in dit dossier niet de enige is met belangen; ook Lakeman heeft hier belang bij en heeft weleens de neiging om uit zijn nek te lullen, terwijl Wellink probeert om zijn eigen straatje schoon te vegen.
Scheringa heeft dus waarschijnlijk nog ergens wat geld geparkeerd, maar Scheringa is zeker niet de enige die regelmatig liegt dat het gedrukt staat. De rest van de hoofdrolspelers in dit verhaal kunnen er ook wat van.
Op grond waarvan zouden ze hem anders prive aan moeten spreken (naast het wegsluizen van 7 ton, da's mogelijk zou fout als het maar kan)?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel verzekeringsmaatschappijen staan te springen om een alleenheerser over een bank te verzekeren tegen bestuurdersaansprakelijkheid. Daarnaast vraag ik me af of hij alleen uit bestuurdersaansprakelijkheid kan worden aangesproken.
Hoezo, hij was/is ook gewoon klant, en hij heeft volgens mij het geld ook weer teruggestort een paar dagen later.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:37 schreef justanick het volgende:
[..]
Op grond waarvan zouden ze hem anders prive aan moeten spreken (naast het wegsluizen van 7 ton, da's mogelijk zou fout als het maar kan)?
Die Lakeman krijgt ¤ 300,- per uur (er is nu al ¤ 45,- per uur uitgekeerd) wanneer hij met de zaak bezig is. Tel eens voor de grap uit...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:40 schreef justanick het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Scheringa in dit dossier niet de enige is met belangen; ook Lakeman heeft hier belang bij en heeft weleens de neiging om uit zijn nek te lullen, terwijl Wellink probeert om zijn eigen straatje schoon te vegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |