Vanaf m'n 15de fiets ik elke ochtend een uur rond om kranten te bezorgen. De tijden vind ik fijn omdat het voor school is en ik dus niet een hele middag bezig ben, en hoeveel het verdient verschilt per maand. Meestal ligt het rond de 6 euro, maar in December en Oktober is het ongeveer 10 euro per uur, omdat je dan allerlei bonussen krijgt.
Verder pas ik op, dit doe ik voor m'n lol dus het verdient maar 2.50 per uur, maar het is gewoon heel gezellig en leuk om te doen

. Het zijn 3 kinderen van 11, 7 en 3, en iets na negenen ben ik meestal klaar met voorlezen dus gaan ze slapen, waarna ik nog 2 uurtjes tv zit te kijken.
En als laatste heb ik na m'n examens twee maanden lang in de kassen gewerkt. Frambozen en blauwe bessen plukken, de frambozenstruiken uit de kassen tillen en op 't veld neerzetten, om daarna de bramenstruiken weer in de kassen te zetten en vast te 'maxen', oftewel, zorgen dat je met een stuk plastic alle takken aan ijzeren draden zet. Ook onkruid trekken hoorde erbij, en het was echt verschrikkelijk zwaar werk. Ik zat elke dag onder de krassen en had in de avond geen puf meer om iets te doen, omdat het stikheet is in die kassen en je van 8 tot 5 continu bezig bent. Het verdiende ongeveer 3.10 per uur, en ik doe het echt nóoit meer.
Oh, en toen ik 13 was had ik als bijbaantje de auto's van de buren wassen. Een uurtje of anderhalf bezig en verdiende dan 5 euro. Vond 't nog leuk om te doen ook nog

.