Ik neem aan dat je de kaart direct hebt laten blokkeren?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb het noodnummer van mijn creditcardverstrekker gebeld, daar mag ik maandag weer naartoe bellen wanneer de afdeling fraude er is.
Maar weinig mensen die dit weten en direct in paniek raken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heerlijk omgekeerde bewijslast met een creditcard.
De telefoniste zei dat blokkeren geen zin had omdat de limiet toch al bereikt was en ik bij blokkering een nieuwe kaart zou krijgenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:03 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de kaart direct hebt laten blokkeren?
Verder: je betwist de betalingen die niet door jou gedaan zijn, jij krijgt centjes terug (of het bedrag wordt niet geincasseerd indien optijd). En daarmee is het voor jou eigenlijk klaar. Tenzij je natuurlijk graag je drukt maakt verder 8)
Wel laten blokkeren, volgens de voorwaarden waaronder je het geld terug kunt krijgen staat ook dat je bij fraude zo snel mogelijk moet blokkeren (en het moet melden), als je dat niet doet kunnen ze daar moeilijk over doen en krijg je mogelijk een deel niet terug.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zit nu dus te twijfelen of ik toch moeten laten blokkeren al kan er al niet meer mee gewinkeld worden ?
Ik vind dit raar! Na fraude moet je kaart sowieso geblokkeerd worden, jijzelf kan hem toch nooit meer gebruiken...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
De telefoniste zei dat blokkeren geen zin had omdat de limiet toch al bereikt was en ik bij blokkering een nieuwe kaart zou krijgen![]()
de telefoniste zit ook in het complot!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind dit raar! Na fraude moet je kaart sowieso geblokkeerd worden, jijzelf kan hem toch nooit meer gebruiken...
Dit dus. Ik snap dus niet dat die miep die je aan de telefoon hebt gehad heeft kunnen zeggen 'bel maandag maar terug'. Tenzij jij totaal verkeerde info aan de telefoon hebt gegeven. Als je hebt gezegd 'creditcard is misbruikt, wat nu?', dan had dat ding direct en ala minuut geblokkeerd moeten worden. En ja, dan krijg je tzt een nieuwe thuis gestuurd. De oude kan je in de prullebak kieperen (wel eerst doorknippen).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:09 schreef Arjan4all het volgende:
Ten eerste moet je direct je creditcard maatschappij bellen en melding doen, er is altijd een nummer 7 dagen per week 24 uur per dag en je bent verplicht meteen actie te nemen
Je bent prima verzekerd tegen dit soort misbruik. En uiteraard verdienen de creditcardmaatschappijen veel geld aan creditcards. Immers, het is niets meer dan een lopend krediet dat je afsluit (je bestedingsruimte) en de rente daarop is zeker niet aan de lage kant. Nu zal het gros van de mensen netjes iedere maand hun saldo zuiveren, maar je moet ze de kost eens geven die dat niet doen. Dus kassa voor de CC-mij.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:51 schreef synnath het volgende:
Tvp voor de goede afloop! Ik ga over twee weken ook een creditcard aanvragen maar wil wel wat tips hiervoor want ik wil niet dat er mee gefraudeerd wordt! Nu hoor ik dat je als creditcard eigenaar goed beschermd hiertegen bent, ik vraag me toch af hoe de creditkaart maatschappij dit kan bekostigen? Ze maken toch niet zo veel winst? Of zie ik dit verkeerd?
Simpel, de partij die die gefraudeerde cerditkaart heeft geaccepteerd krijgt geen knaken van de creditcard maatschappij uitgekeerd. Die draaien de transactie namelijk terug.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:51 schreef synnath het volgende:
Tvp voor de goede afloop! Ik ga over twee weken ook een creditcard aanvragen maar wil wel wat tips hiervoor want ik wil niet dat er mee gefraudeerd wordt! Nu hoor ik dat je als creditcard eigenaar goed beschermd hiertegen bent, ik vraag me toch af hoe de creditkaart maatschappij dit kan bekostigen? Ze maken toch niet zo veel winst? Of zie ik dit verkeerd?
Mijn fysieke laart heb ik nog nooit gebruikt, dus hoe maken ze die dan na ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:09 schreef Arjan4all het volgende:
Dus iemand zal toch de card moeten namaken, zodat er contante aankopen mee kunnen worden gedaan. Alleen contante aankopen laten geen sporen naar de dader achter
Bij welke bagger CC-mij zit jij dan wel niet (pardon my french)?quote:Op zondag 1 november 2009 09:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Mijn fysieke laart heb ik nog nooit gebruikt, dus hoe maken ze die dan na ?
Ik koop alleen dingen in het buitenland ermee en nu zijn alle aankopen in Nederland gedaan, sterker nog, een aantal in dezelfde wijk als waar het hotel staat. Plus dat de fraude afdeling van de CC maatschappij zegt dat ze zelf ook denken dat er in dat hotel iemand zit die CC info verkoopt aangezien ze al meer meldingen hadden.
Ze hebbe m'n fraude formulier gekregen dus nu mag ik gewoon afwachten. Kon nog wel eens maanden gaan duren en een nieuwe kaart aanvragen gaat nu even niet, dat is wel lastig, ik heb al 3x iets willen kopen wat alleen met CC zou gaan.
Het risico ligt dan ook niet bij de CC-maatschappij maar bij de winkelier die niet goed genoeg de transactie checkt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:51 schreef synnath het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |