C1000..quote:Op zondag 18 oktober 2009 05:17 schreef Noin het volgende:
Echt weggestuurd? Dat je de winkel dus niet meer in mocht?
Erg vreemd. Bij een 'grotere' winkel kan ik het me niet voorstellen. De Appie Heyn of zo sluit pas om exact 8 uur de deur hiero. Was het misschien een klein sigarenwinkeltje of zo?
Tis een schaande!quote:Op zondag 18 oktober 2009 05:23 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
C1000..![]()
Dat ze wellicht mensen weigeren om binnen te komen, kan ik me enigzins toch wel bedroevend begrijpen! Maar als er wordt gezegd 'wilt u NU de winkel verlaten?...' is toch best erg te noemen...
Wat is dit voor een gelul. Die winkel is open tot 20 uur en niet tien voor 20.quote:Op zondag 18 oktober 2009 07:30 schreef Pugg het volgende:
Ik snap nier waarom dit soort dingen altijd de schuld is van de winkel!
Had je niet 10 minuten eerder er aan kunnen denken?
Of boodscahppen doen in de ochend?
De meeste zijn om 08.00 al open.
En kom niet met dat gezeik over de tijden, sommige mensen staan 12 uur op hun benen,
en ze hebben groot gelijk dat ze om 10 min voor tijd de ingang blokkeren.
Is hier bij (een hele grote) A.H heel gewoon.
Ik zou het totaal negeren, of op z'n hoogst op mijn horloge wijzen. Als het nog geen sluitingstijd is zoeken ze het maar fijn uit.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ze kunnen vragen of ik de winkel wil verlaten voor sluitingstijd...maarwaarom zou je? Volgende keer direct mnaar de manager/filiaalhouder vragen, en de namen van degeen die je te vroeg de winkel uit wil zetten...
TS is een mietje.quote:Op zondag 18 oktober 2009 05:15 schreef JoeThePlumber het volgende:
Word er maar gek van...
Klantvriendelijkheid is maar ver weg te zoeken in Nederland.....
Werd vandaag al weggestuurd bij een winkel om 10 voor 8, terwijl het sluit om 8 uur...
Dat is ook niet enige gebeurtenis...
Hoog tijd voor wat hoger service...
Nee, dat is zeker niet normaal en kan je rustig tegen die man zeggen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:55 schreef The_Voice_Within het volgende:
Terechte klacht. Ik moest een tijd geleden eens naar de Lidl voor iets, en die zou om 7 uur sluiten. Ik kom daar aan om half 7, en toen stond de bedrijfsleider voor de deur die geen mensen met karretjes meer naar binnen liet. Je moest het maar even zo pakken wat je nodig had. En je kreeg erbij gezegd dat je moest opschieten, want ze gingen over een half uurtje dicht. Da's toch niet normaal? Ik moest maar 1 dingetjes hebben,maar ik heb gewoon tot stipt 7 uur door die winkel gewandeld, voordat ik me naar de kassa begaf.![]()
Wat bedoel je hiermee, met Japan?quote:Op zondag 18 oktober 2009 05:36 schreef JoeThePlumber het volgende:
Bedroeft en vloekend naar huis gekeerd...(was ik nog maar in Japan!)
Waarschijnlijk vindt hij de service daar beter. En je hebt daar volgens mij ook nog eens veel 24/7 winkels.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee, met Japan?
Precies, je moet wel een beetje rekening houden met het personeel. Die willen op dat tijdstip ook graag naar huis. Maar je niet binnen laten, of geen kar meer mogen pakken, ja, dahaaaaag.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:26 schreef alopio het volgende:
TS heeft natuurlijk groot gelijk, als het tien minuten voor sluitingstijd is, dan moet je gewoon naar binnen kunnen. ik werk zelf ook in de detailhandel, en bij ons is het gewoon dat mensen nog naar binnen kunnen tot sluitingstijd. (soms zijn we 1 minuutje eerder dicht, maar dan loopt er ook geen kip meer op straat).
wat natuurlijk wel hatelijk is is dat mensen om 2 minuten voor sluitingstijd binnen komen, en dan nog ff rustig gaan winkelen (ik heb het dus niet over de 'ik weet wat ik moet hebben, pak het en reken af mensen' ) dus rustig 10 minuten rond lopen, rustig kijken, en uiteindelijk zonder iets te kopen de shop verlaten. dat is irritant. winkelen kan je heel de dag. (en das iets anders dan ff naar de supermarkt rennen omdat je een pak melk bent vergeten)
Misschien misschien. Misschien valt kerstmis volgend jaar in Juli.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:45 schreef J.Herrer het volgende:
Dat is toch niet de schuld van de winkel?
Misschien ga jij wel 20 minuten tomaten uitknijpen en hebben ze geen zin om 10 minuten op je te moeten wachten tot ze kunnen sluiten
Volgende keer gewoon eerder komen
fixed date: 25 en 26 december.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:49 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Misschien misschien. Misschien valt kerstmis volgend jaar in Juli.
Als ze daar bang voor waren hadden ze dat om 8 uur (sluitingstijd) kunnen vragen.
Volgens mij halen degene die daar werken vaak sluitingstijd en de tijd dat ze naar huis mogen door elkaar. Dat is zeer waarschijnlijk niet hetzelfde.
Dat hoort gewoon na bijv. 8 uur te gebeuren?quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:27 schreef J.Herrer het volgende:
Ik heb vroeger ook in een supermarkt gewerkt en daar werden mensen 15-10 minuten voor sluiting ook geweigerd zodat alles nog schoongemaakt en opgeruimd kon worden
Inderdaad, ik heb vroeger in een snackbar gewerkt en die ging ook gewoon om sluitingstijd dicht. Daarna moesten we nog schoonmaken. Uiteraard begon je er al eerder mee, maar als er dan een klant binnen kwam werd die gewoon geholpen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:42 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat hoort gewoon na bijv. 8 uur te gebeuren?
8 uur is de sluitingstijd. Niet personeel-kan-naar-huis-tijd
En natuurlijk ga ik er vanuit dat ze ook het kwartier wat ze langer blijven betaald worden.
sleuten?quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:03 schreef arnold-d het volgende:
AH is heel klantvriendelijk.
Ze hebben zelfs mijn sleuten terug gebracht
die 9 tot 5 mentaliteit komt ook door de bazen zelf, omdat bij veel winkels (niet bij supermarkten volgens mij) personeel tot sluitingstijd betaald krijgt, dus als je dan nog moet doorwerken. elke dag een kwartier is toch 1 uur per week.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:16 schreef Ixnay het volgende:
In Duitsland zijn ze heel anders tegen klanten. Word je nog echt als klant behandeld.
Voor meubels etc ga ik dus liever naar onze oosterburen, is ook nog goedkoper.
In Nederland heerst de 9 tot 5 mentaliteit, omzet is toch voor de baas dus die boeit niemand.
Ben je mocro?quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:46 schreef Agiath het volgende:
Ben wel eens om 10 voor 10 'geweigerd' bij een supermarkt
je werkt op de bloemenmarkt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:08 schreef dborhem het volgende:
De AH tegenover mijn werk sluit pas om 2200 en dan zitten er nog van die meissiesvan 16 (schat ik),dus hadden ze om 2150 ineens iemand bij de schuifdeuren gezet die net uit het leger ontsnapt leek te zijn,inclusief ''attention stance'' (in de houding staan dus).
Helaas voor hem kan ik HEEL vuil kijkendus mocht ik erdoor,bij mijn winkel word er niemand weggejaagd,zit in het centrum van amsterdam.
Inderdaad.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:42 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat hoort gewoon na bijv. 8 uur te gebeuren?
8 uur is de sluitingstijd. Niet personeel-kan-naar-huis-tijd
En natuurlijk ga ik er vanuit dat ze ook het kwartier wat ze langer blijven betaald worden.
lekker, je legt die vuile dweil effe neer en pakt met je vingers mijn frikandel uit het schepnet.........quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:46 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb vroeger in een snackbar gewerkt en die ging ook gewoon om sluitingstijd dicht. Daarna moesten we nog schoonmaken. Uiteraard begon je er al eerder mee, maar als er dan een klant binnen kwam werd die gewoon geholpen.
Of hij doet het netjes met een tangquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:01 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
lekker, je legt die vuile dweil effe neer en pakt met je vingers mijn frikandel uit het schepnet.........
Spaar mij zeg,nee hoor,iets daarbuiten,onnodig te vertellen waar,maar ze komen uit het centrum langs mijn winkel om naar huis te gaan (toeristen en ander tuig),daarom ook zo laat open.quote:
Euhm nee, jij weet niet hoe je je handen moet wassen. En ter informatie, dweilen was het laatste wat we deden nadat de rest al schoon was.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:01 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
lekker, je legt die vuile dweil effe neer en pakt met je vingers mijn frikandel uit het schepnet.........
quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:18 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een aantal jaar geleden werd me nog verteld over een wet waarin stond dat als je voor sluitingstijd komt ,je officieel nog n kwartier of half uur mag blijven.
Maar ik weet niet precies meer hoe dat zat.
Als ik papier en dingen nodig heb haal ik dat vaak bij de Action en daar staan ze om half 6 al bij de deur met n zuur gezicht als je naar binnen gaat (ze zijn tot 6 uur geopend)
Dat een winkel alvast spullen binnen zet en begint op te ruimen - prima.
Maar dat je geen mensen meer wilt binnenlaten slaat natuurlijk nergens op!
Precies. Kijk het klopt dat ze gewoon tot 8 dan maar te werken hebben. Maar als jij zo'n lompe aso bent die om 19:59 binnen komt lopen, zou ik toch maar eens goed nadenken of de pissige blikken van het winkelpersoneel niet gewoon gegrond zijn..quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:50 schreef Noin het volgende:
[..]
errr nou.. niet helemaal..
Ik heb ook vakken gevuld en je mag mensen na sluitingstijd niet meer binnen laten, klanten die al binnen zijn mag e maximaal 15 minutnen na sluitingstijd nog af laten rekenen. Als je boodschappen afrekent na dat kwartier kan de winkel een gigantische boete krijgen voor het overtreden van de eehh winkelsluitingswet (of zo?). Dat kwartier klopt wel maar dat is echt de maximale speling die je hebt als winkel zijnde voor je boetes kunt verwachten.
Maar ja klanten die pas om 19.59h de winkel binnen lopen zou ik liever kwijt dan rijk zijn.
Jij betaald hun salaris? Wat is dat nou weer voor bullshit.. Of ben je soms hun werkgever?quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:38 schreef x3ro het volgende:
Gegronde klacht. Ook erger ik me helemaal de tering aan van die verkoopsters e.d. in winkels die menen dat ze weet wat zijn, terwijl ik de gene ben die hun salaris betaald
Die werkgever betaald het salaris heus niet uit eigen zak hoor. Die doet dat van de winst die behaald wordt uit de verkoop van producten. De klant betaald wat mij betreft dus het salaris van het personeel.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Jij betaald hun salaris? Wat is dat nou weer voor bullshit.. Of ben je soms hun werkgever?
Nou op een indirecte manier jah. Ik doelde er voornamelijk op dat ze bij zaken als iets van D&G gewoon niet zo lomp uit de hoogte moeten doen. Ze zijn immers maar verkoper en de enige reden dat ze die kleding aan hun reet hebben hangen is omdat ze daar werken. Wanneer ik er iets kom kopen heeft de zaak omzet dus jah, ik "betaal hun salaris".quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Jij betaald hun salaris? Wat is dat nou weer voor bullshit.. Of ben je soms hun werkgever?
ja weet ik wel, en weet iedereen wel, maar je moet voor de gein maar eens in de gaten houden waar de hand van een patatbakker allemaal aanzit als je op je bestelling staat te wachtenquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:36 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Euhm nee, jij weet niet hoe je je handen moet wassen. En ter informatie, dweilen was het laatste wat we deden nadat de rest al schoon was.
betaald? Wat bedoel je hiermee?quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef Multivitamine het volgende:
[..]
Jij betaald hun salaris? Wat is dat nou weer voor bullshit.. Of ben je soms hun werkgever?
Vriend leer lezen in plaats van de achtergestelde uit te hangen. Ik zeg alleen dat ze nergens het recht van halen zo uit de hoogte te doen tegen klanten omdat ze gewoon geen fuck voorstellen, slechts verkoper zijn en ik zorg voor een klein percentage van de omzet van de zaak, oftewel hun salaris.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:57 schreef Multivitamine het volgende:
Wie weet betaal jij wel de leasekosten van de directeurs auto, of misschien betaal jij wel de klusjesmannen die de TL buizen in de winkel komen vervangen.
Kortom, het is bullshit om te zeggen, dat iedereen maar naar je pijpen moet dansen omdat jij zogenaam hun salaris betaald.
Inderdaad, een klein percentage. Je beschuldigd hun dat zij uit de hoogte doen, en vervolgens verkondig je hoe zij geen fuck voorstellen, beetje hypocriet niet?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:00 schreef x3ro het volgende:
[..]
Vriend leer lezen in plaats van de achtergestelde uit te hangen. Ik zeg alleen dat ze nergens het recht van halen zo uit de hoogte te doen tegen klanten omdat ze gewoon geen fuck voorstellen, slechts verkoper zijn en ik zorg voor een klein percentage van de omzet van de zaak, oftewel hun salaris.
Geheid, maar als een winkel claimt tot 8 uur open te zijn, verwacht ik dat ik tot 8 uur kan winkelen. Dat betekend dat als ik 19:55 binnen kom, verwacht ik er om 20:00 al uit te zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:57 schreef Multivitamine het volgende:
Wie weet betaal jij wel de leasekosten van de directeurs auto, of misschien betaal jij wel de klusjesmannen die de TL buizen in de winkel komen vervangen.
Kortom, het is bullshit om te zeggen, dat iedereen maar naar je pijpen moet dansen omdat jij zogenaam hun salaris betaald.
Dat is ook zo, een winkel hoort gewoon open te blijven tot de aangegeven sluitingstijd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:03 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Geheid, maar als een winkel claimt tot 8 uur open te zijn, verwacht ik dat ik tot 8 uur kan winkelen. Dat betekend dat als ik 19:55 binnen kom, verwacht ik er om 20:00 al uit te zijn.
En natuurlijk verwacht je niet dat ze naar je pijpen dansen, maar dat claimt niemand. Ik vind alleen wel dat ik het recht heb om tot sluitingstijd te winkelen.
Hoelang duurde dat gesprek nog? En indien langer dan 15 seconden waarom er niet iets van zeggen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:51 schreef Balgehakt het volgende:
Ik kwam laatst nog in een supermarkt waar de vrouw achter de kassa stond te bellen en mij zonder enig woord te zeggen wou laten wachten tot haar gesprek afgelopen was. Klantvriendelijkheid is blijkbaar iets van het verleden.
en dan ga je ook?quote:Op zondag 18 oktober 2009 05:23 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
C1000..![]()
Dat ze wellicht mensen weigeren om binnen te komen, kan ik me enigzins toch wel bedroevend begrijpen! Maar als er wordt gezegd 'wilt u NU de winkel verlaten?...' is toch best erg te noemen...
en dat die japan-lovers kunnen cummen op die anime shit.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vindt hij de service daar beter. En je hebt daar volgens mij ook nog eens veel 24/7 winkels.
Dat dus. Enige wat klanten in mijn ogen moeten doen is proberen er rond sluitingstijd weer uit te zijn.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een winkel is voor mij, als klant...ik ben er niet om het personeel van de winkel te pleasen. Als ik om 5 voor 8 de AH binen loop, wil ik nog een pak melk kunnen scoren. Daar is een winkel voor. Als het je niet bevalt, zoek een ander baantje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |