abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2009 @ 13:11:14 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_73802355
Owww, shit, we zijn te laat... als je niet gevaccineerd wilt worden, kun je geloof ik beter thuisblijven....

Can people receiving the nasal-spray flu vaccine LAIV (FluMist®) pass the vaccine viruses to others?

In clinical studies, transmission of vaccine viruses to close contacts has occurred only rarely. The current estimated risk of getting infected with vaccine virus after close contact with a person vaccinated with the nasal-spray flu vaccine is low

0.6%-2.4%
◢◤
pi_73803473
Oh god!
pi_73805582
Haha

Het nadeel van spray vaccins is dat de immuun activatie sterk verschilt van persoon tot persoon. Hierdoor kan het voorkomen dat je een te lage immuun respons krijgt en dus een te lage antistoftiter ontwikkeld. Daarom hebben injecties de voorkeur.

De hoeveelheid particles die je binnenkrijgt door close contact met een spray gevaccineerd persoon is waarschijnlijk te laag om zelf een adequate titer op te bouwen.
quote:
Because the viruses are weakened, infection is unlikely to result in influenza illness symptoms since the vaccine viruses have not been shown to mutate into typical or naturally occurring influenza viruses.
Dus met een compteent immuunsysteem merk je het niet eens.

Daarbij komt dat het hier alleen om de virus particles gaat. Dus hier zouden 0 hulpstoffen bijzitten. Dus geen rede voor jullie om op je achterpoten te gaan staan.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:09:33 #4
19194 Oversight
◢◤
pi_73806368
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:48 schreef switchboy het volgende:
Haha

Het nadeel van spray vaccins is dat de immuun activatie sterk verschilt van persoon tot persoon. Hierdoor kan het voorkomen dat je een te lage immuun respons krijgt en dus een te lage antistoftiter ontwikkeld. Daarom hebben injecties de voorkeur.

De hoeveelheid particles die je binnenkrijgt door close contact met een spray gevaccineerd persoon is waarschijnlijk te laag om zelf een adequate titer op te bouwen.
[..]

Daarbij komt dat het hier alleen om de virus particles gaat. Dus hier zouden 0 hulpstoffen bijzitten. Dus geen rede voor jullie om op je achterpoten te gaan staan.
Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik besmet wordt door iemand waarbij het virus in z'n neus vrolijk rondtiert?
◢◤
pi_73885212
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:09 schreef Oversight het volgende:

[..]

Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik besmet wordt door iemand waarbij het virus in z'n neus vrolijk rondtiert?
Kan wel maar je zult er niet ziek van worden en er zal ook geen kwik inzitten.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_73887584
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:48 schreef switchboy het volgende:
Haha

[..]

Heb jij je neus en keel amandelen nog?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73900198
Nope, helaas zijn deze 'geknip' omdat ik last had van chronische keelontsteking. Nu blijkt, dat met de kennis van nu, dat wellicht een nutteloze ingreep was, maar goed dat is een andere discussie.

Wat is de rede dat je het vraagt?

(ohw en als je de kant op wil gaan die ik denk dat je op wilt gaan: Ja, ook met geknipte amandelen ben je gewoon incompetent en nee zo'n verzwakt virus is dan niet extra gevaarlijk.)
Bron:
Van den Akker EH, Sanders EAM, Van Staaij BK, Rijkers GT, Rovers MM, Hoes AW, Schilder AGM. Long-term effects of pediatric adenotonsillectomy on serum immunoglobulin levels: results of a randomized controlled trial. Annals of Allergy, Asthma & Immunology 2006;97:251-6.

[ Bericht 24% gewijzigd door switchboy op 20-10-2009 23:52:05 ]
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_73904085
Zeg nee tegen de spray

ik denk ik ga alvast lobby'en voor de anti-brigade
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73904106
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 08:31 schreef Dragorius het volgende:
Zeg nee tegen de spray

ik denk ik ga alvast lobby'en voor de anti-brigade
Echt he

Altijd als ik zo s`ochtends vroeg dit forum eens doorlees, is mijn hele dag weer goed, ik moet altijd glimlachen om sommige pareltjes van topics. Deze hoort er ook bij.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:21:43 #10
19194 Oversight
◢◤
pi_73907960
Ben ik nou trots of beledigd ?

.... of zou dat per dag verschillen?
◢◤
pi_73908020
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 11:21 schreef Oversight het volgende:
Ben ik nou trots of beledigd ?

.... of zou dat per dag verschillen?