Bij mij staat er dit: "Wij sturen dit bericht naar alle bewoners van de Stadspanden die geen campuscontract hebben. Wij zijn van plan je over een jaar te vragen aan te tonen dat je nog tot de doelgroep studenten behoort. In september 2010 ontvang je hierover van ons bericht."quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:18 schreef sunmoonstar het volgende:
Heb de mail ook gehad, daarin staat:
Wij versturen deze brief per post én e-mail aan alle SSH-bewoners met een campuscontract. Je bent als huurder met een campuscontract op de hoogte dat je woonruimte specifiek bedoeld is voor studenten.
Aangezien jij de mail dus ook gehad hebt, heb je wel een campuscontract (anders had je de email niet gehad).
Omdat ik eigenlijk geen reden heb gehad om me daar in te schrijven, tot nu dan. Ik ben sinds een paar maanden pas aan 't werk en ik dacht dus dat dit hele campusclausuleverhaal geen betrekking had op mijn huurcontract.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:19 schreef MamsX het volgende:
Waarom schrijf jij je nu pas in bij woningnet?
Ok. Er zijn dus door de SSHU verschillende mails gestuurd. Misschien handig om de complete mail (althans, de relevante tekst) even hier te plaatsen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:23 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Bij mij staat er dit: "Wij sturen dit bericht naar alle bewoners van de Stadspanden die geen campuscontract hebben. Wij zijn van plan je over een jaar te vragen aan te tonen dat je nog tot de doelgroep studenten behoort. In september 2010 ontvang je hierover van ons bericht."
[..]
Omdat ik eigenlijk geen reden heb gehad om me daar in te schrijven, tot nu dan. Ik ben sinds een paar maanden pas aan 't werk en ik dacht dus dat dit hele campusclausuleverhaal geen betrekking had op mijn huurcontract.
Dit is de relevante tekst:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:32 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Ok. Er zijn dus door de SSHU verschillende mails gestuurd. Misschien handig om de complete mail (althans, de relevante tekst) even hier te plaatsen.
Hmm, das raar idd. Je zou zeggen dat een van de twee partijen (in dit geval de SSHU) die een huurovereenkomst hebben getekend, deze niet zomaar mag wijzigen. Heb er verder absoluut geen verstand van, maar ik zou er misschien toch eens een telefoontje aan wagen, dat ze je wat extra uitleg kunnen geven, en hoe e.e.a. juridisch onderbouwd is. Je hebt tenslotte een contract voor onbepaalde tijd (en dus zonder campusclausule) getekend toen je je kamer ging huren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:38 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Dit is de relevante tekst:
"Geen student?
Wanneer je geen student (meer) bent, dit niet op tijd aantoont of niet
akkoord gaat met het ondertekenen van de nieuwe huurovereenkomst met
campusclausule, zullen wij je huurovereenkomst opzeggen. De reden hiervoor
is dat wij in verband met de grote woningnood onder Utrechtse studenten
dringend kamers en woningen nodig hebben voor onze doelgroep studenten.
Je hebt dan tot 30 september 2011 de tijd om vervangende woonruimte te
vinden. We raden je aan tijdig op zoek te gaan en je in te schrijven bij
WoningNet."
Ik vraag me dus af hoe dit uberhaupt mogelijk is.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:48 schreef Afvoerput het volgende:
Niet druk maken. Het huurrecht in Nederland is volledig dichtgetimmerd. Dit zijn de enige redenen voor een uitzetting van je huurwoning:
slecht huurderschap
dringend eigen gebruik
als de huurder niet wil ingaan op een redelijk aanbod voor een nieuw huurcontract.
Hiervan is geen sprake dus je kunt gewoon blijven zitten. Mits je natuurlijk niet zo'n beding in je contract hebt, en dan heb ik nog mijn twijfels of zoiets wel standhoudt bij de rechter.
quote:Onder eigen gebruik in de zin van lid 1 onder c, wordt bovendien mede begrepen het verstrekken van woonruimte aan een student, indien:
1°. die woonruimte krachtens de huurovereenkomst bestemd is voor studenten, als bedoeld in dit lid;
2°. de huurder, tegen wie de in lid 1 bedoelde vordering is ingesteld, niet heeft voldaan aan een schriftelijk verzoek van de verhuurder, dat deze jaarlijks kan doen, om binnen drie maanden een kopie van het bewijs van zijn inschrijving aan een instelling, universiteit of hogeschool als bedoeld in dit lid inzake het lopende studiejaar over te leggen, en
3°. in de huurovereenkomst met de huurder tegen wie de in lid 1 bedoelde vordering is ingesteld, is bepaald dat die woonruimte na beëindiging van de huurovereenkomst opnieuw aan een student als bedoeld in dit lid zal worden verhuurd.
Maar dat geldt dan dus toch alleen als in het huurcontract een campusclausule is opgenomen? Volgens mij was dat ook het hele doel van de wetswijziging: het legaliseren van de campusclausule. Meer niet.quote:
Nee, het is voldoende dat de woonruimte is bedoeld voor studenten en er een clausule is opgenomen dat de woonruimte na beëindiging van de huurovereenkomst opnieuw aan een student zal worden verhuurd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat geldt dan dus toch alleen als in het huurcontract een campusclausule is opgenomen? Volgens mij was dat ook het hele doel van de wetswijziging: het legaliseren van de campusclausule. Meer niet.
Ja, sorry, ik was er even met m'n hoofd niet helemaal bij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, het is voldoende dat de woonruimte is bedoeld voor studenten en er een clausule is opgenomen dat de woonruimte na beëindiging van de huurovereenkomst opnieuw aan een student zal worden verhuurd.
Op zich is een studentenkamer niet echt de meest ideale woonsituatie, maar als je er toch al zit en je zit er goed en het is een leuke locatie, waarom zou je verhuizen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Los van het feit dat of ze het recht hebben je uit je kamer te zetten,
waarom zou je je kamer niet opgeven aan een student. Jij werkt.
Ik heb geen behoefte om een ander aan een kamer/woning te helpen dus dat zou voor mij geen motivatie zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 08:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Om mensen die op een wachtlijst staan en er recht op hebben (die studeren) aan een kamer te helpen. Je bent klaar met je studie.
Ik kan in mijn huurcontract nergens vinden dat de kamer bedoeld is voor studenten noch staat er iets over een campusclausule. Er zit dus ook een huurreglement bij en ook hierin staat er niks over vermeld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, het is voldoende dat de woonruimte is bedoeld voor studenten en er een clausule is opgenomen dat de woonruimte na beëindiging van de huurovereenkomst opnieuw aan een student zal worden verhuurd.
Dat lijkt mij zo op het eerste gezicht correct. Het lijkt mij dat die club met veel bluf fouten uit het verleden wil herstellen. Of ze wilden ook gewoon aan anderen dan studenten kunnen verhuren in het geval van een lage bezettingsgraad.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:50 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Ik kan in mijn huurcontract nergens vinden dat de kamer bedoeld is voor studenten noch staat er iets over een campusclausule. Er zit dus ook een huurreglement bij en ook hierin staat er niks over vermeld.
Ook staat er dit:
"De overeenkomst wordt door opzegging door verhuurder niet beeindigd, tenzij de huurder binnen zes weken weken schriftelijk verklaart in de beeindiging toe te stemmen, dan wel de rechter op verzoek van verhuurder de datum heeft bepaald waarop de overeenkomst zal eindigen."
en
"Wijzigingen van de overeenkomst of dit reglement kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen".
Ik heb geen verstand van dit soort dingen maar volgens mij komt het er dus op neer dat ze me niet een nieuw huurcontract kunnen dwingen te ondertekenen...
In het huurcontract zelf staat echter het volgende: "op deze overeenkomst zijn ook de toekomstige wijzigingen in het huurreglement van toepassing, voor zover door verhuurder daartoe is besloten", maar deze wijziging kan dus alleen schriftelijk worden "overeengekomen", m.a.w. ik moet er dan ook toestemming voor geven, niet waar? Dit heb ik dus nooit gedaan, noch heb ik iets schriftelijk ontvangen hierover.
En het feit dat je huurt van de Stichting Studenten Huisvesting is geen indicatie? Ik vermoed, dat er iets dergelijks in hun algemene voorwaarden staat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:50 schreef Theeboon het volgende:
[..]
Ik kan in mijn huurcontract nergens vinden dat de kamer bedoeld is voor studenten noch staat er iets over een campusclausule. Er zit dus ook een huurreglement bij en ook hierin staat er niks over vermeld.
Ook staat er dit:
"De overeenkomst wordt door opzegging door verhuurder niet beeindigd, tenzij de huurder binnen zes weken weken schriftelijk verklaart in de beeindiging toe te stemmen, dan wel de rechter op verzoek van verhuurder de datum heeft bepaald waarop de overeenkomst zal eindigen."
en
"Wijzigingen van de overeenkomst of dit reglement kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen".
Ik heb geen verstand van dit soort dingen maar volgens mij komt het er dus op neer dat ze me niet een nieuw huurcontract kunnen dwingen te ondertekenen...
In het huurcontract zelf staat echter het volgende: "op deze overeenkomst zijn ook de toekomstige wijzigingen in het huurreglement van toepassing, voor zover door verhuurder daartoe is besloten", maar deze wijziging kan dus alleen schriftelijk worden "overeengekomen", m.a.w. ik moet er dan ook toestemming voor geven, niet waar? Dit heb ik dus nooit gedaan, noch heb ik iets schriftelijk ontvangen hierover.
Volgens mij is het Stichting Sociale Huisvesting, ze verzorgen nl. ook de huisvesting voor 'bijzondere groepen mensen'.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En het feit dat je huurt van de Stichting Studenten Huisvesting is geen indicatie? Ik vermoed, dat er iets dergelijks in hun algemene voorwaarden staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |