abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 april 2002 @ 13:19:22 #1
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_3959766
quote:
NOS-TT 103 do 25 apr

DEN HAAG De demonstratie van Molukkers in Den Haag loopt uit de hand nu een groep van honderd jongeren na afloop van de officiele optocht door wil gaan met protesteren.De Mobiele Eenheid wilde hen tegenhouden,maar ze waren toen al door een cordon gebroken. De Molukkers bekogelen de politie met allerlei voorwerpen.Met de demonstratie moest de oprichting van de RMS,de Vrije Republiek der Zuid-Molukken op 25 april 1950 worden herdacht. In Ambon is het leger en de politie en masse op de been om ongeregeldheden te voorkomen.RMS-aanhangers toonden hun vlaggen.m Moslims reageerden furieus.

Is dit nog nieuws?
Je mag niet generaliseren, maar het gaat wel steeds vaker dezelfde kant op
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_3959821
Jammer, wel ellende hier, maar voor het echte probleem verandert het niets..
knap, rijk, jong en een geweldige fantasie
  donderdag 25 april 2002 @ 13:26:22 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3959863
Tsja, jammer dat dat weer gebeurt.
Het leidt de aandacht weer lekker af van het doel van de betoging.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 25 april 2002 @ 13:27:30 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_3959881
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:19 schreef MrTorture het volgende:

Je mag niet generaliseren, maar

Laat zo'n opmerking dan achterwege.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_3959884
liever daar dan hier... *bibber*
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 25 april 2002 @ 13:29:21 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_3959919
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:27 schreef Jordy-B het volgende:
liever daar dan hier... *bibber*
Je bedoelt, liever daar dan daar EN hier.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_3959921
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:19 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Is dit nog nieuws?
Je mag niet generaliseren, maar het gaat wel steeds vaker dezelfde kant op

ja, ik kan me rotterdam van een paar jaar geleden ook nog wel herinneren, toen waren het voetbalvandalen...
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  donderdag 25 april 2002 @ 13:31:04 #8
26777 MrTorture
pi_3959945
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:27 schreef Verbal het volgende:
Laat zo'n opmerking dan achterwege.
Wat ik er mee wilde zeggen is dat dit soort uit de hand gelopen betogingen er voor zorgen dat er steeds meer gegeneraliseerd wordt... Ik ben absoluut niet racistisch of discriminerend aangelegd, maar de groep jongeren die voor deze ongeregeldheden verantwoordelijk zijn, zorgen ervoor dat rechtse ideeen steeds meer voorkomen...
Vis een optie?
  donderdag 25 april 2002 @ 13:32:07 #9
13081 Baas
Baas baziger baast
pi_3959960
-edit-

lees Discussieren onmogelijk? maar eens even.
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 25-04-2002 13:34]

Plaats hier een Engelse quote die duidelijk maakt dat je een miskende intellectueel bent met een boeiende en diepgaande gedachtengang
  donderdag 25 april 2002 @ 13:41:09 #10
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3960056
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:31 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Wat ik er mee wilde zeggen is dat dit soort uit de hand gelopen betogingen er voor zorgen dat er steeds meer gegeneraliseerd wordt... Ik ben absoluut niet racistisch of discriminerend aangelegd, maar de groep jongeren die voor deze ongeregeldheden verantwoordelijk zijn, zorgen ervoor dat rechtse ideeen steeds meer voorkomen...

Leg mij eens uit waarom je rechtse ideeen krijgt als mensen in Den Haag demonstreren voor hun onafhankelijkheid?. Die betoging is niet gericht tegen de nederlandse burger maar tegen de indonesische regering. Die mensen die vandaag demonstreren doen dat omdat ze het in indonesie niet mogen doen (we weten allemaal wel hoe het daar aan toe gaat). En tjsa je hebt er altijd raddraaiers tussen zitten, die elke mogelijkheid aangrijpen om ruzie te zoeken.

Weet je wie er pas oogkleppen opheeft? Mensen die meteen komen roepen dat je hier rechtse ideeen van krijgt......

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_3960095
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt, liever daar dan daar EN hier.

mag ook...

zolang het hier maar niet gebeurt... dan wordt half Assen onbegaanbaar... (een groot deel van de inwoners van Assen is Moluks)

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 25-04-2002 13:44]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 25 april 2002 @ 13:44:43 #12
26777 MrTorture
pi_3960096
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:41 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
En tjsa je hebt er altijd raddraaiers tussen zitten, die elke mogelijkheid aangrijpen om ruzie te zoeken.
Ja, maar zij verpesten het voor de mensen die er met een echte reden betogen.
quote:
Weet je wie er pas oogkleppen opheeft? Mensen die meteen komen roepen dat je hier rechtse ideeen van krijgt......
Weet je wie er pas oogkleppen ophebben? Mensen die niet in de gaten hebben, dat vergelijkbare topics vaak rechtse mensen aantrekken. Als er ergens iets uit de hand loopt waar buitenlanders bij zijn betrokken, is dat alleen maar voer voor mensen met rechtse ideeen. Het versterkt hun idee dat ze gelijk hebben en er zijn steeds meer mensen die over gaan op vergelijkbare ideeen.
Vis een optie?
  donderdag 25 april 2002 @ 13:48:25 #13
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_3960146
Dat zuigT!
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
  donderdag 25 april 2002 @ 13:51:13 #14
7966 eRR_
Ik kan me nog herinneren hoe het er de laatste keer aan toeging in mijn binnenstad. Toen waren het Koerden. Het is mij nooit duidelijk geworden wat "fietsen en bakstenen door abri's gooien" met de turkse kwestie te maken heeft. De grootste ergernis was nog het slappe optreden van de politie, die gewoon in hun broek stonden te schijten en niet meer deden dan een hand op een schouder leggen en fluisteren: dat kun je beter niet doen. Waarna vervolgens nog meer stenen door ruiten gingen.

Moraal: Wanneer je zonodig in dit land de wantoestanden in je eigen land aan de kaak moet stellen, verbuik je ALLE credits en sympathie als je ook maar 1 kiezelsteen durft te verplaatsen, en mag de plitie/me/leger kei- en keihard optreden, no mercy. Wanneer een groep hooligans het centrum belaagt, gaat het er ineens wel heel hard aan toe.

Jammer dat het er in de praktijk zo anders aan toe gaat hier.

[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 25-04-2002 13:52]

the internet makes you stupid
pi_3960203
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:48 schreef Modderman het volgende:
Dat zuigT!
pi_3960236
Weer een kleine groep die de rest te schande maakt.
Waarom reageerden die Moslims trouwens zo furieus op dat vlaggenvertoon?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 25 april 2002 @ 13:59:01 #17
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3960274
Rechts, links, onder of boven, het maakt me geen reet uit. Waar het mij omgaat dat er heel snel allerlei dingen worden geblaat door mensen zonder dat ze er over nadenken. Daar erger ik me aan. Dat het fashionable is om bijvoorbeeld bij deze demonstratie gelijk te gaan roepen dat het een gevolg is dat nederland o zo tolerant is, en dat het allemaal rechtser kan. Dat doet niet terzake bij deze demonstratie

Al die manifestaties van de RMS hebben in de voorgaande jaren al een explosief karakter gehad. Ik kan me nog zo'n 7 jaar geleden herinneren. Toen was het veel erger, er was toen een complete veldslag gaande bij de indonesische ambassade. Verder is het zo dat molukkers geen buitenlanders zijn. Alle sinds 1950 aanwezige molukkers (en de generaties daarna) zijn nederlandse burgers, omdat ze in het KNIL hebben gediend. Het is te vergelijken met de Ghurka's (actief legeronderdeel van de Britten). De molukkers waren onderdeel van het nederlandse leger (zij knapte de smerige karweitjes op o.a. in Atjeh). Dus gaan blaten dat buitenlanders voor dit soort overlast zorgen en dat zij enkel te gast zijn en dat zij zich dienen te gedragen (en wat betreft gedrag, kan ik demonstraties die uit de hand lopen met wat voor karakter dan ook nooit goedkeuren!) is hier totaal irrelevant.

donderdag 25 april 2002 @ 13:59:18 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3960277
Ik zag vanmorgen dat er gedemonstreerd werd door molukkers...het eerste wat ik dacht:"Dat wordt weer eens rellen." Zijn mijn gedachten nu racistisch/disriminerend/generaliserend ?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 25 april 2002 @ 14:00:18 #19
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_3960288
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:59 schreef Kaalhei het volgende:
Ik zag vanmorgen dat er gedemonstreerd werd door molukkers...het eerste wat ik dacht:"Dat wordt weer eens rellen." Zijn mijn gedachten nu racistisch/disriminerend/generaliserend ?
  donderdag 25 april 2002 @ 14:04:48 #20
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3960333
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:55 schreef SportsIllustrated het volgende:
Weer een kleine groep die de rest te schande maakt.
Waarom reageerden die Moslims trouwens zo furieus op dat vlaggenvertoon?
Omdat de meeste molukkers christelijk zijn. En de situatie op Ambon er één is van een geloofskwestie. Daar hebben namelijk moslims van Java (moet je maar eens zoeken in dit forum over dit onderwerp) behoorlijk lopen manifisteren. Met een bloedig conflict als gevolg (er bestaan zelfs aanwijzingen dat die moslim beweging van Java steunt krijgt van de Al-Quada. Indonesie staat hoog op de ranglijst van landen met vermeende banden met terroristische groeperingen.) Die groep van Java hebben een wig gedreven tussen de van oudsher inheemse bevolking van Ambon, de christenen en de moslims daar. Die hebben jarenlang gewoon in vrede met elkaar gewoond, zonder een issue te maken van elkaars geloofsovertuiging.
pi_3960348
Ambon en de Molukken hebben een geschiedenis die wat anders is dan andere delen van Indonesië. Toen de Nederlanders in de zeventiende eeuw Ambon veroverden op de Portugezen werden de katholiek gedoopte Ambonezen gedwongen protestant. Andere Ambonezen bleven moslim. Lange tijd ging het goed tussen beide godsdienstige groepen, omdat de oude tradities van onderlinge hulp sterker waren dan de onderlinge verschillen.
Toch groeiden de verschillen. De protestantse Molukkers profiteerden meer van de mogelijkheden die het Nederlandse gezag bood dan de moslims. Er ontstond een geschoolde klasse van christelijke Ambonese ambtenaren, militairen en onderwijzers, terwijl de moslims daarbij achterbleven.

De RMS
Toen Indonesië zelfstandig werd in 1949, wilden velen op de Molukken ook een eigen zelfstandigheid. De RMS (Republiek van de Zuid-Molukken) werd opgericht, die zich in 1950 losmaakte van Indonesië. Gevreesd werd dat Indonesië een eenheidsstaat zou worden waarbinnen de delen overheerst werden door Java. De aanhangers van de RMS waren met name de christenen. De moslims wilden wel bij het islamitische Indonesië blijven, omdat ze daarvan een verbetering van hun positie verwachtten. Het Indonesische leger werd naar de opstandige Molukken gestuurd en aan de RMS kwam een einde. Vele duizenden Molukkers gingen daarna weg naar Nederland.
De regering in Jakarta heeft daarna duizenden moslims uit Java en andere eilanden naar de Molukken laten verhuizen. Deze migranten werden bevoordeeld en er werden ook veel Javanen in het plaatselijke bestuur benoemd. De onderlinge irritatie tussen christenen en moslims groeide en werd versterkt, omdat de nieuwkomers geen boodschap hadden aan de oude tradities.

Molukkers in Nederland
Toen de rellen uitbraken en het geweld toesloeg heeft de Indonesische regering troepen gestuurd. Maar de christenen vinden dat de soldaten op de hand zijn van de moslims. In ieder geval zijn de strijdkrachten er tot nu toe nog niet in geslaagd de vrede te herstellen. De Molukse minderheid in Nederland probeert familieleden op Ambon te helpen en heeft ook aan de Nederlandse regering gevraagd zich in te zetten voor een ingrijpen van de Verenigde Naties. Maar het lijkt erop dat de regering geen trek heeft zich te mengen in 'binnenlandse aangelegenheden' van de vroegere kolonie. Het is niet de eerste keer dat de Molukkers zich door de Nederlandse regering in de steek gelaten voelen.

pi_3960357
quote:
Op donderdag 25 april 2002 14:04 schreef IHOAKSISnoet het volgende:

[..]

Omdat de meeste molukkers christelijk zijn. En de situatie op Ambon er één is van een geloofskwestie. Daar hebben namelijk moslims van Java (moet je maar eens zoeken in dit forum over dit onderwerp) behoorlijk lopen manifisteren. Met een bloedig conflict als gevolg (er bestaan zelfs aanwijzingen dat die moslim beweging van Java steunt krijgt van de Al-Quada. Indonesie staat hoog op de ranglijst van landen met vermeende banden met terroristische groeperingen.) Die groep van Java hebben een wig gedreven tussen de van oudsher inheemse bevolking van Ambon, de christenen en de moslims daar. Die hebben jarenlang gewoon in vrede met elkaar gewoond, zonder een issue te maken van elkaars geloofsovertuiging.

Bedankt, ik meende me zoiets te kunnen herinneren, maar ik ben geem autoriteit op dit gebied, dus voor je het weet flap ik er iets doms uit.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 25 april 2002 @ 14:10:33 #23
6127 Tetelepta
heeft recht op een zitplaats!
pi_3960391
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:59 schreef Kaalhei het volgende:
Niet racistisch of discrimerend. Ik heb hetzelfde als ik al die suporters naar Ajax-Feijnoord zie afreizen. Het is wel generaliserend. Maar goed, dat kan niet zoveel kwaad in dit geval lijkt me.

Ikzelf heb als halfbloed Molukker ook nooit iets begrepen van die hele RMS kwestie. Koos Voos weet er meer van af dan ik.

Op dinsdag 4 juni 2002 17:19 schreef The_Lizard_Queen het volgende: De wereld zit vol met achterlijke mongolen
  donderdag 25 april 2002 @ 14:15:09 #24
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3960423
quote:
Op donderdag 25 april 2002 14:06 schreef Koos Voos het volgende:
Verhaal
Klopt.
quote:
Het is niet de eerste keer dat de Molukkers zich door de Nederlandse regering in de steek gelaten voelen.
En dat is een van de redenen waarom die demonstraties uit de hand lopen. Er zitten een paar diehard's tussen, terwijl de grote groep allang een veel gematigder standpunt heeft ingenomen. Het idee is eerder dat de molukkers eerder erkenning willen hebben voor het feit dat ze toen in 1950 slecht behandeld zijn door de nederlandse overheid. Men had de molukkers gewoon in militaire dienst moeten laten, dan was er anno 2002 helemaal niets aan de hand geweest. Of een eervol ontslag, bedankwoord van de koningin, iig dat hun aandeel in het koloniale verleden van nederland wordt vermeld.
pi_3960443
Bron: ANP

Molukse demonstratie loopt uit de hand

DEN HAAG (ANP) - De demonstratie donderdag van Molukkers in Den Haag is korte tijd uit de hand gelopen. Een groep van ruim honderd, meestal jonge RMS-aanhangers, wilde na afloop van de officiële demonstratie verder protesteren en trok op in de richting van het Provinciehuis.

De politie slaagde er aanvankelijk niet in hen tegen te houden. Ook de eigen ordedienst van de demonstratie had de jongeren niet onder controle. De Mobiele Eenheid probeerde de Molukkers tegen te houden, maar de demonstranten braken door hun cordon heen. De Molukse demonstranten bekogelden de politie met allerlei voorwerpen, waaronder stukken stoeptegel.

De ME hergroepeerde snel en vormde een dubbele linie om te voorkomen dat de Molukkers verder zouden trekken. De eigen Molukse ordedienst slaagde er daarna in de veelal jonge demonstranten onder controle te krijgen en hen te bewegen naar het Malieveld te gaan.

De meeste demonstranten vertrekken nu met bussen naar het sportcentrum de Uithof in Den Haag. Daar is donderdagmiddag een herdenking van de proclamatie van de Vrije Republiek de Zuid-Molukken (RMS).

Arrestatie-eenheden van de politie hebben verschillende aanhoudingen verricht onder vertrekkende Molukkers. Op de Zuid-Hollandlaan zijn auto's klemgereden en ook uit auto's die de parkeergarage onder het Malieveld verlieten heeft de politie Molukkers gehaald. De politie kan nog niet zeggen hoeveel mensen zijn opgepakt.

---

Het valt gelukkig nog redelijk mee...

In moments of madness, returns that softly sighing lament...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')