AEGON had wat mij betreft failliet mogen gaan, ondanks dat ik nog heel wat centjes van die criminelen tegoed heb, ik heb dat geld er wel voor over om die lui werkeloos rond te zien lopenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:47 schreef Yurithemaster het volgende:
Snap niet hoe mensen het faillissement van DSB toe kunnen juichen. Hebben zij dat ook gedaan met ING, Eagon, Dexia, Axa, Fortis enz?
of die van wouter bosquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:25 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
In een weekend kan veel gebeuren, (en veel koppen bij DNB rollen).
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Lol, gewoon de hele dag vanaf je werk zitten F5en hier
Onlangs was er een vrouw op tv die een achtergesteld deposito had. Haar hele pensioen zat er in. Ze was gewaarschuwd dat ze het geld kwijt zou zijn als de bank om zou vallen... Ze had zelfs het gore lef om te beweren dat de DSG haar ook moest betalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij hebt geen medelijden met de spaarders omdat ze juist veel moeite hebben gedaan om te kijken of het veilig was? Tuurlijk, ze wisten wat de risico's waren en moeten ook de gevolgen aanvaarden als het zover is, maar dat is wat anders dan het ze dit gunnen en zelfs toejuichen dat een bedrijf failliet gaat.
Mensen die bewust, of door gebrek aan informeren, een hypotheek nemen die ver boven de waarde van de woning uitstijgt, hoeven totaal geen hulp te verwachten imo. Mensen die meewerken aan dit soort praktijken, bijv. als adviseur, verdienen ook niet beter. En de smoesjes "Wis haben es nicht gewußt", of "Befehl ist Befehl" werken imo niet meer.quote:[..]
Voor eigen verantwoordelijkheid zijn staat gelijk aan het willen dat mensen op hun bek gaan en hun geld en baan kwijtraken? Ik gun dat niemand, maar jij wilt dat schijnbaar wel, anders zou je niet zitten hopen dat een bank omvalt.
Ik heb liever dat ze een doorstart kunnen maken (zonder staatssteun!) en de problemen die er zijn gekomen zoveel mogelijk weggewerkt kunnen worden. Er zijn niet veel mensen die er op vooruit gaan bij een faillissement van DSB, maar dat kan jou er niet van weerhouden dit toch toe te juichen. Heel sociaal hoor.
welnee. Dat maak jij ervan. Zo voelt het niet onder de medewerkers. Iedereen heeft hier een mening over de situatie waar de medewerkers in verkeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:54 schreef voice-over het volgende:
[..]
Heel eng allemaal. Sektarisch gedrag!
Ik duim voor je maar ik duim ook voor die duizenden door de DSB in zware problemen geraakte gezinnen. Ik sluit scheidingen en zelfmoorden onder die groep niet uit.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:13 schreef Samm-r het volgende:
[..]
welnee. Dat maak jij ervan. Zo voelt het niet onder de medewerkers. Iedereen heeft hier een mening over de situatie waar de medewerkers in verkeren.
De meesten die in Wognum werken zijn overigens ondersteunend, immers hoofdkantoor dus personeelsadministratie, ict etc.
Ik vind het wel mooi dat er zo gevochten word. Ik heb een hypotheek en een piepklein zoontje dat ook eten moet hebben.
Ik zal dus erg blij zijn als er bij een overname nog werkgelegenheid voor mij is
Nou dat laatste ga ik niet in mee. Maar in elke bank komen gezinnen voor die niet meer hun rekeningen kunnen betalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik duim voor je maar ik duim ook voor die duizenden door de DSB in zware problemen geraakte gezinnen. Ik sluit scheidingen en zelfmoorden onder die groep niet uit.
Zou ik persoonlijk wel doen, met DSB op mijn CV. Niet lullig bedoeld, maar DSB heeft een nog slechtere reputatie als bank, dan stront als parfum.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:18 schreef Samm-r het volgende:
[..]
alhoewel ik mij niet direct zorgen maak over een eventuele nieuwe betrekking
Ik ga er vanuit dat er ook normale mensen zijn in deze wereld en niet van dit soort hysterische gedachten erop na houden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk wel doen, met DSB op mijn CV. Niet lullig bedoeld, maar DSB heeft een nog slechtere reputatie als bank, dan stront als parfum.
[edit]
dat van die zelfmoorden moet je zeker niet uitsluiten. Kijk maar naar wat er gebeurt is bij France Telecom (25, tot nu toe). En dat ging "maar" om een baan, niet eens complete financiële desintegratie.
Gelukkig niet. Moet eerlijk zeggen dat ik verwachtte dat je op een andere afdeling werktequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:32 schreef Samm-r het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat er ook normale mensen zijn in deze wereld en niet van dit soort hysterische gedachten erop na houden.
Ik werk in de ICT en heb voldoende kwalificaties behaald om elders aan de slag te kunnen. Tenminste, als ze zich niet laten leiden door dingen die jij zo opnoemt.
ICT heeft niet zo gek veel te maken met producten en een beleid dat een bank voert toch...
Ik heb voldoende qualificaties en ervaring. Daarnaast is werken in Amsterdam een optie voor mij, waar meer werk te vinden is in mijn hoek. Hier in west-friesland zijn er niet veel bedrijven op zoek naar (hoger) ictquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Helaas kan ik je vertellen dat de banen in de ICT nou niet echt voor het oprapen liggen op het lager tot midden-niveau. Hoger (netwerk engineer, etc.) krijg ik nog regelmatig in mn inbox. Als jij dat soort kwalificaties & ervaring hebt, zul je binnen no-time een nieuwe baan vinden als DSB omvalt.
Als je de hypo op je huis al een tijd hebt (of als ie laag genoeg is), kun je ook overwegen om wat meer richting het midden van het land te gaan. Rond Utrecht zit, laatste keer dat ik keek, de meeste werkgelegenheid in de IT. A'dam is redelijk verzadigd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:48 schreef Samm-r het volgende:
[..]
Ik heb voldoende qualificaties en ervaring. Daarnaast is werken in Amsterdam een optie voor mij, waar meer werk te vinden is in mijn hoek. Hier in west-friesland zijn er niet veel bedrijven op zoek naar (hoger) ict
Klopt, de meeste banken - dus niet alleen DSB - zijn criminele organisaties die de klanten oplichten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:18 schreef Samm-r het volgende:
Maar in elke bank komen gezinnen voor die niet meer hun rekeningen kunnen betalen.
je hebt ze echter wel nodig...en ze hebben ook medewerkers nodig. Als het werk niet voor het oprapen ligt ben je blij als je aan de slag kunt in een omgeving waarin jij je kwaliteiten kunt laten zien. Als je dan ook nog plezier hebt in je werk met leuke collega's dan mag je erg gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, de meeste banken - dus niet alleen DSB - zijn criminele organisaties die de klanten oplichten.
Tenzij jij die geniale nep-wachtrij die niet terugloopt hebt gemaaktquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:32 schreef Samm-r het volgende:
ICT heeft niet zo gek veel te maken met producten en een beleid dat een bank voert toch...
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij hebt geen medelijden met de spaarders omdat ze juist veel moeite hebben gedaan om te kijken of het veilig was? Tuurlijk, ze wisten wat de risico's waren en moeten ook de gevolgen aanvaarden als het zover is, maar dat is wat anders dan het ze dit gunnen en zelfs toejuichen dat een bedrijf failliet gaat.
Ik ben gewoon niet naief. Iedereen weet dat Amerikanen altijd als eerst de hele tent binnenstebuiten keren en een zwik mensen ontslaan. Dan hoor ik jullie liberalen nooit. Dat vinden jullie normaal. Er zullen hoe dan ook verliezers zijn. Sommige verliezers dienen te worden gecompenseerd maar per saldo vind ik dat een falend bedrijf kopje onder hoort te gaan. Zo werkt het trouwens ook bij de overheid. Ooit was het ministerie van EZ een belangrijk ministerie. Maar doordat ze hun boekje met de RSV-affaire (en nog veel meer) ver te buiten zijn gegaan is het nu gedegradeerd tot een nietzeggend clubje mensen waar nog slechts 400 ambtenaren werken. Zo doe je dat dus. Zo straf je falende organisaties af. Op een fatsoenlijke manier uiteraard (helaas is het huidige strafklimaat erg op wraakgevoelens gebaseerd moet ik constateren).quote:[..]
Voor eigen verantwoordelijkheid zijn staat gelijk aan het willen dat mensen op hun bek gaan en hun geld en baan kwijtraken? Ik gun dat niemand, maar jij wilt dat schijnbaar wel, anders zou je niet zitten hopen dat een bank omvalt.
Ik heb liever dat ze een doorstart kunnen maken (zonder staatssteun!) en de problemen die er zijn gekomen zoveel mogelijk weggewerkt kunnen worden. Er zijn niet veel mensen die er op vooruit gaan bij een faillissement van DSB, maar dat kan jou er niet van weerhouden dit toch toe te juichen. Heel sociaal hoor.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tenzij jij die geniale nep-wachtrij die niet terugloopt hebt gemaakt
"WAIT;31"
Of de gemanipuleerde subtiel terugtikkende teller van Fundaquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Tenzij jij die geniale nep-wachtrij die niet terugloopt hebt gemaakt
"WAIT;31"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |