abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 1 november 2009 @ 21:11:04 #101
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_74291895
Dat is precies wat ik wilde weten, ik verwachtte al dat ze er wel op zouden zitten, maar voordat ik hem bestel is het toch fijn om alvast te weten.

4GB niet een beetje weinig?
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_74293778
Ben 2gb gewend. Maar inderdaad, het is eigenlijk wel aan de krappe kant. Met jpg's gaat het nu wel maar zo gauw er adequate RAW-ondersteuning is (en ik dus weer in RAW ga schieten) zal het wel behelpen worden. En met HD-video is het stiekem ook al te weinig. Ik verwacht wel dat er ongeveer net zo veel 7D RAW's op 4gb passen als 30D RAW's op 2gb. Maar ja, je schiet nu wel meer foto's door de hogere burst. In de nabije toekomst zal er wel iets van 8gb bijkomen.

Nu je nieuwsgierigheid is gestild, nog steeds behoefte aan foto's?
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  FOK!fotograaf zondag 1 november 2009 @ 21:47:21 #103
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_74294580
Nee, bedankt voor het aanbod.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_74297039
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:35 schreef P_B het volgende:
maar zo gauw er adequate RAW-ondersteuning is (en ik dus weer in RAW ga schieten) zal het wel behelpen worden.
Uhm, wat bedoel je hier precies mee? Wat schort er aan de RAW-ondersteuning in jouw ogen?
pi_74299802
canon macro 60mm f2.8

En je kan een plaatje posten van de lens die je wel kent, of je toont een van de eerste plaatjes. Nog genoeg te leren, maar ben er o zo blij mee.
  zondag 1 november 2009 @ 23:14:46 #106
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74300190
Vandaag gekocht op zoom experience bij DWXL.

Een externe flitser voor mijn Nikon D70s

SIGMA EF-530 DG ST NA-iTTL NIKON

+ 4 oplaadbare AA batterijen

Nu nog goed leren gebruiken! :-) Maar is mee gaan speulen!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  maandag 2 november 2009 @ 09:59:51 #107
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_74307408
Een nieuwe rol achtergrodnpapier van Colorama, 2.72m breed, 11 meter lang, kleur charcoal
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_74313035
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:21 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

Uhm, wat bedoel je hier precies mee? Wat schort er aan de RAW-ondersteuning in jouw ogen?
RAW-ondersteuning in Lightroom 2.5 (ACR 5.5) is beneden peil (vooral op ruis-gebied worden er dingen niet goed afgehandeld waardoor het erger wordt), in Lightroom 3 Beta schijnbaar al een stuk beter maar moet ik nog uitproberen. Vooralsnog zijn de resultaten in de canon software beter. Alleen heb ik geen zin om straks allerlei bewerkingen weer richting Lightroom over te zetten (al zou dat via de xmp-files wel lukken).
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_74330440
Net een deal gesloten voor deze lens:



290 euro incl verzending
Circular reasoning works, because circular reasoning works.
  FOK!fotograaf maandag 2 november 2009 @ 22:52:33 #110
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74334507
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:35 schreef P_B het volgende:
Ben 2gb gewend. Maar inderdaad, het is eigenlijk wel aan de krappe kant. Met jpg's gaat het nu wel maar zo gauw er adequate RAW-ondersteuning is (en ik dus weer in RAW ga schieten) zal het wel behelpen worden. En met HD-video is het stiekem ook al te weinig. Ik verwacht wel dat er ongeveer net zo veel 7D RAW's op 4gb passen als 30D RAW's op 2gb. Maar ja, je schiet nu wel meer foto's door de hogere burst. In de nabije toekomst zal er wel iets van 8gb bijkomen.

Nu je nieuwsgierigheid is gestild, nog steeds behoefte aan foto's?
Maar waarom niet dan in jpg en raw schieten . De conversie van 7D raw's naar DNG is prima met de meegeleverde software, dus dat is ook een prima optie toch? Als ik de 7D koop, komt er toch zeker 2x16Gb bij. Met 4Gb kan je 100 raw's schieten oid?

Lekkere set trouwens. Was alles goed leverbaar? Met de 5Dmk2 was de levering van accu's en grips bijna een loterij .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_74353901
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:52 schreef freud het volgende:

[..]

Maar waarom niet dan in jpg en raw schieten . De conversie van 7D raw's naar DNG is prima met de meegeleverde software, dus dat is ook een prima optie toch? Als ik de 7D koop, komt er toch zeker 2x16Gb bij. Met 4Gb kan je 100 raw's schieten oid?

Lekkere set trouwens. Was alles goed leverbaar? Met de 5Dmk2 was de levering van accu's en grips bijna een loterij .
Met RAW en jpeg gaat er helemaal niks op een kaartje passen... Maar het was inderdaad een optie geweest. Omzetten naar DNG heb ik meerdere malen over gelezen maar daar heb ik me even niet in verdiept. Was de afgelopen weken ook nog eens te rommelig met privé-omstandigheden, eigen gezondheid en tegenwerkende pc dat ik werkelijk geen fut over had om dat allemaal uit te dokteren.

Ik loop wel een beetje te mopperen op de RAW-ondersteuning maar uiteindelijk is op dit moment schieten in jpeg een, zij het noodgedwongen, keuze voor (tijdelijk) gemak. Heb dan ook lang nog niet alles kunnen doen / uitproberen wat ik zou willen.

Met 4Gb kom je volgens mij zo rond de 150 uit. Maar inderdaad, ik begin steeds meer te denken aan een extra kaartje van (minimaal) 8Gb. Toch wel op verkeken.

Levering van de accu ging gewoon heel snel, die van de grip was uitermate matig. Dikke 3 weken op moeten wachten. De fotowinkel was blij dat ze er afgelopen week eindelijk 2 binnen kregen. Het leek er wel op of alle voorraad in het begin naar Kamera-Express ging ofzo. Was volgens mij de enige winkel met redelijke voorraad.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2009 @ 17:26:12 #112
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_74356027
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef P_B het volgende:

[..]

Met 4Gb kom je volgens mij zo rond de 150 uit. Maar inderdaad, ik begin steeds meer te denken aan een extra kaartje van (minimaal) 8Gb. Toch wel op verkeken.

Ga maar gelijk voor 16 GB. Ik had al een kaartje van 4 GB en een kaartje van 8 GB. Met Raw files van 20-30 MB. is acht gewoon te weinig. ik heb een foldertje staat met raw+jpeg. 250 fotos, op 7(!) GB.

Volgende maand maar eens de grip en een handstrap bestellen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2009 @ 17:40:11 #113
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74356538
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef P_B het volgende:

[..]

Met RAW en jpeg gaat er helemaal niks op een kaartje passen... Maar het was inderdaad een optie geweest. Omzetten naar DNG heb ik meerdere malen over gelezen maar daar heb ik me even niet in verdiept. Was de afgelopen weken ook nog eens te rommelig met privé-omstandigheden, eigen gezondheid en tegenwerkende pc dat ik werkelijk geen fut over had om dat allemaal uit te dokteren.

Ik loop wel een beetje te mopperen op de RAW-ondersteuning maar uiteindelijk is op dit moment schieten in jpeg een, zij het noodgedwongen, keuze voor (tijdelijk) gemak. Heb dan ook lang nog niet alles kunnen doen / uitproberen wat ik zou willen.

Met 4Gb kom je volgens mij zo rond de 150 uit. Maar inderdaad, ik begin steeds meer te denken aan een extra kaartje van (minimaal) 8Gb. Toch wel op verkeken.

Levering van de accu ging gewoon heel snel, die van de grip was uitermate matig. Dikke 3 weken op moeten wachten. De fotowinkel was blij dat ze er afgelopen week eindelijk 2 binnen kregen. Het leek er wel op of alle voorraad in het begin naar Kamera-Express ging ofzo. Was volgens mij de enige winkel met redelijke voorraad.
DNG conversie is echt een eitje, dus zou me er zeker even in verdiepen. Erg zonde om een dergelijke cam op jpg te zien schieten . De CF kaartjes zijn niet duur, dus zou zoals MarcH aangeeft, gewoon 16Gb gelijk nemen.

En ik zag dat de 7D dezelfde accu slikt als de 5Dmk2 .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_74359996
Raad van 2 wijze mannen kan je natuurlijk niet negeren...

Wordt alleen even een omschakeling. Ben stiekem toch van het "liever 4x2Gb dan 1x8Gb" soort. Dus laat staan 16Gb. En wees niet bevreesd: hij gaat echt in combinatie met RAW gebruikt worden.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:07:30 #115
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74361443
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef P_B het volgende:

[..]

Met RAW en jpeg gaat er helemaal niks op een kaartje passen...
Heel deze discussie is zo ontzettend relatief

Tien jaar geleden mocht je in je handen klappen als er 40 shots op een rolletje zaten, nu beginnen we (serieus?) te piepen over dat 100 shots te weinig is?

Opslag is leuk en aardig, maar schiet je dan niet teveel pulp tussendoor?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2009 @ 20:16:17 #116
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_74361835
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Heel deze discussie is zo ontzettend relatief

Tien jaar geleden mocht je in je handen klappen als er 40 shots op een rolletje zaten, nu beginnen we (serieus?) te piepen over dat 100 shots te weinig is?

Opslag is leuk en aardig, maar schiet je dan niet teveel pulp tussendoor?
Euhh, we praten hier over een sportcamera. En ja, daar maak je veel net niet foto's mee. En de pro sportfotografen gebruikten 10 jaar geleden ook al turbowinders met rolletjes van 200 opnames en meer.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:51:13 #117
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74363245
Mijn excuses in dat geval.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 3 november 2009 @ 21:04:21 #118
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_74363763
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Heel deze discussie is zo ontzettend relatief

Tien jaar geleden mocht je in je handen klappen als er 40 shots op een rolletje zaten, nu beginnen we (serieus?) te piepen over dat 100 shots te weinig is?

Opslag is leuk en aardig, maar schiet je dan niet teveel pulp tussendoor?
Ik dacht even dat ik de enige was die zichzelf voor de dopingcontrole sleept als ie meer dan honderd opnamen op een dag maakt
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 november 2009 @ 21:06:13 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74363824
Heb er laatst op Zandvoort iets van 300 gemaakt geloof ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:16:41 #120
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74364174
Genoeg is genoeg, lijkt me, ook bij sport. Alleen moet je idd wel meer kijken of je nog ruimte over hebt. En een reservekaartje bij hebben. Maar 200 is bij mij echt wel de grens. (das twee kaartjes vol)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:20:06 #121
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_74364301
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik de enige was die zichzelf voor de dopingcontrole sleept als ie meer dan honderd opnamen op een dag maakt
Men zegt dat je 3 keer zoveel digipix maakt als film pix (35mm) dus 1 rolletje per dag vertaald zich naar 100 digipix min of meer. niks aan de hand dus.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf dinsdag 3 november 2009 @ 21:28:43 #122
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74364737
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:04 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik de enige was die zichzelf voor de dopingcontrole sleept als ie meer dan honderd opnamen op een dag maakt
Haha, hangt ook af van wat je op zo'n dag doet he .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_74406898
sinds gisteren weer een 50mm f1.8 objectief erbij!
  donderdag 5 november 2009 @ 09:12:41 #124
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_74410114
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef freud het volgende:

[..]

Haha, hangt ook af van wat je op zo'n dag doet he .
Als ik met het gezin een dagje naar de dierentuin ga ofzo, dan kom ik echt wel met meer dan 200 foto's thuis.
Meeste zijn gewonen snapshots, en ik heb nog veel te leren en te expirimenteren. Maar je maakt dan foto's van de dieren, de omgeving, en vooral van je gezin. En die kids zitten ook geen moment stil, dus je blijft aan de gang

Maar het maakt me geen moer uit met hoeveel foto's ik thuis kom, zolang ik de opslag maar heb. Thuis gooi ik wel weer dingen weg. Ik werk onder het motto: liever foto's die ik later weg kan gooien, dan gemiste momenten.
  donderdag 5 november 2009 @ 09:37:44 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74410602
Laatst voor zonsopgang opgestaan om wat herfstfotos te maken in de mist, loop je daar door het bos, kaartje vol en natuurlijk geen extra kaartje meegenomen met je slaperige kop
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')