2 Jongens hadden geen kaartje gekocht, ze werkten niet mee met de conducteur en wouden de trein uit toen we aangekomen waren bij het station. Hij blokkeerde de deur en kreeg klappen, ging erachter aan en werd bij een andere ingang (waar ik dus dichtbij zat) er in getrapt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:30 schreef kanaiken het volgende:
Dus wat was er nou aan de hand?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
2 Jongens hadden geen kaartje gekocht, ze werkten niet mee met de conducteur en wouden de trein uit toen we aangekomen waren bij het station. Hij blokkeerde de deur en kreeg klappen, ging erachter aan en werd bij een andere ingang (waar ik dus dichtbij zat) er in getrapt.
Neequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:35 schreef n0ir het volgende:
Waren het Marokkanen of niet?!
Neequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:36 schreef Apuleius het volgende:
JA, WAS HET NOU EEN VOUWFIETS OF NIET?
Als het Marokkanen waren, had je dat vermeld in de openingspost. Ja?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee
daar werd ook al naar gevraagd
2 blanken, ze denken dat 1 ervan Pools is.
Nee, anders was het nu vast allang te lezen op de voorpagina van nieuws.nl e.d.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:35 schreef n0ir het volgende:
Waren het Marokkanen of niet?!
Nee, tuig is tuig.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als het Marokkanen waren, had je dat vermeld in de openingspost. Ja?
Eerlijk zijn.
Ah, dank je. Zit je weer met de vraag of het achteraf een vouwfiets is geworden door het duwen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee
Hij werd ook geduwd met die fiets had ik gehoord.
quote:
Vraag maar, als ik het kan beantwoorden zal ik het doen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:41 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ah, dank je. Zit je weer met de vraag of het achteraf een vouwfiets is geworden door het duwen.Er blijven vooralsnog een hoop vragen open staan in dit topic.
de meervoudsvorm wou(d)en is geheel beperkt tot de spreektaal.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/
Door dit soort taalmishandeling verdient TS dezelfde behandeling als de conducteur te krijgen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
2 Jongens hadden geen kaartje gekocht, ze werkten niet mee met de conducteur en wouden de trein uit toen we aangekomen waren bij het station. Hij blokkeerde de deur en kreeg klappen, ging erachter aan en werd bij een andere ingang (waar ik dus dichtbij zat) er in getrapt.
Ik had graag een confrontatie met ze. zullen ze wegkruipenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:47 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Door dit soort taalmishandeling verdient TS dezelfde behandeling als de conducteur te krijgen.
De conducteur is in het verhaal van TS natuurlijk wel een beetje zielig. Arme man!
Ik zie hier dat het spreektaal is? Schrijf je het hier, of spreek je het? Daarbij, taalverloederingen als slaai en walgelijke "hippe" allochtoonse uitdrukkingen als ewa, en meer van dat soort rans, valt ook onder spreektaal. dat wil niet zeggen dat het ABN is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/919/
Nee, je kan een kaartje kopen bij de conducteur (35 euro+ ritprijs)quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:50 schreef delano.888 het volgende:
Is het niet een regel dat als je geen kaartje hebt je er zelfs uit MOET bij het volgende station?
Hmm. Laten we eens zien. Er is herrie buiten. Duidelijk problemen. Wat doe jij, je kijkt zo'n beetje half om je heen. Je ziet een conducteur de trein in getrapt worden. Wat doe jij daartegen? Je opent een topic op FOK!...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had graag een confrontatie met ze. zullen ze wegkruipen![]()
Gast, dat is wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:53 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Hmm. Laten we eens zien. Er is herrie buiten. Duidelijk problemen. Wat doe jij, je kijkt zo'n beetje half om je heen. Je ziet een conducteur de trein in getrapt worden. Wat doe jij daartegen? Je opent een topic op FOK!...
Nee, je hebt inderdaad het recht verworven nu zulke macho praat uit te slaan hoor.
Ik heb het zien gebeuren in een ICE vanuit Frankfuht Flughafen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:50 schreef delano.888 het volgende:
Is het niet een regel dat als je geen kaartje hebt je er zelfs uit MOET bij het volgende station?
Dan baal je wel jaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:57 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik heb het zien gebeuren in een ICE vanuit Frankfuht Flughafen.
Hij werd eruit gezet op een goederenstation. Ik zeg er tenminste niks anders staan.
Het was iets van 23:00 toen.
Hoe kan je het in je hoofd halen om zoiets belachelijks te posten?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:40 schreef Ms.Sjaakz het volgende:
[..]
Nee, anders was het nu vast allang te lezen op de voorpagina van nieuws.nl e.d.
Er waren alleen maar vrouwen en een hiphopneger buiten toen ik naar buiten kwam rennen, 1 studente wou 1 van de jongens stoppen en 1 zat er met 112 te bellen. Viel me wel op dat er geen mannen warenquote:Op zondag 18 oktober 2009 00:01 schreef Levolution het volgende:
Ik snap dat TS niet in zijn eentje gaat uithangen, maar waarom gaan niet alle reizigers samen opkomen voor die conducteur? Nederland is zo ontzettend laf. Je bent je leven niet zeker als je gewoon je werk doet: omdat je niet op de mensen kan rekenen waar je je diensten voor uitvoert.
Slap. Heel slap.
Ah okee, er werd in ieder geval iets gedaan. Meer kun je ook niet doen met zo weinig mankracht.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:06 schreef Andyy het volgende:
[..]
Er waren alleen maar vrouwen en een hiphopneger buiten toen ik naar buiten kwam rennen, 1 studente wou 1 van de jongens stoppen en 1 zat er met 112 te bellen. Viel me wel op dat er geen mannen waren
Ik baal er eigenlijk wel van dat ik het begin/het gevecht niet mee had gemaaktquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ah okee, er werd in ieder geval iets gedaan. Meer kun je ook niet doen met zo weinig mankracht.
De trein missen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:02 schreef OldJeller het volgende:
Misschien zou de conducteur anders de trein missen.. attente jongens?
Better safe than sorry?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
De trein missen?
De trein had een behoorlijke tijd stil gestaan daardoor.
Sorry?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:08 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Better safe than sorry?
Maar jij ging dus niet fegtuh en de conducteur beschermen?
oké.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:23 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sorry?
Als je de topic doorleest had je gelezen dat ik naar buiten was gerend toen ik zag dat de conducteur naar binnen werd geschopt, maar dat ze toen al weg gingen.
Daarom is de TT: 'Tuig'.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
oké.
Wat ik altijd raar vind, is dat men een conducteur gaat slaan. Stel iemand rijdt zwart en krijgt een boete, maar wil die boete niet betalen. Zegt vervolgens "ik betaal de boete niet" en de spoorweg politie wordt gebeld. Die persoon loopt weg of stapt uit bij het eerstvolgende station. Wanneer ontstaat de reden om geweld te gebruiken?
Ik weet het niet, wat ik heb gehoord was dat de conducteur de 2 jongens aanspraken op het feit dat ze geen kaartje en een boete wou geven, ze wouden niet meewerken en wouden de trein uit bij het station. De conducteur ging voor de deur staan en kreeg uit het niets een klap in zijn gezicht van 1 van de 2.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
oké.
Wat ik altijd raar vind, is dat men een conducteur gaat slaan. Stel iemand rijdt zwart en krijgt een boete, maar wil die boete niet betalen. Zegt vervolgens "ik betaal de boete niet" en de spoorweg politie wordt gebeld. Die persoon loopt weg of stapt uit bij het eerstvolgende station. Wanneer ontstaat de reden om geweld te gebruiken?
Inderdaad.quote:
Blame it on the drugsquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
deze waren mogelijk ook onder invloed zei hij.
Zo zie ik die mensen ook en heb nooit begrepen waarom die etters die dat flikken nu nooit eens écht aangepakt worden. Net als dat gezeik in die bussen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik ben zelf van mening dat conducteurs vaak hele vrolijke, aardige mensen zijn. Dat is tenminste mijn ervaring. Zoiets verdienen ze niet, terwijl ze gewoon hun werk doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |