abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73836937
Lang verhaal maar ik ga het zo kort mogelijk samenvatten.

Een huisgenoot van mij heeft een vriendin. Die vriendin is hier 1 a 2 nachtjes per week en woont verder bij haar ouders. Nu heef zij zich afgelopen zomer ingeschreven op ons huisadres. Mede om zo een hogere uitwonende beurs te ontvangen. De huisbaas is akkoord mits wij als mede huisgenoten akkoord zijn. Ze is ook bij de gemeente ingeschreven als woonachtig hier.

Wij weten dat ze hier eigenlijk helemaal niet woont.

Vraag: Zijn wij medeplichtig aan dit strafbare feit (uitwonende beurs maar nog gewoon thuiswonend) omdat wij weten dat zij hier niet woont?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_73837022
Ja. Het is daarnaast natuurlijk ook extreem asociaal.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:26:59 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_73837043
Zolang jij niets tekent hoef je je nergens zorgen om te maken lijkt mij.
pi_73837063
Is het pakkie an van de huisbaas, niet van jou. Tenzij je natuurlijk iets ondertekend, maar dat zou nergens op slaan.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:28:36 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73837092
"Ben ik mijn broeders hoeder?"
pi_73837109
Ik zou me toch schuldig voelen over zoiets, ook al krijg jij er zelf geen straf voor. Die vriendin in kwestie is in feite crimineel. Daar wil je toch niet aan meewerken?
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73837120
Waarom de fok moet dat in overleg?
pi_73837164
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:29 schreef Airlocker het volgende:
Ik zou me toch schuldig voelen over zoiets, ook al krijg jij er zelf geen straf voor. Die vriendin in kwestie is in feite crimineel. Daar wil je toch niet aan meewerken?
Kom op zeg, 'crimineel'.

Tis niet alsof het geen bekend trucje is
pi_73837168
Als zij ook een deel van de huur ophoest en er verder geen haan naar kraait, who cares?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73837182
fraude! your ass is going to jail
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:44 #11
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73837220
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:23 schreef mark_dabomb het volgende:
Lang verhaal maar ik ga het zo kort mogelijk samenvatten.

Een huisgenoot van mij heeft een vriendin. Die vriendin is hier 1 a 2 nachtjes per week en woont verder bij haar ouders. Nu heef zij zich afgelopen zomer ingeschreven op ons huisadres. Mede om zo een hogere uitwonende beurs te ontvangen. De huisbaas is akkoord mits wij als mede huisgenoten akkoord zijn. Ze is ook bij de gemeente ingeschreven als woonachtig hier.

Wij weten dat ze hier eigenlijk helemaal niet woont.

Vraag: Zijn wij medeplichtig aan dit strafbare feit (uitwonende beurs maar nog gewoon thuiswonend) omdat wij weten dat zij hier niet woont?

Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.

Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_73837233
Wat boeit jou het. Zijn niet jouw zaken.
pi_73837248
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
Kom op zeg, 'crimineel'.

Tis niet alsof het geen bekend trucje is
Tasjesroof is ook een bekend trucje.
pi_73837269
Wat een moraalridders hier meer dan de helft van de studenten flikt dit geloof ik...
pi_73837344
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:33 schreef The_End het volgende:

[..]

Tasjesroof is ook een bekend trucje.

pi_73837374
Niks moraalridder; het kost mij geld kansloze paupers.
pi_73837387
Waarom is dit strafbaar? Ze staat toch gewoon netjes op dat adres ingeschreven bij de gemeente?
pi_73837435
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:32 schreef Montelly het volgende:

[..]

Wees nou niet zon NSB'er en teken gewoon. Wie weet geeft ze jou als dank een flinke beurt.

Alsnog wees geen NSB'er en teken. Geloof mij je wilt niet als een NSB'er door je huisgenoten gezien worden.
Een flinke beurt? De vriendin van een huisgenoot? Waarom maken Fokkers toch overal het verband met seks. Kansloze rukkers.

En ik geloof je niet, lekker boeiend als je hierop tegen bent. Ik zou er ook niet zomaar mee instemmen, al is het een principieel iets tegen spoorstudenten.
pi_73837507
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:37 schreef Mysterion het volgende:
Waarom is dit strafbaar? Ze staat toch gewoon netjes op dat adres ingeschreven bij de gemeente?
Omdat ze niet echt uitwonend is misschien?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_73837568
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Juist en dan moraalridder of niet, maar hier is die uitwonende beurs niet voor uitgevonden.
En daarbij komt het toch wel goed. Aangezien jullie verbruik niet stijgt. Het verbuik bij haar ouders niet zakt, wordt dit dmv nader onderzoek terug gedraaid. incl. geldboete en alles terug betalen met terugwerkendekracht.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_73837586
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En als zij nou de huur deelt met haar vriend, waarom zou je dan moeilijk doen?
Je kunt het ook zo beschouwen dat ze uitwonend is maar gewoon vaak bij haar ouders logeert.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:43:18 #22
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_73837592
TS is en blijft een kansloze faler

Ik zie het al voor me straks in bedrijfsleven. TS alles en iedereen erbij lappen als het even niet "pricipieel" is bij de baas.

Ja baas slup*slup* wat ik nou gehoord heb! Die en die doen zus en zo en dat mag niet. Mag ik het bij u aangeven? slup*slup*
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_73837616
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:43 schreef Montelly het volgende:
TS is en blijft een kansloze faler

Ik zie het al voor me straks in bedrijfsleven. TS alles en iedereen erbij lappen als het even niet "pricipieel" is bij de baas.

Ja baas slup*slup* wat ik nou gehoord heb! Die en die doen zus en zo en dat mag niet. Mag ik het bij u aangeven? slup*slup*
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_73837638
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:43 schreef Montelly het volgende:
TS is en blijft een kansloze falen

Ga lekker bij de DSB werken, daar hadden ze ook allemaal meelopers. Eng he, 'principes'.
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:45:08 #25
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73837660
Dat moet je een beetje handig aanpakken man en niet roomser willen zijn dan de paus. Gewoon chanteren dat wijf. Zeggen dat je minstens 50 euro + 2 beurten per maand verlangt voor het feit dat zij een veel hogere beurs ontvangt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')