abonnement Unibet Coolblue
  PR/Manusje van alles zondag 18 oktober 2009 @ 16:05:03 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_73808227
 Yvonne van den Hout is auteur van het boek RE(d)T je gewicht, dat dit weekend is verschenen. Het is een boek dat een probleem van alle tijden en leeftijden bespreekt: eten, gewicht, diėten.

Je gewicht, voor de meeste vrouwen een eeuwig strijdpunt. Afvallen en weer aankomen, wekenlang smachten naar lekkere dingen alleen om in die ene spijkerbroek te passen, afgunstig kijken naar vrouwen die ogenschijnlijk alles kunnen eten zonder aan te komen, zijn dingen die je vast bekend in de oren klinken.

Monique, aka Lois uit OUD las het boek 'RE(d)T je gewicht' vers van de pers en reviewde het voor FOK!. Daarnaast nam ze ook een interview af met de auteur, Yvonne van den Hout. De review kan je hier lezen en het interview staat hier.

Meepraten over het onderwerp, het boek of het interview kan in dit topic! Yvonne en Monique lezen en posten hier over het onderwerp, dus stel vooral je vragen waar je zeker een antwoord op zal krijgen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Jubileum moderator maandag 19 oktober 2009 @ 12:24:20 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73838939
Meeleespost (plus subtiel schopje)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:01:48 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73840267
Hmmm, klinkt wel interessant. Goeie review ook!

*boek op verlanglijstje zet...
***
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:27:48 #4
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73841295
Ik lees ook mee!
pi_73841611
Goede review Lois.
Lijkt me een interessant boek. Ga hem denk ik bestellen bij bol.com.
pi_73849409
ik lees mee!
"Good judgement comes from experience, which often comes from bad judgement"
Jason Statham - The Mechanic
pi_73849802
Hallo, welkom op dit forum, leuk dat jullie er zijn.

Heb je vragen, stel ze gerust.

Groetjes, Yvonne
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:26:07 #8
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73850444
Hey Yvonne, wat leuk dat je meeleest en reageert.

Debbie
pi_73862246
Is alleen nog niet veel te lezen op het moment
Maar dat komt vast nog wel, ik wacht de reacties rustig af.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:24:44 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_73862400
Ik heb een vraag: ik eet sinds enkele jaren vrij veel havermout (met yoghurt). Sinds ik dat doe, knal ik uit mijn broeken. Is havermout zo slecht als je aan gewichtsbeheersing wilt doen?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:26:52 #11
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73862481
Op zich interessant. Ik ben een emotievreter. Ik woog ooit 80 kilo omdat ik veel at en totaal stopte met bewegen, zat in een relatie die voor mij niet zo gezond was. Ik moet zeggen dat ik nu de indruk heb dat ik het al vrij snel herken. Ik zit nu al een jaar of 4 op een gewicht tussen 62-67 kilo en dat bevalt me beter.
Resistance is futile
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:44:17 #12
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73863195
Ik ben een hele gemene, ik kan alles eten zonder dat ik aankom. Als ik wat meer lichamelijk zwaar werk, moet ik als een paard eten om genoeg energie te hebben. Iedereen zei dat dat na mijn 30e wel zou veranderen, dan zou ik wel aankomen, maar ik ben nu 32,5 en lekker nog niks, zelfs niet nu vriendje heel goed en lekker voor me kookt (we wonen sinds juni samen). Nu zeggen ze dat het na mijn 40e wel zal veranderen....
pi_73876343
@ ElisaB: Of havermout op zichzelf zo slecht is, denk ik niet. Het zal ook afhangen van wat je zoal meer eet op een dag.

@ Seven of Nine: Prima als je je gewicht stabiel kunt houden. Het herkennen van den emoties die je aanzetten tot eten, is daarbij een belangrijke 1ste stap. Vandaar dat ik daar ook in mijn boek veel aandacht aan geef.

Groetjes, Yvonne
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:01:24 #14
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73876396
Dan heb ik ook wel een vraagje(weet niet of ie helemaal 100% ontopic is); maar wat kan je t beste eten als je pfeiffer hebt? Is op internet niet heel veel van te vinden, alleen wat je Niet mag eten, maar t enige wat ik nu nog op mn brood kan doen is smeerkaas en kaas... En al snack miss nog tips?
THX
ฝัน
pi_73877937
interessant topic
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_73881138
Dit is wel een interessant topic.
Haters gonna hate.
  Jubileum moderator dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:05:09 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73882604
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:01 schreef Lano het volgende:
Dan heb ik ook wel een vraagje(weet niet of ie helemaal 100% ontopic is); maar wat kan je t beste eten als je pfeiffer hebt? Is op internet niet heel veel van te vinden, alleen wat je Niet mag eten, maar t enige wat ik nu nog op mn brood kan doen is smeerkaas en kaas... En al snack miss nog tips?
THX
NIet ontopic is dit sorry. Zoals je in de review kunt lezen gaat het niet over WAT je kunt eten, maar hoe je met eten en niet eten moet omgaan.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73883916
Bedankt Lois, klopt helemaal je uitleg.

En daarbij komt dan ook nog eens de vraag: waarom eet je zoals je eet? Welke betekenis heeft eten eigenlijk voor je....
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:12:50 #19
269077 Lano
V van Vrouw
pi_73886818
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:05 schreef Lois het volgende:

[..]

NIet ontopic is dit sorry. Zoals je in de review kunt lezen gaat het niet over WAT je kunt eten, maar hoe je met eten en niet eten moet omgaan.
Daar was al bang voor, maar niet geschoten...
Wel goede actie dit, zou Fok! vaker moeten doen net verschillende experts
ฝัน
pi_73888813
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:44 schreef Phedre77 het volgende:
Ik ben een hele gemene, ik kan alles eten zonder dat ik aankom. Als ik wat meer lichamelijk zwaar werk, moet ik als een paard eten om genoeg energie te hebben. Iedereen zei dat dat na mijn 30e wel zou veranderen, dan zou ik wel aankomen, maar ik ben nu 32,5 en lekker nog niks, zelfs niet nu vriendje heel goed en lekker voor me kookt (we wonen sinds juni samen). Nu zeggen ze dat het na mijn 40e wel zal veranderen....
Ik ben een man (18) en heb dit ook. Ben nu 1.95 lang en weeg zo'n 63 kg..BMI 17 of zo. Vind het zelf erg vervelend, ik eet zeker veel, genoeg en gevarieerd maar ook behoorlijk veel vettere maaltijden. Maar kom niks aan...
pi_73893574
@ Synath, kan me heel goed voorstellen dat je het vervelend vindt als je zo dun bent.
Dat is ook een van de dingen die ik in mijn boek bespreek. Iemands gewicht is voor een behoorlijk deel ook erfelijk bepaald, daar ben jij hoogstwaarschijnlijk ook het bewijs van. Net als Phedre overigens. Extra veel en/of vet eten helpt dan ook niet veel om aan te komen. Ook heeft ieder lichaam een bepaald setpoint, dat is het gewicht dat je lichaam aanneemt nadat je lichamelijk volgroeid bent en eet naar je natuurlijke behoefte. Dus eet wanneer je honger hebt en stopt wanneer je verzadigd bent en regelmatig voldoende beweegt. Het is in feite het natuurlijke gewicht dat bij iemand past. Als je daar niet al te veel aan sleutelt door regelmatig te lijnen, blijft dit gewicht over het algemeen vrij stabiel.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:17:33 #22
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73894032
Maar zou je het dan wel bijvoorbeeld op kunnen bouwen door wat anders te gaan sporten, meer spiermassa op te bouwen en koolhydraten te eten?

Ook weer off-topic denk ik..:-)

Ik blijf over het algemeen inderdaad heilig op mijn vaste kilogrammen. Ik val bij een periode van stress wel een kilo of anderhalf af, maar nooit meer en kom ook nooit meer dan dat aan.

Kun jij heel kort en krachtig jouw invalshoek op het thema eens noemen? Ik denk zelf ook direct bij dit thema aan dieten en afvallen en als ik aan de psychologische kant denk, vooral aan de psychologische kant van dieten, dus meer als bijzaak.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:18:42 #23
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73894098
En ben je als man van 18 uberhaupt al op je streefgewicht? Ik ben nu een oude muts van 32, maar was op die leeftijd een en al arm en been, wist niet waar ik er mee naartoe moest...:-D
pi_73908618
Hoi, ik kom daar vanmiddag nog op terug o.k?
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
pi_73916308
Als man van 18 ben je tegenwoordig meestal al wel lichamelijk volgroeid, hoewel het ook wel eens iets eerder of later kan zijn.

Het is inderdaad off topic wanneer je me vraagt naar specifieke voedingsmiddelen want ik ben geen gewichtsconsulente of dietiste natuurlijk.

Je vraagt naar de psychologische kant, om die even kort maar krachtig samen te vatten. Zal mijn best doen.
Door regelmatig te lijnen bestaat de kans dat je in de beruchte vicieuze cirkel belandt van:
Ontevreden met je lijf...lijnen...weer normaal gaan eten....vervolgens aankomen....weer niet tevreden met je lijf en daarom opnieuw gaan lijnen. Verder ben ik van mening dat lijnen volgens andermans voorschriften je afhankelijkheid van dieten vergroten en daarmee vaak je zelfvertrouwen ondermijnen als het je niet lukt deze voorschriften goed te (blijven) volgen. Vaak ontstaat er dan een schuldgevoel (doordat men weer is gaan eten en daarmee dus gezondigd heeft) en word het zelfvertrouwen nog meer ondermijnd.
Kortom: Iemands stemming kan invloed hebben op haar eetpatroon en dat eetpatroon heeft weer invloed op haar stemming. Oorzaak en gevolg houden elkaar zo dus in stand.
Het doorbreken van die cirkel is het eerste vereiste om iets aan je gewicht te doen en dat kan je leren.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:41:22 #26
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73916489
Jij bent dus niet zo voor dieten, omdat overgewicht ook een symptoom kan zijn van psychische issues? Je moet eerst oplossen waar je mee zit en dan volgt het gewicht vrijwel automatisch? Klopt dat een beetje?
  Jubileum moderator woensdag 21 oktober 2009 @ 17:33:51 #27
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_73920536
Nee niet helemaal Phedre. Waar Yvonne vanuit gaat is dat je zelf de controle moet nemen, en niet willoos een Sonja bakker volgen of iemand anders.
Denk niet bij een eetbui dat je gefaald hebt maar analyseer waarom je bent gaan eten en herken en erken je emoties daarbij.
Weet dat voedsel geen vijand is, en dat je best kunt afvallen maar dan niet met een crashdieet maar meer met een gecontroleerd plan waarbij je calorien telt (exacte formule van hoeveel calorien je mag eten staat in het boekje)
Leer dat je wel ruggegraat hebt alleen dat je niet goed bent in het volhouden van crashdieten (logisch)
lees het boekje en je zult veel meer inzicht krijgen in het ontstaan van dat gejojo met je gewicht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_73921318
Lois, heel goed verwoord, je kan zo een training komen geven hier

Ik ben inderdaad niet tegen verantwoord afvallen. Ik ben tegen lijnen en daarmee jezelf afhankelijk maken van anderen die voor jou bepalen wat, wanneer en hoeveel je mag eten. Daarmee leer je niet zelf om op een verantwoorde manier met voedsel om te gaan.
Beetje duidelijker nu?
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
pi_73952828
Het gaat niet over het boek, maar ik wil even reageren op Phedre en op die havermoutvraag van iemand anders.

Phedre: Ik was ook altijd iel, kon alles eten zonder aan te komen, ook toen ik 30 was nog. Het schommelde altijd wel een beetje, dus toen ik op m'n 32e drie a vier kilo zwaarder was dan eerst zag ik geen probleem: dat kwam wel vaker voor en ging er altijd vanzelf weer af. Heb ook geen weegschaal, dus ik hield het ook niet echt in de gaten. Inmiddels ben ik 35 en constateerde onlangs dat ik tien kilo zwaarder ben dan vijf jaar geleden, wat ik werkelijk nooit voor mogelijk had gehouden. Ik heb nog steeds een prima gewicht, maar de stijgende lijn mag hier wel stoppen. Hou het dus in de gaten, is mijn tip, het gaat toch redelijk ongemerkt!

Over de havermout: ik ben een paar jaar geleden begonnen met ontbijten met Brinta, en als ik overdag honger heb eet ik vaak ook nog een keer Brinta. Sindsdien ben ik dus ook zwaarder dan eerst. Of het een met het ander samenhangt weet ik niet.
pi_73952883
waarom staat de d tussen haakjes?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:23:35 #31
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_73953819
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:56 schreef daReaper het volgende:
waarom staat de d tussen haakjes?
Dat zou je even na kunnen lezen in de review en of interview van het boek en met de auteur, zie links in OP. Daarin wordt uitgelegd wat RET en hoe het van toepassing is op een gewicht redden.
pi_73956016
Dat klopt Phedre, bedankt voor je reactie.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
pi_73973702
Ik heb nog een vraag. Als ik mij een beetje verveel dan grijp ik al vaak naar iets om te eten. Omdat ik veel aan sport doe is dit toch ook wel eens fruit maar in fruit zitten ook calorieėn en suikers, of ik pak een mueslibar. Is het een saaie dag dan eet ik toch snel al teveel, wat kan ik hier aan doen?
Haters gonna hate.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:57:43 #34
274991 charlottu
just being me
pi_73982824
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 08:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb nog een vraag. Als ik mij een beetje verveel dan grijp ik al vaak naar iets om te eten. Omdat ik veel aan sport doe is dit toch ook wel eens fruit maar in fruit zitten ook calorieėn en suikers, of ik pak een mueslibar. Is het een saaie dag dan eet ik toch snel al teveel, wat kan ik hier aan doen?
Dat heb ik dus ook. Maar dan niet altijd fruit...
Maar niet alleen als ik me verveel, vaak ook juist als ik heel druk aan het studeren ben. Dan merk ik het niet eens, maar zit ik de ene na de andere winegum weg te eten, of koekjes. Terwijl ik eigenlijk helemaal geen honger heb.

Ik ben momenteel alle geraffineerde suikers aan het mijden. Afkicken zeg maar.
Heb je toevallig tips hoe ik met die neiging om moet gaan, dat ik onbewust naar eten grijp? Of is dit puur een 'suiker'verslaving
pi_73984108
Hoi, de redenen waarom je bewust of onbewust naar eten grijpt, kunnen vele zijn. In mijn boek besteed ik daar veel aandacht aan. Hoe kom je daar achter en hoe kan je dit vervolgens veranderen. Op deze vragen is de RET-methode heel goed toe te passen.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
pi_73986324
Oke dan is wel een goeie dan. Het is gewoon zo ik heb geen honger soms zelfs net gegeten en dan zit ik alweer te eten. Soms houd ik het dan wel onder controle maar na een week of 2 gaat het weer mis. Ik ga die RET methode eens onder de loep nemen.

Bedankt voor je antwoord
Haters gonna hate.
pi_74017485
Hoi Cycling Girl, goed idee, weet zeker dat het je zal helpen om dat uit te zoeken. Succes.

Fijn weekend allemaal
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:58:04 #38
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74076573
Wat een gedoe eigenlijk, he? Je zou toch denken dat eten vanzelf gaat en dat je lichaam dat wel in balans houdt.

Weet jij daar toevallig iets over, Yvonne? Zijn wij veranderd sinds de oertijd en uit balans geraakt ofzo? We bewegen en leven natuurlijk heel anders.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 14:49:15 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74078170
We bewegen veel minder en we hoeven niet meer hard te werken om iets te eten op ons bord te krijgen. Even in de auto naar de supermarkt is genoeg. Vroeger moest je zelf je oerossebout vangen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_74079842
Een vraagje: waarom is de titel RE(d)T je gewicht, terwijl 'redt je gewicht' grammaticaal fout is? Het is namelijk in die zin gebiedende wijs (imperativus) en dus zonder 't'.
pi_74079856
Interessant onderwerp, en ik heb vast wel vragen, maar kan er zo even niet opkomen...
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:10:27 #42
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74080938
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:49 schreef Rewimo het volgende:
We bewegen veel minder en we hoeven niet meer hard te werken om iets te eten op ons bord te krijgen. Even in de auto naar de supermarkt is genoeg. Vroeger moest je zelf je oerossebout vangen
Ik ben vegetarier...
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:13:42 #43
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74081053
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:40 schreef koningkerel het volgende:
Een vraagje: waarom is de titel RE(d)T je gewicht, terwijl 'redt je gewicht' grammaticaal fout is? Het is namelijk in die zin gebiedende wijs (imperativus) en dus zonder 't'.
De T is nodig voor het volledig maken van de term RET. Het is geen dt-vervoeging in deze titel, maar een d of t. Een combinatie van red je gewicht en RET je gewicht, vanwege de Rationeel-Emotieve Therapie-afkorting. En daar is RE(d)T van gemaakt.

Ik zat het ook even na te zoeken in mijn Renkema...:-D
pi_74081426
hoeveel van de mensen met gewichtsproblemen zien regelmatig een sportschool van binnen
pi_74087327
@Phedre,

Ons lichaam en onze stofwisseling zijn niet met de tijd mee veranderd. Wanneer vele 10 duizenden jaren geleden onze verre bet-overgrootmoeder ergens voedsel aantrof, at ze daar zoveel mogelijk van. Ze propte zich als a.h.w. vol, ook als ze geen honger had. Dit volstoppen gebeurde instinctief, want in die tijd kon ze nooit weten wanneer ze weer zou kunnen eten. Het teveel aan voedsel werd dan opgeslagen als vet voor tijden waarin er geen voedsel te bekennen was. Dikke mensen hadden dus de beste kans om te overleven in de oertijd. En om zo lang mogelijk met die opgeslagen energie te kunnen doen, bewoog men in die tijd zo ook zo weinig mogelijk. En zo werkt ons mechanisme (helaas) nog steeds, dus moeten wij ons a.h.w. herprogrammeren omdat we inmiddels in een heel andere maatschappij leven.
In mijn boek ga ik hier nog dieper op in.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:47:55 #46
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74088515
Oh, dat klinkt ook logisch, zeg.

Geef je in je boek dan ook oefeningen en vaste aanknooppunten voor dat herprogrammeren?
pi_74090834
Zeker weten, het boek bevat sowieso veel tips en oefeningen om je eetgedrag daadwerkelijk zelf te veranderen, maar bijvoorbeeld ook hoe je concrete doelen stelt en die stap voor stap kunt (leren) bereiken.

Maar het begint allemaal met inzicht. Hoe reageer je zowel lichamelijke, mentaal als emotioneel op het afvalproces. Wat zijn jouw eigen belemmerende factoren die afvallen vaak zo moeilijk maken. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is afvallen een individueel proces op al deze onderdelen. Als je daar geen zicht op hebt, zal lijnen alleen maar weer tijdelijk werken. Zoals alle dieten op de lange duur maar tijdelijk werken. Wanner je eenmaal zicht hierop hebt, krijg je vervolgens concrete handvatten aangereikt, hoe je hiermee aan de slag kunt.
RE(d)T je gewicht: een realistische kijk op en aanpak van overgewicht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:42:37 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74107609
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:10 schreef Phedre77 het volgende:
Ik ben vegetarier...
Planten wandelden in die tijd ook niet gewoon je mond in
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:33:59 #49
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_74147750
Ik ben 1.73 en weeg een kilootje of 87. Iets te zwaar dus volgens m'n BMI score, maar ik ben huiverig om af te vallen. Ik ben namelijk erg kouwelijk en loop (zeker 's winters) altijd te hannessen met extra vesten, dekens, snuggies ( ) en mijn geheime wapen: een electrische voetenzak. Met deze hulpmiddelen red ik het net, maar als ik nou ook nog een deel van mijn isolerende vetlaag kwijtraak, moeten ze me zometeen met een ijskrabber van de bank schrapen. Is dit een teken dat ik niet af moet vallen?
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:42:37 #50
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_74148102
Nou, volgens mij zag ik laatst op Brainiacs iets over koubeleving bij dikke en dunne mensen. Volgens mij had uiteindelijk de dunne persoon minder last van de kou. Het ging in ieder geval heel gelijk op. Ik vond het een verrassende uitkomst. Ze hadden in dit voorbeeld wel een echt dikke man en een echt dunne man genomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')