Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem al krijg ik momenteel niet meer doorbetaald door mijn oud werkgever.
Check deze site even:
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h1106.htm.Proefproject: Loonsuppletie (art 130b WW)
Door het vinden van passend werk eindigt het recht op een WW-uitkering. De situatie kan zich voordoen dat een medewerker werk wil aanvaarden, maar daarbij een financiële drempel ondervindt, doordat hij voor dat werk minder loon krijgt, dan hij aan WW-uitkering ontvangt. De WW-uitkering kan bijvoorbeeld hoger zijn doordat het is gebaseerd op beter betaald werk van een hoger niveau of werk in een andere sector. Een werkloze is niet verplicht om werk te aanvaarden, waarmee hij minder loon ontvangt dan de WW-uitkering die hij daardoor kwijt raakt. Voor dit project komen geen medewerkers in aanmerking die ook nog een andere dienstbetrekking hebben of daarnaast werken als zelfstandige.
Teneinde de financiële drempel te verlagen, kunnen ongeveer 1000 medewerkers in aanmerking komen voor loonsuppletie. Dan dient de medewerker wel werk te aanvaarden voor minimaal 12 uur per week, waarvoor hij minder loon krijgt dan hij aan WW-uitkering ontvangt. Hij krijgt dan een aanvulling op zijn loon van de uitvoeringsinstelling tot aan het uitkeringsniveau, dat is het verschil tussen het loon en de WW-uitkering. Door overwerk en andere redenen kan het loon van de medewerker in een bepaalde periode stijgen, waardoor er minder aanvulling nodig is om aan het uitkeringsniveau te komen. Mogelijk komt de medewerker tijdelijk met zijn loon dicht bij of zelfs boven het uitkeringsniveau. De aanvulling wordt niet uitbetaald als deze te gering is. Dat doet zich voor als de aanvulling niet meer bedraagt dan 1/8 deel van het minimumloon (4.1.6.). De aanvulling komt volledig te vervallen, wanneer de medewerker over dertien weken geen recht op aanvulling had, omdat hij dan geacht wordt structureel voldoende te verdienen.
Bron:
http://www.arbeidsrechter.nl/h/h1106.htm.Gevolg is dus ook dat als jij werk aanneemt dat minder betaald dan 70% van je vorige werkgever, jij je vele maanden eventueele uitkering op het spel zet.
Als je namelijk werkeloos wordt van je werkgever die nog minder dan die 70% betaalde, is dat het uitgangspunt voor je eventuele vervolg ww uitkering..
Zo wordt mij nu werk aangeboden (tijdelijk) via uitzendbureau (die consulent daar moet natuurlijk haar salaris ontvangen van o.a. het werk wat ik dan ga doen!) als ik dat accepteer en na een tijdje het werk ophoudt, is mijn laatste loon 60% vergelijken van het laatste loon nu.
Dus geen goed idee...
suc6