Ik wilde net zeggen, dat is toch net zo effectief? Ik heb jarenlang een vaatwasser gebruikt waarbij ik dat gewoon 'standaard' deed en de vaat gewoon brandschoon eruit kwam. Verschilt vast weer per vaatwassert.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:35 schreef TeenWolf het volgende:
(ik gooi nu het vaatwastabletje gelijk in het bestekbakje, maar merk toch dat de vaat iets minder schoon, want gewoonlijk ging het zeepklepje pas open toen de spoelprocedure voorbij was, waarna de tablet pas werd gebruikt.)
Omdat eerst de vaat wordt gespoeld en daarna warm gewassen, wordt een flink gedeelte van het tabletje onnodig weggespoeld in de spoelprocedure als het in het bestekbakje wordt geplaatst.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:38 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, dat is toch net zo effectief? Ik heb jarenlang een vaatwasser gebruikt waarbij ik dat gewoon 'standaard' deed en de vaat gewoon brandschoon eruit kwam. Verschilt vast weer per vaatwassert.
Helaas wel ja....quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:40 schreef 2dope het volgende:
Trouwens die klepjes werken toch (vrijwel altijd) met zo'n kliksysteem? Mijn ervaring is wel dat die dingen nogal snel 'moe' worden.
Hoe demonteer je zo'n zeepbakje dan? Ik zie namelijk geen schroeven of iets dergelijks en veel kost zo'n bakje?quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:45 schreef BBQ-kip het volgende:
Wij hadden hetzelfde, kliksysteem was versleten. Nieuw zeepbakje besteld en ingemonteerd, done
60 euro voor een plastic bakje....quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:50 schreef BBQ-kip het volgende:
De hele voorklep moest eraf, toen pas konden we het zeepbakje eruit halen. Was ongeveer 60 euro bij een onderdelenhandel.
Is wel goed te doen, wel even puzzelen en met zijn tweetjes doen, anders klapt de vaatwasser steeds dicht als je de klep wilt (de)monteren en da's natuurlijk niet handig.
Waarom het veertje vervangen? Die doet het blijkbaar prima als ie elke keer openspringt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kan je het zeepbakje niet open maken en het veertje vervangen?
Life's a bitchquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
60 euro voor een plastic bakje....
Ach, het kan altijd ergerquote:
3300,- voor een douchedeur hierquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:59 schreef TeenWolf het volgende:
* TeenWolf herhaalt steeds weer; '60 euro voor een plastic bakje...'![]()
neequote:
Wat ik nu doe is nadat ik de vaatwasser heb aangezet en de spoelperiode voorbij is, het blokje in de bestekbak gooien.Dat is ongeveer na 20 minuten..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hmm wij hebben nu hetzelfde probleem.
Vroeg me al af waarom de vaat nooit echt schoon werd...
hallo fruit![]()
Dat is wel een goed idee!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wat ik nu doe is nadat ik de vaatwasser heb aangezet en de spoelperiode voorbij is, het blokje in de bestekbak gooien.Dat is ongeveer na 20 minuten..
Glansspoelmiddel is een apart klepje (bij mij iig), als ik de vaatwas aanzet is het om de 3 dagen ofzo en die ene keer een kwartier of 20 minuten later het blokje eringooien vind ik ook geen moeite.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:08 schreef BBQ-kip het volgende:
Onthoud wel dat je glansspoelmiddel ook niet de machine in wordt gepompt als je zeepbakje stuk is. En elke avond timen wanneer ik het blokje erin moet gooien.... damn, dan maar een paar piekjes neerleggen, want daar heb ik echt geen zin
BBQ-kip heeft wel een punt. In ieder geval bij Bosch/Siemens vaatwassers wordt het glansspoelmiddel gedoseerd door hetzelfde mechanisme wat ervoor zorgt dat het zeepbakje open gaat. Dat heb ik tenminste geconcludeerd toen ik de mijne openschroefdequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Glansspoelmiddel is een apart klepje (bij mij iig), als ik de vaatwas aanzet is het om de 3 dagen ofzo en die ene keer een kwartier of 20 minuten later het blokje eringooien vind ik ook geen moeite.
Zelfs als dat zo is, het openspringen is het probleem niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:31 schreef pussywillow het volgende:
[..]
BBQ-kip heeft wel een punt. In ieder geval bij Bosch/Siemens vaatwassers wordt het glansspoelmiddel gedoseerd door hetzelfde mechanisme wat ervoor zorgt dat het zeepbakje open gaat. Dat heb ik tenminste geconcludeerd toen ik de mijne openschroefde
Dat zie je verkeerd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
60 euro voor een plastic bakje....
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd.
Je heb namelijk al een plastic bakje, voor ¤60 krijg je een functionerend plastic bakje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |