Agreed, maar om nou huilend bij de poort van het DSB gebouw te gaan staan met een bos bloemen 'sterkte Dirk' is wat mij betreft echt volslagen idioot.quote:Op zondag 18 oktober 2009 06:33 schreef Poit- het volgende:
Als zakenman heeftie het niet verkeerd gedaan..
Dat is namelijk het doel van zakenmensen, simpele lompe mensen uitbuiten. Je kan wel alles op Dirk steken, maar als je ineens 6x je jaarsalaris kan lenen(voor dat mooie huis aan de gracht) dan moet er toch ook wel een belletje gaan rinkelen terwijl je elders niet verder komt als 3x max 4,5x. Als er dan ineens een knakker komt die moord en brand roept om al je geld bij de DSB weg te halen, tsja dan ben je zuur..
Als jij een zaak hebt waar je met plezier werkt, dan ga je toch ervoor...!quote:Op zondag 18 oktober 2009 06:54 schreef Noin het volgende:
[..]
Agreed, maar om nou huilend bij de poort van het DSB gebouw te gaan staan met een bos bloemen 'sterkte Dirk' is wat mij betreft echt volslagen idioot.
Die Dirk is gewoon een crimineel die weliswaar geen wetten heeft overtreden, maar op moreel gebied zit er duidelijk een steekje los bij die kerel.
Er zit een of andere dikke mevrouw van de OR met een lachend gezicht te roepen dat Dirk toch zonne goeie vent is. Dat het allemaal niet nodig is wat er nu gebeurt en dat de DSB best nog een paar jaar door had kunnen gaan.
Op een gegeven moment moet je weten wanneer je verloren hebt, wanneer je betrapt bent. Neem een voorbeeld aan die Madoff. Die geeft tenminste gewoon toe dat ie de zaak belazerd heeft en dingen heeft gedaan die niet normaal waren.
Stel dat ik bij een zaak werk waar niks gemaakt wordt, waar niks verkocht wordt, waar elke middag een paar mannen met grote koffers binnen komen en ik alleen maar hoef te internetten de hele dag en op het eind van de maand toch met 4000 euro naar huis ga (tis een wit-was BV'tje van een of andere drugsbaron) dan weet ik dat heus wel en hou ik lekker mijn mond. TOT het fout gaat.quote:Op zondag 18 oktober 2009 06:58 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Als jij een zaak hebt waar je met plezier werkt, dan ga je toch ervoor...!
Yepquote:Op zondag 18 oktober 2009 07:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Als er geen politie is en geen flitskast mag je daarom te hard rijden?
Maar volgens jou zit er dan alleen bij de directeur een moreel steekje los, zoals je boven zegt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 07:04 schreef Noin het volgende:
[..]
Stel dat ik bij een zaak werk waar niks gemaakt wordt, waar niks verkocht wordt, waar elke middag een paar mannen met grote koffers binnen komen en ik alleen maar hoef te internetten de hele dag en op het eind van de maand toch met 4000 euro naar huis ga (tis een wit-was BV'tje van een of andere drugsbaron) dan weet ik dat heus wel en hou ik lekker mijn mond. TOT het fout gaat.
En als de stront dan tegen de ventilator spettert ga ik niet roepen: nou ja mijn baas was toch zo'n goeie vent we moeten het bedrijf koste wat kost behouden.
Nee, ik denk dan: hmm.. vlug wegwezen hier voor ze vragen gaan stellen.
Prima, maar ga dan niet mooi weer lopen spelen en doen alsof je werkgever niets verkeerd heeft gedaan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 06:58 schreef JoeThePlumber het volgende:
Als jij een zaak hebt waar je met plezier werkt, dan ga je toch ervoor...!
Dus jij vindt 80-90 % provisie voor een koopsom opstrijken acceptabel?quote:Op zondag 18 oktober 2009 08:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Hij is ook vijfdubbel genaaid
Door Nova
TROS Radar![]()
DROEFTOETER LAKEMAN
WOUTER BOS
De Nederlandsche Bank
(van die cola-drinkende donald duck-lezende kasplant)
![]()
![]()
Leve Dirk.
Nee, dat waren slechte producten en die verkochten ze ook niet meer.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus jij vindt 80-90 % provisie voor een koopsom opstrijken acceptabel?
Eigen morele verantwoordelijkheid ken je dus niet, je schuift het dan voor het gemak ook maar af op anderen als je er niet meer van kan profiteren.quote:Op zondag 18 oktober 2009 07:04 schreef Noin het volgende:
[..]
Stel dat ik bij een zaak werk waar niks gemaakt wordt, waar niks verkocht wordt, waar elke middag een paar mannen met grote koffers binnen komen en ik alleen maar hoef te internetten de hele dag en op het eind van de maand toch met 4000 euro naar huis ga (tis een wit-was BV'tje van een of andere drugsbaron) dan weet ik dat heus wel en hou ik lekker mijn mond. TOT het fout gaat.
En als de stront dan tegen de ventilator spettert ga ik niet roepen: nou ja mijn baas was toch zo'n goeie vent we moeten het bedrijf koste wat kost behouden.
Nee, ik denk dan: hmm.. vlug wegwezen hier voor ze vragen gaan stellen.
Maar dat is wel iets om Dirk op aan te spreken en op zijn minst om zijn vertek te pleiten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:18 schreef Q.E.D. het volgende:
Nee, dat waren slechte producten en die verkochten ze ook niet meer.
Maar dat is toch geen reden om op zo'n onfatsoenlijke manier de bank om te trekken.![]()
Jelle Hendrickx vind dat ook hoor.
Ja.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ze zoveel provisie maken is verder geen enkel probleem, als je dergelijke producten kunt verkopen ben je gewoon een goed zakenman. Dan moeten mensen maar doorvragen en/of bij andere aanbieders kijken of er een goedkoper product is.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |