Met 13 jaar in de zomer begonnen met aardbeien plukken voor ongeveer 2euro p/u. Dit heb ik nog 3 zomers daarna volgehouden. Uiteindelijk daar met ongeveer 4.5 p/u weggekomen toen ik 16 was.
Rond mijn 13e ook begonnen met een folderwijkje voor beroerd weinig geld, dit 2 jaar gedaan en vervolgens toen ik net 15 was begonnen met een Telegraaf wijk. Dit bijna 3 jaar volgehouden voor ongeveer 140 euro per maand.
Tussen mijn 16e en 18e in de zomer allerlei bijbaantjes gehad zoals:
- Metaalzaag bedienen in een metaalfabriek
- Vakantiebungalows schoonmaken
- Allerlei klussen in een fabriek die kunstof kozijnen en systeemwanden maken
- Zwarte Cross terrein schoonmaken
- Jaarlijks op het volksfeest in Goor glazen ophalen / spoelen
- Vrachtwagens uitladen en de lading op de goede pallets zetten voor een feestartikelen distributeur

- PHP programmeer werkzaamheden voor een webportal waar 80 basisscholen hun leerlingdossiers op bijhouden.
Bovenstaande leverde, afhankelijk van het baantje tussen de 4.5 en 10 euro per uur op.
In het najaar van 2006 nog een bijbaantje gehad waar ik elke vrijdag een fabriek moest schoonmaken voor 6 euro per uur.
Sinds 2008 regelmatig programmeer en documentatie werkzaamheden gedaan voor een bedrijf die zich bezig houden met adviezen geven op het gebied van energiebesparingen.. Bijna alle vakanties wel een aantal dagen of weken en daar tussenin vooral in de avonduren.
Dit leverde 11 euro per uur op.
Al die jaren ook nog wel een leuk zakcentje verdiend met het repareren van computers voor vrienden en familie. Verder op school nog regelmatig meegeholpen om open dagen of bedrijvendagen op te zetten voor 10 euro per uur.
Dat was het wel zo'n beetje volgens mij

Ondertussen bezig met mijn afstudeerstage en over 1.5 maand hopelijk echt aan het werk
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting