abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73833847
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 08:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich is het natuurlijk ook van de zotte dat een bank moet worden gered door de overheid. En DSB is laten we wel wezen, niet te groot om te falen.
MAG je als Wouter Bos zijnde, een bank (niet zijnde een systeembank) wel redden volgens de Europese regels voor overheidssteun ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73833876
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:01 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

MAG je als Wouter Bos zijnde, een bank (niet zijnde een systeembank) wel redden volgens de Europese regels voor overheidssteun ?
Dat is idd ook aan regels gebonden. Al is Kroes daar iets soepeler (minder streng) in in deze tijd van economische crisis.
pi_73833934
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is idd ook aan regels gebonden. Al is Kroes daar iets soepeler (minder streng) in in deze tijd van economische crisis.
Maar goed, het laatste plannetje met het omzetten van deposito 's in aandelen etc. had ik als Wouter Bos ook een hele dubieuze investering gevonden.
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:13:39 #179
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_73834015
DSB officieel failliet verklaard. Aldus ANP.
pi_73834036
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:16:35 #182
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73834046
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
DSB officieel failliet verklaard. Aldus ANP.
quote:
AMSTERDAM - De rechtbank van Amsterdam heeft DSB Bank maandagochtend failliet verklaard. Dat heeft een woordvoerster van de rechtbank bekendgemaakt.
© ANP

Vrijdag gaf de rechtbank DSB nog een weekend de tijd om overeenstemming te bereiken met een Amerikaanse overnamekandidaat.

Dat is op niets uitgelopen.
Bron: nu.nl
Was ook wel te verwachten. In een paar dagen kan je niet zo'n overname realiseren..

Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_73834354
De persrechter: DSB heeft nog een hoger beroeps mogelijkheid... Termijn van 14 dagen.

Man, wordt het nog langer wachten
pi_73834374
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_73834476
Lakeman: Door het faillissement hebben we anderhalf jaar tijd bespaard (procederen tegen een dwarsliggende Scheringa).

Terwijl hij nog altijd totaal geen claim heeft. Tenminste, ik kan me niet heugen dat een rechter een claim heeft toegewezen.
pi_73835072
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:39 schreef RvLaak het volgende:
Lakeman: Door het faillissement hebben we anderhalf jaar tijd bespaard (procederen tegen een dwarsliggende Scheringa).

Terwijl hij nog altijd totaal geen claim heeft. Tenminste, ik kan me niet heugen dat een rechter een claim heeft toegewezen.
Check. Daarnaast is dit een nogal nasty faillisement; die slechte leningen gaan echt voor fors lagere bedragen de deur uit dan de boeken zouden suggereren.
pi_73835211
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 00:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mijn schoonvader denkt dat alle hypotheken in 1 pakket verkocht zullen worden met als clausule dat de nieuwe eigenaar alle risico's aanvaard. Dit zal de prijs omlaag drijven, maar wel alle hypotheken in 1 keer overdragen naar een andere partij.
Ik denk van niet.

De 'goede' hypotheken worden gebundeld en als 1 pakket verkocht.

De 'slechte' hypotheken worden gebundeld en hetzij aan een partij als Lone Star of een andere harde saneerder verkocht met een mega korting, hetzij loopt het failissement van DSB nog dertig jaar totdat deze hypotheken zijn afgewikkeld.....

Overigens zal de omvang ws. nog wel wat groter worden. Die hypotheken die gesecuriteerd zullen wel terugkomen in de boedel. Vaak zit daar namelijk een defaultclausule in, zodat bij failissement het contract ontbonden kan worden. Wat wellicht voor de tegenpartij een interessante optie is.
pi_73835335
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

De 'slechte' hypotheken worden gebundeld en hetzij aan een partij als Lone Star of een andere harde saneerder verkocht met een mega korting, hetzij loopt het failissement van DSB nog dertig jaar totdat deze hypotheken zijn afgewikkeld.....
Ik verwacht niet dat een curator 30 jaar gaat zitten wachten op zijn. geld. Die verkoopt het hele zaakje (ver onder de marktprijs), of gaat tot executie over. Dat laatste is niet zo leuk voor de mensen die het betreft, maar het is de taak van de curator om zoveel mogelijk geld uit de boedel te halen.
pi_73835545
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat een curator 30 jaar gaat zitten wachten op zijn. geld. Die verkoopt het hele zaakje (ver onder de marktprijs), of gaat tot executie over. Dat laatste is niet zo leuk voor de mensen die het betreft, maar het is de taak van de curator om zoveel mogelijk geld uit de boedel te halen.

Natuurlijk haalt de curator zoveel mogelijk geld uit de boedel in de zin van curatorsalaris als het langer loopt?
Een curator hoeft nooit te wachten op z'n geld hoor, die zit altijd op de eerste rij.

Het is maar net hoe je 'zoveel mogelijk geld uit de boedel halen' opvat

Tot executie overgaan is maar de vraag of het formeel juridisch kan, maar gegarandeerd dat politiek en de andere banken druk zullen uitoefenen om dat niet te doen. Verkopen met een korting is aardig, maar daar moet je dan wel een partij voor vinden.
pi_73835591
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73835812
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Overigens zal de omvang ws. nog wel wat groter worden. Die hypotheken die gesecuriteerd zullen wel terugkomen in de boedel. Vaak zit daar namelijk een defaultclausule in, zodat bij failissement het contract ontbonden kan worden. Wat wellicht voor de tegenpartij een interessante optie is.
Wat houdt dat netto in voor die hypotheken? Dat het huis hypotheek vrij is nu?
pi_73835998
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Tot executie overgaan is maar de vraag of het formeel juridisch kan, maar gegarandeerd dat politiek en de andere banken druk zullen uitoefenen om dat niet te doen. Verkopen met een korting is aardig, maar daar moet je dan wel een partij voor vinden.
Eerst maar eens kijken hoeveel `slechte´ hypotheken er eigenlijk zijn. Ik verwacht ook niet zo snel dat er tot executie overgegaan zal worden. Ik verwacht (mocht een en ander onverkoopbaar blijken) dat Wouter Bos i.c.m. de banken een vorm van garantie zal afgeven.
pi_73836018
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Tot executie overgaan is maar de vraag of het formeel juridisch kan,
Is er niet een standaard bepaling dat de lening direct opeisbaar is bij faillissement ?
pi_73836323
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat houdt dat netto in voor die hypotheken? Dat het huis hypotheek vrij is nu?
nee, dat houdt niks in voor de hypotheeknemer. Dat houdt wellicht wel in dat het risico m.b.t. de gesecuritiseerde hypotheken mogelijk weer terugvalt naar DSB. Voor de clienten maakt dat nada uit.
pi_73836366
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Is er niet een standaard bepaling dat de lening direct opeisbaar is bij faillissement ?
ik ken de leningsvoorwaarden niet, maar acht het maatschappelijk en politiek onmogelijk dat de curator tot directe opeisbaarheid zal overgaan.
pi_73836401
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dat staat in elk geval niet standaard in hypotheekvoorwaarden (en de voorwaarden van DSB die ik voor me heb, reppen er ook niet over).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:05:44 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73836487

[ Bericht 10% gewijzigd door ikweethetookniet op 19-10-2009 11:11:11 ]
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:06:34 #199
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73836503
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

doet niet
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:12:04 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73836627
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:06 schreef Maraca het volgende:

[..]

doet niet
Link gefixed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: