kantelraam? dakvenster?quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:46 schreef editoor het volgende:
subklacht: hoe heten die klapramen ookal weer in een schuin dak?
quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:56 schreef Banzaiaap het volgende:
Sorry, kon hier echt geen betere reactie voor verzinnen. Pauper ten top dit. Nachtbagger is vroeg begonnen vandaag.
Ja, hoe noem je nou ramen in een dak?quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:46 schreef editoor het volgende:
Ik heb het koud want mijn raam kan niet dicht![]()
Klacht: ramen die niet dicht kunnen![]()
subklacht: hoe heten die klapramen ookal weer in een schuin dak?
ja ik woon in Nederland. Ok de klacht is weinig inhoudelijk. Het mechanisme van me raam is stuk. Je kan hem dus zeg maar niet meer "vastklikken" zodat ie dus echt dicht is. Nu is de opening ongeveer 3cm. Het zorgt voor een behoorlijke koeling s' nachts. Dus ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:00 schreef OldJeller het volgende:
Niemand kan zich inbeelden met wat voor probleem je precies kampt, vandaar de uitblijvende en twijfelachtige reacties...
Je woont wel in Nederland?
Is dat ding niet geblokkeerd, zodat dat dat raam niet meer dicht kan? Dat je dat even handmatig moet deblokkeren?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:07 schreef editoor het volgende:
[..]
ja ik woon in Nederland. Ok de klacht is weinig inhoudelijk. Het mechanisme van me raam is stuk. Je kan hem dus zeg maar niet meer "vastklikken" zodat ie dus echt dicht is. Nu is de opening ongeveer 3cm. Het zorgt voor een behoorlijke koeling s' nachts. Dus ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Ja wellicht. als ik hard tegen het raam duw, dan verschuift het scharnier in het midden van mijn raam. Ik zal ff kutten met me raam en wie weet gaat ie weer dicht.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Is dat ding niet geblokkeerd, zodat dat dat raam niet meer dicht kan? Dat je dat even handmatig moet deblokkeren?
Kan zijn dat dát het geval is, dan moet je volgens mij één en ander verschuiven en dan kan het raam weer volledig dicht. Als dat dus het geval is.. en anders: een extra deken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:18 schreef editoor het volgende:
[..]
Ja wellicht. als ik hard tegen het raam duw, dan verschuift het scharnier in het midden van mijn raam. Ik zal ff kutten met me raam en wie weet gaat ie weer dicht.
Het klapmechanisme waarmee je dus het raam open en dicht maakt, beweegt niet. zit helemaal vast. Hoe fix ik dat?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:19 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Kan zijn dat dát het geval is, dan moet je volgens mij één en ander verschuiven en dan kan het raam weer volledig dicht. Als dat dus het geval is.. en anders: een extra deken.
Heb ik geprobeerd maar er komt geen beweging in. De rechterkant is zeg maar 1 cm hoger dan de linkerkant. Dat zorgt er voor dat ie stroef open en dicht gaat. Ik denk dat als ik het raam helemaal dicht doe dat de 2 stukken die aan elkaar moeten dat dat niet lukt, door die 1cm verschuiving en dat ik hem dus daardoor niet kan vastklikken. Weet niet meer zo goed wat ik nog verder kan doen. Misschien dat een hamer nog een oplossing kan bieden maar dat ik doe dan als het weer dag is.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:33 schreef OldJeller het volgende:
Kan je dat niet verschuiven op één of andere manier?
Is ook alweer tijden geleden dat ik te maken heb gehad met zoiets..
Het zou best kunnen dat het hout verbogen is. Toen ik naar de 2 scharnieren keek in het midden van de raam kon ik niks vreemds ontdekken. Het zag er allebij het zelfde uit en zag er niet defect uit. Als het het hout is dan is er weinig aan te doen lijkt mijquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:47 schreef OldJeller het volgende:
1 cm hoger? Is dat ding verbogen ofzo?
Ik denk dat het verstandig is om even te wachten met duwen, trekken en hameren, en morgen bij daglicht even moet kijken inderdaad.
Had ik nu maar een Kwiwi, dan zat ik niet meer in de kouquote:Op zondag 18 oktober 2009 03:30 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb het ook kouden mijn raam kan zelfs gewoon dicht
Als de frisse lucht uit mijn kontgat komt heeft TS zeer zeker recht om te klagen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 07:11 schreef gebrokenglas het volgende:
Miepen om wat frisse lucht. Ben jij nou een man?
quote:
Verwarming op 23 graden, dekentje erbij, koffie/thee/warme chocomel erbij....en weg is je kouquote:Op zondag 18 oktober 2009 03:30 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb het ook kouden mijn raam kan zelfs gewoon dicht
Net als Luxaflex en toch noemt iedereen het zoquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:57 schreef 2dope het volgende:
TS bedoelt waarschijnlijk veluxraam. Velux is natuurlijk gewoon een merk.
In de zomer is het in de meeste huizen niet eens 23 graden en loopt iedereen in een t-shirt, maar dan hoor je nooit iemand zeikenquote:Op zondag 18 oktober 2009 13:40 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Verwarming op 23 graden, dekentje erbij, koffie/thee/warme chocomel erbij....en weg is je kou
wat een huisvlijt, jij moet het ontzettend druk hebbenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 08:41 schreef Mr.Cooper het volgende:
Daarvoor een kloon aanmaken.![]()
_______________!
___________________________________________________!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
KNIP MEER VAN HETZELFDE
Dagje of 2 vrij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:05 schreef FUFR het volgende:
[..]
wat een huisvlijt, jij moet het ontzettend druk hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |