quote:Filmselectie IDFA 2009
De officiële filmselectie voor IDFA's 22e festivaleditie is bekend! Bekijk de filmlijst van dit jaar online.
18 oktober: IDFA Preview in de Openbare Bibliotheek
Op 18 oktober presenteert IDFA een voorvertoning van de documentaire Sergio in de Openbare Bibliotheek Amsterdam. Sergio is een indringend portret van de in 2003 in Bagdad vermoorde VN-topman Sergio Vieira de Mello (55). Lees meer.
The Best of IDFAOp zondag 29 november worden de vijf grote prijswinnaars van het festival vertoond in één doorlopend programma. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de slotceremonie op vrijdag 27 november. Woensdag 21 oktober start de online kaartverkoop.
Bestel nu het programma magazine van IDFA 2009
IDFA brengt jaarlijks een gratis programma magazine uit met festivalinformatie, het van dag tot dag schema, filmbeschrijvingen en achtergrondartikelen. Het programma magazine ligt vanaf 7 november in Pathé Tuschinski, Pathé de Munt en de AUB Ticketshop in Amsterdam. Woont u buiten Amsterdam en wilt u het programma magazine op 7 november thuis ontvangen? Vul dan voor 28 oktober uw gegevens in via MyIDFA.
IDFA-filmprogramma's in Tolhuistuin en NAi tijdens Internationale Architectuur Biënnale Rotterdam
Van 27 september tot en met 8 november organiseert de Dienst Ruimtelijke Ordening (DRO) van Amsterdam een tentoonstelling over de toekomst van de stad: Vrijstaat Amsterdam. Onderdeel van de Vrijstaat is een documentaireprogramma samengesteld door IDFA - en een uitgebreid verhalen- en debatprogramma in de avonden. Bekijk het filmprogramma van IDFA in de Tolhuistuin.
Ook wordt van 30 oktober tot en met 16 december iedere woensdag en zondag een documentaire vertoond in het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) in Rotterdam. IDFA in het NAi maakt deel uit van het Open City Event Program dat gedurende twaalf weken achtereen door de IABR en het NAi wordt georganiseerd. Tijdens de biënnale staat wekelijks een ander subthema centraal, waaronder ‘community’ en ‘maakbaarheid’, waar de documentaires bij aansluiten. Bekijk het filmprogramma van IDFA in het NAi.
IDFA 2009: 19/29 november | Programma, kaartverkoop, etc.
De 22e editie van het grootste documentaire festival ter wereld staat al weer bijna voor de deur. Tien dagen lang de allernieuwste internationale documentaires, dagelijkse talkshows en feesten in het bruisende festivalcentrum Escape. Het programma wordt vrijdag 6 november op onze website bekend gemaakt. Maandag 9 november start de online kaartverkoop en vrijdag 13 november kunt u voor kaarten terecht bij de kassa op het Rembrandtplein. Houd voor actuele informatie over het programma, kaartverkoop en locaties onze website in de gaten.
Mij nietquote:Op donderdag 5 november 2009 15:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanavond de eerste vrijwilligersbijeenkomst van dit IDFA. Kom ik nog andere FOK!kers tegen?
Al op de site gekeken ?quote:Op donderdag 12 november 2009 15:59 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga volgend weekend 1 dag en heb de keuze van de films geheel overgelaten aan een kenner die met ons meegaat. Tips zijn edoch welkom. Ik hou van veel aziatische films, verder Herzog, Angelopoulos, Tarantino, Nolan. Als iemand me op basis daarvan iets kan aanraden hoor ik het graag.
Verder wens ik iedereen bijzonder veel plezier.
Check. Half tien melden. Op m'n vrije zaterdagochtend.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:21 schreef alexis_ het volgende:
Zaterdag de calamiteitenoefening ! (zaalwacht)
zal wel net zo weinig als voorgaande jaren zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:12 schreef alexis_ het volgende:
Ik ben mijn schema nog aan het vaststellen. Ik ga iig per dag minimaal vier films zien. Heb er zin in.
Weinig Fok'ers die naar IDFA gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |