Dat vind ikzelf dus ook. Nogmaals, ik woon dus ook alleen. Ben 4 jaar geleden gescheiden en toen waren de kosten al hoog. Daarna lager aangezien ik alleen kwam en sinds vorig jaar steeg het weer.... tot deze absurde aantallen. Zou mijn vriendin dan zo duur zijn?quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:25 schreef Kaar68 het volgende:
Heb net de afrekening van het gas binnen: 869 m3 verbruikt in een jaar. Dit is voor een tussenwoning met 5 tot 8 personen, en ook niet bijster goed geïsoleerd hoewel ik wel dubbel glas heb overal en een HR-ketel met warmwater voorziening.
Dat van jou lijkt mij extreem hoog dus.
Niet dubbel nee.... ik lees ze af en geef ze door. Maar na dit vind ik dat wel een goeie tip...quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:30 schreef Reintji het volgende:
Je noteert de meterstanden zelf nergens?
Dat was mijn opmerking ook al, en me niet mee laten delen in de winst natuurlijkquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:26 schreef nelisb het volgende:
Toevallig heb ik net de Nuon gebeld over mijn verbruik.
Okt 2008 - Okt 2009.
Energie 3084 KWH
Gas 1384m3
2-persoonshuishouden, huis is 8 jaar oud, goed geisoleerd en overal dubbele beglazing.
Hebben je buren een wietplantage en tappen ze illegaal af bij?
ja vind je het gek, je ouders hebben verwarmde muren die altijd 23 graden zijnquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:38 schreef RaymondK het volgende:
Elektra weet ik zo ff niet maar klinkt hoog.
M'n ouders (2 pers) in een goed geisoleerd huis met de thermostaat op 20 graden zitten op 600kuub per jaar. Het valt of staat overigens met je instellingen v.d. ketel je stookgedrag, en je douchegedrag. Hun buren bijvoorbeeld hebben ca 2100kuub per jaar maar hebben het altijd 23 graden of zo.
Die 3100 van jou is dus wel extreem.
Daar probeer ik dus ook achter te komen, maar heb dat nog niet kunnen vinden. En mijn geheugen is niet zo geweldig altijdquote:Op maandag 19 oktober 2009 11:38 schreef PankPinther het volgende:
Wanneer zijn ze voor het laatst langs geweest?
Ze zijn verplicht eens in de drie jaar zelf de stand op te nemen.
Als ze dat niet doen hebben ze over de tijd voor die drie jaar geen poot om op te staan.
Waarom zijn de standen schattingen? Geef de daadwerkelijke waarde door.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:26 schreef onbekenden het volgende:
de standen zijn schattingen. Maar in vergelijking met vorig jaar klopt dit wel. Bij Nuon (want daar gaat dit om) gaven ze ook al aan dan misschien de beginstanden niet geklopt hebben, en dat ik dat dus nu moet bijtellen.
Maar dan blijft het verbruik met vorig jaar dus nog steeds 3103 m3
Denk inderdaad dat energie verbruik weinig mis mee is...quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:51 schreef Kaar68 het volgende:
Nog even voor je opgezocht: waterverbruik dit jaar 78 m3 (5 tot 8 personen). We hebben hier geen bad, dat scheelt volgens mij ook wel. Water lijkt me dus niet extreem veel.
Elektriciteit kan ik even niet vinden, zit op de afrekening van dit jaar te wachten.
Even kijken, verbruikshistorie: 2006/2007 6463 kWh , 2007/2008 5125 kWh
Nuon is de leverancier en niet de netwerkbeheerder van het gas.... dus zij moeten schattenquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zijn de standen schattingen? Geef de daadwerkelijke waarde door.
En wat je verbruik betreft: als je 24/7 de CV aan hebt kan het goed... Kijk morgen nog eens, ben je 10-20 kuub verder dan klopt het.
Ja deels zal dat zeker mee spelen, al zit er een spauw tussen de huizen in.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:39 schreef PankPinther het volgende:
[..]
ja vind je het gek, je ouders hebben verwarmde muren die altijd 23 graden zijn
Dat is zuur zeg...quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:02 schreef h.henkie het volgende:
Ik heb in mijn vorige koophuis een stroom rekening gehad van E 4000. De voorgaande jaren was dit aanzienlijk lager. Ik heb een elektricien de boel eens laten doormeten en het bleek dat een van de stoppen was doorgebrand. Als gevolg daarvan was er kortsluiting ontstaan. Deze is nooit opgevallen omdat deze op het verste punt van het stroomnetwerk zat. Dus de stoppen springen niet. Tja en dan krijg je vanzelf wel een hoge stroom rekening. De elektricien heeft de draden + stoppenkast vervangen. De eindrekening was uiteindelijk lager dan voorgaande jaren. Helaas heb ik wel de rekening van 4000 moeten betalen. De leverancier is verantwoordelijk tot en met de meter. (ging om een tussen appartement uit de jaren 50)
Ja en sinds dien schrijf ik dus de meterstanden per maand op. Harde en dure leerwegquote:Op maandag 19 oktober 2009 14:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is zuur zeg...
Eigenlijk zou je tussentijds ook je verbruik moeten kunnen inkijken. Om dit soort gevallen wat eerder te ontdekken. En dat niet pas bij de jaarrekening ontdekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |